Doomsday preppen doe je niet omdat het leuk is, maar omdat je denkt dat het nodig is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:20 schreef KroketBroodje het volgende:
Het is wel duidelijk dat veel mensen bang zijn voor de gevolgen van een 3e wereldoorlog.
Zijn er mensen die zich nu meer gaan verdiepen op een doomsday prep? Ga je jouw kelder iets meer volladen met blikken voedsel en ga je meer inlezen over overleven zonder gas/electriciteit of wacht je het nog even af? Of zet je ergens een tas neer als je op het lopen moet zetten?
Ik merk dat mijn interesse wel groter wordt om mijzelf in te lezen over dit soort topics. Als iemand leuke Youtube kanalen heeft let me know.
Een leuk kanaal houdt mijn aandacht eerder vast dan een kut kanaal bedoel ik er mee te zeggenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:26 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Doomsday preppen doe je niet omdat het leuk is, maar omdat je denkt dat het nodig is.
Die prepper geeft jou niet zomaar zijn spullen af lijkt me, maar misschien ben je daarvoor al gepreptquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:24 schreef SuperNeger het volgende:
Lijkt me onnodig Maar toch kijk ik gewoon tot iemand op social media post over z'n doomsday geprep en mocht het nodig zijn pak ik gewoon alles wat hij bij elkaar heeft gesprokkeld.
bron: https://www.rijksoverheid(...)-oekraine-te-leverenquote:3000 gevechtshelmen en 2000 scherfvesten met bijbehorende pantserplaten, dertig metaaldetectoren en twee draadgeleide detectierobots voor (zee)mijnopsporing, twee gevechtsveldbewakingsradars en vijf wapenlocatieradars, en honderd scherpschuttersgeweren met 30.000 stuks bijbehorende munitie.
bron: https://nos.nl/collectie/(...)aketten-aan-oekrainequote:Het Nederlandse leger gaat zo snel mogelijk 200 Stinger-luchtdoelraketten leveren aan Oekraïne. Dat gebeurt na een recent verzoek van dat land, melden ministers Hoekstra van Buitenlandse Zaken en Ollongren van Defensie aan de Tweede Kamer.
bron: https://www.nato.int/cps/(...)tm?selectedLocale=nlquote:Artikel 5
De partijen komen overeen dat een gewapende aanval tegen een of meer van hen in Europa of Noord-Amerika als een aanval tegen hen allen zal worden beschouwd; zij komen bijgevolg overeen dat, indien zulk een gewapende aanval plaatsvindt, ieder van hen de aldus aangevallen partij of partijen zal bijstaan, in de uitoefening van het recht tot individuele of collectieve zelfverdediging erkend in Artikel 51 van het Handvest van de Verenigde Naties, door terstond, individueel en in samenwerking met de andere partijen, op te treden op de wijze die zij nodig oordeelt met inbegrip van het gebruik van gewapend geweld om de veiligheid van het Noord-Atlantisch gebied te herstellen en te handhaven.
Ik heb nog een hele zolder vol van april 2020.quote:
Ja maar die zijn na twee weken ook alweer op.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:39 schreef stavromulabeta het volgende:
Maar ik heb vandaag wel weer 8 flessen wijn gekocht. Lang houdbaar, desinfecteert vanwege de alcohol, anti-oxidanten voor je weerstand. Prima voorbereid.
En dan? Wandel je dan naar het bos om daar verder te leven. Samen met die honderdduizenden die dat ook doen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:36 schreef LeonDavinci het volgende:
En binnenkort scoor ik nog wat licht voedsel voor als ik me moet verplaatsen zonder auto.
Ingepakt en de verpakking zo weinig mogelijk aanpakken. Maar de hele omgeving is dan al slecht voor je gezondheid. Plus dat je voorraad niet eindig is en omdat er geen maatschappij meer is en weinig hygiëne mogelijk dus zal je van de eerste schaafwond misschien al zo ziek worden dat je niet meer van harte kan functioneren. Ook een stoere man als @LeonDavinci kan het dan niet meer altijd winnen van anderen. Een keer verliezen is al funest.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:46 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
En hoe zit het met een nucleaire aanval? (Ja, ja ik weet het enorm doemscenario)
Moet je dan je blikken en pakken voedsel in metaal leggen of zoiets?
Kan alle kanten op, maar als er gelopen moet worden dan is er ook energie nodig. Dus wat eten, dat geen kilo's weegt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En dan? Wandel je dan naar het bos om daar verder te leven. Samen met die honderdduizenden die dat ook doen?
Maar waar wil je heen lopen dan? Ik weet geen enkel plekje binnen twee of drie dagen lopen waar het niet al helemaal overvol is met mensen. Dus als iedereen naar het zelfde plekje gaat om een strohalm te pakken dan schiet het ook niet op ondanks al je voorbereiding.quote:Op zondag 27 februari 2022 01:14 schreef LeonDavinci het volgende:
[..]
Kan alle kanten op, maar als er gelopen moet worden dan is er ook energie nodig. Dus wat eten, dat geen kilo's weegt.
https://www.destentor.nl/(...)zak-hebben~a5d382fa/quote:Noodpakket.nu is bijna door haar voorraad heen. ,,We verkopen normaalgesproken zo’n honderd noodpakketten per jaar. Dit weekend waren dat er 300”, vertelt Randy Roso-Ruoff. ,,Sinds de eerste berichten dat Rusland Oekraïne zou aanvallen, is er ieder uur een noodpakket besteld en vanaf het moment dat Kiev werd aangevallen, is het hek van de dam.”
Nee heeft gezien de sterkte van de huidige atoomwapens geen zin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:46 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
En hoe zit het met een nucleaire aanval? (Ja, ja ik weet het enorm doemscenario)
Moet je dan je blikken en pakken voedsel in metaal leggen of zoiets?
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:31 schreef vipergts het volgende:
Ik heb nog, ooit eens van dat gevriesdroogde voedsel gekocht wat 100 jaar goed blijft en aan het begin van corona voor de lol eens geprobeerd. Niet te vreten. Ik kijk wel in die lichtflits dan heb ik al die ellende ook niet. Ik hou wel mijn huis netjes bij ik wil een goede indruk maken als er over 200 jaar archeologen langskomen.
Ja, niemand op de wereld behalve jij heeft een moestuin, je bent inderdaad de enige.quote:Op zondag 20 maart 2022 18:26 schreef Vrackna het volgende:
Ben ik de enige die er een moestuin op nahoud?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |