abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2003 @ 15:15:04 #1
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_8254997
Zoals de titel al zegt ben ik verliefd, op mijn beste vriendin, en zij dus niet op mij. We hebben het hier samen over gehad omdat ik duidelijkheid wilde. En die heeft zij dus gegeven Ze vind me hartstikke aardig, lief en kan goed met me praten enzo, maar ze is niet verliefd.

Een aantal jaar terug was zij heel erg op mij verliefd en had ze zo wat met mij willen beginnen. Ik was er toen nog niet klaar voor een serieuze relatie, maar ik vond de aandacht van haar wel leuk, wat zich dus in een aantal keren zoenen had ontaard. Maar toen het moment kwam om iets serieus te beginnen heb ik haar gezegd dat ik het niet aankon / durfde.

Ik heb haar dus gekwetst dat ik dus wel ging zoenen terwijl ik wist dat ze meer voor mij voelde. Nou hebben we dit wel goed uitgepraat en gaan nu nog steeds goed met elkaar om. Wel had ze toen voor haarzelf een belofte gemaakt dat ze nooit meer op mij verliefd zou worden

Ik heb nu zoiets moet ik het nou opgeven, want ik vind haar echt hartstikke leuk. En ik ben er nu ook klaar voor. Ik heb in de tussentijd ook een relatie gehad van 8 maanden, wat nu al weer 7 maanden uit is, dus het zou nu van mij wel weer mogen. Maar houd ze nu de boot af omdat ze die belofte heeft gemaakt of zou ze echt helemaal afgeknapt op mij zijn.

Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_8255078
nu zijn er twee mogelijkheden

1) ze ziet je idd als een vriend
2) ze vindt je wel leuk/is verliefd op je, alleen staat ze het niet toe van zichzelf, of ze zit er toch nog mee dat je destijds met haar gezoend hebt maar geen relatie aanwilde gaan..

[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
  maandag 3 februari 2003 @ 15:20:27 #3
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_8255087
Volgens mij heb je hierover weleens vaker wat gepost he?
Sja, als je het zegt kan het 2 kanten op. Aangezien je haar kennelijk al lang kent, is verliefd worden ook altijd lastig. Houden van is immers altijd anders dan verliefd zijn. Ik weet niet wat ik zou doen, in ieder geval niet opdringerig over komen, maar wel laten merken dat je (erg veel) om haar geeft...

Iig sterkte!

Action is the enemy of thoughts
  maandag 3 februari 2003 @ 15:23:16 #4
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_8255149
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:19 schreef Plantenbak het volgende:
nu zijn er twee mogelijkheden

1) ze ziet je idd als een vriend
2) ze vindt je wel leuk/is verliefd op je, alleen staat ze het niet toe van zichzelf, of ze zit er toch nog mee dat je destijds met haar gezoend hebt maar geen relatie aanwilde gaan..

Ik hoop de 2e optie! Maar ik kan het van haar kant ook wel voorstellen, ze wilt niet nog een keer gekwetst worden.
Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_8255213
Ik zou concreet zeggen dat je haar echt hartstikke leuk vind en dan wat zij over jou denkt. Gewoon op de man (vrouw hier dus ) af vragen. Dan weet je waar je aan toe bent en dan weet zij het ook.. Dan ben je meteen van alle onzekerheid af.
Hallowww
pi_8255235
Ik denk niet dat ze op je is afgeknapt. Als ik op iemand afknap wil ik helemaal niet meer met zo iemand omgaan. Dat is bij jou niet het geval.

De situatie is gewoon zoals zij heeft gezegd. Ze vond jou meer dan leuk. Omdat jij dat niet beantwoordde heeft ze haar best gedaan om die gevoelens te onderdrukken. Dat heeft haar waarschijnlijk veel moeite gekost en het is haar aardig gelukt. Nu gaat ze natuurlijk niet van de een op de andere dag weer omslaan. Dat doet ze niet omdat ze bang is dat je haar weer kwetst en omdat dat niet goed is voor haar eigenwaarde. Het zou een teken van zwakte zijn als ze een afspraak die ze met zichzelf heeft gemaakt zo makkelijk opzij zou zetten. Ik vind haar reactie heel begrijpelijk.

Maar ze heeft waarschijnlijk nog steeds een zwak voor je en daarom kan het best nog wel goedkomen. Als ik in jou plaats stond zou ik heel rustig wachten en haar duidelijk maken dat dit geen bevlieging van is. Ze wil zeker weten dat je haar niet gaat kwetsen. Ik denk dat het nog best goed kan komen, maar dan zul je wel wat geduld moeten hebben.
Maar als zij vervolgens duidelijk maakt dat het echt nooit meer wat kan worden, zul je dat moeten accepteren.

veel succes ermee

maandag 3 februari 2003 @ 15:28:55 #7
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_8255250
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:26 schreef suxjahh het volgende:
Ik zou concreet zeggen dat je haar echt hartstikke leuk vind en dan wat zij over jou denkt. Gewoon op de man (vrouw hier dus ) af vragen. Dan weet je waar je aan toe bent en dan weet zij het ook.. Dan ben je meteen van alle onzekerheid af.
Dat heb ik dus gedaan, maar dat zij haarzelf had belooft om nooit meer verliefd te worden, vraag ik me af of ze eigenlijk wel wilt, maar door die belofte wordt tegengehouden zeg maar.
Kerk saai???
pi_8255294
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:26 schreef suxjahh het volgende:
Dit heeft hij toch al gedaan ? Volgens mij is de situatie niet zo eenvoudig als jij denkt. De vraag is of zij hem afwijst omdat ze hem echt niet meer leuk vind of omdat ze bang is weer gekwetst te worden.

Ik denk eigenlijk het laatste, maar hij is de enige die de situatie goed kan inschatten......

pi_8255751
Ja das wel weer waar dan, maar als zij al herhaaldelijk duidelijk heeft gemaakt niets meer te willen dan weet ik niet of het zo'n slim plan is om er maar op in te blijven gaan. Dan kan je misschien toch beter voor de laatste keer duidelijk proberen te maken en dan maar proberen het op te geven en te aanvaarden dat het toch niets wordt.
Hallowww
  maandag 3 februari 2003 @ 16:05:39 #10
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_8255937
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:56 schreef suxjahh het volgende:
Ja das wel weer waar dan, maar als zij al herhaaldelijk duidelijk heeft gemaakt niets meer te willen dan weet ik niet of het zo'n slim plan is om er maar op in te blijven gaan. Dan kan je misschien toch beter voor de laatste keer duidelijk proberen te maken en dan maar proberen het op te geven en te aanvaarden dat het toch niets wordt.
Ze heeft iedergeval niet gezegd dat het nooit meer wat kan worden. Ik denk zelf dat het nu bij haar ook tijd nodig heeft om in tezien dat ik nu wel serieus wil zijn. Dus ik wacht rustig af, en ben er als ik er moet zijn. Niet opdringen, hoewel dat wel moeilijk is.
Kerk saai???
  maandag 3 februari 2003 @ 16:25:11 #11
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_8256330
Jij ook al verliefd op je beste vriendin? Het is in geloof ik
Bij mij is het alleen niet wederzijds ......ik wou dat ik in jouw situatie zat zeg....dan is er zeker nog kans...ze moet gewoon ff de dingen op een rijtje zetten denk ik...voor mijn verhaal moet je hier maar kijken Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet

Suxes ermee he!

A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_8256598
Het kan inderdaad zijn dat ze gewoon "over je heen" is, dat ze daadwerkelijk niet meer in je geintereseerd is, het is onzin om te zeggen "ze was ooit verliefd, dat kan ze weer worden". Inmiddels zijn jullie goede vrienden geworden en kent ze jou beter, het kan zijn dat ze dingen heeft leren kennen, die ze niet zoekt in een partner, het kan ook zijn dat ze je als vriend ontzettend is gaan waarderen en niet genoeg voor je voelt om de gok te nemen om dit op het spel te zetten voor een relatie, met onbekende afloop.

Het kan ook zijn dat ze inderdaad misschien wel iets voor je zou kunnen voelen, maar dat niet toelaat door die belofte. In dat geval moet jij heel goed nadenken over wat je overhoop haalt, door haar weer voor jou te laten vallen, hoe zeker ben jij van je gevoelens? Hoe weet je dat je niet wanneer zij weer er vollop voor gaat (en dus kwetsbaar is) jij niet weer bedenkt dat je er niet klaar voor bent, denk er over na hoe erg je haar dan weer kwetst...

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 3 februari 2003 @ 21:45:46 #13
38241 c0rneel
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_8261260
vraag haar of ze nog steeds t idee heeft dat ze niet wil.
als ze zegt dat ze niet wil zeg je dat je dan afstand moet nemen
en als ze na een week (zonder contact met jouw) nog steeds niet t idee heeft dat jij meer voor haar betekend...
dan heb k slecht nieuws voor je
Get In, Sit Down, Shut Up & Hang On
pi_8262250
Klassiek geval van 'jammer maar helaas'
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_8262265
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:31 schreef Argento het volgende:
Klassiek geval van 'jammer maar helaas'
woord
"We can't stop here.. This is Bat Country!"
pi_8268589
Eigen schuld,...
Geen andere woorden voor.
Lambo of Rekt
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:46:05 #17
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_8866652
Weer een kleine update:

Ben vorige week op wintersport geweest naar Val Thorens, en die goede vriendin is ook mee geweest. Zij is namelijk een zus van een vriend van me. In het begin van de week was ze erg kattig en kort af naar mij. Nou vind ik dat niet zo erg, maar ik moet het niet constant merken want dan voel ik me niet lekker. Dus na 2 dagen heb ik er iets van gezegd dat ik er niet van gedient ben om constant afgesnauwd te worden. Hierop zei zij dat ik het hiernaar zelf heb gemaakt Ik heb alleen maar gezegd dat ik haar leuk vindt! Terwijl we hiervoor gewoon lol met elkaar hadden enzo.

Maar goed, nadat ik er wat van had gezegd ging het al weer stukken beter, en merkte ik dat ze er voor haar zelf eraan werkte om mij gewoon te behandelen. En aan het eind van de week begonnen we gewoon weer redelijk normaal met elkaar te praten. In een gesprek kwam naar voren dat ze het jammer vond dat ze geen Valentijnskaart had gekregen van mij En daar snap ik dus echt geen ene reet meer van he!

Ik ben er verder maar niet op in gegegaan en heb gewoon een super toffe vakantie gehad. Maar toen ik thuis kwam dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om toch een soort van valentijnskaartje te sturen. En dat heb ik gister dus ook gedaan! Ben dus heel beneiuwd wat ze ervan vindt!

Kerk saai???
pi_8868574
Volgens mij zijn valentijnskaarten alleen maar geschikt voor valentijnsdag. Zonder valentijn is het gewoon de zoveelste lame liefdesverklaring. Ze zal denken dat je het nog steeds niet begrijpt en je gewoon ontzettend vermoeiend vinden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:43:53 #19
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_8869848
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:57 schreef Argento het volgende:
Volgens mij zijn valentijnskaarten alleen maar geschikt voor valentijnsdag. Zonder valentijn is het gewoon de zoveelste lame liefdesverklaring. Ze zal denken dat je het nog steeds niet begrijpt en je gewoon ontzettend vermoeiend vinden.
Dat ben ik niet met je eens. Waarom zou je de rest van het jaar geen kaart mogen sturen? En zeker nu ze heeft aangegeven dat ze graag een kaart had willen hebben, is het helemaal niet verkeerd om er alsnog één te sturen.

Je had hem gister verstuurd, dus vandaag heeft ze hem gehad. Al reactie gehad?

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 4 maart 2003 @ 22:32:14 #20
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_8871182
nop nog geen reactie, misschien dat ze hem morgen pas krijgt. Of nog de moed niet heeft genonemen om te reageren.
Kerk saai???
  dinsdag 4 maart 2003 @ 22:36:30 #21
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_8871316
Nou, als je hem gister op tijd op de post hebt gedaan dan zal ze hem vandaag toch echt wel hebben gehad.

Ze zal zich nu wel even moeten bedenken wat ze ermee moet. Haar reactie nu is natuurlijk best belangrijk voor de toekomst.

Succes in ieder geval! Komt goed!

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 4 maart 2003 @ 22:43:59 #22
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_8871568
Ik had hem rond 15 uur gepost... vroeg zat dacht ik zo!

Ik denk zelf ook dat ze nu tijd nodig heeft om te reageren. Niet dat ik van die hele bijzondere dingen in die brief heb gezegd, eigenlijk niks nieuws. Alleen op schrift staat het toch wat anders als je het zo ff zegd.

Een kaartje zegd meer! toch?

Kerk saai???
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:25:45 #23
28317 aca
bzzz bzzz tjsoef
pi_8877238
Als je nog steeds een goede vriend van haar bent is het moeilijk haar tot vriendin te 'maken'. Dat is bijna niet te doen. Je zal er veel moeite voor moeten doen. Je kan ook alle contacten proberen te verbreken, en dan na een maand of 2 opnieuw proberen te beginnen [met een schone lei]. Dan leert ze ook hoeveel jij waard bent in haar ogen. Misschien smeekt ze je om haar vriend te krijgen. Als dit het geval is, is er nog hoop. Maar zoals gezegd: je zal er veel moeite voor moeten doen.

Dat ze graag een valentijnskaart van je wilde moet je wel relativeren; meende ze dat echt? of meer als een grapje? In ieder geval goed dat je een kaart hebt gestuurd, misschien weekt die oude verdrongen verliefdheid binnenin haar los.

succes

pi_8877266
Zie datum van post
Lambo of Rekt
  woensdag 5 maart 2003 @ 09:30:13 #25
28317 aca
bzzz bzzz tjsoef
pi_8877320
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 09:27 schreef EggsTC het volgende:
Zie datum van post
helder