Zit net het nieuws te kijken. Die soldaten die op dat eiland worden doodgeschoten. Dacht. Het zal je kind maar wezen en je ziet het nIeuws te kijken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:40 schreef tong80 het volgende:
Is het herkenbaar.
Dat je even niet tegen de beelden kan.
De bombardementen.
Het vuur.
De knallen.
De geluiden vol afschuw.
Dat je je even terug trekt.
Met muziek.
Of oorverdovende stilte.
Die de overhand krijgt.
Je de handen voor de ogen wil doen.
De vingers in de oren.
Je je eigen muziek wil horen.
Als ontsnapping.
Aan de gruwelijke werkelijkheid.
Het is juist heel makkelijk. Af en toe even headlines volgen en voor de rest er niet teveel mee bezig zijn. Helemaal niet goed voor jequote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zit net het nieuws te kijken. Die soldaten die op dat eiland worden doodgeschoten. Dacht. Het zal je kind maar wezen en je ziet het nIeuws te kijken.
Ik probeer het te ontwijken maar is niet makkelijk.
Zag gisteren die beelden met een kind wat huilde. Bleef lang door mij. Hoofd spoken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is juist heel makkelijk. Af en toe even headlines volgen en voor de rest er niet teveel mee bezig zijn. Helemaal niet goed voor je
DIT!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is juist heel makkelijk. Af en toe even headlines volgen en voor de rest er niet teveel mee bezig zijn. Helemaal niet goed voor je
Ik zag vanmiddag een foto van een oude dame met haar zwaar bebloed hoofd in het verband.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zag gisteren die beelden met een kind wat huilde. Bleef lang door mij. Hoofd spoken.
Als ik wat wil weten kijk ik wel in de krant.
Ik denk dat dat oprecht niet een heel onrealistisch toekomstbeeld wordt inderdaadquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:41 schreef ToT het volgende:
Over een paar jaar kun je je met een VR-bril en een haptic suit helemaal in het strijdgeweld wanen met alle gruwelen live om je heen.
"Kan die gewonde cameraman zijn hoofd niet wat lager houden? Zijn bakkes op de 360 graden-camera verpest de hele ervaring!"
Fuck youquote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je bent domquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik denk dat dat oprecht niet een heel onrealistisch toekomstbeeld wordt inderdaad
Maar ik bedoel het denk ik wel `iets' anders dan jij. Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in actualiteiten. Alleen niet de hele dag F5en op Twitter en dodenaantallen e.d in de gaten houden.
Mooi illustrerend filmpje:
Ja er komen hele nare beelden voorbij. Je zou maar familie van het slachtoffer zijn. Dit is toch vreselijkquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zag vanmiddag een foto van een oude dame met haar zwaar bebloed hoofd in het verband.
Ik hoef dat allemaal niet op m'n netvlies te krijgen .Het is echt gruwelijk en ik snap dat men wil dat je de humane kant van het verhaal te zien krijgt, maar ik hoef het gewoon echt niet!
Ik snap zo wel dat het vreselijk is wat er gebeurt!
Ik sluit me aan bij tong80. Oorlog en de gevolgen daarvan is wel wat erger dan een storm in een glas water.quote:
Dit is dus een oorlogsmisdaad. Militair gezien was hier geen reden voor. En het eiland heeft geen strategisch belang.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 19:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zit net het nieuws te kijken. Die soldaten die op dat eiland worden doodgeschoten. Dacht. Het zal je kind maar wezen en je ziet het nIeuws te kijken.
Ik probeer het te ontwijken maar is niet makkelijk.
Het is allemaal zo onnodig. Dat iemand zoveel macht heeft.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 05:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit is dus een oorlogsmisdaad. Militair gezien was hier geen reden voor. En het eiland heeft geen strategisch belang.
Lastig kort uit te leggen. Ik beoordeel Poetin al wat langer als een meedogenloze dictator. In elk geval behoort hij tot de kliek van Joeri Andropov wat mentaliteit aangaat. Die moeite hadden met de val van de USSR en dat moeilijk konden verkroppen. En hebben ook willen voorkomen. Poetin is een voormalig kolonel binnen de KGB dienstdoende in de voormalige DDR en aldus altijd geen voorstander van democratie en vrijheid geweest. Om het maar kort te houden. Het lijkt er sterk op dat hij de grenzen invloedssfeer van de USSR wil herstellen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 05:50 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het is allemaal zo onnodig. Dat iemand zoveel macht heeft.
Zou hij zelf tv kijken en koud blijven bij al die beelden? Ik kan mij dat zo niet voorstellen.
Dat ging om het Chimki bos/park in de buurt van Moskou. Los daarvan doen veel landen min of meer het zelfde als economiche belangen groter zijn dan die van de natuur. Daar is Poetin niet uniek in.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:03 schreef ToT het volgende:
Was jaren geleden in Rusland toch ook iets met een oerbos die een goede vriend van Poetin wilde laten kappen om er een nieuwe stad te bouwen?
Ladingen demonstranten ketenden zich vast aan de bomen en heel veel journalisten kwamen verslag doen van de situatie.
En toen kwam er een knokploeg aangezet die behoorlijk directe banden met Poetin scheen te hebben, en vrijwel niemand verliet het bos zonder botbreuken, inclusief de journalisten. Een aantal lagen nog in het ziekenhuis toen de kap van het bos begon.
Knokploegen sturen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat ging om het Chimki bos/park in de buurt van Moskou. Los daarvan doen veel landen min of meer het zelfde als economiche belangen groter zijn dan die van de natuur. Daar is Poetin niet uniek in.
Hier ging het omgekeerd. Bij de val van de Twin Towers was de betrokkenheid ver te zoeken. Ik volgde destijds überhaupt geen nieuws, constateerde nog wel dat ze om lagen (kon je ook als niet-nieuws-volger moeilijk omheen), en ging verder met m'n leven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:34 schreef ToT het volgende:
[..]
DIT!
Ik kijk sinds de fucking Golfoorlog zelden meer naar het nieuws.
Sommige beelden hebben gewoon echt veel te veel impact.
Ja het is allemaal vreselijk wat er in de wereld gebeurt en zonder de beelden gaat het maar om wat getalletjes in een tekst van hoeveel doden er zijn gevallen, maar mag het alsjeblieft een ver-van-mijn-bed-show blijven?
Ik hoef geen gruwelijke beelden in mijn schedel rond hebben spoken van een oorlog waar ik niks mee te maken heb.
Word je daar een gelukkiger mens van?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hier ging het omgekeerd. Bij de val van de Twin Towers was de betrokkenheid ver te zoeken. Ik volgde destijds überhaupt geen nieuws, constateerde nog wel dat ze om lagen (kon je ook als niet-nieuws-volger moeilijk omheen), en ging verder met m'n leven.
Zo'n onverschillige houding vind ik jaren later niet bepaald iets positiefs.
Ruim twee decennia later volg ik het nieuws, inclusief deze oorlog, juist intensief. Naar de beelden kijken gaat kan (na een moeilijke eerste ochtend) best wel, tot een bepaalde grens, maar de vraag 'wat als we ook hier oorlog krijgen' spookt wel door het hoofd.
Het gevoel geïnformeerd te zijn vind ik nu iig prettig. Als het te erg wordt doe ik m'n ogen wel even dicht.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Word je daar een gelukkiger mens van?
Ik heb al genoeg aan mijn hoofd in het dagelijks leven, dan hoef ik geen bloederige oorlogsbeelden in mijn hoofd er bij te hebben.
Ik lees het nieuws liever, zonder al die gruwelijke beelden er bij. Hoef ik ook mijn ogen (vaak te laat) dicht te doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het gevoel geïnformeerd te zijn vind ik nu iig prettig. Als het te erg wordt doe ik m'n ogen wel even dicht.
Dat is in Amsterdam wel een keer gebeurd door een landeigenaar. Maar dat is off-topic. En niet vergelijkbaar wat de maf klapper Poetin nu doet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |