Jawel jong, het ene schijfje PLAK je op de muur en de ander op de rookmelder. Samen zijn ze magnetisch.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 schreef Metalfrost het volgende:
Er staat 'plakstrip' en niet 'magnetisch'.
Het zou me niet verbazen als dit tegen het plafond beter werkt dan tegen een muur. Bij plafondmontage heb je alleen krachten recht op de magneet, bij muurmontage kan het spul nog wegschuiven.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh plafond zei je, dat weet ik niet of dat goed houdt. De mijne zitten boven aan de muur
Ik vermoed om de batterij te kunnen blijven vervangen?quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:10 schreef mark1969 het volgende:
Kan iemand mij hier het voordeel van uitleggen.
Waarom zou je eerst een schijf met tape op het plafond plakken en een schijf met tape op de rookmelder om ze daarna met een magneet te verbinden. Is het niet gemakkelijker om de rookmelder rechtstreeks met tape aan het plafond te bevestigen.
Juist, als je de achterkant van de rookmelde vast plakt en je moet de batterij vervangen dan zou je in theorie de melder moeten draaien zodat de voorkant van de achterkant los komt (normaal zou je de achterkant ook vastschroeven). Maar je zet dan kracht op die plakstrip en waarschijnlijk komt die dan los. Van de andere kant, elke 5 jaar even nieuwe dubbelzeidige tape erop werkt ook prima.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:25 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Ik vermoed om de batterij te kunnen blijven vervangen?
(al is met een plak-garantie van 5 jaar, het bevestigingssysteem ws. eerder aan vervanging toe dan de batterij)
Klopt, levensduur van een rookmelder is sowieso maar ~10 jaar.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:03 schreef noutie het volgende:
Rookmelder met 10 jaar batterij kopen en die vastplakken. Na 10 jaar een nieuwe rookmelder met plakstrip kopen. Zo’n ding wordt vies van binnen en zou ik helemaal vervangen.
Klopt dat is altijd zo. Afschuiving is iets anders dan trek/duwkracht. Dat is basis mechanica.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:38 schreef XanderH het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als dit tegen het plafond beter werkt dan tegen een muur. Bij plafondmontage heb je alleen krachten recht op de magneet, bij muurmontage kan het spul nog wegschuiven.
Als je de rookmelder niet meer hoeft te verwijderen heb je gelijk. Dat is echter wel een aanname.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:10 schreef mark1969 het volgende:
Waarom zou je eerst een schijf met tape op het plafond plakken en een schijf met tape op de rookmelder om ze daarna met een magneet te verbinden. Is het niet gemakkelijker om de rookmelder rechtstreeks met tape aan het plafond te bevestigen.
Wij hebben de rookmelder ook met magneetdingen aan het plafond hangen. Heel handig als we gaan gourmetten, dan halen we hem een avondje weg. Wij hebben rookmelders op batterijen, dus ook dan is het handig, dan haal je ze handig even weg, en vervang je de batterij en hang je ze terug. Toen de rookmelders vervangen moesten worden konden de magneetstrips aan het plafond gewoon blijven hangen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:10 schreef mark1969 het volgende:
Dat je hem moet verwijderen is ook een aanname!!!!quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je de rookmelder niet meer hoeft te verwijderen heb je gelijk. Dat is echter wel een aanname.
Zeker, dat is ook een aanname...quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:02 schreef mark1969 het volgende:
[..]
Dat je hem moet verwijderen is ook een aanname!!!!
Ik neem aan dat je een rookmelder plaatst om hem te laten hangen.
Mocht je om 1 of andere reden (gourmetten, bbq, jaarlijkse bijeenkomst van de sigaarrokersclub) kun je ook even de batterij verwijderen.
Mocht dit echter vaker voorkomen zou ik adviseren om geen rookmelder, maar een hittemelder te plaatsen.
Als je rookmelders afgaan bij het Gourmetten zou ik een raam open zetten voor die tijd, dat scheelt stank in je gordijnen enzo en is wat beter voor je gezondheid.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:02 schreef mark1969 het volgende:
[..]
Dat je hem moet verwijderen is ook een aanname!!!!
Ik neem aan dat je een rookmelder plaatst om hem te laten hangen.
Mocht je om 1 of andere reden (gourmetten, bbq, jaarlijkse bijeenkomst van de sigaarrokersclub) kun je ook even de batterij verwijderen.
Mocht dit echter vaker voorkomen zou ik adviseren om geen rookmelder, maar een hittemelder te plaatsen.
Zover ik weet is het sinds kort of binnenkort verplicht op iedere verdieping een rookmelder te hebben. En moeten die dingen iedere 10 jaar vervangen worden. En je kan ze krijgen met een batterij die 10 jaar mee gaat.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:25 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Ik vermoed om de batterij te kunnen blijven vervangen?
(al is met een plak-garantie van 5 jaar, het bevestigingssysteem ws. eerder aan vervanging toe dan de batterij)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |