abonnement Unibet Coolblue
pi_203804440
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 20:56 schreef wendg81 het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn die thuistests met omikron eigenlijk?
Gewoon niet.
pi_203804838
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 20:56 schreef wendg81 het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn die thuistests met omikron eigenlijk?
Hoor heel gemixte signalen via de basisschool. Van vals positief tot vals negatief.
Wil je het zeker weten? GGD.
Definitely not CIA
  woensdag 23 februari 2022 @ 23:32:49 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203804854
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2022 21:57 schreef nostra het volgende:
Vicky van der Togt, één van de weinige personen in Nederland die al het onderzoek dat allemaal in het Engels wordt geschreven naar begrijpelijk Nederlands kan vertalen, heeft nog een long-read in De Groene, dat ooit toch nog van kwaliteit was, cadeau gekregen.

https://www.groene.nl/artikel/de-lange-adem-van-corona
Wat een passief agressief jankverhaal man
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203804925
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 23:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat een passief agressief jankverhaal man
Niemand heeft daar toch geen interesse meer voor, me dunkt.

Jankverhaal kan dus in de plee.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_203804933
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 23:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Niemand heeft daar toch geen interesse meer voor, me dunkt.

Jankverhaal kan dus in de plee.
Ik lees het niet eens meer.
Definitely not CIA
pi_203804962
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 23:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik lees het niet eens meer.
Ik heb het sowieso niet gelezen en vertrouwde op @Molo haar oordeel :@ :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 24 februari 2022 @ 00:01:26 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203805075
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 23:44 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik heb het sowieso niet gelezen en vertrouwde op @:molo haar oordeel :@ :')
_O- O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203805090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 20:56 schreef wendg81 het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn die thuistests met omikron eigenlijk?
Behoorlijk hoor, al mijn vrienden die besmet waren vorige week, waren gewoon keihard positief op de zelftest, ook nog dagen nadat ze geen klachten meer hadden.

Zoals meestal bij zelftests, je moet ze wel goed afnemen. (en bij Omicron helpt een keelswipe in vroeg stadium)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 24 februari 2022 @ 00:05:52 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203805105
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Behoorlijk hoor, al mijn vrienden die besmet waren vorige week, waren gewoon keihard positief op de zelftest, ook nog dagen nadat ze geen klachten meer hadden.

Zoals meestal bij zelftests, je moet ze wel goed afnemen. (en bij Omicron helpt een keelswipe in vroeg stadium)
De tester/testsessie maakt enorm verschil ja

Daarnaast blijft de gewone antigeentest onbetrouwbaarheid, vinden mensen doorgaans ook lastig. Iets is al snel wel óf niet betrouwbaar *)
Dawerruktniezo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203805127
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 23:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoor heel gemixte signalen via de basisschool. Van vals positief tot vals negatief.
Wil je het zeker weten? GGD.
Vier opeenvolgende positieve thuis testen, twee negatieve GGD-testen. Gesprek met een arts van de GGD: testen can GGD zijn leidend, dus uw dochter heeft geen covid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203805146
En als je we dan komend weekend z'n 400K mensen voor 1G gaan testen, zit daar een leuk aantal vals negatieve tussen, top idee B:)B
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203805862
eerst de pandemie en nu oorlog, de economie gaat naar de klote!!!
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:14:22 #63
14505 OProg
A Life in Music
pi_203806257
Tijd om te gaan moven.

COR —> OEK
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:17:04 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203806282
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:12 schreef _serial_ het volgende:
En als je we dan komend weekend z'n 400K mensen voor 1G gaan testen, zit daar een leuk aantal vals negatieve tussen, top idee B:)B
quote:
Het vooraf testen van bezoekers bij grote concerten heeft maar heel beperkt effect. Als zondag alle circa zesduizend bezoekers aan het concert van Stromae zich laten testen, scheelt dat slechts enkele tientallen besmettingen. En de kans dat het testen ook maar één ziekenhuisopname voorkomt, is bij Stromae slechts een paar procent.

Dat volgt uit nog ongepubliceerde, ruwe berekeningen van de TU Delft, een van de universiteiten die de werking van het testsysteem onderzoekt. Op een drie uur durend binnenevenement met 50 duizend bezoekers, zou 1G een paar honderd besmettingen, en misschien een of twee ziekenhuisopnamen kunnen schelen – als er senioren of andere kwetsbaren aanwezig zijn. Maar bij clubs of concerten met ‘slechts’ honderden, veelal jonge bezoekers, bespaart het 1G-testen hooguit enkele besmettingen en geen ziekenhuisopname.

‘Je kunt je serieus afvragen wat daarvan nu nog de bijdrage is’, reageert epidemioloog en OMT-lid Marc Bonten (UMC Utrecht), na inzage in de nieuwe cijfers
https://www.volkskrant.nl(...)s-verschil~bd8734bd/

Als zelfs Marc Bonten het nut er niet meer van inziet, kan iemand Kuipers dan even influisteren dat hij gewoon moet kappen met deze flauwekul, voordat zijn geloofwaardigheid nog verder daalt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203806344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vier opeenvolgende positieve thuis testen, twee negatieve GGD-testen. Gesprek met een arts van de GGD: testen can GGD zijn leidend, dus uw dochter heeft geen covid.
Zelfde wat ik hier hoor bij gezinnen met kinderen.
Definitely not CIA
pi_203806483
Hoe gaat het bij jullie nu op het kantoor met thuiswerken? Als straks het advies komt te vervallen, is het plan van de werkgever om geheel terug te gaan naar kantoor, 50/50, eigen indeling van je dagen kantoor/thuis?

Hier wil men hybride werken graag doorzetten, maar hoe dit vorm moet krijgen is nogal warrig. Daar hoor je 50/50, ergens anders weer 'in afspraak met je leidinggevende' (waarbij de kans groot is dat je naar kantoor moet als die van de oude stempel is), dan nog het thuiswerken is een recht en geen plicht verhaal (maar bij 50% aan werkplekken, zoals ook bij ons genoemd wordt, zal je dan toch soms verplicht thuis moeten zitten omdat er simpelweg geen plek is).

Hoe zijn die plannen bij jullie op kantoor, daar waar thuiswerken mogelijk is?
pi_203806721
Hier allemaal weer moeilijk.
Het idee is dan hybride werken 2 om 3 oid (wat natuurlijk prima is), maar dan moet je van te voren weer allemaal plekken gaan reserveren etc.
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:35:08 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203807068
Hier ook teveel micromanagers, dus iedereen zal wel weer naar kantoor moeten komen.
Jammer, want het is net zo rustig zonder al die lui :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203807147
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:37 schreef xFriendx het volgende:
Hoe gaat het bij jullie nu op het kantoor met thuiswerken? Als straks het advies komt te vervallen, is het plan van de werkgever om geheel terug te gaan naar kantoor, 50/50, eigen indeling van je dagen kantoor/thuis?

Hier wil men hybride werken graag doorzetten, maar hoe dit vorm moet krijgen is nogal warrig. Daar hoor je 50/50, ergens anders weer 'in afspraak met je leidinggevende' (waarbij de kans groot is dat je naar kantoor moet als die van de oude stempel is), dan nog het thuiswerken is een recht en geen plicht verhaal (maar bij 50% aan werkplekken, zoals ook bij ons genoemd wordt, zal je dan toch soms verplicht thuis moeten zitten omdat er simpelweg geen plek is).

Hoe zijn die plannen bij jullie op kantoor, daar waar thuiswerken mogelijk is?
Bij ons is het redelijk heftig. Het nieuwe uitgangspunt wordt tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Dat klinkt leuker dan het is want het komt er de facto op neer dat het huidige beleid van 100% thuiswerken wordt doorgezet en je alleen nog op kantoor mag komen voor zaken die echt niet thuis kunnen. Dus alleen voor de meeting naar kantoor komen en daarna weer weg.

Ik moet nog bedenken of ik hier überhaupt zin in heb. Het hele sociale aspect van het werk gaat hierdoor wel definitief verloren imo. Het voelt ook meer als een ordinaire bezuiniging op kantoorruimte en reiskosten dan dat het werkplezier echt zal verbeteren.
pi_203807868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:37 schreef xFriendx het volgende:
Hoe gaat het bij jullie nu op het kantoor met thuiswerken? Als straks het advies komt te vervallen, is het plan van de werkgever om geheel terug te gaan naar kantoor, 50/50, eigen indeling van je dagen kantoor/thuis?
Zodra de versoepelingen afgekondigd werden, kwam het mailtje dat het "Connected Working" van start gaat per 1 maart, met overgangstermijn de maand maart. Er wordt verwacht dat je per 1 april 2 dagen op een locatie van het bedrijf bent, welk kantoor, of bezemkast maakt niet uit, de indeling daarvan spreek je met je team af. Voor mij zal dat vermoedelijk 2 a 3 dagen zijn (1 dag teamdag, 1 dag lab, 1 dag los/vast) ma-vr thuis, in de praktijk zullen het waarschijnlijk 3 dagen thuis worden met af en toe 1 dag extra.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203807999
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)s-verschil~bd8734bd/

Als zelfs Marc Bonten het nut er niet meer van inziet, kan iemand Kuipers dan even influisteren dat hij gewoon moet kappen met deze flauwekul, voordat zijn geloofwaardigheid nog verder daalt?
Dank voor dit artikel, deze had ik nog niet gevonden.

Dit vind daarnaast ook wel een belangrijk punt:

quote:
Op een dag dat de testcapaciteit maximaal benut wordt, kost het systeem ruim 7,6 miljoen euro aan belastinggeld.
Interessant dat de berekeningen ook laten zien dat 3G/2G wel groter effect heeft als R niet te hoog is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203808315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)s-verschil~bd8734bd/

Als zelfs Marc Bonten het nut er niet meer van inziet, kan iemand Kuipers dan even influisteren dat hij gewoon moet kappen met deze flauwekul, voordat zijn geloofwaardigheid nog verder daalt?
Sinds wanneer is Bonten eigenlijk epidemioloog. Hij was altijd arts-microbioloog
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203808350
quote:
Of mensen bereid zijn hun felbegeerde Stromae-kaartje daarvoor te laten verlopen, is natuurlijk de vraag. Kolen is er ‘niet pessimistisch’ over. ‘Skiën doen we nu ook met een helm, dat deden we vroeger niet. Ik zie hier vooral een kans voor de evenementensector zelf. Zij kennen hun publiek het best en hebben hier belang bij. Wat moeten we nu doen om te zorgen dat zelftesten beschikbaar zijn en normaal worden, als de situatie erom vraagt?’
Overigens vind ik dit een matige vergelijking. Als je bij het skiën een helm opdoet mag je daarna gaan skiën. Als je een positieve zelftest hebt kun je daarna niet naar het concert en fluiten naar je centen.

Ze moeten dan wel een infrastructuur opleveren dat je je geld terug kunt krijgen bij een positieve test.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203808476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Overigens vind ik dit een matige vergelijking. Als je bij het skiën een helm opdoet mag je daarna gaan skiën. Als je een positieve zelftest hebt kun je daarna niet naar het concert en fluiten naar je centen.

Ze moeten dan wel een infrastructuur opleveren dat je je geld terug kunt krijgen bij een positieve test.
Er hangt op deze manier altijd een zwaard boven je hoofd dat het feest last minute niet doorgaat en je je geld kwijt bent. Zelfde met testen voor je reis. Je kan 1 dag voor vertrek positief testen, jammer joh.

Had eigenlijk verwacht dat verzekeraars hier wel een markt in zouden zien. Dat je dit risico kan afdekken voor een paar knaken.
pi_203808578
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Had eigenlijk verwacht dat verzekeraars hier wel een markt in zouden zien. Dat je dit risico kan afdekken voor een paar knaken.
Het zit wel in je annuleringsverzekering.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')