abonnement Unibet Coolblue
pi_203934678
De reden dat ik in januari in Sony stapte en dat lijkt nu uit te komen.
Geen garantie voor succes natuurlijk ;)

https://tweakers.net/nieuws/193942/sony-is-van-plan-om-samen-met-honda-evs-op-de-markt-te-brengen.html

quote:
Sony is van plan om samen met Honda EV's op de markt te brengen
Sony gaat voor het maken van zijn EV's samenwerken met Honda. De twee bedrijven willen in 2025 een eerste model op de markt brengen. Sony had eerder dit jaar al aangekondigd dat het bezig was met het ontwikkelen van een elektrische auto.

De twee bedrijven laten weten dat ze samen een nieuw bedrijf beginnen onder de (werk)titel New Company. Dit bedrijf wordt later dit jaar officieel opgericht en de samenwerking moet dan ook nog worden goedgekeurd door de autoriteiten. Sony en Honda zijn van plan om in 2025 een eerste elektrische auto op de markt te brengen.

Vanuit het nieuwe bedrijf worden nieuwe EV's ontwikkeld. Het plannen, ontwerpen, ontwikkelen en verkopen zal door dit nieuwe bedrijf worden gedaan. De productie zal in handen zijn van Honda. Het nieuwe bedrijf van Sony en Honda gaat zelf geen autofabrieken bouwen.

Het is geen nieuws dat Sony zich wil mengen in de automarkt. Begin dit jaar maakte het techbedrijf bekent bezig te zijn met het ontwikkelen van elektrische auto's. Het bedrijf presenteerde toen twee concepten van hoe deze voertuigen eruit kunnen komen te zien.
pi_203934721
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Russische volk is echt iets anders dan Putin en vriendjes.
Ik stel nergens dat dat niet zo is.
Maar als je de sancties steunt, heb je voor mijn gevoel weinig te zoeken in Russische producten / ETF's op dit moment.
pi_203934758
Als Poetin zo doorgaat wordt Rusland een soort Zimbabwe met hele mooie vrouwen! :W _O-
pi_203934766
Low ball bid geplaatst op RU ETF. Laten we kijken of die er vandaag door knalt.

Denk ook nog wat aandelen Xiaomi kopen, die gaan een killing maken nu in Rusland!
pi_203934768
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:51 schreef Beursaap het volgende:
Als Poetin zo doorgaat wordt Rusland een soort Zimbabwe met hele mooie vrouwen! :W _O-
:P

pi_203934774
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik stel nergens dat dat niet zo is.
Maar als je de sancties steunt, heb je voor mijn gevoel weinig te zoeken in Russische ETF's op dit moment.
Kzou er wat grijzer instaan.

Mijn gevoel zegt sowieso dat deze hele oorlog een hele domme keuze is geweest vanuit NATO landen, ook vanuit Russisch perspectief uiteraard, oorlog kent alleen verliezers.

En mijn indruk is dat die relatief goedkoop voorkomen had kunnen worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203934779
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:51 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Low ball bid geplaatst op RU ETF. Laten we kijken of die er vandaag door knalt.

Denk ook nog wat aandelen Xiaomi kopen, die gaan een killing maken nu in Rusland!
Kan je die nog wel kopen dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203934786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kzou er wat grijzer instaan.

Mijn gevoel zegt sowieso dat deze hele oorlog een hele domme keuze is geweest vanuit NATO landen, ook vanuit Russisch perspectief uiteraard, oorlog kent alleen verliezers.

En mijn indruk is dat die relatief goedkoop voorkomen had kunnen worden.
Je meent oprecht dat deze oorlog een keuze is geweest vanuit de NAVO? Gaat het wel goed?

edit: het gaat wel offtopic, ik laat het hier even bij.
pi_203934820
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je meent oprecht dat deze oorlog een keuze is geweest vanuit de NAVO? Gaat het wel goed?

edit: het gaat wel offtopic, ik laat het hier even bij.
Ik meen dat de NATO hem had kunnen voorkomen met concessies. Maar nee, NATO heeft er niet voor gekozen, de grote idioot blijft uiteraard Putin.

Maar die Putin heeft wel heel expliciet zijn (idiote, mogen we best vinden) eisen uitgesproken en daar is dikke lak aan gegeven.
Ik kan me alleen maar voorstellen dat er heel veel gedreigd is vanuit Poetin, ik geloof het niet zo dat dit uit de lucht is komen vallen.

Genoeg experts online te vinden die hetzelfde stellen overigens.

Stap 2 is geweest een shitton aan wapens leveren aan Oekraïne, waardoor de hun lijden kunnen vergroten omdat ze langer terugvechten.

Meer slachtoffers aan beide zijden. Materieel en menselijk leven.

Lijkt alsof Oekraïne haast geofferd wordt zodat de kans dat Rusland andere landen aanvalt lager wordt. :') Ja dat is cynisch.

Ik vind het een achterlijk ongekend leed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203934972
Ik vind het niet meer leuk. ;(
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_203935117
Ik heb een klein gokje gewaagd met ING. Ja er is een forse exposure naar Rusland, tegelijkertijd zijn ze daar al flink voor gestraft. De exposure is ongeveer gelijk aan de wist over 2021 dus dat is LT wel te dragen voor ING. Ook zit er nog 0,41 dividend in de koers ingeprijsd. Kan best nog een stuk dalen maar ik vond het voor mezelf wel te verantwoorden tegen 9,4 per aandeel

Daarnaast voorzichtig wat bijgekocht bij fitvermogen, dat doe ik geleidelijk om mijn cash positie wat te verminderen.
pi_203935229


ik had meer alu hoedjes moeten kopen ;(
Plaats hier uw advertentie
pi_203935509
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je doet technische analyse oid?

En waar zouden we dan heengaan mbt die bearmarket?
Ik heb 2 put opties op de AEX, kan die eruit knallen op 650... Maar het kan naar beneden wel snel gaan, ook grote happen....

Centrale banken die tegelijkertijd stoom afblazen heeft wel neerwaardse druk.
Nee k doe geen ta. Bearmarket definitie is minus 20 procent. Vanaf daar weet ik niet. Moet k ff mn glazen bol afstoffen.
pi_203935653
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:18 schreef Patroon het volgende:
Kopen jullie momenteel al ETF's bij of beter nog even wachten?
Ik zit wel te twijfelen. De maand is nog jong. Ik ga verspreid mijn kernselectie ETF's aanvullen
pi_203935694
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je doet technische analyse oid?

En waar zouden we dan heengaan mbt die bearmarket?
Ik heb 2 put opties op de AEX, kan die eruit knallen op 650... Maar het kan naar beneden wel snel gaan, ook grote happen....

Centrale banken die tegelijkertijd stoom afblazen heeft wel neerwaardse druk.
Fed gaat over twee weken met 25 basispunten omhoog. Wat ze in europa gaan doen is nog niet bekend. Tech is voordat deze oorlog begon al aardig door het putje gegaan he..

Centrale banken houden met hun beleid wel rekening met het voorkomen van een recessie.
pi_203935753
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:18 schreef SOG het volgende:

[..]
Fed gaat over twee weken met 25 basispunten omhoog. Wat ze in europa gaan doen is nog niet bekend. Tech is voordat deze oorlog begon al aardig door het putje gegaan he..

Centrale banken houden met hun beleid wel rekening met het voorkomen van een recessie.
Europa zal waarschijnlijk nog niet aan de rente komen maar versneld stoppen met opkopen is realistisch bij deze inflatie.
pi_203935757
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:15 schreef floris_b het volgende:

[..]
Ik zit wel te twijfelen. De maand is nog jong. Ik ga verspreid mijn kernselectie ETF's aanvullen
Ik heb net de standaard maandelijks aankoop gedaan + nog wat extra,
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_203935882
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:18 schreef SOG het volgende:

[..]
Fed gaat over twee weken met 25 basispunten omhoog. Wat ze in europa gaan doen is nog niet bekend. Tech is voordat deze oorlog begon al aardig door het putje gegaan he..

Centrale banken houden met hun beleid wel rekening met het voorkomen van een recessie.
Naar mijn idee onderschat men het oppompen van de markt door de centrale banken.
Ik denk dat je met voornamelijk growth achtige aandelen heel lang mag gaan wachten op returns.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203936453
Overwogen in Scandi's léék me zo'n goed idee.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 4 maart 2022 @ 15:26:02 #220
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203938062
Hmm, ING binnen een maand van 13,91 naar 9,18. Dat is -34%.

Met het dividend van afgelopen jaar van ¤ 0,62 wordt dat ineens weer interessant. En gezien de (licht) stijgende rente zullen de resultaten er de komende tijd niet slechter op worden.

Enige 'nadeel' is dat ik niet heel veel heb met de bankensector. :P
pi_203938078
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:26 schreef Zwansen het volgende:
En gezien de (licht) stijgende rente zullen de resultaten er de komende tijd niet slechter op worden.
Ik zie niet waarom een hogere rente een baat is voor een bank.

Een bank leent lang uit en koopt kort in. De marges die ok zijn voor het gegeven risico zijn leidend, ik zie niet in waarom een markt met ok concurrentie opeens andere marges / risico zou gaan noteren.

Het is een gigantisch vaak geopperd principe "rente hoger, hogere winst bank"

Misschien dat er een correlatie is omdat de centrale bank pas de rente verhoogd als het economisch goed gaat, en we weten, banken zijn nogal pro cyclisch.

Ik zie dus geen oorzakelijk verband, maar wel een correlatie.

En daarnaast kan je óók nog eens stellen dat de markt efficiënt is en er allang geanticipeerd is in de koers op mogelijke toekomstige veranderingen.
Gr Gr.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 4 maart 2022 @ 15:37:34 #222
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203938219
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik zie niet waarom een hogere rente een baat is voor een bank.

Een bank leent lang uit en koopt kort in. De marges die ok zijn voor het gegeven risico zijn leidend, ik zie niet in waarom een markt met ok concurrentie opeens andere marges / risico zou gaan noteren.

Het is een gigantisch vaak geopperd principe "rente hoger, hogere winst bank"

Misschien dat er een correlatie is omdat de centrale bank pas de rente verhoogd als het economisch goed gaat, en we weten, banken zijn nogal pro cyclisch.

Ik zie dus geen oorzakelijk verband, maar wel een correlatie.

En daarnaast kan je óók nog eens stellen dat de markt efficiënt is en er allang geanticipeerd is in de koers op mogelijke toekomstige veranderingen.
Gr Gr.
Goede vraag. Ik ging er altijd vanuit dat dit de standaard theorieën waren. Hogere rente is goed voor de bankensector. Vergelijkbaar met het feit dat hogere olieprijzen per definitie goed voor Shell zijn.

En is het niet een beetje goedgelovig om te denken dat een hogere renteopbrengst voor een bank meteen wordt doorvertaald in bijvoorbeeld een evenredig hogere spaarrente? Of dat andersom een hogere rente op de kapitaalmarkt niet 1-op-1 (of meer) wordt doorbelast aan hun klanten? Als er één sector commercieel is dan zijn het de financials wel...
pi_203938221
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:26 schreef Zwansen het volgende:
Hmm, ING binnen een maand van 13,91 naar 9,18. Dat is -34%.

Met het dividend van afgelopen jaar van ¤ 0,62 wordt dat ineens weer interessant. En gezien de (licht) stijgende rente zullen de resultaten er de komende tijd niet slechter op worden.

Enige 'nadeel' is dat ik niet heel veel heb met de bankensector. :P
Heb er ook weinig mee, maar dividend + korting lijkt me een redelijke "no brainer", tenzij er fundamenteel een probleem is bij zo'n instelling. Je kan eventueel een beetje spreiden over NN / ABN / ING / ASR of wat je maar interessant vindt.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 15:38:45 #224
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203938235
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:26 schreef Zwansen het volgende:

Enige 'nadeel' is dat ik niet heel veel heb met de bankensector. :P
Ik heb ook niks met bepaalde sectoren, zoals banken, luchtvaart en de auto-industrie. Die laat ik dan ook links liggen, dat geeft wat meer ruimte om andere sectoren beter te volgen. Er zijn al zo eindeloos veel aandelen, voor mij handig om daar van te voren al een soort schifting in te maken.
pi_203938255
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:38 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ik heb ook niks met bepaalde sectoren, zoals banken, luchtvaart en de auto-industrie. Die laat ik dan ook links liggen, dat geeft wat meer ruimte om andere sectoren beter te volgen. Er zijn al zo eindeloos veel aandelen, voor mij handig om daar van te voren al een soort schifting in te maken.
Luchtvaart (zowel maatschappijen als fabrikanten) en klassieke autofabrikanten blijf ik ook uit.
Er zijn genoeg andere interessante aandelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')