abonnement Unibet Coolblue
pi_203717062
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 23:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Waar dacht jij dan dat ik heen gegaan ben voor mijn vaccins voor mijn vakantie (rondreis) in Afrika?
Daar is de GGD ook voor.
Dat zijn vaccins die al héél oud zijn en beschermen tegen virussen die wij hier in het Westen niet/nauwelijks tegenkomen. Het coronavirus komen we, uh, hoe zeg ik dat, best vaak tegen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_203717124
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:18 schreef Mallerd01 het volgende:
Nogmaals, ik vind vragen om klachten een hele andere vraag dan vragen of je de afgelopen week toevallig bij veel mensen in de buurt bent geweest.
Want? Als jij in een weekend drie kroegentochten hebt gehouden is de kans een stuk groter dat je besmet bent geraakt dan als je het hele weekend op de bank series hebt lopen bingen. En je bent meestal twee dagen voor je klachten ontwikkeld al vrij besmettelijk.

quote:
2 jaar geleden had ze die ziekte ook al en toen vroeg ze daar ook niet naar. Alleen om thuis te blijven als je verkoudheid had o.i.d.
Twee jaar geleden was er nog geen pandemie.

quote:
Overigens vind ik je vraagstelling suggestief, want voor mij maakt het niet uit of het een familielid is of niet. Kwetsbaar zijn ontstlaat je niet van eigen verantwoordelijkheid.
Wat iemand zelf kan doen om zichzelf te beschermen kent ook grenzen. Eén van de dingen die kwetsbaren kunnen doen is, nou ja, zeg maar, vragen aan mensen in hun omgeving om rekening te houden met hen? En bijvoorbeeld dus niet op bezoek te komen als ze net het hele weekend kroegentochten hebben gehouden. Snap echt niet wat daar zo vreemd aan is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203717133
OVV-voorzitter Dijsselbloem: aanpassingen OMT-stukken 'pijnlijk en heel schadelijk'

quote:
Dijsselbloem noemt het verder opvallend dat de leden van het OMT sommige van de conceptadviezen überhaupt niet te zien kregen. "Wij vinden het heel opmerkelijk dat er blijkbaar wél tijd was om conceptadviezen aan ambtenaren te laten zien, maar níet aan OMT-leden."
:N
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:24:11 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203717140
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dus als een familielid een auto-immuunziekte heeft waarbij een besmetting op zeker ernstige en misschien wel fatale gevolgen kan hebben ben jij niet bereid om daar een beetje rekening mee te houden onder het mom van 'ach, het kan voor iedereen fataal zijn'?
Je weet dat er inmiddels vaccinaties zijn die prima werken bij deze groep mensen?
Uitzonderingen daar gelaten, kleine uitzonderingen, van mensen die dusdanige contraindicaties hebben dat ze niet gevaccineerd kunnen qorden. En die kunnen dat prima zelf inschatten en voorzorgsmaatregelen treffen waar ze dat willen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:26:45 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203717176
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Want? Als jij in een weekend drie kroegentochten hebt gehouden is de kans een stuk groter dat je besmet bent geraakt dan als je het hele weekend op de bank series hebt lopen bingen. En je bent meestal twee dagen voor je klachten ontwikkeld al vrij besmettelijk.
[..]
Twee jaar geleden was er nog geen pandemie.
[..]
Wat iemand zelf kan doen om zichzelf te beschermen kent ook grenzen. Eén van de dingen die kwetsbaren kunnen doen is, nou ja, zeg maar, vragen aan mensen in hun omgeving om rekening te houden met hen? En bijvoorbeeld dus niet op bezoek te komen als ze net het hele weekend kroegentochten hebben gehouden. Snap echt niet wat daar zo vreemd aan is.
Dat is dan aan die kwetsbare om aan te geven wat ie nodig acht van de ander. En in de communicatie tussen beiden om te kijken welke consequenties dat geeft voor het bezoek en de invulling/vorm ervan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203717188
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:24 schreef Molo het volgende:
Uitzonderingen daar gelaten, kleine uitzonderingen, van mensen die dusdanige contraindicaties hebben dat ze niet gevaccineerd kunnen qorden. En die kunnen dat prima zelf inschatten en voorzorgsmaatregelen treffen waar ze dat willen
Daar gaat het toch over?

quote:
Ze geeft een aantal tips voor kwetsbaren om zichzelf zo goed mogelijk te beschermen bij contact met anderen:

Vraag de mensen die je ziet een zelftest te doen. Dat vermindert de kans op besmetting fors;
Zorg voor goede ventilatie in de ruimte waar je iemand ontmoet tijdens het bezoek, en lucht achteraf; of spreek af in de buitenlucht.
Houd voldoende afstand;
Als extra bescherming kun je het bezoek vragen een medisch mondkapje te dragen, en dit zelf ook doen. Zorg dat het goed aansluit op je gezicht. Voor nog betere bescherming kun je een FFP2-mondkapje gebruiken.
Vraag de mensen die je ontmoet om na te gaan wat ze de afgelopen dagen gedaan hebben. Als ze veel mensen hebben gezien of bijvoorbeeld net in een discotheek zijn geweest, is het verstandiger om het bezoek uit te stellen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203717200
Gezondheidsraad: geef alleen 70-plussers en kwetsbaren tweede booster


quote:
In maart kijkt de Gezondheidsraad daar opnieuw naar: "Nieuwe, onvoorziene ontwikkelingen in de besmettingsgolf of de kans op ernstige infecties kunnen aanleiding zijn om het advies uit te breiden voor specifieke groepen onder de 70 jaar." Ook zegt de Gezondheidsraad niet in te kunnen schatten wat het effect van mogelijke nieuwe varianten van het virus is op de werking van de vaccins.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203717216
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:31:23 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203717266
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Daar gaat het toch over?
[..]

Ik ken zat mensen die zichzelf nu kwetsbaar achten en allerlei zaken vragen van mij om rekening mee te houden
En nee, daar ben ik niet altijd toe bereid

Redelijkheid, dat wel

Voorstel om buiten in 7° koffie te drinken omdat haar zoon astmapuffers gebruikt bijvoorbeeld. Nou, nee, dan maar gewoon niet

De discussie is sowieso zwaar overrated. Voor februari 2020 namen deze mensen ook gewoon deel aan het sociaal maatschappelijk leven. Met of zonder risico's
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:32:45 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203717292
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Thanks god
Gezien ik van de eerste drie prikken in toenemende mate ziek ben geworden, terwijl ik van corona zelf al 2 jaar geen last heb gehad, ben ik ook wel blij dat ze voorlopig even van een prikabo voor jongere mensen afstappen.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:32:50 #286
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203717293
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:33:27 #287
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203717307
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Want? Als jij in een weekend drie kroegentochten hebt gehouden is de kans een stuk groter dat je besmet bent geraakt dan als je het hele weekend op de bank series hebt lopen bingen. En je bent meestal twee dagen voor je klachten ontwikkeld al vrij besmettelijk.
Ja, ik sport dagelijks in een ruimte met een man of 20 waar het knusser is dan in de gemiddelde kroeg. Daar zitten genoeg mensen die uiteindelijk ook Corona hebben of hebben gehad zonder klachten en gewoon komen trainen. De kans dat ik daar besmet raak (of ben geraakt) is ongeveer net zo groot als in die kroeg.
quote:
[..]
Twee jaar geleden was er nog geen pandemie.
Dat is precies mijn punt: ook toen moest ze al rekening houden met besmetting en ook toen vroeg ze daar al om. Bedankt voor het bevestigen. ^O^
quote:
[..]
Wat iemand zelf kan doen om zichzelf te beschermen kent ook grenzen. Eén van de dingen die kwetsbaren kunnen doen is, nou ja, zeg maar, vragen aan mensen in hun omgeving om rekening te houden met hen? En bijvoorbeeld dus niet op bezoek te komen als ze net het hele weekend kroegentochten hebben gehouden. Snap echt niet wat daar zo vreemd aan is.
Simpel, omdat dat voorheen ook niet hoefde. Als ik na Carnaval met een verkoudheid zat dan ging je niet langs. Als je geen klachten hebt, mocht ik gewoon langs komen. Uiteindelijk is Corona niet het enige virus wat je over kunt dragen zonder klachten, waar ze veel last van kunnen hebben. Oplossing is niet om maar een agenda van afgelopen week te vragen maar om zelf te zorgen dat de kans op besmetting zo laag mogelijk is. Eigen verantwoordelijkheid dus.
pi_203717309
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Prima besluit.
Ik zou zelfs willen zeggen: erg mooi.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:33:43 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203717314
quote:
Prima

Tenzij reizen het toch vergt, dan gaan we vast toch mogelijk maken voor de rest :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:37:49 #290
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203717398
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik zou zelfs willen zeggen: erg mooi.
Kans bestaat natuurlijk dat ze het in maart ook opeens aanraden voor de rest van de bevolking. Wat ook prima is, als het echt vrijwillig is. Maar als ze het weer linken aan het CTB (internationaal of wanneer het in eigen land weer terug komt).

Maart is sowieso alweer heel snel. Waarom zo snel opnieuw naar de situatie kijken?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203717459
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maart is sowieso alweer heel snel. Waarom zo snel opnieuw naar de situatie kijken?
Zou dat niet gewoon een rolling mechanisme zijn, dat ze dat gewoon op "de agenda" zetten als terugkerend item (ze hebben nooit plenaire vergaderingen )
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:42:15 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203717486
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Kans bestaat natuurlijk dat ze het in maart ook opeens aanraden voor de rest van de bevolking. Wat ook prima is, als het echt vrijwillig is. Maar als ze het weer linken aan het CTB (internationaal of wanneer het in eigen land weer terug komt).

Maart is sowieso alweer heel snel. Waarom zo snel opnieuw naar de situatie kijken?
Vanwege de korte bescherming tegen oppikken van het virus.
Zit wmb wat in, goede voorzorgsmaatregel vanuit de GR. Wil niet zeggen dat je ook moet gaan doorprikken dan maar geeft wel goede informatie/adviezen dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203717566
twitter


De blik van die interviewer. _O-
pi_203717606
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:31 schreef Molo het volgende:
De discussie is sowieso zwaar overrated. Voor februari 2020 namen deze mensen ook gewoon deel aan het sociaal maatschappelijk leven. Met of zonder risico's
Ik vind dit echt een nietszeggende drogreden. Dit is een totaal andere situatie.

Verder verplicht ook niemand je om iets te doen. Dan ga je toch eventueel niet op bezoek bij die mensen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:49:15 #295
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203717625
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:46 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

De blik van die interviewer. _O-
Jeetje die vrouw ziet er afgepeigerd uit en de rare grimassen die wrs een lachje moeten voorstellen..... :X
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203717658
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:33 schreef Mallerd01 het volgende:
Als je geen klachten hebt, mocht ik gewoon langs komen.
Als dat prima is voor die persoon is daarmee toch de kous af?

Lijkt me niet nodig om jouw relatie met die persoon te zien als de gouden standaard waarlangs iedereen zou moeten opereren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:55:06 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203717743
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik vind dit echt een nietszeggende drogreden. Dit is een totaal andere situatie.

Verder verplicht ook niemand je om iets te doen. Dan ga je toch eventueel niet op bezoek bij die mensen?
Hiervoor waren er geen infectieziekten? Hou toch op man

En die laatste kun je ook omdraaien, dan gaan die mensen toch niet naar blijkbaar riskant geachte omgevingen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:55:55 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203717757
"ja maar Covid" _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203717762
Ik kan me wel voorstellen dat mensen die in de risicogroep vallen iets voorzichtiger gaan zijn dan voor corona.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:56:58 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203717773
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:56 schreef Questular het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat mensen die in de risicogroep vallen iets voorzichtiger gaan zijn dan voor corona.
Moeten zij weten.

Ik heb er geen enkel probleem mee om weer in een volle kroeg te staan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')