abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203880008
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]

Koekoek, nog meer Turkse drone acties. Weer (2x?) BUK gesloopt *O*
Wel apart dat hij niet gelijk ontplofte maar later pas ontplofte. De secundaire explosie was enorm.
  maandag 28 februari 2022 @ 16:41:26 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203880022
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:35 schreef AnneX het volgende:
Nu live op ccn: de Oekrainsche ambassadeur leest een sms voor van Russische soldaat met zijn moeder. Voordat hij sterft.
En vervolgt zijn speech.
Wat zei die soldaat?
pi_203880027
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:30 schreef polderturk het volgende:
Putler heeft weer een Oekraïens kind vermoord.

Schokkende beelden

Vreemd dat de beelden van de honderdduizenden Irakese slachtoffers ons nooit bereikt hebben.

We zagen alleen wat groene lichtflitsen, bv tijdens de massieve bombardementen op Baghdad, en iedereen ging gezellig door met zijn leven.

De zin "Bush heeft weer de dood van een Irakese kind op zijn geweten, schokkende beelden", ben ik in al die jaren niet tegengekomen.
  maandag 28 februari 2022 @ 16:42:12 #229
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203880029
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:39 schreef RetepV het volgende:

[..]
Als je iemand niet begrijpt, verklaar jij hem dan normaal voor gek, of denk je normaal dat je hem niet snapt en probeer je er achter te komen wat hij nou bedoelt?
Doe je dat ook bij een verkrachter of oorlogsmisdadiger?
pi_203880031
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:39 schreef RetepV het volgende:

[..]
Als je iemand niet begrijpt, verklaar jij hem dan normaal voor gek, of denk je normaal dat je hem niet snapt en probeer je er achter te komen wat hij nou bedoelt?
Hoe is dit relevant?
pi_203880032
Macron vraagt Poetin om aanvallen op Oekraïense burgers stop te zetten
De Franse president Emmanuel Macron heeft anderhalf uur getelefoneerd met zijn Russische collega Vladimir Poetin, zo heeft het Elysée bekendgemaakt.

Het Franse staatshoofd vroeg de bewoner van het Kremlin in Oekraïne op te houden met aanvallen op burgers uit te voeren en de wegen veilig te houden. Volgens het Elysée heeft Poetin bevestigd "zich daartoe te engageren."

Macron heeft ook gevraagd de vijandelijkheden meteen te beëindigen.

De Franse president heeft "tijdens de laatste uren meerdere keren" ook met zijn Oekraïense ambtgenoot Volodimir Zelenski gepraat.
pi_203880036
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:41 schreef Za het volgende:

[..]
Vreemd dat de beelden van de honderdduizenden Irakese slachtoffers ons nooit bereikt hebben.

We zagen alleen wat groene lichtflitsen, bv tijdens de massieve bombardementen op Baghdad, en iedereen ging gezellig door met zijn leven.

De zin "Bush heeft weer de dood van een Irakese kind op zijn geweten, schokkende beelden", ben ik in al die jaren niet tegengekomen.
Dan heb je in die tijd weinig op internet gezeten.

Bovendien lijk je nu gruweldaden van Putin goed te willen praten met gruweldaden van een ander. Dat werkt zo niet wat mij betreft.
  maandag 28 februari 2022 @ 16:43:51 #233
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203880044
quote:
Meer een last lijkt mij, zonder militaire training.
Wellicht kunnen ze logistiek helpen, hebben toch al de uitstraling van palletsorteerders.
pi_203880046
Putin vermoordt Russen in Charkov voor wie hij zegt op te komen, alleen stront als Retepv vindt dat allemaal heel logisch en prima. :r
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203880048
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:28 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Putin lijkt hier ook al jaren mee bezig. Dus loopt flink voor op ons.

Daarom kan ik mij ook niet voorstellen dat hij zomaar dacht in een paar dagen Oekraïne te veroveren en geen plan B voor als dat tegen zou vallen.
Dat heb ik tot de Russische inval in Oekraïne ook gedacht. De beelden tonen echter zó veel oud ijzer uit de koude oorlog dat dat de indruk wekt dat het best wel meevalt met dat onoverwinnelijke, kolossale en vooral hypermoderne rode leger.

Ook hun projecten in de defensie industrie lopen - net als in het westen - vertraging op of komen eenvoudigweg niet van de grond; die T-14 is op het moment bijv. alleen nog maar een propagandawapen met hooguit twintig prototypes geproduceerd. Dat gaat nog jaaaaaren duren voordat die in enigszins bruikbare aantallen in dienst gaat zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Forum Admin maandag 28 februari 2022 @ 16:44:11 #236
58651 crew  murp
murp
pi_203880049
Hoe zien die drones er eigenlijk uit die ze gebruiken?
pi_203880052
Zegt ook wel voldoende dat die VN ambassadeur van Oekraïne zijn speech in het Engels houdt en niet in het Russisch.
  maandag 28 februari 2022 @ 16:44:25 #238
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203880053
quote:

[..]

Dan heb je niet echt opgelet, er is behoorlijk wat kritiek geuit op het optreden daar.
  maandag 28 februari 2022 @ 16:44:49 #239
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_203880060
quote:

[..]

Ze zijn er ookbal jaren weg, maar de slachting van de Yezidi's kwam gewoon in het nieuws.
Of bedoelde je die niet?
pi_203880062
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat heb ik tot de Russische inval in Oekraïne ook gedacht. De beelden tonen echter zó veel oud ijzer uit de koude oorlog dat dat de indruk wekt dat het best wel meevalt met dat onoverwinnelijke, kolossale en vooral hypermoderne rode leger.

Ook hun projecten in de defensie industrie lopen - net als in het westen - vertraging op of komen eenvoudigweg niet van de grond; die T-14 is op het moment bijv. alleen nog maar een propagandawapen met hooguit twintig prototypes geproduceerd. Dat gaat nog jaaaaaren duren voordat die in enigszins bruikbare aantallen in dienst gaat zijn.
Ik denk niet dat ze hypermodern zijn maar wel dat ze op de Russische manier goed zijn voorbereid
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 februari 2022 @ 16:45:17 #242
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203880063
quote:
4s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:44 schreef murp het volgende:
Hoe zien die drones er eigenlijk uit die ze gebruiken?
Edit: @MadMaster was sneller
pi_203880066
quote:
5s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Wat is een aanvalsraket?
Laat maar. Zoek het zelf maar op.

Poetin moet tegengehouden worden, deze oorlog moet stoppen. Op wat voor manier dan ook. Het is vreselijk, en ik wil ook niet mijn collega's verliezen.

Maar Rusland heeft nog zo'n 3.5 miljoen soldaten achter de hand.

Dus als wij tegen Rusland gaan vechten in Oekraïne, dan escaleert de hele boel pas echt, en zal Oekraïne van de aardbodem weggevaagd worden. Dan zullen die burgers door Rusland vernietigd worden EN door ons. Want ook wij kunnen burgerdoden niet voorkomen, omdat onze soldaten ook liever zelf blijven leven dan zich laten doodschieten om maar geen burgers te kunnen raken.

Dus wat schiet Oekraïne er mee op? We zullen het voor Oekraïne alleen maar een nog veel grotere hel maken.

Kunnen we niets bedenken waar Oekraïne NIET nog verder de dupe van zal worden?

Dat lijkt me een heel goede vraag, als je Oekraïne wil redden.
pi_203880068
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:29 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben echt doods en doodsbang voor een kernoorlog. Ik ben vroeger wel depri geweest en nou ging het net wat beter met mij en dan hebben we dit weer. Ik zat met mijn familie te overleggen of ik naar Brazilië moet vluchten want daar heb ik een paspoort van. Brazilië is neutraal tegen Rusland. Ierland waar ik nu zit ook maar wordt toch door rusland als bondgenoot van de Britten gezien denk ik en ligt fysiek ook gewoon dicht bij potentiële nucleaire doelen zoals London.

Anders dan nucleaire wapens ben ik niet zo bang voor het Russische leger dat bestaat uit half uit mekaar vallende sovjettanks overigens. We zien ook dat de Oekraïeners het lang volhouden ondanks hun kleinere aantal manschappen.

Verder ben ik kwaad dat Von der Leyen :r het nu al heeft over uitbreiding van de EU met Oekraïne. Eerst uitvechten, dan daarover gaan onderhandelen. Ze escaleert de boel compleet met mogelijk desastreuze gevolgen voor de voortgang van onze soort.
Overdrijf niet zo zeg.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_203880069
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:37 schreef HSG het volgende:

[..]
Ziet er uit als brandstoftekort.
Wel dom van die Russen dat ze de logistiek niet goed geregeld hebben.
pi_203880073
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:35 schreef AnneX het volgende:
Nu live op ccn: de Oekrainsche ambassadeur leest een sms voor van Russische soldaat met zijn moeder. Voordat hij sterft.
En vervolgt zijn speech.
Op CNN heb ik indertijd nooit dergelijke aangrijpende beelden gezien van Afghaanse of Irakeze jonge mannen of kinderen vlak voordat zij stierven. Daar hadden ze, indien gewenst, indertijd maanden mee kunnen vullen.
pi_203880077
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:45 schreef polderturk het volgende:

[..]
Wel dom van die Russen dat ze de logistiek niet goed geregeld hebben.
Daarom heeft Putin het hoofd van het leger ontslagen. Elk debiel weet als je oorlog gaat voeren dat je dat op z'n minst geregeld moet hebben.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203880081
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:37 schreef HSG het volgende:

[..]
Ze zijn ook ontworpen om passagiersvliegtuigen neer te halen natuurlijk.
Ze zijn ontworpen om dingen uit de lucht te schieten

dus ja.
  maandag 28 februari 2022 @ 16:47:12 #249
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203880083
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:39 schreef HSG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-vechten-in-oekraine

Steeds meer Nederlanders willen tegen de Russen vechten.
Oekraïners, maar ook om Nederlanders die eerder bij Defensie of de politie werkten. Hij schat in dat er in ons land groepen van tientallen mensen zijn die overwegen deze stap te zetten.

Ukrainse NLers dus, maar dus range van 'tientallen'.

Ik vind het interessanter wat er in Israel gaat gebeuren. Daar zitten 500k Ukrainse joden die allemaal 3 jaar dienstplicht hebben gehad. Daar kan makkelijk 1000 soldaten uit komen.
pi_203880084
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 16:44 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Zien er niet uit als hobby drones :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')