Sorry je hebt gelijk, ik deed een beetje gek. Ministers hadden tot die functie geen werkervaring en zijn ook maar uit de bijstand, van de straat of strand gepluktquote:
Maakt niet uit. Komt door het lekkere weer waarschijnlijk..quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Sorry je hebt gelijk, ik deed een beetje gek. Ministers hadden tot die functie geen werkervaring en zijn ook maar uit de bijstand, van de straat of strand geplukt
Sorry nee, die had gewoon compleet incompetente blaaskaakjes in zijn partij zitten die die coalitie hebben laten klappen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:08 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De LPF had natuurlijk ook kort daarvoor diens lijstaanvoerder verloren, dat lijkt mij een verzachtende omstandigheid.
Dat zeg je nou wel, maar wij hebben in Eindhoven nog steeds een soort last man standing: Rudy Reker die elk jaar met 1 zetel voor de LPF weer de raad in wordt gekozenquote:Op woensdag 23 maart 2022 12:11 schreef Toine51 het volgende:
[..]
LPF is 20 jaar geleden en bestaat niet meer. Beetje achterhaald om dat er bij te halen..
En dat werd de grootste partij, alleen omdat Pim Fortyuin was vermoord.
En daarbij, toen speelden nog niet de grote problemen die ik eerder heb aangekaart..
En die hun partijgenootjes van de CDA bevooroordeelden. Was dit de reden dat HdJ zo lang die WOB-verzoeken wilde tegenhouden?quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:36 schreef Nober het volgende:
Gaan ze ook nog ministers vervolgen die zaken deden met deze stichting?
Zijn er ministers vervolgd voor toeslagen affairequote:Op woensdag 23 maart 2022 12:36 schreef Nober het volgende:
Gaan ze ook nog ministers vervolgen die zaken deden met deze stichting?
LPF werd de tweede partij. CDA werd de grooste.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:11 schreef Toine51 het volgende:
[..]
LPF is 20 jaar geleden en bestaat niet meer. Beetje achterhaald om dat er bij te halen..
En dat werd de grootste partij, alleen omdat Pim Fortyuin was vermoord.
En daarbij, toen speelden nog niet de grote problemen die ik eerder heb aangekaart..
Ik wil Fortuyn toch wel wat meer krediet geven dan Liane de Haan. Fortuyn was hoogleraar geweest en had de OV-studentenkaart ingevoerd. Die kon heus wel wat.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien Fortuyn een CV aan ruzies en goed had vergelijkbaar met Liane den Haan, denk ik niet veel beter.
Nee LPF Eindhoven is om en om qua zetels. Steeds 1-2-1-2-1.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat zeg je nou wel, maar wij hebben in Eindhoven nog steeds een soort last man standing: Rudy Reker die elk jaar met 1 zetel voor de LPF weer de raad in wordt gekozen![]()
https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~afc46f2f/
Dat is een understatement.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik wil Fortuyn toch wel wat meer krediet geven dan Liane de Haan. Fortuyn was hoogleraar geweest en had de OV-studentenkaart ingevoerd. Die kon heus wel wat.
Die partij draaide dan ook om één man, waarvan de naam in de partij lag besloten. Toen deze vlak voor de verkiezingen werd doodgeschoten, een politieke liquidatie me dunkt, lijkt de rest van de partij niet toekomstbestendig; de opportunisten komen dan immers bovendrijven. In grote organisaties, die nog pril zijn in opbouw, gebeurt meestal hetzelfde als de topman plotseling wegvalt: de sturing en visie vallen dan weg.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Sorry nee, die had gewoon compleet incompetente blaaskaakjes in zijn partij zitten die die coalitie hebben laten klappen.
Firma List&Bedrog.quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:33 schreef Red_85 het volgende:
hugo: 'ík heb niet gelogen'
Dat is weer een leugen.
Dit is een pertinent onjuiste vergelijking op heel veel vlakken. Sigrid Kaag kan je toch ook niet vergelijken met Ad Melkert?quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien Fortuyn een CV aan ruzies en goed had vergelijkbaar met Liane den Haan, denk ik niet veel beter.
Srs?quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat zeg je nou wel, maar wij hebben in Eindhoven nog steeds een soort last man standing: Rudy Reker die elk jaar met 1 zetel voor de LPF weer de raad in wordt gekozen![]()
https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~afc46f2f/
Ik heb ooit één boek van Fortuyn gelezen (De puinhopen van acht jaar paars), maar ik kan me niet voorstellen dat de aanbevelingen die daar werden gedaan Nederland vooruit hadden geholpen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dat is een understatement.
Dr. Fortuyn heeft een hele serie boeken geschreven met goede analyses en aanbevelingen voor behoud van de Nederlandse welvaartstaat, in alle opzichten. Waren de aanbevelingen gevolgd, dan zou Nederland er nu veel beter hebben voorgestaan.
De meeste mensen met kritiek op Fortuyn (toen en nu) hebben zijn boeken helemaal niet gelezen. Dan zouden ze bijvoorbeeld weten dat hij helemaal niet rechts was, maar eerder links.
Alleen schopte hij ook tegen een aantal heilige huisjes. Zoals het kennelijk immer maar voort moeten laten duren van onbeperkte immigratie. En de softe houding ten opzichte van de islam.
Om die reden vormde hij een bedreiging en moest hij uit de weg worden geruimd.
Wanneer komt Rutte eens voor een tribunaal vanwege alles wat hij in dit land heeft afgebroken.quote:
De briljante tegenhanger "De puinhopen van Fortuyn" werd helaas uit de handel genomen toen hij vermoord werd.quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:04 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik heb ooit één boek van Fortuyn gelezen (De puinhopen van acht jaar paars), maar ik kan me niet voorstellen dat de aanbevelingen die daar werden gedaan Nederland vooruit hadden geholpen.
Dat heeft hij niet op zijn radar staanquote:Op woensdag 23 maart 2022 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer komt Rutte eens voor een tribunaal vanwege alles wat hij in dit land heeft afgebroken.
Lijkt me niet meer te handhaven die kwal.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Martijn begin maar vast met eten want dit sujet blijft zitten koste wat kost
Wopke zit er toch ook nog ondanks 50.000 slachtoffers en geen bonnetjes van 5,7 miljardquote:Op woensdag 23 maart 2022 18:16 schreef Halcon het volgende:
Lijkt me niet meer te handhaven die kwal.
Misschien kan je daar een nieuw topic over maken, die hadden we nog niet.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wopke zit er toch ook nog ondanks 50.000 slachtoffers en geen bonnetjes van 5,7 miljard![]()
Ook zo een stuk stront wat in de gevangenis moet zitten
Stichting Martijn Koning moeten ze een spreekverbod opleggen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Waarom?quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:32 schreef superniger het volgende:
[..]
Stichting Martijn Koning moeten ze een spreekverbod opleggen.
Toen was ik net 8 geworden. Toen had ik begrijpelijkerwijs andere dingen in gedachte dan dat boek lezen. (Helaas wel)quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
De briljante tegenhanger "De puinhopen van Fortuyn" werd helaas uit de handel genomen toen hij vermoord werd.
Dat boek maakte onderwerp voor onderwerp gehakt van zijn suggesties.
Hoe komt het dat je waarde hecht aan de mening van die mensen?quote:Op woensdag 23 maart 2022 21:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bij VI wordt Hugo nu helemaal afgebrand![]()
![]()
Omdat ze nu toevallig zijn mening aangedaan zijnquote:Op woensdag 23 maart 2022 22:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je waarde hecht aan de mening van die mensen?
IWHON is een meisje.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat ze nu toevallig zijn mening aangedaan zijn
Enkel in punten die ze gemeen hebben. Je zou Fortuyn ook prima met Henk Krol kunnen vergelijken.quote:Op woensdag 23 maart 2022 15:09 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dit is een pertinent onjuiste vergelijking op heel veel vlakken. Sigrid Kaag kan je toch ook niet vergelijken met Ad Melkert?
Hecht ik ook niet, alleen iets waar politici bang voor zijn is beeldvorming in negatieve zinquote:Op woensdag 23 maart 2022 22:16 schreef Sodemieters het volgende:
Hoe komt het dat je waarde hecht aan de mening van die mensen?
Ze zouden in discussie moeten gaan met een voetbalcommentator?quote:Op woensdag 23 maart 2022 23:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hecht ik ook niet, alleen iets waar politici bang voor zijn is beeldvorming in negatieve zin
Nu worden ze op tv afgebrand en geen woordvoerder kan er iets aan doen of heeft het lef te reageren in de uitzending en dat is
Ohja, sorryquote:
Op die manier zou je Rob Jetten ook kunnen vergelijken met Adolf Hitler, want beiden hielden namelijk erg veel van honden.quote:Op woensdag 23 maart 2022 23:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Enkel in punten die ze gemeen hebben. Je zou Fortuyn ook prima met Henk Krol kunnen vergelijken.
En Pim Fortuyn had nu eenmaal de reputatie dat hij overal ruzie maakte. Tel dat op bij een fractie die een bijeen geraapt zooitje gelukszoekers was. Dat was precies hetzelfde afgelopen.
Ja, is prima he. Maar lieg gewoon niet dat je je er mee bezig hebt gehouden.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:42 schreef Pedroso het volgende:
Wat een ophef om niets. Alleen als De Jonge er ook aan verdiend zou hebben dan is het erg kwalijk maar daar ziet het niet naar uit.
Alles werd de eerste maanden uit de kast gehaald om mondkapjes binnen te halen en iedere leverancier vroeg schandalige prijzen. Dat Sywert de boel naaide was op dat moment ook niet duidelijk.
Je kan Jetten en Hitler inderdaad op hun hondenliefhebberij vergelijken. Alleen is het een minder relevante eigenschap voor de politiek.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:06 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Op die manier zou je Rob Jetten ook kunnen vergelijken met Adolf Hitler, want beiden hielden namelijk erg veel van honden.
Zie je wat een manke vergelijking kan doen?
Ik zie Jetten trouwens nog niet met herdershonden rondlopen, eerder zo’n klein keffertje…quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan Jetten en Hitler inderdaad op hun hondenliefhebberij vergelijken. Alleen is het een minder relevante eigenschap voor de politiek.
Sywert reageert gewoon niet. En als er toch iemand op 'm af komt, dan loopt 'ie weg.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:42 schreef fubaaar22 het volgende:
Vind het wel raar dat sywert zo weinig word geïnterviewd/benaderd door journalisten.
Mensen vergeten gemakkelijk hoe groot de druk in die tijd was. In Groot-Brittannië werd aan een dame uit de commerciële sector carte blanche gegeven om te regelen wat er moest gebeuren. Geen haan die daar kraait naar nepotisme of dubieuze winsten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:42 schreef Pedroso het volgende:
Wat een ophef om niets. Alleen als De Jonge er ook aan verdiend zou hebben dan is het erg kwalijk maar daar ziet het niet naar uit.
Alles werd de eerste maanden uit de kast gehaald om mondkapjes binnen te halen en iedere leverancier vroeg schandalige prijzen. Dat Sywert de boel naaide was op dat moment ook niet duidelijk.
Dit dus. Dat die vent aan wat touwtjes trekt om snelheid en kwaliteit te laten prevaleren boven centen is één (en eigenlijk gewoon begrijpelijk), maar dat gelieg en gedraai, gelardeerd met een verschrikkelijk betweterige uitstraling, storen me aanzienlijk meer.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
De schande zit vooral in het structureel incompetent handelen van De Jonge, zijn gedraai en het tegenwerken van journalistiek onderzoek daarnaar. De politiek geeft er keer op keer blijk van niets te hebben geleerd van fouten uit het verleden.
Daar zijn ze zelf te stom voor om daarover te kunnen en mogen beslissenquote:Op donderdag 24 maart 2022 00:09 schreef Sodemieters het volgende:
Ze zouden in discussie moeten gaan met een voetbalcommentator?
Voor zover ik na kan gaan heeft-ie in dit geval weinig fout gedaan, behalve dat-ie er eerlijk over had moeten zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit dus. Dat die vent aan wat touwtjes trekt om snelheid en kwaliteit te laten prevaleren boven centen is één (en eigenlijk gewoon begrijpelijk), maar dat gelieg en gedraai, gelardeerd met een verschrikkelijk betweterige uitstraling, storen me aanzienlijk meer.
Dat noemen we 'met een kluitje het riet in sturen'.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Daar zijn ze zelf te stom voor om daarover te kunnen en mogen beslissen![]()
vertelde hetzelf hij kwam Hugo tegen die graag een keer wilde aanschuiven
Redactie even later bellen met ministerie, woordvoerder aan de lijn
Geen tijdnog een keer bellen Geen tijd
Het probleem is dat jij dat verdomd moeilijk na kunt gaan omdat het je vrijwel onmogelijk wordt gemaakt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Voor zover ik na kan gaan heeft-ie in dit geval weinig fout gedaan, behalve dat-ie er eerlijk over had moeten zijn.
Dit is dus gedraai.quote:Je kunt natuurlijk claimen dat je zelf niet bij de deal betrokken was. Als je persoon A vraagt om eens te bellen met persoon B, ze doen dat en daar komt een deal uit voort... ben jij dan betrokken geweest bij die deal? Volgens mij kan-ie best volhouden dat-ie dat niet was. Qua beeldvorming is het echter niet handig. Kijk wat er nu gebeurt. En vraag je af wat er was gebeurd als-ie gewoon verteld had hoe het gegaan is.
Dat wordt hem dan ook niet zozeer kwalijk genomen, maar dat was ook zijn motivatie niet. Die was "we kunnen hem maar beter in ons cirkeltje hebben kankeren op anderen in plaats van in de media op ons".quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:51 schreef Sodemieters het volgende:
Er was op dat moment een crisis, een dreigend tekort, grote maatschappelijke onrust en Sywert die (toen) een goed verhaal had. Ik vind het helemaal niet raar dat je de verantwoordelijke collega dan aanraadt om even met Sywert te gaan praten.
Ik vind dat niet verwerpelijk. Je hebt te maken met een dreigend tekort, maatschappelijke onrust en met iemand die goed is in het bespelen van de media. Je wilt niet dat er inderdaad een tekort blijkt te zijn en dat iemand als Sywert dan kan zeggen: ik had het kunnen regelen, maar ze wilden zelfs niet met me praten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:22 schreef nostra het volgende:
Dat wordt hem dan ook niet zozeer kwalijk genomen, maar dat was ook zijn motivatie niet. Die was "we kunnen hem maar beter in ons cirkeltje hebben kankeren op anderen in plaats van in de media op ons".
Dat is vrij verwerpelijk en het erover liegen daarna ook. Het ondermijnt zowel het (resterende) vertrouwen als de competentie van de man.
Die schoenen zien er bovendien helemaal niet smakelijk uit.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
De opmerking "beter dat hij van binnen naar buiten pist, dan van buiten naar binnen" geeft imo een aardige indicatie van de motivatie van Hugo, en die lijkt maar weinig met 'oprecht geloven dat hij kan helpen' te maken te hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Voor zover ik na kan gaan heeft-ie in dit geval weinig fout gedaan, behalve dat-ie er eerlijk over had moeten zijn.
Er was op dat moment een crisis, een dreigend tekort, grote maatschappelijke onrust en Sywert die (toen) een goed verhaal had. Ik vind het helemaal niet raar dat je de verantwoordelijke collega dan aanraadt om even met Sywert te gaan praten.
Je kunt natuurlijk claimen dat je zelf niet bij de deal betrokken was. Als je persoon A vraagt om eens te bellen met persoon B, ze doen dat en daar komt een deal uit voort... ben jij dan betrokken geweest bij die deal? Volgens mij kan-ie best volhouden dat-ie dat niet was. Qua beeldvorming is het echter niet handig. Kijk wat er nu gebeurt. En vraag je af wat er was gebeurd als-ie gewoon verteld had hoe het gegaan is.
Dit dus ja.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat wordt hem dan ook niet zozeer kwalijk genomen, maar dat was ook zijn motivatie niet. Die was "we kunnen hem maar beter in ons cirkeltje hebben kankeren op anderen in plaats van in de media op ons".
Dat is vrij verwerpelijk en het erover liegen daarna ook. Het ondermijnt zowel het (resterende) vertrouwen als de competentie van de man.
Dat er nu dan ruim de tijd genomen wordt om de semantiek zodanig te duiden dat er formeel niet gelogen zou zijn, is begrijpelijk, maar óók weer een bevestiging hoe meneer in de wedstrijd zit.
Nee hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:01 schreef Sodemieters het volgende:
Bovendien had Sywert (op dat moment) gewoon een goed verhaal. Hij kon daadwerkelijk miljoenen mondkapjes leveren. Pas later bleek dat we ze niet nodig hadden (ze liggen er nog steeds), ze van bedenkelijke kwaliteit zijn en Sywert de boel belazerde door de deal via een BV te laten lopen. Als je het hebt over incompetentie, dan had de overheid hier mogelijk alerter op kunnen zijn. Dat was echter niet De Jonges afdeling.
Zonder Hugo's inmenging was die deal naar alle waarschijnlijkheid niet doorgegaan. Omdat VWS voor die inmenging al correct de boel wantrouwde.quote:De Jonge, die binnen het kabinet niet verantwoordelijk was voor de inkoop van beschermingsmiddelen, maakte in zijn appjes aan Van den Dungen duidelijk dat hij wilde dat er een samenwerking tot stand kwam tussen zijn ministerie en zijn partijgenoot. Eerder was dat mislukt, omdat het Landelijk Consortium Hulpmiddelen (LCH), de inkooporganisatie van VWS, de motieven van de ex-scholierenleider wantrouwde.
https://www.volkskrant.nl(...)van-lienden~v497075/
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen vergeten gemakkelijk hoe groot de druk in die tijd was. In Groot-Brittannië werd aan een dame uit de commerciële sector carte blanche gegeven om te regelen wat er moest gebeuren. Geen haan die daar kraait naar nepotisme of dubieuze winsten.
De schande zit vooral in het structureel incompetent handelen van De Jonge, zijn gedraai en het tegenwerken van journalistiek onderzoek daarnaar. De politiek geeft er keer op keer blijk van niets te hebben geleerd van fouten uit het verleden.
Had genoeg gelezen over de corrupte bende in de uk. Volgens mij wordt dat ook onderzocht. Gaat zeker niet zomaar voorbij daar.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen vergeten gemakkelijk hoe groot de druk in die tijd was. In Groot-Brittannië werd aan een dame uit de commerciële sector carte blanche gegeven om te regelen wat er moest gebeuren. Geen haan die daar kraait naar nepotisme of dubieuze winsten.
Ja, dat zeg ik toch ook? Je wilt zo iemand niet de munitie geven om achteraf te kunnen zeggen: 'hadden ze maar met mij gepraat, ik had het kunnen regelen'.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:20 schreef probeer het volgende:
[..]
De opmerking "beter dat hij van binnen naar buiten pist, dan van buiten naar binnen" geeft imo een aardige indicatie van de motivatie van Hugo, en die lijkt maar weinig met 'oprecht geloven dat hij kan helpen' te maken te hebben.
Bijna goedquote:Op donderdag 24 maart 2022 12:24 schreef probeer het volgende:
....Maar politieke verhoudingen waren voor Hugo belangrijker.
Vuistdiep zit hij erin net als Wopkequote:
Het is niet Hugo zelfquote:Op donderdag 24 maart 2022 22:32 schreef Sodemieters het volgende:
Suggereer je nou dat De Jonge is omgekocht? Op basis van wat?
Je hebt dit allemaal zelf verzonnen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het is niet Hugo zelf![]()
Zo dom is hij niet, geld is naar de partijkas gegaan, die was bijna leeg en campagne geld was hard nodig want de stemmingen waren slecht
Let maar op dit is het volgende schandaal en Wopke werkte hier vrolijk aan mee
Die was toen min van financiën en ook cda voorzitter
Vestzak broekzak en bonnetjes kwijt
Probleem cda opgelost
quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:40 schreef Sodemieters het volgende:
Je hebt dit allemaal zelf verzonnen.
Als je het niet volledig zelf bij elkaar gefantaseerd hebt, dan zie ik graag een bron.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Kwestie van tijd voordat dit uitkomt
quote:
FTM zowel letterlijk als figuurlijkquote:Op donderdag 24 maart 2022 22:42 schreef Sodemieters het volgende:
Als je het niet volledig zelf bij elkaar gefantaseerd hebt, dan zie ik graag een bron.
zeker niet. Geen corruptie door omkoping, maar nepotisme komt toch aardig in de buurtquote:Op donderdag 24 maart 2022 22:32 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Suggereer je nou dat De Jonge is omgekocht? Op basis van wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |