abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203738046
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er wordt nooit letterlijk gelogen, maar er wordt wel heel zorgvuldig geselecteerd wat er wel en niet verteld wordt. En dat is ruimschoots voldoende om het volk een idee in te prenten.
Er wordt ook letterlijk gelogen, maar betrapt worden doet er niet eens meer toe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_203738232
In de jaren 80 was die familie achter DPG druk bezig met de leesmap rondbrengen. Ze hebben het ver geschopt.

Hun berichtgeving over de EU is erg gekleurd, maar bij hun berichtgeving over de VS valt op dat ze integraal de talking points van de Democraten overnemen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203738689
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 15:13 schreef Lyrebird het volgende:
Hun berichtgeving over de EU is erg gekleurd, maar bij hun berichtgeving over de VS valt op dat ze integraal de talking points van de Democraten overnemen.
Ja heb je dat geturfd over een bepaalde tijd?

Ik vind het altijd zo hoogmoedig, mensen die alle machinaties zo precies beweren te doorzien. Mogelijk kan je iets van bewijs aanleveren. Anders blijft het een blufferige anekdote voor familiefeestjes.

Het is zo makkelijk om crap te beweren bedoel ik maar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_203738795
In het voormalig oostblok was de leugenpers eigendom van de staat, in de 21e eeuw is de Nederlandse leugenpers in bezit van één Belgische familie en is de journalistiek van bijbehorend infantiel studio 100 niveau. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 20:24:00 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203742589
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 14:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Er wordt ook letterlijk gelogen, maar betrapt worden doet er niet eens meer toe.
Toch is voor media credibility het meest belangrijke. Daarom kijken ze toch wel uit niet aantoonbaar te liegen. Ook omdat dit helemaal niet nodig is. Door de juiste selectie en framing kun je hiermee ieder gewenst idee inprenten bij de kijkers.
The End Times are wild
pi_203746529
DPG
Aan Angela de Jong

Beste Angela,

Wat moet jij boos zijn op je bazen, zeg!

Wekenlang laten ze jou in de krant en in alle talkshows die je maar wilden hebben de sloop van John de Mol (en zijn zus) leiden, wegens de #MeToo-affaire bij het programma ‘The Voice of Holland’.

En dan blijkt gisteren opeens bij de podcast ‘The Gygs’ van Yves Gijrath en Erik de Vlieger dat bij jouw eigen werkgever, DPG, en bij jouw eigen krant, het Algemeen Dagblad, jarenlang een gigantische #MeToo-affaire onder de pet is gehouden.

Door jouw hoofdredacteur Hans Nijenhuis (die inmiddels commentator bij de krant is).

Door de Belg Christian Van Thillo, de John de Mol van DPG.

Wat was het geval?

Als de Belgen van DPG (toen nog De Persgroep) Nederlandse kranten kochten, stuurden ze altijd hun hoogste journalistieke baas van De Persgroep naar die redacties om ‘ons’ te leren hoe je winstgevende kranten moet maken.

Jaak Smeets is zijn naam.

Smeets, een persoonlijke vriend van Christian Van Thillo, vertoonde seksueel grensoverschrijdend gedrag richting vrouwelijke medewerkers van die kranten (onder anderen richting toenmalig Parool-hoofdredacteur Barbara van Beukering).

Begin 2016 werden meerdere klachten tegen Smeets ingediend. Hij kreeg een officiële waarschuwing wegens “ongewenste avances”, maar ook een ‘tweede kans’.

Die pakte hij met beide handen aan.

Letterlijk 😉

Want eind 2016 volgden weer klachten en werd Smeets uiteindelijk alsnog ontslagen.

Alleen: dat gebeurde op de meest eervolle manier. Met een zak geld voor de opties op aandelen die De Persgroep van hem kocht en een liefdesverklaring van de John de Mol van De Persgroep, Christian Van Thillo.

Van Thillo zei: “Het verhaal van De Persgroep is sinds zijn ontstaan begin jaren negentig een groot avontuur geweest waarin de creatieve en journalistieke focus van onschatbare waarde zijn. Alles begint en eindigt bij het maken van excellente media die duurzaam succesvol zijn bij hun publiek. Jaak Smeets heeft daarin een essentiële rol gespeeld door grote journalistieke projecten te leiden, mensen te inspireren en kennis te delen met tal van journalisten die nu het gezicht van onze media bepalen. Hij is ook de bezieler van Campus De Persgroep, een opleidingscentrum waar meer dan 1800 journalisten hun talenten verder kunnen ontwikkelen. Ik kijk dankbaar terug op een unieke samenwerking met een man die ook zakelijk kon meedenken, zonder ooit de onafhankelijkheid te verliezen van de journalist die hij altijd gebleven is. Ik wens Jaak het beste toe.”

Je moet wel een héél goede verstaander zijn om daarin te lezen dat Smeets per direct op straat is gezet wegens seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Met andere woorden: een doofpot.

De Nederlandse hoofdredacteuren (Phillipe Remarque van de Volkskrant, Hans Nijenhuis van het Algemeen Dagblad, Ronald Ockhuysen van Het Parool en Cees van der Laan van Trouw) werden wél op de hoogte gebracht van de ware reden van Smeets’ ontslag.

Jij zou zeggen, net als je over de Molletjes deed: “Ze wísten het!”

Klopt.

Ze wisten het.

Allemaal.

En ze kozen ervoor hun redacties níet in te lichten over de #MeToo-affaire binnen hun eigen bedrijf, waarvan ook vrouwen op hun eigen redacties het slachtoffer waren of konden zijn.

Een halfjaar na zijn officiële waarschuwing kon Jaak Smeets, die topman uit België, op de redacties van De Persgroep nog jagen op vers vrouwenvlees.

Om over die Campus van De Persgroep maar te zwijgen…

Jouw toenmalige baas Hans Nijenhuis, die glibber die Rutte kon maken en breken en jou groot maakte, koos ervoor zijn redactie in het ongewisse te laten.

Net als zijn collega’s van de Volkskrant, Het Parool en Trouw.

En al die hoofdredacteuren sprongen een jaar later gretig op de wereldwijde #MeToo-trein.

Sloopten (onder aanvoering van DPG-krant Trouw) producent Gijs van Dam toen Jelle Brandt Corstius járen na dato zei door hem verkracht te zijn.

Verweten John en Linda de Mol walgelijk wegkijk- en doofpotgedrag in de zaken bij ‘The Voice of Holland’.

Schreven pagina’s vol over Marc Overmars (en diens psyche).

Gniffelden toen De Telegraaf Mick van Wely schorste.

Ook jij, Angela.

Vooral richting de familie De Mol was je hyperactief.

Terwijl ze bij je eigen werkgever en krant misschien nog wel veel laakbaarder handelden dan John en Linda de Mol hebben gedaan.

Als ik jou was, ramde ik Hans Nijenhuis de eerstvolgende keer dat ik die enge gladjakker op de redactie tegenkwam met één ongelooflijke muilpeer tegen de grond.

Mede namens alle Persgroep-vrouwen die zijn lastiggevallen door dat roofdier uit België.

Maar je kunt natuurlijk ook blijven praten over de splinter in het oog van John de Mol en de balk in dat van je eigen bazen negeren.

Wel zo veilig, qua vast dienstverband.

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-angela-de-jong-2/
pi_203746779
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is nog 'leuker'. DPG media heeft de vele overnames in Nederland kunnen doen door subsidie uit België.
De onafhankelijkheid en neutraliteit van de media is ernstig in het geding in Nederland.
Naast DPG heb je nog een andere grote belg die alles overneemt, Mediahuis.
pi_203749711
Mooi, kunnen we met fiat van de EU beter gevolgd worden. De ADbedrijven krijgen onze commercieel uit te buiten data, als beloning voor het tracken van EU-burgers. Arbitraire ballotagecommissie er tussen (veilige omgeving voor burgers en adverteerders). Skynet is wel een mooie naam. :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203750927
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja heb je dat geturfd over een bepaalde tijd?

Ik vind het altijd zo hoogmoedig, mensen die alle machinaties zo precies beweren te doorzien. Mogelijk kan je iets van bewijs aanleveren. Anders blijft het een blufferige anekdote voor familiefeestjes.

Het is zo makkelijk om crap te beweren bedoel ik maar.
Ja, je hebt best wel een punt. Kramers-Kronig.

Laat ik het zo stellen. Ik heb bijna 10 jaar in de VS gewoond, en volg het Amerikaanse nieuws via verschillende sites. Daarnaast spreek ik met oud collega's. Daaruit ontstaat een beeld wat ik van de Amerikaanse samenleving heb, dat vaak niet strookt met wat ik op het NOS journaal of in de kranten lees. Dit was al zo als ik bij mijn ouders in Nederland op bezoek was, en me verbaasde over de eenzijdige kijk op de Amerikaanse maatschappij.

Is mijn observatie dan correct? Er zal best een dosis confirmation bias in zitten, en als de rode waas voor mijn ogen wegtrekt, dan zijn mijn conclusies vast niet helemaal objectief :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203752126
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 15:13 schreef Lyrebird het volgende:
In de jaren 80 was die familie achter DPG druk bezig met de leesmap rondbrengen. Ze hebben het ver geschopt.

Ik vind dat laatste niet bepaald een unieke eigenschap van DPG. De Nederlandse pers heeft midden jaren 90 massaal de kant van de democraten gekozen ten tijde van de Lewinksy affaire. Die band is daarna intact gebleven.
pi_203752335
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:44 schreef Tomatenboer het volgende:
Sinds de Persgroep (beter de Pulp groep geheten) de eigenaar is van 90% van het media / journalistieke aanbod in Nederland vind ik de kwaliteit en diepgang echt met zienderogen achteruit gegaan.

Ik heb inderdaad ook weinig vertrouwen in de onafhankelijkheid van deze blaadjes die ze publiceren, voorheen nog fatsoenlijke kranten, tegenwoordig overigens allemaal hetzelfde, en waarbij het duidelijk is dat het ook allemaal niks meer mag kosten.
Dit vooral. De kwaliteit is onder druk van het business model flink onderuit gegaan. Het is al naar dat de Persgroep rommelt met de onafhankelijkheid van de redacties, maar ook het effect van de zwakke en de op sensatie beluste pers op de tweede kamer is ernstig. De grote lijnen zijn weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Havermout2 op 20-02-2022 14:15:06 ]
pi_203752374
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:24 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Ik vind dat laatste niet bepaald een unieke eigenschap van DPG. De Nederlandse pers heeft midden jaren 90 massaal de kant van de democraten gekozen ten tijde van de Lewinksy affaire. Die band is daarna intact gebleven.
En het fanatisme ook. Je krijgt als lezer van Nederlandse kranten het gevoel dat je mag moet gaan stemmen voor de Amerikaanse verkiezingen.
pi_203752610
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
En het fanatisme ook. Je krijgt als lezer van Nederlandse kranten Vlaamse propaganda voor de Nederlandse markt het gevoel dat je mag moet gaan stemmen voor de Amerikaanse verkiezingen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203752715
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
En het fanatisme ook. Je krijgt als lezer van Nederlandse kranten het gevoel dat je mag moet gaan stemmen voor de Amerikaanse verkiezingen.
Die overdreven aandacht in Nederland voor Amerikaanse verkiezingen is idd lachwekkend. Maandenlang worden we voorgelicht over iets waar we geen enkele invloed op hebben en bovendien is die voorlichting niet zelden ontzettend eenzijdig. Over verkiezingen in Frankrijk of Duitsland horen we dan weer ontzettend weinig.
  zondag 20 februari 2022 @ 13:10:22 #65
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203752834
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Die overdreven aandacht in Nederland voor Amerikaanse verkiezingen is idd lachwekkend. Maandenlang worden we voorgelicht over iets waar we geen enkele invloed op hebben en bovendien is die voorlichting niet zelden ontzettend eenzijdig. Over verkiezingen in Frankrijk of Duitsland horen we dan weer ontzettend weinig.
Als een stelletje verliefde bakvissen die hun kamer vol hebben hangen met posters van hun favoriete boyband. :Y

edit, moest hier nog even aan denken...

quote:
Eva Jinek haalt aan het einde van het interview met Hillary Clinton een bijzondere foto tevoorschijn, namelijk een van Bill en Hillary Clinton. De presentatrice geeft toe deze al sinds haar negentiende aan de muur te hebben hangen. "U vindt me vast raar. Ik heb deze foto sinds mijn negentiende. Het heeft in alle huizen waar ik heb gewoond gestaan," aldus Eva tegen Hillary.
https://www.rtlboulevard.(...)-met-hillary-clinton
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203752873
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Als een stelletje verliefde bakvissen die hun kamer vol hebben hangen met posters van hun favoriete boyband. :Y
Mooie omschrijving.

En we zitten nu met een seniele gek opgescheept. Oepsie.
pi_203752903
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Hadden we niet een Nederlandse presentatrice die in een interview met Hillary Clinton aangaf fan van haar te zijn oid?
  zondag 20 februari 2022 @ 13:15:28 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203752914
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat is vooral omdat het heel leuk is om met de hele Entourage van de nos maandenlang door de VS te toeren in het spoor van het verkiezingscircus
The End Times are wild
  zondag 20 februari 2022 @ 13:16:15 #69
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203752927
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Hadden we niet een Nederlandse presentatrice die in een interview met Hillary Clinton aangaf fan van haar te zijn oid?
:D

Zie mijn edit hierboven.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')