Voor zover ik na kan gaan heeft-ie in dit geval weinig fout gedaan, behalve dat-ie er eerlijk over had moeten zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit dus. Dat die vent aan wat touwtjes trekt om snelheid en kwaliteit te laten prevaleren boven centen is één (en eigenlijk gewoon begrijpelijk), maar dat gelieg en gedraai, gelardeerd met een verschrikkelijk betweterige uitstraling, storen me aanzienlijk meer.
Dat noemen we 'met een kluitje het riet in sturen'.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Daar zijn ze zelf te stom voor om daarover te kunnen en mogen beslissen![]()
vertelde hetzelf hij kwam Hugo tegen die graag een keer wilde aanschuiven
Redactie even later bellen met ministerie, woordvoerder aan de lijn
Geen tijdnog een keer bellen Geen tijd
Het probleem is dat jij dat verdomd moeilijk na kunt gaan omdat het je vrijwel onmogelijk wordt gemaakt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Voor zover ik na kan gaan heeft-ie in dit geval weinig fout gedaan, behalve dat-ie er eerlijk over had moeten zijn.
Dit is dus gedraai.quote:Je kunt natuurlijk claimen dat je zelf niet bij de deal betrokken was. Als je persoon A vraagt om eens te bellen met persoon B, ze doen dat en daar komt een deal uit voort... ben jij dan betrokken geweest bij die deal? Volgens mij kan-ie best volhouden dat-ie dat niet was. Qua beeldvorming is het echter niet handig. Kijk wat er nu gebeurt. En vraag je af wat er was gebeurd als-ie gewoon verteld had hoe het gegaan is.
Dat wordt hem dan ook niet zozeer kwalijk genomen, maar dat was ook zijn motivatie niet. Die was "we kunnen hem maar beter in ons cirkeltje hebben kankeren op anderen in plaats van in de media op ons".quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:51 schreef Sodemieters het volgende:
Er was op dat moment een crisis, een dreigend tekort, grote maatschappelijke onrust en Sywert die (toen) een goed verhaal had. Ik vind het helemaal niet raar dat je de verantwoordelijke collega dan aanraadt om even met Sywert te gaan praten.
Ik vind dat niet verwerpelijk. Je hebt te maken met een dreigend tekort, maatschappelijke onrust en met iemand die goed is in het bespelen van de media. Je wilt niet dat er inderdaad een tekort blijkt te zijn en dat iemand als Sywert dan kan zeggen: ik had het kunnen regelen, maar ze wilden zelfs niet met me praten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:22 schreef nostra het volgende:
Dat wordt hem dan ook niet zozeer kwalijk genomen, maar dat was ook zijn motivatie niet. Die was "we kunnen hem maar beter in ons cirkeltje hebben kankeren op anderen in plaats van in de media op ons".
Dat is vrij verwerpelijk en het erover liegen daarna ook. Het ondermijnt zowel het (resterende) vertrouwen als de competentie van de man.
Die schoenen zien er bovendien helemaal niet smakelijk uit.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Martijn begin maar vast met eten want dit sujet blijft zitten koste wat kost
De opmerking "beter dat hij van binnen naar buiten pist, dan van buiten naar binnen" geeft imo een aardige indicatie van de motivatie van Hugo, en die lijkt maar weinig met 'oprecht geloven dat hij kan helpen' te maken te hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Voor zover ik na kan gaan heeft-ie in dit geval weinig fout gedaan, behalve dat-ie er eerlijk over had moeten zijn.
Er was op dat moment een crisis, een dreigend tekort, grote maatschappelijke onrust en Sywert die (toen) een goed verhaal had. Ik vind het helemaal niet raar dat je de verantwoordelijke collega dan aanraadt om even met Sywert te gaan praten.
Je kunt natuurlijk claimen dat je zelf niet bij de deal betrokken was. Als je persoon A vraagt om eens te bellen met persoon B, ze doen dat en daar komt een deal uit voort... ben jij dan betrokken geweest bij die deal? Volgens mij kan-ie best volhouden dat-ie dat niet was. Qua beeldvorming is het echter niet handig. Kijk wat er nu gebeurt. En vraag je af wat er was gebeurd als-ie gewoon verteld had hoe het gegaan is.
Dit dus ja.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat wordt hem dan ook niet zozeer kwalijk genomen, maar dat was ook zijn motivatie niet. Die was "we kunnen hem maar beter in ons cirkeltje hebben kankeren op anderen in plaats van in de media op ons".
Dat is vrij verwerpelijk en het erover liegen daarna ook. Het ondermijnt zowel het (resterende) vertrouwen als de competentie van de man.
Dat er nu dan ruim de tijd genomen wordt om de semantiek zodanig te duiden dat er formeel niet gelogen zou zijn, is begrijpelijk, maar óók weer een bevestiging hoe meneer in de wedstrijd zit.
Nee hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:01 schreef Sodemieters het volgende:
Bovendien had Sywert (op dat moment) gewoon een goed verhaal. Hij kon daadwerkelijk miljoenen mondkapjes leveren. Pas later bleek dat we ze niet nodig hadden (ze liggen er nog steeds), ze van bedenkelijke kwaliteit zijn en Sywert de boel belazerde door de deal via een BV te laten lopen. Als je het hebt over incompetentie, dan had de overheid hier mogelijk alerter op kunnen zijn. Dat was echter niet De Jonges afdeling.
Zonder Hugo's inmenging was die deal naar alle waarschijnlijkheid niet doorgegaan. Omdat VWS voor die inmenging al correct de boel wantrouwde.quote:De Jonge, die binnen het kabinet niet verantwoordelijk was voor de inkoop van beschermingsmiddelen, maakte in zijn appjes aan Van den Dungen duidelijk dat hij wilde dat er een samenwerking tot stand kwam tussen zijn ministerie en zijn partijgenoot. Eerder was dat mislukt, omdat het Landelijk Consortium Hulpmiddelen (LCH), de inkooporganisatie van VWS, de motieven van de ex-scholierenleider wantrouwde.
https://www.volkskrant.nl(...)van-lienden~v497075/
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen vergeten gemakkelijk hoe groot de druk in die tijd was. In Groot-Brittannië werd aan een dame uit de commerciële sector carte blanche gegeven om te regelen wat er moest gebeuren. Geen haan die daar kraait naar nepotisme of dubieuze winsten.
De schande zit vooral in het structureel incompetent handelen van De Jonge, zijn gedraai en het tegenwerken van journalistiek onderzoek daarnaar. De politiek geeft er keer op keer blijk van niets te hebben geleerd van fouten uit het verleden.
Had genoeg gelezen over de corrupte bende in de uk. Volgens mij wordt dat ook onderzocht. Gaat zeker niet zomaar voorbij daar.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen vergeten gemakkelijk hoe groot de druk in die tijd was. In Groot-Brittannië werd aan een dame uit de commerciële sector carte blanche gegeven om te regelen wat er moest gebeuren. Geen haan die daar kraait naar nepotisme of dubieuze winsten.
De schande zit vooral in het structureel incompetent handelen van De Jonge, zijn gedraai en het tegenwerken van journalistiek onderzoek daarnaar. De politiek geeft er keer op keer blijk van niets te hebben geleerd van fouten uit het verleden.
Ja, dat zeg ik toch ook? Je wilt zo iemand niet de munitie geven om achteraf te kunnen zeggen: 'hadden ze maar met mij gepraat, ik had het kunnen regelen'.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:20 schreef probeer het volgende:
[..]
De opmerking "beter dat hij van binnen naar buiten pist, dan van buiten naar binnen" geeft imo een aardige indicatie van de motivatie van Hugo, en die lijkt maar weinig met 'oprecht geloven dat hij kan helpen' te maken te hebben.
Bijna goedquote:Op donderdag 24 maart 2022 12:24 schreef probeer het volgende:
....Maar politieke verhoudingen waren voor Hugo belangrijker.
Vuistdiep zit hij erin net als Wopkequote:
Het is niet Hugo zelfquote:Op donderdag 24 maart 2022 22:32 schreef Sodemieters het volgende:
Suggereer je nou dat De Jonge is omgekocht? Op basis van wat?
Je hebt dit allemaal zelf verzonnen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het is niet Hugo zelf![]()
Zo dom is hij niet, geld is naar de partijkas gegaan, die was bijna leeg en campagne geld was hard nodig want de stemmingen waren slecht
Let maar op dit is het volgende schandaal en Wopke werkte hier vrolijk aan mee
Die was toen min van financiën en ook cda voorzitter
Vestzak broekzak en bonnetjes kwijt
Probleem cda opgelost
quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:40 schreef Sodemieters het volgende:
Je hebt dit allemaal zelf verzonnen.
Als je het niet volledig zelf bij elkaar gefantaseerd hebt, dan zie ik graag een bron.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Kwestie van tijd voordat dit uitkomt
quote:
FTM zowel letterlijk als figuurlijkquote:Op donderdag 24 maart 2022 22:42 schreef Sodemieters het volgende:
Als je het niet volledig zelf bij elkaar gefantaseerd hebt, dan zie ik graag een bron.
zeker niet. Geen corruptie door omkoping, maar nepotisme komt toch aardig in de buurtquote:Op donderdag 24 maart 2022 22:32 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Suggereer je nou dat De Jonge is omgekocht? Op basis van wat?
Echt een cda erquote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:34 schreef Halcon het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)m-sywert-van-lienden
Lafbek die Hugo.
Ja, afschuiven op het ministerie van VWS.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Echt een cda er
Kat knijpen in het donker en geen verantwoording willen dragen
Vergelijk gedrag partijgenoot Wopke![]()
Precies zo een stuk stront![]()
quote:Volgens haar is zorgvuldigheid in deze zaak beter dan snelheid. Daarom wil ze de uitkomst van een onderzoek afwachten. Dat komt voor het begin van de zomervakantie.
quote:Het vreest dat zo’n relaas botst met een onderzoek van Deloitte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Feitenrelaas gaat dus afwijken van rapport van de Jonge en is al een jaar vertraagd omdat de hoor en wederhoor stroef loopt![]()
![]()
Man man man wat een hoop ellende en doofpot![]()
Prive adres bekend door deze actie van Powned? Dat is niet prettig in zijn positie. Niet netjes van Powned om huisnummer niet te blurrenquote:Op maandag 28 maart 2022 17:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
en even op debij Sywert
![]()
Gordijntjes dicht![]()
![]()
Weet je wat pas niet netjes is?quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Prive adres bekend door deze actie van Powned? Dat is niet prettig in zijn positie. Niet netjes van Powned om huisnummer niet te blurren
Als ik nu naar het filmpje kijk is het huisnummer wel geblurd en z'n vrouw (?) ook. Al hebben ze niet heel erg hun best gedaan met dat huisnummer; het is nog steeds te zien, als je een beetje oplet.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Prive adres bekend door deze actie van Powned? Dat is niet prettig in zijn positie. Niet netjes van Powned om huisnummer niet te blurren
En hoe groot waren de problemen voor Hugosjenko?quote:Op maandag 28 maart 2022 22:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Thomas van Groningen over de mogelijke betrokkenheid van Hugo de Jonge bij de Sywert-mondkapjesdeal
De Tweede Kamer wil weten hoe het contact tussen minister Hugo de Jonge en Sywert van Lienden verliep, maar moet wachten op een onderzoek. De oppositie eist snel meer informatie en een debat. Hoe groot zijn de problemen voor de voormalig VWS-minister? We bespreken het vanavond met politiek verslaggever Thomas van Groningen.
https://op1npo.nl/2022/03(...)wert-mondkapjesdeal/
Kijken dus
Beetje part of the game. Als je je op televisie voordoet als de grote weldoener, maar er ondertussen stiekem grof aan verdient, dan kom je aan de beurt.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als ik nu naar het filmpje kijk is het huisnummer wel geblurd en z'n vrouw (?) ook. Al hebben ze niet heel erg hun best gedaan met dat huisnummer; het is nog steeds te zien, als je een beetje oplet.
Hoe dan ook, ik hou hier niet van. Mensen ongewild thuis opzoeken doe je niet. Sywert heeft ook gewoon een vrouw, kinderen, buren, etc. die hier niks mee te maken hebben. Wat als iemand zich geroepen voelt daar straks de ruiten in te gooien of zo? Dan voelen die kinderen zich ook niet meer veilig in hun eigen huis.
Als sywert de gestolen miljoenen terug geeft was het klaar geweest.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als ik nu naar het filmpje kijk is het huisnummer wel geblurd en z'n vrouw (?) ook. Al hebben ze niet heel erg hun best gedaan met dat huisnummer; het is nog steeds te zien, als je een beetje oplet.
Hoe dan ook, ik hou hier niet van. Mensen ongewild thuis opzoeken doe je niet. Sywert heeft ook gewoon een vrouw, kinderen, buren, etc. die hier niks mee te maken hebben. Wat als iemand zich geroepen voelt daar straks de ruiten in te gooien of zo? Dan voelen die kinderen zich ook niet meer veilig in hun eigen huis.
Er is niets gestolen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:14 schreef fubaaar22 het volgende:
Als sywert de gestolen miljoenen terug geeft was het klaar geweest.
Geen enkele indicatie voor tot nu toe. Randstad opgelicht; dat wellicht wel. Voor de rest vind ik het vooral beschamend dat er zo achteloos met geld gesmeten wordt door de overheid, maar "er was nu eenmaal paniek" schijnt een prima dekmantel voor dat alles te zijn. Lekker de publieke verontwaardiging concentreren op één boefje, zwarte jasjes met FIOD aan en BMW'tjes leegtrekken voor het fotomoment, terwijl de crux natuurlijk is dat (en hoe) dat überhaupt gefaciliteerd heeft kunnen worden.quote:
Omdat de politiek aardig haar best doet om de beerput dicht te houden. We weten nog steeds niet hoe die deal nu precies tot stand is gekomen en waarom dat opeens met die commerciële bv ging....quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Geen enkele indicatie voor tot nu toe. Randstad opgelicht; dat wellicht wel. Voor de rest vind ik het vooral beschamend dat er zo achteloos met geld gesmeten wordt door de overheid, maar "er was nu eenmaal paniek" schijnt een prima dekmantel voor dat alles te zijn. Lekker de publieke verontwaardiging concentreren op één boefje, zwarte jasjes met FIOD aan en BMW'tjes leegtrekken voor het fotomoment, terwijl de crux natuurlijk is dat (en hoe) dat überhaupt gefaciliteerd heeft kunnen worden.
Nou, dat kan ik je op voorhand wel vertellen: omdat de organisatie totaal niet was ingericht voor een crisissituatie als deze, algemene belangen werden vermengd met politieke, de inkooporganisatie van de ambtenarij voornamelijk is ingericht op rechtmatigheid (toch andermans centen), werken onder hoogspanning ook niet tot de forte's van de gemiddelde ambtenaar behoort en dat dan allemaal door elkaar geschud.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat de politiek aardig haar best doet om de beerput dicht te houden. We weten nog steeds niet hoe die deal nu precies tot stand is gekomen en waarom dat opeens met die commerciële bv ging....
• Een minister van Financien die 5.7 miljard aan uitgaven niet kan verantwoorden omdat hij de bonnetjes niet heeft helpt een aardig eind op wegquote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:24 schreef nostra het volgende:
..terwijl de crux natuurlijk is dat (en hoe) dat überhaupt gefaciliteerd heeft kunnen worden.
Ook dat is weer aardig uit zijn verband gerukt, maar het was daar (op VWS, niet Financiën) wel een bende ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
• Een minister van Financien die 5.7 miljard aan uitgaven niet kan verantwoorden omdat hij de bonnetjes niet heeft helpt een aardig eind op weg
En gelukkig zijn ze daarvoor bestraft en verantwoordelijken opgestaptquote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:38 schreef nostra het volgende:
Ook dat is weer aardig uit zijn verband gerukt, maar het was daar (op VWS, niet Financiën) wel een bende ja.
Komt wel een adviesrapportje over.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En gelukkig zijn ze daarvoor bestraft en verantwoordelijken opgestapt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |