SNA117P1 Heren Chronograaf Quartz | Alarm/Stopwatch/Tweede tijd | W.R.: Tot 100 meter | Kast: Staal | Band: Staal | Hardlex mineraal glas | Datum | Kastvorm: Rond | Wijzerplaat: Zwart |
Het glas in dit horloge is Hardlex mineraal glas.
Nou staat op de site van seiko Dat er ook horloge's zijn met andere glas soorten. Zoals : acryl glas - kunstof glas - saffier glas - sapphlex glas.
Nou vraag ik me af wat de eigenschappen zijn van deze glas soorten.
(de krasbestendigeheid, of het tegen een stootje kan, etc...)
Ik weet dat saffier erg krasbestendig is maar ik heb ook ergens gelezen dat 't erg bros is en dus niet goed tegen een stootje kan.
Sapphlex glas is volgens mij gewoon glas met een dunne toplaag saffier glas.
Maar welke heeft is nou 't beste en wat zijn de eigenschappen van de andere glas soorten? wie helpt mij?
bvd.
maar als je die horloge toch al haalt waarom maak je dan druk om de glassoort?
gewoon oppassen dat je geen krassen maakt.
quote:Ik vroeg 't me gewoon af. Ik had er nog nooit van gehoord voordat ik dat horloge kocht.
Op donderdag 6 februari 2003 20:37 schreef Mr.C het volgende:
maar als je die horloge toch al haalt waarom maak je dan druk om de glassoort?
gewoon oppassen dat je geen krassen maakt.
Ik zou voor saffier glas gaan als je net zoals ik een pleuris hekel aan krassen op je display hebt
Iemand in here die iets weet over curved glas?
Heb btw dit klokkie, waar ik nog steeds errug verguld mee ben:
quote:Wat dat voor soort is. De vertaling achterwege gelaten.
Op zaterdag 8 februari 2003 16:45 schreef _asterix_ het volgende:
Wat wil je weten dan ?
Kun jij me daar meer over vertellen?
quote:Tering...
Op zaterdag 8 februari 2003 17:36 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb gister mijn horloge (Pulsar Titanium) na een ongelukje met mijn kat weggebracht voor een nieuw glas erin, ik kon kiezen voor mineraalglas of saffierglas, saffierglas was harder en 'mooier' volgens die verkoopster, maar het prijsverschil was er ook wel naar: 60 euro voor mineraal, 129 (!) voor saffier (inclusief batterij en waterdicht maken wel). Grappig omdat toen ik dat horloge kreeg het dacht ik iets tussen de 350 en 400 gulden kostte, en dan nou een glaasje voor 300 piek erin zetten
quote:Curved wil niet meer zeggen dan dat er een boog (curve) in zit...om te weten hoe krasbestendig het is, moet je weten uit welk materiaal het gemaakt is. De meeste horloges worden geleverd met Quartz glas..dat is hardheid 7. Dat betekend dat je er normaal gesproken met een ijzeren voorwerp niet in kunt krassen...dat is nl hardheid 6.
Op zaterdag 8 februari 2003 17:21 schreef Captain-America het volgende:[..]
Wat dat voor soort is. De vertaling achterwege gelaten.
Moet nl speciaal zijn, maar dat vind ik nergens, heb ff online lopen zoeken terug.
Met name hoe stevig, hard het is enzo.Kun jij me daar meer over vertellen?
Ja ..losse glazen kosten altijd meer dan een kant en klaar horloge...het horloge is massa produktie, het glas vervangen niet.
quote:Hebben we hier gewoon te maken met NOG een uurwerkmaker op Fok?
Op zaterdag 8 februari 2003 17:45 schreef _asterix_ het volgende:[..]
Curved wil niet meer zeggen dan dat er een boog (curve) in zit...om te weten hoe krasbestendig het is, moet je weten uit welk materiaal het gemaakt is. De meeste horloges worden geleverd met Quartz glas..dat is hardheid 7. Dat betekend dat je er normaal gesproken met een ijzeren voorwerp niet in kunt krassen...dat is nl hardheid 6.
Je horloge is waterdicht tot een diepte van 90 meter 10 bar.Ja ..losse glazen kosten altijd meer dan een kant en klaar horloge...het horloge is massa produktie, het glas vervangen niet.
quote:Er zijn wel diverse horloge topics te vinden hier
Op zaterdag 8 februari 2003 17:49 schreef _asterix_ het volgende:
Nee hoor....ben gewoon liefhebber van horloges en verzamelaar van mineralen en edelstenen..vandaar dat ik iets afweet van de hardheid.
Ik ben wel een beetje verzot op mooie uurwerken..kan er uuren naar kijken.
quote:Laat jou licht eens over deze zaak schijnen Swetsenegger. Als exper zijnde
Op zaterdag 8 februari 2003 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Hebben we hier gewoon te maken met NOG een uurwerkmaker op Fok?
quote:_astrix_ heeft het prima verteld.
Op zaterdag 8 februari 2003 17:52 schreef red-dragon het volgende:[..]
Laat jou licht eens over deze zaak schijnen Swetsenegger. Als exper zijnde
En ondertussen repareer ik al ruim 2 jaar geen horloges meer, en hebben in die twaalf jaar daarvoor de werkgevers bijna alle lol er voor mij uitgehaald.
Ik kan een mooi horloge zeer zeker waarderen, maar ik surf niet heel internet af opzoek naar mooie klokkies en alle ins en outs
quote:In dit geval handig.
Op zaterdag 8 februari 2003 17:49 schreef _asterix_ het volgende:
Nee hoor....ben gewoon liefhebber van horloges en verzamelaar van mineralen en edelstenen..vandaar dat ik iets afweet van de hardheid.
Ik ben wel een beetje verzot op mooie uurwerken..kan er uuren naar kijken.
Wat vind je btw van de Final Fantasy?
Wat is je favo model?
Just wondering.
Excuses btw voor 't on topic zijn. Doet 't wel ff anders wel zo net voor de topic starter.
quote:Hmm persoonlijk niet zo een liefhebber van digitaal, het ook niet echt een favoriet model.....een uurwerk moet bij je passen. Net als kleren, als je een dikke pols hebt moet je niet zo een miniscuul klein ding dragen, doe je veel aan sport zal een artistiek horloge niet bij je passen, denk ik dan....zelf vind ik Tag Heuer goede klokkies hebben maar ja...$$$
Op zaterdag 8 februari 2003 17:58 schreef Captain-America het volgende:[..]
Wat vind je btw van de Final Fantasy?
Wat is je favo model?
Just wondering.
Maar ook alleen omdat ik veel duik. Ik heb hem in het blauw...en blauwe armband
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |