abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203789723
Iemand die weet of deze montageset van Action goed is?
https://www.action.com/nl-be/p/rookmelder-montageset-/

Ik wil m'n rookmelders magnetisch aan het plafond bevestigen. Dus niet boren.
Wil gerust wat meer uitgeven als ik weet dat het goeie magneten zijn.
Cindy De Vuyst
pi_203789771
Er staat 'plakstrip' en niet 'magnetisch'.
Google is your friend, abuse your friends
pi_203789824
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 schreef Metalfrost het volgende:
Er staat 'plakstrip' en niet 'magnetisch'.
Jawel jong, het ene schijfje PLAK je op de muur en de ander op de rookmelder. Samen zijn ze magnetisch.

Ja ts, ik gebruik ze al jaren, dikke prima :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203789860
Oh plafond zei je, dat weet ik niet of dat goed houdt. De mijne zitten boven aan de muur ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203790191
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 22:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh plafond zei je, dat weet ik niet of dat goed houdt. De mijne zitten boven aan de muur ;)
Het zou me niet verbazen als dit tegen het plafond beter werkt dan tegen een muur. Bij plafondmontage heb je alleen krachten recht op de magneet, bij muurmontage kan het spul nog wegschuiven.
pi_203792017
Magnetische kracht neemt sowieso af. Kans is groot dat hij na 5 jaar er gewoon afvalt en dat steeds vaker zal gaan gebeuren.
Van 3M heb je ze ook. Misschien iets beter maar betwijfel het wel.
pi_203792107
Als ze net iets eerder dan die 5 jaar slecht worden kun je ze gewoon ruilen. De omruil garantie is echt heel prima.
Ik kende iemand met zo'n ferm accu boor, die gebruikte hem heel veel en lomp, ruilde hem nog net niet om als de accu leeg was. Maar wel nadat hij in het water was gevallen, of brak door veel te zwaar werk. Hij heeft hem ⁵binnen de 2 jaar garantie minstens 5 keer omgeruild. Ging hij ook nog mekkeren dat hij vlak voor het einde van de garantie geen nieuwe garantie kreeg.
pi_203792410
Werkt prima, hier hangt iets dergelijks al een jaar of 5.

Heb de plakstrip wel op een balk bij de trapopgang geplakt omdat het plafond structuur heeft.
pi_203793029
Kan iemand mij hier het voordeel van uitleggen.

Waarom zou je eerst een schijf met tape op het plafond plakken en een schijf met tape op de rookmelder om ze daarna met een magneet te verbinden. Is het niet gemakkelijker om de rookmelder rechtstreeks met tape aan het plafond te bevestigen.
pi_203793181
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 09:10 schreef mark1969 het volgende:

Waarom zou je eerst een schijf met tape op het plafond plakken en een schijf met tape op de rookmelder om ze daarna met een magneet te verbinden. Is het niet gemakkelijker om de rookmelder rechtstreeks met tape aan het plafond te bevestigen.
Ik vermoed om de batterij te kunnen blijven vervangen?
(al is met een plak-garantie van 5 jaar, het bevestigingssysteem ws. eerder aan vervanging toe dan de batterij -O- )
pi_203794114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 09:25 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]
(al is met een plak-garantie van 5 jaar, het bevestigingssysteem ws. eerder aan vervanging toe dan de batterij -O- )
Juist, als je de achterkant van de rookmelde vast plakt en je moet de batterij vervangen dan zou je in theorie de melder moeten draaien zodat de voorkant van de achterkant los komt (normaal zou je de achterkant ook vastschroeven). Maar je zet dan kracht op die plakstrip en waarschijnlijk komt die dan los. Van de andere kant, elke 5 jaar even nieuwe dubbelzeidige tape erop werkt ook prima.

Ik heb deze action dingen al 9 jaar in gebruik, ze hangen nog altijd prima dus het werkt goed. Zou ik het nu in een nieuw huis opnieuw moeten doen zou ik ze waarschijnlijk weer halen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_203794894
Rookmelder met 10 jaar batterij kopen en die vastplakken. Na 10 jaar een nieuwe rookmelder met plakstrip kopen. Zo’n ding wordt vies van binnen en zou ik helemaal vervangen.
pi_203794911
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 12:03 schreef noutie het volgende:
Rookmelder met 10 jaar batterij kopen en die vastplakken. Na 10 jaar een nieuwe rookmelder met plakstrip kopen. Zo’n ding wordt vies van binnen en zou ik helemaal vervangen.
Klopt, levensduur van een rookmelder is sowieso maar ~10 jaar.

Ik haal ook altijd rookmelders met 10 jaar batterij, als deze op is, is de rookmelder ook aan vervanging toe.
pi_203795361
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 22:38 schreef XanderH het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen als dit tegen het plafond beter werkt dan tegen een muur. Bij plafondmontage heb je alleen krachten recht op de magneet, bij muurmontage kan het spul nog wegschuiven.
Klopt dat is altijd zo. Afschuiving is iets anders dan trek/duwkracht. Dat is basis mechanica.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203795378
quote:

Als je de rookmelder niet meer hoeft te verwijderen heb je gelijk. Dat is echter wel een aanname.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203796100
quote:

Wij hebben de rookmelder ook met magneetdingen aan het plafond hangen. Heel handig als we gaan gourmetten, dan halen we hem een avondje weg. Wij hebben rookmelders op batterijen, dus ook dan is het handig, dan haal je ze handig even weg, en vervang je de batterij en hang je ze terug. Toen de rookmelders vervangen moesten worden konden de magneetstrips aan het plafond gewoon blijven hangen.
De montagesets van de action werken prima voor de rookmelders van de action. Als je andere/zwaardere rookmelders hebt (wij hebben ze van Alecto) dan zijn de magneten niet sterk/groot genoeg. Daarvoor hebben we de magneten van 3M, die zijn wat groter (7cm ipv 5) en kunnen alle rookmelders aan.
Een volgende keer zou ik geen rookmelders met batterijen meer kopen. Want het vervangen van de batterij is een klusje dat al gauw een half jaar kan duren. zucht
Maar wij wilden koppelbare rookmelders en dan wordt de keuze een stuk beperkter.
pi_203796294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als je de rookmelder niet meer hoeft te verwijderen heb je gelijk. Dat is echter wel een aanname.
Dat je hem moet verwijderen is ook een aanname!!!!

Ik neem aan dat je een rookmelder plaatst om hem te laten hangen.

Mocht je om 1 of andere reden (gourmetten, bbq, jaarlijkse bijeenkomst van de sigaarrokersclub) kun je ook even de batterij verwijderen.

Mocht dit echter vaker voorkomen zou ik adviseren om geen rookmelder, maar een hittemelder te plaatsen.
pi_203796562
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 14:02 schreef mark1969 het volgende:

[..]

Mocht je om 1 of andere reden (gourmetten, bbq, jaarlijkse bijeenkomst van de sigaarrokersclub) kun je ook even de batterij verwijderen.

Mocht dit echter vaker voorkomen zou ik adviseren om geen rookmelder, maar een hittemelder te plaatsen.
Zeker, dat is ook een aanname...
  woensdag 23 februari 2022 @ 14:54:02 #19
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203796901
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 14:02 schreef mark1969 het volgende:

[..]

Als je rookmelders afgaan bij het Gourmetten zou ik een raam open zetten voor die tijd, dat scheelt stank in je gordijnen enzo en is wat beter voor je gezondheid.
  donderdag 3 maart 2022 @ 12:58:49 #20
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_203921139
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 09:25 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]
Zover ik weet is het sinds kort of binnenkort verplicht op iedere verdieping een rookmelder te hebben. En moeten die dingen iedere 10 jaar vervangen worden. En je kan ze krijgen met een batterij die 10 jaar mee gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')