abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2003 @ 13:33:01 #1
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_8252921
Ik krijg binnekort dit horloge

SNA117P1 Heren Chronograaf Quartz | Alarm/Stopwatch/Tweede tijd | W.R.: Tot 100 meter | Kast: Staal | Band: Staal | Hardlex mineraal glas | Datum | Kastvorm: Rond | Wijzerplaat: Zwart |

Het glas in dit horloge is Hardlex mineraal glas.
Nou staat op de site van seiko Dat er ook horloge's zijn met andere glas soorten. Zoals : acryl glas - kunstof glas - saffier glas - sapphlex glas.

Nou vraag ik me af wat de eigenschappen zijn van deze glas soorten.
(de krasbestendigeheid, of het tegen een stootje kan, etc...)

Ik weet dat saffier erg krasbestendig is maar ik heb ook ergens gelezen dat 't erg bros is en dus niet goed tegen een stootje kan.

Sapphlex glas is volgens mij gewoon glas met een dunne toplaag saffier glas.

Maar welke heeft is nou 't beste en wat zijn de eigenschappen van de andere glas soorten? wie helpt mij?

bvd.

fair fight.... I'll take survival over chivalry any day !
  dinsdag 4 februari 2003 @ 12:59:07 #3
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_8268963
weet voor de rest niemand iets?
pi_8269050
acryl glas is volgens mij de goedkoopste soort. Niet krasvast. En is statisch. Dus als er een stofje de kast binnenkomt (of al is) dan bestaat de kans dat dit stofje onder het glas gaat zitten. Zodat je het wel ziet, maar niet kan verwijderen tenzij je de kast gaat openmaken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 4 februari 2003 @ 13:06:32 #5
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8269149
Hier staan al wat zaken over de glasoorten: http://www.lelie.nl/horlogetechniek.htm
Saffierglas is volgens mij de hardste soort. Sapphlex is gelaagd en minder sterk. Alleen de bovenste laag is krasvast.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  dinsdag 4 februari 2003 @ 21:49:53 #6
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_8281035
Kijk, nu kome we ergens!
maar hoe zit 't dan met de stootbestendigheid van de verschillende soorten glas? Er moeten toch fokkers zijn die hier meer van weten.
pi_8319852
hey thnx voor die link man, ik vroeg me al een tijdje af wat sapphlex precies inhield want dat stond namelijk op mn seiko en ik dacht dat gewoon een woord was voor een stof maar het is dus speciaal ontwikkeld door seiko.

maar als je die horloge toch al haalt waarom maak je dan druk om de glassoort?
gewoon oppassen dat je geen krassen maakt.

vrijdag 7 februari 2003 @ 13:37:50 #8
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_8330753
mijn ervaring is dat je juist niet kan voorkomen dat er krassen op je horlogeglas komen, ik lette in het begin ook op dat ik mijn horloge niet zou stoten maar juist dan gebeurt het juist. In mijn geval kon het geen kwaad voor het glas maar wel voor het staal.
Liefde, leven , geven!!!!
  vrijdag 7 februari 2003 @ 22:06:51 #9
14547 SleaZy-E
Its good to be the king
pi_8340606
Never mind.......
ALarm generale!!
  zaterdag 8 februari 2003 @ 15:12:19 #10
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_8349978
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 20:37 schreef Mr.C het volgende:
maar als je die horloge toch al haalt waarom maak je dan druk om de glassoort?
gewoon oppassen dat je geen krassen maakt.
Ik vroeg 't me gewoon af. Ik had er nog nooit van gehoord voordat ik dat horloge kocht.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 15:18:06 #11
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8350061
Pak nu maar saffier glas...dat is het hardste...dat heb ik ook op mijn horloge laten zetten.....safier heeft een hardheid 9 ...alleen diamant is harder...10....
De kans dat je dan krassen krijgt is dus minder...Quartz heeft een hardheid van slechts 7...glas heeft 6

Ik zou voor saffier glas gaan als je net zoals ik een pleuris hekel aan krassen op je display hebt

pi_8351141
Als ik mag inhaken bij de topicstarter, heb ik een vraag inzake 'curved glas.

Iemand in here die iets weet over curved glas?

Heb btw dit klokkie, waar ik nog steeds errug verguld mee ben:

http://www.seikowatches.com/special/ff/html/frame3.htm

*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
  zaterdag 8 februari 2003 @ 16:45:01 #13
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8351825
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 16:45 schreef _asterix_ het volgende:
Wat wil je weten dan ?
Wat dat voor soort is. De vertaling achterwege gelaten.
Moet nl speciaal zijn, maar dat vind ik nergens, heb ff online lopen zoeken terug.
Met name hoe stevig, hard het is enzo.

Kun jij me daar meer over vertellen?

pi_8352049
Ik heb gister mijn horloge (Pulsar Titanium) na een ongelukje met mijn kat weggebracht voor een nieuw glas erin, ik kon kiezen voor mineraalglas of saffierglas, saffierglas was harder en 'mooier' volgens die verkoopster, maar het prijsverschil was er ook wel naar: 60 euro voor mineraal, 129 (!) voor saffier (inclusief batterij en waterdicht maken wel). Grappig omdat toen ik dat horloge kreeg het dacht ik iets tussen de 350 en 400 gulden kostte, en dan nou een glaasje voor 300 piek erin zetten
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_8352110
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:36 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb gister mijn horloge (Pulsar Titanium) na een ongelukje met mijn kat weggebracht voor een nieuw glas erin, ik kon kiezen voor mineraalglas of saffierglas, saffierglas was harder en 'mooier' volgens die verkoopster, maar het prijsverschil was er ook wel naar: 60 euro voor mineraal, 129 (!) voor saffier (inclusief batterij en waterdicht maken wel). Grappig omdat toen ik dat horloge kreeg het dacht ik iets tussen de 350 en 400 gulden kostte, en dan nou een glaasje voor 300 piek erin zetten
Tering...
Wat hebbie daan? Laten maken of ff gewacht en kijk je voor een nieuw klokkie?
  zaterdag 8 februari 2003 @ 17:45:02 #17
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8352153
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:21 schreef Captain-America het volgende:

[..]

Wat dat voor soort is. De vertaling achterwege gelaten.
Moet nl speciaal zijn, maar dat vind ik nergens, heb ff online lopen zoeken terug.
Met name hoe stevig, hard het is enzo.

Kun jij me daar meer over vertellen?

Curved wil niet meer zeggen dan dat er een boog (curve) in zit...om te weten hoe krasbestendig het is, moet je weten uit welk materiaal het gemaakt is. De meeste horloges worden geleverd met Quartz glas..dat is hardheid 7. Dat betekend dat je er normaal gesproken met een ijzeren voorwerp niet in kunt krassen...dat is nl hardheid 6.
Je horloge is waterdicht tot een diepte van 90 meter 10 bar.

Ja ..losse glazen kosten altijd meer dan een kant en klaar horloge...het horloge is massa produktie, het glas vervangen niet.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 februari 2003 @ 17:45:53 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_8352161
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:45 schreef _asterix_ het volgende:

[..]

Curved wil niet meer zeggen dan dat er een boog (curve) in zit...om te weten hoe krasbestendig het is, moet je weten uit welk materiaal het gemaakt is. De meeste horloges worden geleverd met Quartz glas..dat is hardheid 7. Dat betekend dat je er normaal gesproken met een ijzeren voorwerp niet in kunt krassen...dat is nl hardheid 6.
Je horloge is waterdicht tot een diepte van 90 meter 10 bar.

Ja ..losse glazen kosten altijd meer dan een kant en klaar horloge...het horloge is massa produktie, het glas vervangen niet.

Hebben we hier gewoon te maken met NOG een uurwerkmaker op Fok?
  zaterdag 8 februari 2003 @ 17:49:28 #19
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8352215
Nee hoor....ben gewoon liefhebber van horloges en verzamelaar van mineralen en edelstenen..vandaar dat ik iets afweet van de hardheid.
Ik ben wel een beetje verzot op mooie uurwerken..kan er uuren naar kijken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 februari 2003 @ 17:50:20 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_8352232
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:49 schreef _asterix_ het volgende:
Nee hoor....ben gewoon liefhebber van horloges en verzamelaar van mineralen en edelstenen..vandaar dat ik iets afweet van de hardheid.
Er zijn wel diverse horloge topics te vinden hier
  zaterdag 8 februari 2003 @ 17:52:18 #21
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8352266
Hmm ga liever in de winkel neuzen...met de neus op de pollijste ruiten, naar Ta'g's Breitlings etc etc kijken...maar zal ook ff een kijkje op fok nemen
  zaterdag 8 februari 2003 @ 17:52:38 #22
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_8352273
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hebben we hier gewoon te maken met NOG een uurwerkmaker op Fok?

Laat jou licht eens over deze zaak schijnen Swetsenegger. Als exper zijnde
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 februari 2003 @ 17:55:00 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_8352312
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:52 schreef red-dragon het volgende:

[..]

Laat jou licht eens over deze zaak schijnen Swetsenegger. Als exper zijnde

_astrix_ heeft het prima verteld.

En ondertussen repareer ik al ruim 2 jaar geen horloges meer, en hebben in die twaalf jaar daarvoor de werkgevers bijna alle lol er voor mij uitgehaald.

Ik kan een mooi horloge zeer zeker waarderen, maar ik surf niet heel internet af opzoek naar mooie klokkies en alle ins en outs

pi_8352356
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:49 schreef _asterix_ het volgende:
In dit geval handig.
Anyway many thx.

Wat vind je btw van de Final Fantasy?
Wat is je favo model?
Just wondering.

Excuses btw voor 't on topic zijn. Doet 't wel ff anders wel zo net voor de topic starter.

zaterdag 8 februari 2003 @ 18:12:09 #25
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8352572
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:58 schreef Captain-America het volgende:

[..]

Wat vind je btw van de Final Fantasy?
Wat is je favo model?
Just wondering.

Hmm persoonlijk niet zo een liefhebber van digitaal, het ook niet echt een favoriet model.....een uurwerk moet bij je passen. Net als kleren, als je een dikke pols hebt moet je niet zo een miniscuul klein ding dragen, doe je veel aan sport zal een artistiek horloge niet bij je passen, denk ik dan....zelf vind ik Tag Heuer goede klokkies hebben maar ja...$$$
Heb nu zelf dit model Citizen Aqualand 2 titanium http://www.diveshop.co.uk/pages/accessories/watches.html

Maar ook alleen omdat ik veel duik. Ik heb hem in het blauw...en blauwe armband

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')