abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203813452
Poetin is de Oekraine binnengevallen en het Westen heeft als enige antwoord sancties. Dit sanctiebeleid zal nooit enig effect sorteren behalve hogere gasprijzen voor ons.

Echter zal door een militaire bezetting van de Oekraine de burgers daar in opstand komen en een langdurige bloedige guerillaoorlog tegen de Russen beginnen. Pas als er veel dode Russische militairen in lijkkisten terug komen zal de Russische bevolking zich gaan keren tegen Poetin. Poetin heeft zijn kaarten overspeeld verwacht ik en zal in dit scenario in de toekomst het veld moeten ruimen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_203813508
We weten al dat De Oekrane, de VN, de EU, de VS, de Nato toekijken.
pi_203813759
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef paulgo het volgende:
Poetin is de Oekraine binnengevallen en het Westen heeft als enige antwoord sancties. Dit sanctiebeleid zal nooit enig effect sorteren behalve hogere gasprijzen voor ons.

Echter zal door een militaire bezetting van de Oekraine de burgers daar in opstand komen en een langdurige bloedige guerillaoorlog tegen de Russen beginnen. Pas als er veel dode Russische militairen in lijkkisten terug komen zal de Russische bevolking zich gaan keren tegen Poetin. Poetin heeft zijn kaarten overspeeld verwacht ik en zal in dit scenario in de toekomst het veld moeten ruimen.
zijn leeftijd liegt ook niet om. Dus hij heeft niets te verliezen.

Deze actie zullen alleen gevolg zijn de toekomstige Russen en rest de wereld.
De brandende vraag is echter.. wat gaat de westerse landen nu doen.. WO3 beginnen of Putin laten zijn gang gaan.
Putin heeft een bal geworpen. Nu zijn we aan de beurt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_203814716
Ik denk dat ook. Moet zeggen dat ik eerder te optimistisch ben geweest in deze.

Echter, ik dacht dat Putin niet zo dom zou zijn om dit daadwerkelijk te doen juist omdat Rusland zich hierin gaat vastlopen. En blijkbaar is ie dat wel :')

Hij is al relatief onpopulair in eigen land, de Russische economie ligt al op zijn gat, en Oekraners gaan zich niet zomaar gewonnen geven. Dat gaat een hele lange oorlog worden en tevens ook een dure, zowel in geld als in mensenlevens. Dat kan Rusland niet lang volhouden. Alleen dat eindspel kon nog wel eens erg lelijk worden. :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_203815705
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:21 schreef Captain_Ghost het volgende:
zijn leeftijd liegt ook niet om. Dus hij heeft niets te verliezen.

Hij is tien jaar jonger dan b.v. Biden.

Met heel weinig mensen kan je grote groepen onderdrukken. Zie je in Belarus bijvoorbeeld. Ongeveer iedereen is tegen de regering, zelfs mensen die ingehuurd zijn voor de president te pleiten getuigden zelfs tegen hem. Toch zit die man er nog steeds en is er niets veranderd.
pi_203815737
Ik zie rustige dadelijk een NAVO land word aangevallen.
Niet door de Russen zelf maar door zogenaamde strijder of rebellen.
Gewoon om de NAVO uit te lokken om meer te gaan vechten .

Nee er gaan smerige spelletjes worden gespeeld

Print dit maar uit en hang het op.
pi_203827472
NAVO heeft gefaald en niet een klein beetje ook

Toen een paar maanden geleden al zichtbaar werd dat de Russen al iets aan het voorbereiden waren hadden ze al gelijk al een paar vliegdekschepen die kant op moeten sturen voor de kust met Oekraine.

Dat had de russen enigszins wat angst ingeboezemd om niet zomaar wat te doen.

Nu is het te laat.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203828027
Ik hoop dat de Russen massaal het werk gaan neerleggen, net zoals bij de Februarirevolutie van 1917.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:05:27 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203828087
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:03 schreef paulgo het volgende:
Poetin is de Oekraine binnengevallen en het Westen heeft als enige antwoord sancties. Dit sanctiebeleid zal nooit enig effect sorteren behalve hogere gasprijzen voor ons.

Echter zal door een militaire bezetting van de Oekraine de burgers daar in opstand komen en een langdurige bloedige guerillaoorlog tegen de Russen beginnen. Pas als er veel dode Russische militairen in lijkkisten terug komen zal de Russische bevolking zich gaan keren tegen Poetin. Poetin heeft zijn kaarten overspeeld verwacht ik en zal in dit scenario in de toekomst het veld moeten ruimen.
Met alles wat ik nu lees ben ik bang dat Oekrane aan het verliezen is. Met molotov cocktails hou je geen tanks en dergelijke tegen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203828136
Poetin lacht waarschijnlijk om de sancties. Hij wil zijn doel behalen, hij zal hier heel ver in gaan. Het enige wat hem uiteindelijk misschien tot stoppen brengt is zijn eigen volk. Die gaan alles verliezen en gaan zich hopelijk uiteindelijk tegen hun megalomane leider keren. Zowel de burgers als zijn achterban, die hij openlijk schoffeert. Het wordt in elk geval een angstige tijd, want deze levensgevaarlijke waanzinnige zal volgens mij niet schuwen om nucleaire middelen in te zetten.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:18:45 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203828334
Ik den dat TS wel gelijk gaat hebben waar het gaat om grote hoeveelhede dode en gewonde Russische militairen in een zinloze oorlog die zijn draagvlak geen goed gaan doen.

Overigens denk ik dat het aanpakken van zijn rijke vriendjes best goed kan werken. Een dictator kan het nooit alleen. Die moet voldoende geld hebben om zijn onderknuppels te kunnen blijven betalen om in het zadel te blijven.
pi_203828811
twitter
pi_203828814
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:05 schreef Megumi het volgende:

[..]
Met alles wat ik nu lees ben ik bang dat Oekrane aan het verliezen is. Met molotov cocktails hou je geen tanks en dergelijke tegen.
Dat had sowieso al helemaal niemand verwacht. Het Russische militaire overwicht is zo groot dat ze als ze het echt willen toch wel grote delen van/het hele land onder controle krijgen. Dat betekent overigen niet dat Oekrane niet uiteindelijk alsnog als winnaar eruit kan komen. Als de Russen op de lange termijn succesvol willen zijn moet dit voor hun een quick and easy operatie worden: Invallen, regering omver werpen, marionet installeren die het hele land rustig krijgt en weer terug naar Rusland. Als de Oekraners daarentegen een guerrillaoorlog voeren waardoor Rusland langdurig daar troepen gestationeerd moet houden is het voor de Russen gespeeld. Dat is zo'n enorme drain op de Russische samenleving (die overigens ook nog eens versneld kan worden met Westerse sancties) dat ze het vroeg of laat wel een keer op moeten geven.
pi_203829139
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:31 schreef klaasweetalles het volgende:
NAVO heeft gefaald en niet een klein beetje ook

Toen een paar maanden geleden al zichtbaar werd dat de Russen al iets aan het voorbereiden waren hadden ze al gelijk al een paar vliegdekschepen die kant op moeten sturen voor de kust met Oekraine.

Dat had de russen enigszins wat angst ingeboezemd om niet zomaar wat te doen.

Nu is het te laat.
De NAVO is een verdedigingsbondgenootschap, waarbij de bondgenoten elkaar verdedigen. Oekrane is geen bondgenoot, de NAVO heeft militair daar dan ook niks te zoeken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203829495
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:31 schreef klaasweetalles het volgende:
Toen een paar maanden geleden al zichtbaar werd dat de Russen al iets aan het voorbereiden waren hadden ze al gelijk al een paar vliegdekschepen die kant op moeten sturen voor de kust met Oekraine.

Er is een verdrag uit 1936 over het aantal militaire schepen wat gelijktijdig in de Bosporus mag zijn. Rusland heeft dat aantal altijd daar liggen dus is de Zwarte zee nooit bereikbaar voor andere schepen. Een dergelijk verdrag schenden is een oorlogshandeling dus dat gebeurt voorlopig niet.

https://nos.nl/artikel/23(...)r-spreekt-van-bedrog
pi_203833505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 12:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Er is een verdrag uit 1936 over het aantal militaire schepen wat gelijktijdig in de Bosporus mag zijn. Rusland heeft dat aantal altijd daar liggen dus is de Zwarte zee nooit bereikbaar voor andere schepen. Een dergelijk verdrag schenden is een oorlogshandeling dus dat gebeurt voorlopig niet.

https://nos.nl/artikel/23(...)r-spreekt-van-bedrog
Rusland heeft nu ook alles geschonden..dus so what
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203833520
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
De NAVO is een verdedigingsbondgenootschap, waarbij de bondgenoten elkaar verdedigen. Oekrane is geen bondgenoot, de NAVO heeft militair daar dan ook niks te zoeken.
Er worden nu allerlei sacties tegen rusland uitgevaardigd dat komt voor mij op hetzelfde neer als een paar schepen voor de kust leggen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203833593
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:35 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Rusland heeft nu ook alles geschonden..dus so what
Een paar maanden terug nog niet en vliegdekschepen hebben ook tijd nodig om ergens te komen. Ik verwacht niet dat de US of andere NAVO staten vliegdekschepen in de Middellandse zee hebben liggen. Die kant op varen had al provoceren geweest natuurlijk. Mogelijk is er nu wel een en ander onderweg Hoewel de Oostzee dan waarschijnlijk eerder in beeld komt.

Maar gelukkig heb ik er geen verstand van.
pi_203833637
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Een paar maanden terug nog niet en vliegdekschepen hebben ook tijd nodig om ergens te komen. Ik verwacht niet dat de US of andere NAVO staten vliegdekschepen in de Middellandse zee hebben liggen. Die kant op varen had al provoceren geweest natuurlijk. Mogelijk is er nu wel een en ander onderweg Hoewel de Oostzee dan waarschijnlijk eerder in beeld komt.

Maar gelukkig heb ik er geen verstand van.
Het is nu allemaal te laat.

Het is wachten op de volgende stappen van Poetin
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203833689
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:45 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Het is nu allemaal te laat.

Het is wachten op de volgende stappen van Poetin
Ga je na een volgende stap van Putin weer verwijten dat er niet geanticipeerd is? Of kan je nu de NAVO even adviseren wat ze moeten doen?
pi_203834884
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Er worden nu allerlei sacties tegen rusland uitgevaardigd dat komt voor mij op hetzelfde neer als een paar schepen voor de kust leggen
Die schepen leg je neer met het doel ze te gebruiken en dat past dus niet binnen de NAVO.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203835377
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die schepen leg je neer met het doel ze te gebruiken en dat past dus niet binnen de NAVO.
Ze kunnen daar wel strategische neergezet te worden met als doel als de russen doorzetten naar polen dat er actie ondernomen kan worden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203835394
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ga je na een volgende stap van Putin weer verwijten dat er niet geanticipeerd is? Of kan je nu de NAVO even adviseren wat ze moeten doen?
Het blijkt gewoon dat de navo gewoon een stel lafbekken zijn

ze zijn bang dat de russen wraak zullen nemen met ondergrondse acties als deze shit voorbij is

zo zijn die russen nu eenmaal. Na deze shit zullen ze wat geheime operaties uitvoeren tegen mensen die nadrukkelijk tegen ze zijn geweest.

Ik ken di russen door en door
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203835645
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:00 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Het blijkt gewoon dat de navo gewoon een stel lafbekken zijn

ze zijn bang dat de russen wraak zullen nemen met ondergrondse acties als deze shit voorbij is

zo zijn die russen nu eenmaal. Na deze shit zullen ze wat geheime operaties uitvoeren tegen mensen die nadrukkelijk tegen ze zijn geweest.

Ik ken di russen door en door
Nee, je snapt er gewoon geen kont van.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_203837915
Op zich is het niet gek wat hij zegt. Niemand weet het en we moeten niet doen alsof we het wel weten.

We hebben hier te maken met een overjarige dictator die niet helemaal goed meer in het hoofd is. Dat laat alle mogelijkheden open. Hij heeft kernwapens en misschien vind ie het op een gegeven moment nuttig om die te gebruiken bij leven. Kan zomaar. Na hem de zondvloed. We moeten niet verwachten dat het allemaal rationeel is wat ie doet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 00:51:01 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203840870
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 21:00 schreef Bart2002 het volgende:
Op zich is het niet gek wat hij zegt. Niemand weet het en we moeten niet doen alsof we het wel weten.

We hebben hier te maken met een overjarige dictator die niet helemaal goed meer in het hoofd is. Dat laat alle mogelijkheden open. Hij heeft kernwapens en misschien vind ie het op een gegeven moment nuttig om die te gebruiken bij leven. Kan zomaar. Na hem de zondvloed. We moeten niet verwachten dat het allemaal rationeel is wat ie doet.
Kom, dat is wel erg simplistisch, Poetin doet weinig anders dan hij al jarenlang doet en hij verlegt simpelweg de grenzen iedere keer in zijn acties, daar is heel weinig niet goed bij zijn hoofd aan, dat jij zijn ratio daarin niet begrijpt betekent niet dat het irrationeel is.

Poetin speelt het spel al vrij lang, hij tast al jarenlang af waar de grens ligt tot hoever hij kan gaan en heeft nu blijkbaar het gevoel (een redelijk logisch gevolg van de bezetting van de Krim) dat hij over kan gaan tot oorlog omdat de opties om hem tegen te houden minimaal zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203841374
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 21:00 schreef Bart2002 het volgende:
Op zich is het niet gek wat hij zegt. Niemand weet het en we moeten niet doen alsof we het wel weten.

We hebben hier te maken met een overjarige dictator die niet helemaal goed meer in het hoofd is. Dat laat alle mogelijkheden open. Hij heeft kernwapens en misschien vind ie het op een gegeven moment nuttig om die te gebruiken bij leven. Kan zomaar. Na hem de zondvloed. We moeten niet verwachten dat het allemaal rationeel is wat ie doet.
Ja, da's n kant van het verhaal maar het ging hier om het ongeloofwaardig zijn van de NAVO. En die NAVO is nou eenmaal per definitie een verdedigingsmacht.

Overigens hebben de Amerikanen daar ook al eens eerder hun eigen interpretatie aan gegeven natuurlijk maar da's weer wat anders.

Je kunt je afvragen of het mandaat van de NAVO verruimd moet worden. Ik denk niet dat dat verstandig is. Mensen in bufferstaten zullen daar anders over denken waarschijnlijk. Snap ik ook wel, maar uitbreiding is wel een provocatie. Ik kan me geen enkel conflict herinneren waarbij elkaar en provoceren heeft geleid tot een daadwerkelijke oplossing.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 26 februari 2022 @ 04:50:48 #28
408813 crew  trein2000
pi_203841378
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kom, dat is wel erg simplistisch, Poetin doet weinig anders dan hij al jarenlang doet en hij verlegt simpelweg de grenzen iedere keer in zijn acties, daar is heel weinig niet goed bij zijn hoofd aan, dat jij zijn ratio daarin niet begrijpt betekent niet dat het irrationeel is.

Poetin speelt het spel al vrij lang, hij tast al jarenlang af waar de grens ligt tot hoever hij kan gaan en heeft nu blijkbaar het gevoel (een redelijk logisch gevolg van de bezetting van de Krim) dat hij over kan gaan tot oorlog omdat de opties om hem tegen te houden minimaal zijn.
En toch he, deze man is vice-chair van de inlichtingencommissie in de US Senate:
twitter


Het gerucht doet natuurlijk al langer de ronde. Maar deze man weet uit hoofde van zijn functie wel dingen en is heel duidelijk aan het hinten...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203844711
Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat het mensen daar in de inner circle wat te heet wordt onder de voeten en dat ie van binnenuit uitgeschakeld wordt. Het lijkt er toch inderdaad wel op dat ie het spoor volstrekt bijster is geraakt en ik kan me toch voorstellen dat ze daar wat zenuwachtig van worden.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:16:34 #30
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_203849216
Ik snap niet waarom Rusland zo erg aan het verneuken is. Is dit echt zo of is dit Westerse propaganda? Lijkt namelijk of ze geen idee hebben wat ze (militair) aan het doen zijn. Mij werd altijd verteld dat Rusland een wereldmacht was, maar dat stuntelen daar in Oekraine is wel heel dubieus.
Man of Steal.
pi_203849402
twitter
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203859248
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:16 schreef SuperNeger het volgende:
Ik snap niet waarom Rusland zo erg aan het verneuken is. Is dit echt zo of is dit Westerse propaganda? Lijkt namelijk of ze geen idee hebben wat ze (militair) aan het doen zijn. Mij werd altijd verteld dat Rusland een wereldmacht was, maar dat stuntelen daar in Oekraine is wel heel dubieus.
wat vond je van het gestuntel van de VS dan in afghanistan, irak en syrie? Of wat vond je van vietnam en korea?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 27 februari 2022 @ 10:38:23 #33
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203859270
Kan iemand me iets uitleggen? Ik vind het heel erg wat er in Oekrane gebeurt, maar wat maakt dat de wereld nu in rep en roer is terwijl dat alle die tientallen keren dat Amerika in de afgelopen decennia landen binnenviel niet gebeurde. Rutte zegt dat het not done is dat landen andere landen binnenvallen, maar Amerika doet dat keer op keer. Het enige verschil dat ik als leek zie, is dat Rusland land wil veroveren en dat dat niet het doel is van Amerika.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 27-02-2022 10:47:04 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203859280
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat vond je van het gestuntel van de VS dan in afghanistan, irak en syrie? Of wat vond je van vietnam en korea?
De Oorlog van 1812 is een beter voorbeeld.
pi_203859354
Het is afwachten wat een militaire bezetting zou betekenen. In de Tweede Wereldoorlog hielden de Duitsers over sommige gebieden (met name Scandinavi en Nederland) vrij simpel de controle, en dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben gehad dat het broedervolken waren.

In zekere zin zijn Rusland en Oekrane dat ook, wellicht dat op termijn de Russen er toch in slagen om het land in ieder geval zo ver te pacificeren dat het aantal geweldsincidenten beperkt blijft. Van 1940 tot 1943 konden Wehrmachtsoldaten ook zonder enig probleem rondlopen in Nederland en was er in feite geen enkel gewapend verzet.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203859412
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:16 schreef SuperNeger het volgende:
Ik snap niet waarom Rusland zo erg aan het verneuken is. Is dit echt zo of is dit Westerse propaganda? Lijkt namelijk of ze geen idee hebben wat ze (militair) aan het doen zijn. Mij werd altijd verteld dat Rusland een wereldmacht was, maar dat stuntelen daar in Oekraine is wel heel dubieus.
Is deels misinformation. De Russen hebben gekozen voor een zachtere approach, niet alomvernietigend. Militaire doelen voornamelijk, veel intact laten, Kiev innemen en van Oosten afsnijden. Westen is van latere eventuele orde. Zodra Kiev is ingenomen overwinning uitroepen en met een nieuwe fase beginnen waarin Oekraners - hopen ze - de realiteit accepteren zonder dat er teveel verwoest is. De Russen zijn pas net begonnen dus, wat tegenslagen als het vliegveld dat ze innamen en verloren is niet ideaal maar op het grotere plaatje verlengt het de inname en eerste aankomst van Russen wat dagen.

Zonder serieuze aantallen geavanceerde antitankwapens en manpads vanuit Westen gaat Oekrane dit echt niet winnen en zal ook het verzet met veel doden in de kiem worden gesmoord. En de tijd voor die leveringen dringt echt, eigenlijk al zeeeer laat. Russen hebben het luchtruim dus als ze hun main targets hebben behaald is het de rest van het verzet uitkammen in steden, hoeken van Oekrane indrijven en met de luchtmacht afmaken. Main targets Kiev en grote belangrijke steden in Oosten en Zuiden eerst. Van Oosten naar Dnjepr rivier oprukken tot aan Kiev. Luchtmacht doet de rest wel. Pocket in West Oekrane op beginnen open laten zodat men zich daar verzamelt. Nogmaals luchtruim in hun handen maakt ze oppermachtig.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_203860168
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:38 schreef Federer-fan het volgende:
terwijl dat alle die tientallen keren dat Amerika in de afgelopen decennia landen binnenviel niet gebeurde.
Tientallen keren in de afgelopen decennia? Tellen is niet je sterkste punt zal ik maar zeggen. Korea en Vietnam is niet bepaald niet de afgelopen decennia gebeurd. Dus kalender kijken gaat je ook al niet goed af.

Maar dan het verschil. Als de US en of bondgenoten ergens binnen vallen is dat uitgebreid vooraf ter sprake geweest in de veiligheidsraad. Dan is er dus een mandaat afgegeven door de rest van de wereld om misstanden in een dergelijk land recht te zetten.

Rusland heeft geen mandaat en er waren ook al niet enorme humanitaire misstanden in Ukraine. Dit is gewoon ordinair landjepik.
pi_203860188
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:56 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Is deels misinformation. De Russen hebben gekozen voor een zachtere approach, niet alomvernietigend. Militaire doelen voornamelijk, veel intact laten, Kiev innemen en van Oosten afsnijden. Westen is van latere eventuele orde. Zodra Kiev is ingenomen overwinning uitroepen en met een nieuwe fase beginnen waarin Oekraners - hopen ze - de realiteit accepteren zonder dat er teveel verwoest is. De Russen zijn pas net begonnen dus, wat tegenslagen als het vliegveld dat ze innamen en verloren is niet ideaal maar op het grotere plaatje verlengt het de inname en eerste aankomst van Russen wat dagen.

Zonder serieuze aantallen geavanceerde antitankwapens en manpads vanuit Westen gaat Oekrane dit echt niet winnen en zal ook het verzet met veel doden in de kiem worden gesmoord. En de tijd voor die leveringen dringt echt, eigenlijk al zeeeer laat. Russen hebben het luchtruim dus als ze hun main targets hebben behaald is het de rest van het verzet uitkammen in steden, hoeken van Oekrane indrijven en met de luchtmacht afmaken. Main targets Kiev en grote belangrijke steden in Oosten en Zuiden eerst. Van Oosten naar Dnjepr rivier oprukken tot aan Kiev. Luchtmacht doet de rest wel. Pocket in West Oekrane op beginnen open laten zodat men zich daar verzamelt. Nogmaals luchtruim in hun handen maakt ze oppermachtig.
Weet jij misschien of het Oekraense leger zich mag terugtrekken naar omliggende landen? (Bijvoorbeeld Polen)

In dat geval is er in ieder geval een enorm aantal mannen beschikbaar om in geval van een eventuele Russische bezetting ooit weer de tegenaanval in te zetten.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203860592
twitter
pi_203860658
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Tientallen keren in de afgelopen decennia? Tellen is niet je sterkste punt zal ik maar zeggen. Korea en Vietnam is niet bepaald niet de afgelopen decennia gebeurd. Dus kalender kijken gaat je ook al niet goed af.

Maar dan het verschil. Als de US en of bondgenoten ergens binnen vallen is dat uitgebreid vooraf ter sprake geweest in de veiligheidsraad. Dan is er dus een mandaat afgegeven door de rest van de wereld om misstanden in een dergelijk land recht te zetten.

Rusland heeft geen mandaat en er waren ook al niet enorme humanitaire misstanden in Ukraine. Dit is gewoon ordinair landjepik.
Was er een mandaat voor Irak?

Volgens mij niet. Zelfs enkele bondgenoten van de Amerikanen waren tegen.
pi_203860780
Rusland zal met een soort rechtvaardiging komen. Ik hoor nu geruchten in het Russische nieuws dat Oekrane bezig was met het fabriceren van een vuile bom. Dat verklaart ook wel waarom het leger zo happig was om Chernobyl te bezetten.
Verbaas je niet als Rusland hiervoor binnenkort bewijs vindt waarvan het dan weer dubieus is of het echt is, of gefabriceerd door Rusland als rechtvaardiging voor hun inval.

Voor de rest zie ik het niet zo rooskleurig in, Kiev valt, er komt een marionettenregering, de bevolking zal nog protesteren maar dat wordt de kop ingedrukt, er wordt gevochten maar dat beantwoordt Rusland met een flinke dosis wreedheid, en vrije verkiezing zijn er de komende jaren niet Ik hoop dat de toekomst anders is dan dit.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_203860917
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:32 schreef Hieraldo het volgende:
[ twitter ]
Dit is inderdaad al langer bekend, maar betekend nog niet dat het westen schuldig is. Moeten we anders altijd maar op onze rug rollen als een dictator iets wenst? Hebben landen als Oekrane, Finland en de Baltische staten geen eigen wensen, rechten en belangen waar ze naar mogen handelen?
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 12:52:21 #43
236264 crew  capricia
pi_203861005
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:49 schreef arie_bc het volgende:

[..]
Dit is inderdaad al langer bekend, maar betekend nog niet dat het westen schuldig is. Moeten we anders altijd maar op onze rug rollen als een dictator iets wenst? Hebben landen als Oekrane, Finland en de Baltische staten geen eigen wensen, rechten en belangen waar ze naar mogen handelen?
Het zijn twee botsende wereldbeelden. Die van zelfbeschikkingsrecht en die van invloedssferen.
Definitely not CIA
pi_203861052
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:49 schreef arie_bc het volgende:

[..]
Dit is inderdaad al langer bekend, maar betekend nog niet dat het westen schuldig is. Moeten we anders altijd maar op onze rug rollen als een dictator iets wenst? Hebben landen als Oekrane, Finland en de Baltische staten geen eigen wensen, rechten en belangen waar ze naar mogen handelen?
Als jij naast een buur woont van wie je weet dat ie niet goed pluis is, dan ga je hem toch ook niet uitdagen/treiteren? Dat had voorkomen moeten worden.
pi_203861082
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Was er een mandaat voor Irak?

Volgens mij niet. Zelfs enkele bondgenoten van de Amerikanen waren tegen.
De eerste keer deed ongeveer de hele wereld mee. Dat is alleen niet afgemaakt. Tweede oorlog tegen Irak was er ook wel heel veel samenwerking in de wereld alleen bleek dat iet geheel op eerlijke informatie te berusten. Daar is toen ook best wel op gereageerd door de wereld.
pi_203861138
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:55 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De eerste keer deed ongeveer de hele wereld mee. Dat is alleen niet afgemaakt. Tweede oorlog tegen Irak was er ook wel heel veel samenwerking in de wereld alleen bleek dat iet geheel op eerlijke informatie te berusten. Daar is toen ook best wel op gereageerd door de wereld.
Genoeg landen die tegen die invasie van de kleine Bush waren. Ook een bondgenoot in de permanente Veiligheidsraad.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 13:04:04 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203861200
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:54 schreef Hieraldo het volgende:

[..]
Als jij naast een buur woont van wie je weet dat ie niet goed pluis is, dan ga je hem toch ook niet uitdagen/treiteren? Dat had voorkomen moeten worden.
En als die buurman alles wat je doet uitlegt als treiteren en genocides gaat verzinnen omdat hij je huis uit wil jagen? Loop je dan weg?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203861211
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Genoeg landen die tegen die invasie van de kleine Bush waren. Ook een bondgenoot in de permanente Veiligheidsraad.
In eerste instantie was er erg veel bijval. later wat minder. (wikipedia).

quote:
De coalitie
De coalitie, bekend onder de Amerikaanse naam Coalition of the Willing, bestond uit 31 landen: de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Afghanistan, Albani, Australi, Azerbeidzjan, Bulgarije, Colombia, Denemarken, El Salvador, Eritrea, Estland, Ethiopi, Filipijnen, Georgi, Hongarije, Itali, Japan, Letland, Litouwen, Macedoni, Nederland, Nicaragua, Oezbekistan, Polen, Roemeni, Slowakije, Spanje, Tsjechi, Zuid-Korea.

Naast de eenendertig landen die de coalitie openlijk steunen zouden er nog vijftien landen, die niet bij naam genoemd wilden worden, tot de coalitie behoren.

Openlijk tegen de oorlog waren onder meer Belgi, Brazili, Canada, China, Cuba, Duitsland, Frankrijk, India, Indonesi, Libi, Luxemburg, Mexico, Rusland, het Vaticaan, Zweden, Zwitserland en alle Arabische landen behalve Koeweit. Spanje sloot zich in 2004 na een regeringswisseling bij de critici aan.
  zondag 27 februari 2022 @ 13:13:54 #49
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203861358
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 12:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Tientallen keren in de afgelopen decennia? Tellen is niet je sterkste punt zal ik maar zeggen. Korea en Vietnam is niet bepaald niet de afgelopen decennia gebeurd. Dus kalender kijken gaat je ook al niet goed af.
Wat versta nij onder decennia? Dat zijn toch perioden van tien jaar? Ik doel op de situatie vanaf WO II. Als je mijn cijfers in het positiviteitstopic van corona ziet, zul je zien dat tellen juist wel mijn sterkste punt is. *)
quote:
Maar dan het verschil. Als de US en of bondgenoten ergens binnen vallen is dat uitgebreid vooraf ter sprake geweest in de veiligheidsraad. Dan is er dus een mandaat afgegeven door de rest van de wereld om misstanden in een dergelijk land recht te zetten.
Dank je wel.
quote:
Rusland heeft geen mandaat en er waren ook al niet enorme humanitaire misstanden in Ukraine. Dit is gewoon ordinair landjepik.
Duidelijk. Bedankt voor deze uitleg.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203861396
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:04 schreef qajariaq het volgende:

[..]
In eerste instantie was er erg veel bijval. later wat minder. (wikipedia).
[..]

Dat is geen mandaat en ook niet “bijna de hele wereld”.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')