abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8254368
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:42 schreef qbus het volgende:

[..]

Stel nou dat dat waar zou zijn

Heb jij de indruk dat ofwel Chinees ofwel de Nederlander problemen hebben met die huidige "situatie " ?

Yup, ze moeten helemaal integreren, en het kan altijd beter.
pi_8254405
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:42 schreef qbus het volgende:

[..]

Stel nou dat dat waar zou zijn

Heb jij de indruk dat ofwel Chinees ofwel de Nederlander problemen hebben met die huidige "situatie " ?

Ik denk dat een chinees die afgeperst wordt daar wel een probleem mee heeft, denk je niet ?

En dat de nederlander z'n kop in het zand steekt ? Na 8 jaar Paars waren we het volgens mij (en jou) zat om problemen te ontkennen en te bagetaliseren. Het beestje mag wel bij de naam genoemd worden hoor. Of zijn problemen alleen problemen als Jan Lul op straat er last van heeft ?

maandag 3 februari 2003 @ 14:45:49 #53
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8254410
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:45 schreef gelly het volgende:

Ik denk dat een chinees die afgeperst wordt daar wel een probleem mee heeft, denk je niet ?

Maar wat heeft dat met het onderwerp te maken ?
pi_8254447
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:45 schreef qbus het volgende:

[..]

Maar wat heeft de onderlinge afpersing binnen de Chinese gemeenschap nou met de integratie In de NL samenleving te maken ?

Dat hoort niet bij de nederlandse normen en waarden, afpersen. Aanpakken dus. En dat aanpakken kan beter als de chinees wat beter nederlands spreekt, en wat meer participeert in de nederlandse gemeenschap. Waarom moet de gemiddelde marokkaan wel integreren dan, daar heb je toch ook geen last van ?
pi_8254462
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:45 schreef qbus het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat met het onderwerp te maken ?

Jeetje, ben je dom of zo ? Of ontken je graag problemen wat betreft integratie ?
  maandag 3 februari 2003 @ 14:49:11 #56
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8254471
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:38 schreef Ulx het volgende:
Ja, het taalprobleem valt veel minder op als je alleen maar b15, c3 en twee flessen 28 hoeft te bestellen.
Ja, echt geweldig als je sommige mensen bij de afhaal hun bestelling hoort doen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  maandag 3 februari 2003 @ 14:51:04 #57
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8254503
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:48 schreef gelly het volgende:

Waarom moet de gemiddelde marokkaan wel integreren dan, daar heb je toch ook geen last van ?

Oh nee ?
  maandag 3 februari 2003 @ 14:51:19 #58
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8254509
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:48 schreef gelly het volgende:
Jeetje, ben je dom of zo ? Of ontken je graag problemen wat betreft integratie ?
Ik heb toch het vermoeden dat het voor Aziaten een stuk makkelijker is om te integreren in onze samenleving, al kan ik niet uitleggen waarom...
pi_8254517
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:51 schreef qbus het volgende:

[..]

Oh nee ?

Ik niet hoor.
  maandag 3 februari 2003 @ 14:52:32 #60
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8254533
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik niet hoor.

Ik en velen met mij kennelijk wel.
  maandag 3 februari 2003 @ 14:52:51 #61
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_8254536
Sunchaser, ik gebruik deze ook zo vaak in de discussies.....

Shoarma is inmiddels ook zo hollands als een UNOX worst... Maar de mensen die ons dit lekkers brengen moeten wel denken als ons???

De chinese kok van op de hoek kent geen enkel woord NL, gelooft in die dikke kerel en stinkt naar vis, maar dat is geen probleem. Dat de Chinese mafia de wereld mensensmokkel in handen heeft en nog veel engere dingen doet maakt niet uit. De "gewone' man heeft daar geen last van, zolang de turk van 3 hoog achter maar normaal doet.

Beetje bekrompen en een staaltje van "ver van m'n bed". Heel menselijk dus ook maar wel een mooi voorbeeld om aan te tonen dat je gewoon iedereen individueel moet be en veroordelen..... Afkomst zegt helemaal NIETS.....

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_8254559
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:52 schreef qbus het volgende:

[..]

Ik en velen met mij kennelijk wel.

Precies. En veel chinezen hebben last van afpersers. Maar dat interesseert je blijkbaar niks. Waarom niet ?
  maandag 3 februari 2003 @ 14:54:41 #63
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8254575
Bij Marokkanen en dergelijke heb ik meer het vermoeden dat het geloof een te belangrijke rol speelt. Ook Aziaten hebben hun geloof, doch op een totaal andere manier. Het is toch algemeen bekend dat veel moslims eigenlijk kotsen op het christendom (en vice versa). Daardoor krijg je ook spanning en van het één komt het ander.
  maandag 3 februari 2003 @ 14:56:00 #64
22259 Fogerty
slapende account
pi_8254601
Toch maken wij WEL problemen van dingen die Marokkanen en Somaliers onderling doen en waar wij persoonlijk OOK geen last van hebben (vijftienjarige meisjes huwen, schapen slachten, vrouwen besnijden) en bij de Chinese mafiapraktijken wordt gezegd "dat is geen probleem want daar hebben wij geen last van"
Hieperdepiep hoera!
  maandag 3 februari 2003 @ 14:57:05 #65
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_8254631
Het klinkt misschien lullig maar als je een tijd in een achtergestelde wijk met veel criminaliteit hebt gewoond (in mijn geval Spangen) neem je toch een mentaliteit aan van 'zolang ik er maar geen last van heb, vind ik het best'. Er gebeurt hier zoveel dat oogkleppen eigenlijk gewoon een vereiste worden.
Het is heel makkelijk om te zeggen het niet eerlijk bepaalde groepen aan te rekenen op een gebrek aan integratie en andere groepen niet. Maar als je er dagelijks mee geconfronteerd wordt, neem je toch een andere houding aan. Bij mij op de hoek staan in ieder geval geen chinezen te dealen, begrijp je? Sterker nog: een paar jaar terug hebben de chinezen hier in Rotterdam zelfs een demonstatie gehouden omdat ze zo vaak beroofd worden.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_8254639
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:54 schreef MSXUser het volgende:
Bij Marokkanen en dergelijke heb ik meer het vermoeden dat het geloof een te belangrijke rol speelt. Ook Aziaten hebben hun geloof, doch op een totaal andere manier. Het is toch algemeen bekend dat veel moslims eigenlijk kotsen op het christendom (en vice versa). Daardoor krijg je ook spanning en van het één komt het ander.
De gemiddelde chinees is ook niet blij als hun dochter/zoon thuiskomt met een westers meisje/jongen. Maar omdat chineze jongeren niet voor overlast op straat zorgen bestaat er kennelijk niet een integratie probleem voor deze groep. Vreemd toch ?
  maandag 3 februari 2003 @ 15:02:38 #67
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8254717
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:52 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Sunchaser, ik gebruik deze ook zo vaak in de discussies.....

Shoarma is inmiddels ook zo hollands als een UNOX worst... Maar de mensen die ons dit lekkers brengen moeten wel denken als ons???

De chinese kok van op de hoek kent geen enkel woord NL, gelooft in die dikke kerel en stinkt naar vis, maar dat is geen probleem. Dat de Chinese mafia de wereld mensensmokkel in handen heeft en nog veel engere dingen doet maakt niet uit. De "gewone' man heeft daar geen last van, zolang de turk van 3 hoog achter maar normaal doet.

Beetje bekrompen en een staaltje van "ver van m'n bed". Heel menselijk dus ook maar wel een mooi voorbeeld om aan te tonen dat je gewoon iedereen individueel moet be en veroordelen..... Afkomst zegt helemaal NIETS.....

Veel mensen ondervinden dagelijks de problemen van de criminaliteit, de rotzooi en de problemen die nou eenmaal vaak door bepaalde groepen minderheden en hun gebrekkige integratie veroorzaakt worden.

Ga jij tegen iemand uit een achterstandswijk roepen dat hij toch vooral even naar het hoge percentage mensensmokkelende Chinezen moet kijken , en vind je die vraag in dat opzicht uberhaubt relevant ?

Gokkende en smokkelende Chinezen zijn ook fout maar staan totaal los van het onderwerp.

maandag 3 februari 2003 @ 15:03:47 #68
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8254749
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Precies. En veel chinezen hebben last van afpersers. Maar dat interesseert je blijkbaar niks. Waarom niet ?

Kijk eens naar de topic-titel en het onderwerp. --->
  maandag 3 februari 2003 @ 15:04:06 #69
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8254752
quote:
Op maandag 3 februari 2003 14:57 schreef gelly het volgende:
De gemiddelde chinees is ook niet blij als hun dochter/zoon thuiskomt met een westers meisje/jongen. Maar omdat chineze jongeren niet voor overlast op straat zorgen bestaat er kennelijk niet een integratie probleem voor deze groep. Vreemd toch ?
Nee, in veel gevallen zijn ze inderdaad niet blij. Juist omdat de problemen niet op straat worden uitgevochten (en ze er anderen dus niet mee tot last zijn... of dat nu Nederlanders zijn of van andere culturen), blijft het dus ook onzichtbaar. Ik zeg ook niet dat er geen problemen zijn.
Integratie zou niet verkeerd zijn, hoewel deze dan wel zal moeten worden aangepast. Voor zover ik weet is het huidige intgratieproces vooral op de Islam gericht.
pi_8254760
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:02 schreef qbus het volgende:
Ga jij tegen iemand uit een achterstandswijk roepen dat hij toch vooral even naar het hoge percentage mensensmokkelende Chinezen moet kijken , en vind je die vraag in dat opzicht uberhaubt relevant ?
Waarom niet? De meeste van dat soort achterstandswijktypes halen d'r ook allerlei niet-relevante zaken bij in zo'n disussie.
pi_8254820
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:03 schreef qbus het volgende:

[..]

Kijk eens naar de topic-titel en het onderwerp. --->

Ja, blijkbaar wordt het gedoogd dat chinezen mogen afpersen. Belachelijk toch ?
  maandag 3 februari 2003 @ 15:08:29 #72
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8254845
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar wordt het gedoogd dat chinezen mogen afpersen. Belachelijk toch ?

Chinezen die elkaar onderling afpersen
  maandag 3 februari 2003 @ 15:09:09 #73
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8254860
Zullen we het hier weer over de integratie gaan hebben ?
pi_8254869
Het probleem ligt niet bij de taal of integratie, maar bij het geloof en de daarmee samenhangende mentaliteit. Chinezen zijn geen moslim.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_8254885
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:09 schreef Berserker het volgende:
Het probleem ligt niet bij de taal of integratie, maar bij het geloof en de daarmee samenhangende mentaliteit. Chinezen zijn geen moslim.
Antillianen ook niet.

Moeten die integreren?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')