abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204201765
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Dit dus. Dat die vent aan wat touwtjes trekt om snelheid en kwaliteit te laten prevaleren boven centen is één (en eigenlijk gewoon begrijpelijk), maar dat gelieg en gedraai, gelardeerd met een verschrikkelijk betweterige uitstraling, storen me aanzienlijk meer.
Voor zover ik na kan gaan heeft-ie in dit geval weinig fout gedaan, behalve dat-ie er eerlijk over had moeten zijn.

Er was op dat moment een crisis, een dreigend tekort, grote maatschappelijke onrust en Sywert die (toen) een goed verhaal had. Ik vind het helemaal niet raar dat je de verantwoordelijke collega dan aanraadt om even met Sywert te gaan praten.

Je kunt natuurlijk claimen dat je zelf niet bij de deal betrokken was. Als je persoon A vraagt om eens te bellen met persoon B, ze doen dat en daar komt een deal uit voort... ben jij dan betrokken geweest bij die deal? Volgens mij kan-ie best volhouden dat-ie dat niet was. Qua beeldvorming is het echter niet handig. Kijk wat er nu gebeurt. En vraag je af wat er was gebeurd als-ie gewoon verteld had hoe het gegaan is.
pi_204201808
quote:
6s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Daar zijn ze zelf te stom voor om daarover te kunnen en mogen beslissen :')
:7 vertelde hetzelf hij kwam Hugo tegen die graag een keer wilde aanschuiven
Redactie even later bellen met ministerie, woordvoerder aan de lijn
Geen tijd :') nog een keer bellen Geen tijd :')
Dat noemen we 'met een kluitje het riet in sturen'.

Zelfde als dat jij met een nieuw idee met je manager komt, waarop je manager denkt: jezus mina, wat heeft ze nou toch weer in d'r hoofd gehaald - hoe kom ik hier vanaf? Dus dan zegt-ie: aha, interessant zeg, daar moeten we een keer verder over doorpraten! En vervolgens komt er nooit meer iets van.
pi_204201896
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Voor zover ik na kan gaan heeft-ie in dit geval weinig fout gedaan, behalve dat-ie er eerlijk over had moeten zijn.
Het probleem is dat jij dat verdomd moeilijk na kunt gaan omdat het je vrijwel onmogelijk wordt gemaakt.

Misschien zat De Jonge wel fout omdat hij niet op deskundig advies afging maar de publieke opinie zwaarder liet wegen. Ik ben zelf geneigd om te denken dat de publieke opinie zwaar mocht wegen omdat draagvlak voor de coronamaatregelen van groot belang was. Maar hoe kun je die afweging maken als politici anderen zand in de ogen strooien om hoe dan ook in het zadel te blijven? Dat mag toch nooit een doel op zich worden?

quote:
Je kunt natuurlijk claimen dat je zelf niet bij de deal betrokken was. Als je persoon A vraagt om eens te bellen met persoon B, ze doen dat en daar komt een deal uit voort... ben jij dan betrokken geweest bij die deal? Volgens mij kan-ie best volhouden dat-ie dat niet was. Qua beeldvorming is het echter niet handig. Kijk wat er nu gebeurt. En vraag je af wat er was gebeurd als-ie gewoon verteld had hoe het gegaan is.
Dit is dus gedraai.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204202025
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:51 schreef Sodemieters het volgende:

Er was op dat moment een crisis, een dreigend tekort, grote maatschappelijke onrust en Sywert die (toen) een goed verhaal had. Ik vind het helemaal niet raar dat je de verantwoordelijke collega dan aanraadt om even met Sywert te gaan praten.
Dat wordt hem dan ook niet zozeer kwalijk genomen, maar dat was ook zijn motivatie niet. Die was "we kunnen hem maar beter in ons cirkeltje hebben kankeren op anderen in plaats van in de media op ons".

Dat is vrij verwerpelijk en het erover liegen daarna ook. Het ondermijnt zowel het (resterende) vertrouwen als de competentie van de man.

Dat er nu dan ruim de tijd genomen wordt om de semantiek zodanig te duiden dat er formeel niet gelogen zou zijn, is begrijpelijk, maar óók weer een bevestiging hoe meneer in de wedstrijd zit.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204202426
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 11:22 schreef nostra het volgende:
Dat wordt hem dan ook niet zozeer kwalijk genomen, maar dat was ook zijn motivatie niet. Die was "we kunnen hem maar beter in ons cirkeltje hebben kankeren op anderen in plaats van in de media op ons".

Dat is vrij verwerpelijk en het erover liegen daarna ook. Het ondermijnt zowel het (resterende) vertrouwen als de competentie van de man.
Ik vind dat niet verwerpelijk. Je hebt te maken met een dreigend tekort, maatschappelijke onrust en met iemand die goed is in het bespelen van de media. Je wilt niet dat er inderdaad een tekort blijkt te zijn en dat iemand als Sywert dan kan zeggen: ik had het kunnen regelen, maar ze wilden zelfs niet met me praten.

Bovendien had Sywert (op dat moment) gewoon een goed verhaal. Hij kon daadwerkelijk miljoenen mondkapjes leveren. Pas later bleek dat we ze niet nodig hadden (ze liggen er nog steeds), ze van bedenkelijke kwaliteit zijn en Sywert de boel belazerde door de deal via een BV te laten lopen. Als je het hebt over incompetentie, dan had de overheid hier mogelijk alerter op kunnen zijn. Dat was echter niet De Jonges afdeling.

Ik blijf er bij dat-ie op dat moment niks raars gedaan heeft. De fout is het liegen en draaien achteraf, nu iedereen - met de kennis van nu - niet meer met Sywert geassocieerd wil worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2022 12:02:58 ]
pi_204202515
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2022 18:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Martijn begin maar vast met eten want dit sujet blijft zitten koste wat kost :r
Die schoenen zien er bovendien helemaal niet smakelijk uit.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_204202621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Voor zover ik na kan gaan heeft-ie in dit geval weinig fout gedaan, behalve dat-ie er eerlijk over had moeten zijn.

Er was op dat moment een crisis, een dreigend tekort, grote maatschappelijke onrust en Sywert die (toen) een goed verhaal had. Ik vind het helemaal niet raar dat je de verantwoordelijke collega dan aanraadt om even met Sywert te gaan praten.

Je kunt natuurlijk claimen dat je zelf niet bij de deal betrokken was. Als je persoon A vraagt om eens te bellen met persoon B, ze doen dat en daar komt een deal uit voort... ben jij dan betrokken geweest bij die deal? Volgens mij kan-ie best volhouden dat-ie dat niet was. Qua beeldvorming is het echter niet handig. Kijk wat er nu gebeurt. En vraag je af wat er was gebeurd als-ie gewoon verteld had hoe het gegaan is.
De opmerking "beter dat hij van binnen naar buiten pist, dan van buiten naar binnen" geeft imo een aardige indicatie van de motivatie van Hugo, en die lijkt maar weinig met 'oprecht geloven dat hij kan helpen' te maken te hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204202625
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 11:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat wordt hem dan ook niet zozeer kwalijk genomen, maar dat was ook zijn motivatie niet. Die was "we kunnen hem maar beter in ons cirkeltje hebben kankeren op anderen in plaats van in de media op ons".

Dat is vrij verwerpelijk en het erover liegen daarna ook. Het ondermijnt zowel het (resterende) vertrouwen als de competentie van de man.

Dat er nu dan ruim de tijd genomen wordt om de semantiek zodanig te duiden dat er formeel niet gelogen zou zijn, is begrijpelijk, maar óók weer een bevestiging hoe meneer in de wedstrijd zit.
Dit dus ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204202670
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:01 schreef Sodemieters het volgende:
Bovendien had Sywert (op dat moment) gewoon een goed verhaal. Hij kon daadwerkelijk miljoenen mondkapjes leveren. Pas later bleek dat we ze niet nodig hadden (ze liggen er nog steeds), ze van bedenkelijke kwaliteit zijn en Sywert de boel belazerde door de deal via een BV te laten lopen. Als je het hebt over incompetentie, dan had de overheid hier mogelijk alerter op kunnen zijn. Dat was echter niet De Jonges afdeling.
Nee hoor.

quote:
De Jonge, die binnen het kabinet niet verantwoordelijk was voor de inkoop van beschermingsmiddelen, maakte in zijn appjes aan Van den Dungen duidelijk dat hij wilde dat er een samenwerking tot stand kwam tussen zijn ministerie en zijn partijgenoot. Eerder was dat mislukt, omdat het Landelijk Consortium Hulpmiddelen (LCH), de inkooporganisatie van VWS, de motieven van de ex-scholierenleider wantrouwde.

https://www.volkskrant.nl(...)van-lienden~v497075/
Zonder Hugo's inmenging was die deal naar alle waarschijnlijkheid niet doorgegaan. Omdat VWS voor die inmenging al correct de boel wantrouwde.

Men had dus gewoon in kunnen zetten op het oordeel van VWS. Maar politieke verhoudingen waren voor Hugo belangrijker.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204203676
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mensen vergeten gemakkelijk hoe groot de druk in die tijd was. In Groot-Brittannië werd aan een dame uit de commerciële sector carte blanche gegeven om te regelen wat er moest gebeuren. Geen haan die daar kraait naar nepotisme of dubieuze winsten.

De schande zit vooral in het structureel incompetent handelen van De Jonge, zijn gedraai en het tegenwerken van journalistiek onderzoek daarnaar. De politiek geeft er keer op keer blijk van niets te hebben geleerd van fouten uit het verleden.
Daar ben ik het wel mee eens.
Ik ben ook niet de grootste fan van De Jong maar om hem nou te pakken op de aankoop an sich vind ik onzin.
Al zou hij zich er niet mee bemoeit hebben en het tekort zou nog groter zijn in die begintijd dan zou hem dat ook zijn verweten door de grootste schreeuwerds hier.
Dat het daarna gestuntel heeft opgeleverd klopt ook, al zijn er weinig politici die niet draaien en het achterste van hun tong laten zien.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_204203854
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mensen vergeten gemakkelijk hoe groot de druk in die tijd was. In Groot-Brittannië werd aan een dame uit de commerciële sector carte blanche gegeven om te regelen wat er moest gebeuren. Geen haan die daar kraait naar nepotisme of dubieuze winsten.

De schande zit vooral in het structureel incompetent handelen van De Jonge, zijn gedraai en het tegenwerken van journalistiek onderzoek daarnaar. De politiek geeft er keer op keer blijk van niets te hebben geleerd van fouten uit het verleden.
Had genoeg gelezen over de corrupte bende in de uk. Volgens mij wordt dat ook onderzocht. Gaat zeker niet zomaar voorbij daar.

https://www.opendemocracy(...)e-for-ppe-contracts/
pi_204207624
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:20 schreef probeer het volgende:

[..]
De opmerking "beter dat hij van binnen naar buiten pist, dan van buiten naar binnen" geeft imo een aardige indicatie van de motivatie van Hugo, en die lijkt maar weinig met 'oprecht geloven dat hij kan helpen' te maken te hebben.
Ja, dat zeg ik toch ook? Je wilt zo iemand niet de munitie geven om achteraf te kunnen zeggen: 'hadden ze maar met mij gepraat, ik had het kunnen regelen'.

Je moet dus sowieso met zo iemand in gesprek. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je ook een deal met 'm moet sluiten.
  donderdag 24 maart 2022 @ 20:02:40 #213
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204207666
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:24 schreef probeer het volgende:
....Maar politieke verhoudingen waren voor Hugo belangrijker.
Bijna goed ;)

Auteurs Sywert-boek: ‘Deal ging om politiek imago De Jonge’

Filmpje in de link

Donderdag verschijnt het boek ‘Sywerts Miljoenen’ over de omstreden mondkapjesdeal van voormalig politiek commentator en ondernemer Sywert van Lienden. Wilson Boldewijn spreekt met de schrijvers van het boek: twee onderzoeksjournalisten van nieuwswebsite Follow The Money.

https://www.telegraaf.nl/(...)itiek-imago-de-jonge

Hugo moest weer shinen in Den Haag als de man die alles wel ff regelt :') :|W
pi_204208056
Hoe ver zit dit van corruptie af?
  donderdag 24 maart 2022 @ 21:33:18 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204209381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 20:22 schreef stalybridge het volgende:
Hoe ver zit dit van corruptie af?
Vuistdiep zit hij erin net als Wopke
CDA partijkas moest ook gevuld worden, dat is het volgende schandaal let maar op ;)
pi_204210295
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 20:22 schreef stalybridge het volgende:
Hoe ver zit dit van corruptie af?
Suggereer je nou dat De Jonge is omgekocht? Op basis van wat?
  donderdag 24 maart 2022 @ 22:39:14 #217
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204210429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:32 schreef Sodemieters het volgende:
Suggereer je nou dat De Jonge is omgekocht? Op basis van wat?
Het is niet Hugo zelf ;)
Zo dom is hij niet, geld is naar de partijkas gegaan, die was bijna leeg en campagne geld was hard nodig want de stemmingen waren slecht
Let maar op dit is het volgende schandaal en Wopke werkte hier vrolijk aan mee
Die was toen min van financiën en ook cda voorzitter
Vestzak broekzak en bonnetjes kwijt
Probleem cda opgelost :7
Als Sywert echt klem zit gaat hij grote namen noemen
Dan zit hele cda aan de diarree w/ ^O^
pi_204210451
quote:
6s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Het is niet Hugo zelf ;)
Zo dom is hij niet, geld is naar de partijkas gegaan, die was bijna leeg en campagne geld was hard nodig want de stemmingen waren slecht
Let maar op dit is het volgende schandaal en Wopke werkte hier vrolijk aan mee
Die was toen min van financiën en ook cda voorzitter
Vestzak broekzak en bonnetjes kwijt
Probleem cda opgelost :7
Je hebt dit allemaal zelf verzonnen.
  donderdag 24 maart 2022 @ 22:41:13 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204210469
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:40 schreef Sodemieters het volgende:
Je hebt dit allemaal zelf verzonnen.
:N
Kwestie van tijd voordat dit uitkomt ;)
pi_204210488
quote:
6s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:41 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
:N
Kwestie van tijd voordat dit uitkomt ;)
Als je het niet volledig zelf bij elkaar gefantaseerd hebt, dan zie ik graag een bron.
  donderdag 24 maart 2022 @ 23:23:40 #221
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204210956
Bram nu bij shownieuws over boek Sywert :D
  donderdag 24 maart 2022 @ 23:27:06 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204210987
Is leugenaar hugo er al uit getrapt?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 24 maart 2022 @ 23:32:45 #223
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204211041
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 23:27 schreef Red_85 het volgende:
Is leugenaar hugo er al uit getrapt?
:N Hij nam zelfs Hugo in bescherming omdat niet bewezen kon worden dat hij medeplichtig zou zijn
En natuurlijk boek promotie :')
Bram :r de man die zelf door de Fiod is gevolgd en miljoenen heeft verkwanseld van zijn familie :r
  donderdag 24 maart 2022 @ 23:33:31 #224
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204211047
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:42 schreef Sodemieters het volgende:
Als je het niet volledig zelf bij elkaar gefantaseerd hebt, dan zie ik graag een bron.
FTM zowel letterlijk als figuurlijk ;)
pi_204211808
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Suggereer je nou dat De Jonge is omgekocht? Op basis van wat?
zeker niet. Geen corruptie door omkoping, maar nepotisme komt toch aardig in de buurt
  vrijdag 25 maart 2022 @ 14:41:43 #227
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204216139
quote:
Echt een cda er
Kat knijpen in het donker en geen verantwoording willen dragen
Vergelijk gedrag partijgenoot Wopke ;)
Precies zo een stuk stront :( :r
pi_204216149
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:41 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Echt een cda er
Kat knijpen in het donker en geen verantwoording willen dragen
Vergelijk gedrag partijgenoot Wopke ;)
Precies zo een stuk stront :( :r
Ja, afschuiven op het ministerie van VWS.

Eerst zelf mee bemoeien, terwijl dat niet zijn pakkie an was, dan liegen, WOB frustreren en nu doorverwijzen naar 'n ander en zelf niet reageren.

Normaal gesproken einde oefening voor deze charlatan.
pi_204216694
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 23:27 schreef Red_85 het volgende:
Is leugenaar hugo er al uit getrapt?
Tuurlijk niet. Rutte zit er toch ook nog altijd...
  maandag 28 maart 2022 @ 16:55:44 #230
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204252823
Kabinet wil onderzoek afwachten, kamer kan fluiten naar feitenrelaas mondkapjesdeal :') :r

De Tweede Kamer krijgt nog geen feitenrelaas over de omstreden mondkapjesdeal met Sywert van Lienden. Dat schrijft minister Conny Helder in een brief aan de Tweede Kamer.
quote:
Volgens haar is zorgvuldigheid in deze zaak beter dan snelheid. Daarom wil ze de uitkomst van een onderzoek afwachten. Dat komt voor het begin van de zomervakantie.
:')

De Tweede Kamer had een feitenrelaas gevraagd over de mondkapjesdeal. Dat moest er vandaag voor 12 uur liggen. Directe aanleiding om een feitenrelaas te eisen, was een onthulling van de Volkskrant.

Actief bemoeid
Uit app-verkeer tussen toenmalig zorgminister De Jonge en de hoogste ambtenaar van het ministerie van Financiën bleek dat De Jonge zich actief heeft bemoeid met de mondkapjesdeal tussen zijn toenmalige ministerie en Van Lienden.

De Jonge is nu minister van Volkshuisvesting en houdt vol dat hij niet betrokken was bij de mondkapjesdeal. Bekijk zijn reactie, die hij vorige week woensdag gaf, in onderstaande video:

Morgen besluit de Kamer of er een debat komt over deze kwestie. Mocht er een debat komen dan moet nog blijken of De Jonge of dat de Kamer met Helder het gesprek aan moet gaan. De mondkapjesdeal valt nu namelijk onder haar verantwoordelijkheid.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)al-hugo-de-jonge-vws

Feiten op papier zetten is al te gevaarlijk voor Hugo :') dus traineren en hopen dat het overwaait :r
En dat onderzoek daar schrijven ze gewoon zelf aan mee net zolang totdat alle gevaren eruit geslepen zijn :')

Van versie 1.0 naar 7.28.01 voor publicatie ^p^
  maandag 28 maart 2022 @ 17:03:26 #231
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204252887
Kabinet weigert Kamer feitenrelaas te presenteren over rol minister De Jonge bij Sywert-deal

Het kabinet voldoet niet aan de wens van de meerderheid van de Tweede Kamer om een feitenrelaas op te stellen over de rol van minister Hugo de Jonge bij de mondkapjesdeal met Sywert van Lienden.

quote:
Het vreest dat zo’n relaas botst met een onderzoek van Deloitte.
:o :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Feitenrelaas gaat dus afwijken van rapport van de Jonge en is al een jaar vertraagd omdat de hoor en wederhoor stroef loopt :') :')

Man man man wat een hoop ellende en doofpot :r
  maandag 28 maart 2022 @ 17:06:17 #232
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204252912
en even op de c_/ bij Sywert _O-


Gordijntjes dicht :|W _O- _O-
  maandag 28 maart 2022 @ 22:19:54 #233
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204256596
Thomas van Groningen over de mogelijke betrokkenheid van Hugo de Jonge bij de Sywert-mondkapjesdeal

De Tweede Kamer wil weten hoe het contact tussen minister Hugo de Jonge en Sywert van Lienden verliep, maar moet wachten op een onderzoek. De oppositie eist snel meer informatie en een debat. Hoe groot zijn de problemen voor de voormalig VWS-minister? We bespreken het vanavond met politiek verslaggever Thomas van Groningen.

https://op1npo.nl/2022/03(...)wert-mondkapjesdeal/

Kijken dus :7
pi_204256684
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2022 17:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
en even op de c_/ bij Sywert _O-


Gordijntjes dicht :|W _O- _O-
Prive adres bekend door deze actie van Powned? Dat is niet prettig in zijn positie. Niet netjes van Powned om huisnummer niet te blurren
  maandag 28 maart 2022 @ 22:34:01 #235
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_204256708
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Prive adres bekend door deze actie van Powned? Dat is niet prettig in zijn positie. Niet netjes van Powned om huisnummer niet te blurren
Weet je wat pas niet netjes is? :P
pi_204256972
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:31 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Prive adres bekend door deze actie van Powned? Dat is niet prettig in zijn positie. Niet netjes van Powned om huisnummer niet te blurren
Als ik nu naar het filmpje kijk is het huisnummer wel geblurd en z'n vrouw (?) ook. Al hebben ze niet heel erg hun best gedaan met dat huisnummer; het is nog steeds te zien, als je een beetje oplet.

Hoe dan ook, ik hou hier niet van. Mensen ongewild thuis opzoeken doe je niet. Sywert heeft ook gewoon een vrouw, kinderen, buren, etc. die hier niks mee te maken hebben. Wat als iemand zich geroepen voelt daar straks de ruiten in te gooien of zo? Dan voelen die kinderen zich ook niet meer veilig in hun eigen huis.
pi_204260153
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Thomas van Groningen over de mogelijke betrokkenheid van Hugo de Jonge bij de Sywert-mondkapjesdeal

De Tweede Kamer wil weten hoe het contact tussen minister Hugo de Jonge en Sywert van Lienden verliep, maar moet wachten op een onderzoek. De oppositie eist snel meer informatie en een debat. Hoe groot zijn de problemen voor de voormalig VWS-minister? We bespreken het vanavond met politiek verslaggever Thomas van Groningen.

https://op1npo.nl/2022/03(...)wert-mondkapjesdeal/

Kijken dus :7
En hoe groot waren de problemen voor Hugosjenko?
pi_204260167
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als ik nu naar het filmpje kijk is het huisnummer wel geblurd en z'n vrouw (?) ook. Al hebben ze niet heel erg hun best gedaan met dat huisnummer; het is nog steeds te zien, als je een beetje oplet.

Hoe dan ook, ik hou hier niet van. Mensen ongewild thuis opzoeken doe je niet. Sywert heeft ook gewoon een vrouw, kinderen, buren, etc. die hier niks mee te maken hebben. Wat als iemand zich geroepen voelt daar straks de ruiten in te gooien of zo? Dan voelen die kinderen zich ook niet meer veilig in hun eigen huis.
Beetje part of the game. Als je je op televisie voordoet als de grote weldoener, maar er ondertussen stiekem grof aan verdient, dan kom je aan de beurt.

Dat weet je. En je weet dat de media er dan op gaat duiken.

Naïef van Sywert om te denken dat hij hier zomaar geruisloos mee weg zou komen en dat het in een paar dagen wel over zou gaan waaien. Als je dan je best doet om de media te mijden, dan komen ze je in je privé-leven natuurlijk wel opzoeken

Sywert had gewoon moeten accepteren dat zoveel geld cashen ook betekent dat hij voor een rustig privé-leven zonder media gewoon naar elders had moeten verkassen.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 13:08:31 #239
16715 Mylene
*schatje*
pi_204260475
twitter
pi_204260523
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als ik nu naar het filmpje kijk is het huisnummer wel geblurd en z'n vrouw (?) ook. Al hebben ze niet heel erg hun best gedaan met dat huisnummer; het is nog steeds te zien, als je een beetje oplet.

Hoe dan ook, ik hou hier niet van. Mensen ongewild thuis opzoeken doe je niet. Sywert heeft ook gewoon een vrouw, kinderen, buren, etc. die hier niks mee te maken hebben. Wat als iemand zich geroepen voelt daar straks de ruiten in te gooien of zo? Dan voelen die kinderen zich ook niet meer veilig in hun eigen huis.
Als sywert de gestolen miljoenen terug geeft was het klaar geweest.

En zijn vrouw had hem ook kunnen corrigeren of hem verlaten (is toch ook een christen).

En de kindertjes leren nu ook dat diefstal niet zonder consequenties is.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 13:15:02 #241
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204260527
Jaaa kansloze moties van wantrouwen genot
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204260566
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:14 schreef fubaaar22 het volgende:
Als sywert de gestolen miljoenen terug geeft was het klaar geweest.
Er is niets gestolen, natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204260599
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Er is niets gestolen, natuurlijk.
Da's nog maar de vraag.
pi_204260640
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's nog maar de vraag.
Geen enkele indicatie voor tot nu toe. Randstad opgelicht; dat wellicht wel. Voor de rest vind ik het vooral beschamend dat er zo achteloos met geld gesmeten wordt door de overheid, maar "er was nu eenmaal paniek" schijnt een prima dekmantel voor dat alles te zijn. Lekker de publieke verontwaardiging concentreren op één boefje, zwarte jasjes met FIOD aan en BMW'tjes leegtrekken voor het fotomoment, terwijl de crux natuurlijk is dat (en hoe) dat überhaupt gefaciliteerd heeft kunnen worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204260664
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Geen enkele indicatie voor tot nu toe. Randstad opgelicht; dat wellicht wel. Voor de rest vind ik het vooral beschamend dat er zo achteloos met geld gesmeten wordt door de overheid, maar "er was nu eenmaal paniek" schijnt een prima dekmantel voor dat alles te zijn. Lekker de publieke verontwaardiging concentreren op één boefje, zwarte jasjes met FIOD aan en BMW'tjes leegtrekken voor het fotomoment, terwijl de crux natuurlijk is dat (en hoe) dat überhaupt gefaciliteerd heeft kunnen worden.
Omdat de politiek aardig haar best doet om de beerput dicht te houden. We weten nog steeds niet hoe die deal nu precies tot stand is gekomen en waarom dat opeens met die commerciële bv ging....
pi_204260703
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat de politiek aardig haar best doet om de beerput dicht te houden. We weten nog steeds niet hoe die deal nu precies tot stand is gekomen en waarom dat opeens met die commerciële bv ging....
Nou, dat kan ik je op voorhand wel vertellen: omdat de organisatie totaal niet was ingericht voor een crisissituatie als deze, algemene belangen werden vermengd met politieke, de inkooporganisatie van de ambtenarij voornamelijk is ingericht op rechtmatigheid (toch andermans centen), werken onder hoogspanning ook niet tot de forte's van de gemiddelde ambtenaar behoort en dat dan allemaal door elkaar geschud.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 29 maart 2022 @ 13:36:34 #247
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204260742
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:24 schreef nostra het volgende:
..terwijl de crux natuurlijk is dat (en hoe) dat überhaupt gefaciliteerd heeft kunnen worden.
• Een minister van Financien die 5.7 miljard aan uitgaven niet kan verantwoorden omdat hij de bonnetjes niet heeft helpt een aardig eind op weg
• Diezelfde minister al eerder een strafrechtelijke klacht wegens knevelarij aan de broek had hangen maakt het als collega crimineel een stuk makkelijker
• Dat de minister president er geen actieve herinnering aan heeft, idem
• Gelukkig is onze minister van Financien nu opgevolgd door een sujet die er nog minder van begrijpt
• En is onze minister van buza nu de eerder genoemde ex minsiter van financien

En tot slot zijn ze allebei lid van het CDA, een garantie voor ellende en bedrog
pi_204260756
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
• Een minister van Financien die 5.7 miljard aan uitgaven niet kan verantwoorden omdat hij de bonnetjes niet heeft helpt een aardig eind op weg
Ook dat is weer aardig uit zijn verband gerukt, maar het was daar (op VWS, niet Financiën) wel een bende ja.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 29 maart 2022 @ 13:42:52 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204260796
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:38 schreef nostra het volgende:
Ook dat is weer aardig uit zijn verband gerukt, maar het was daar (op VWS, niet Financiën) wel een bende ja.
En gelukkig zijn ze daarvoor bestraft en verantwoordelijken opgestapt :')
pi_204260806
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
En gelukkig zijn ze daarvoor bestraft en verantwoordelijken opgestapt :')
Komt wel een adviesrapportje over.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')