abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 februari 2022 @ 15:30:41 #76
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203705047
Mensen die hier over vallen snap ik echt totaal niet. Heb je liever dat helemaal niemand er iets van zegt?

Als ik topsporter was zou ik altijd mee willen doen aan het belangrijkste toernooi in mijn sport, los van de locatie. Een boycot is niet de verantwoordelijkheid van de sporters, die hebben de locatie niet gekozen. Als dat botst met je ideeën over vrijheid en democratie doet dat even pijn, maar hij is überhaupt teruggekeerd in het schaatsen om olympisch goud te winnen. Hij had zich beter van tevoren uit kunnen spreken, maar als je echt zo denkt over China snap ik ook als je dat niet durft.

Mooi dat ie de vinger hier op de zere plek legt :)
pi_203705239
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 13:43 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ah, de internetheld Netsplitter gaat ons nu vertellen wat 'ballen tonen' is. Boeiende materie.
Ballen tonen is wat Marc Overmars deed.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 18 februari 2022 @ 17:02:14 #78
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203723345
Peking organiseert 'horror-Spelen', waarbij atleten moeten oppassen wat ze zeggen

Wat een klote Spelen. HRW roept atleten op om het voorbeeld van Nils te volgen.
pi_203723772
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 06:52 schreef Bugno3 het volgende:
Maar wel lekker meedoen _O_
Njah, atleten hebben natuurlijk niet voor het zeggen waar de Spelen gehouden worden.

Als hij het voor het zeggen had was het ongetwijfeld ergens in Europa, maar daar heeft hij geen stem in.
pi_203726951
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]
Njah, atleten hebben natuurlijk niet voor het zeggen waar de Spelen gehouden worden.

Als hij het voor het zeggen had was het ongetwijfeld ergens in Europa, maar daar heeft hij geen stem in.
Je kunt niet meedoen. Tegenwoordig wordt er om elke scheet vanalles gecancelled.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 19:42:43 #81
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203727001
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 19:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt niet meedoen. Tegenwoordig wordt er om elke scheet vanalles gecancelled.
Als je basketballer of voetballer bent kan je misschien zo principieel zijn, maar als schaatser waar alles in het teken staat van de Olympische Spelen is dat echt bijna geen optie. Dan had ie net zo goed kunnen blijven ultralopen
pi_203727026
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 19:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als je basketballer of voetballer bent kan je misschien zo principieel zijn, maar als schaatser waar alles in het teken staat van de Olympische Spelen is dat echt bijna geen optie. Dan had ie net zo goed kunnen blijven ultralopen
Als er veel toppers niet willen gaan, dan bereik je misschien wat. Met achteraf zeuren, nadat je je plakken op bent wezen halen, niet.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 19:46:34 #83
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203727102
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 19:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als er veel toppers niet willen gaan, dan bereik je misschien wat. Met achteraf zeuren, nadat je je plakken op bent wezen halen, niet.
Ik denk dat het IOC ook na de OS niet blij is met sporters die zeggen dat ze het niks vonden en dat het schandalig was dat het in China is gehouden.

Wie weet haalt het niets uit, maar dan heb je in ieder geval je hart kunnen luchten.
pi_203727111
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 19:46 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik denk dat het IOC ook na de OS niet blij is met sporters die zeggen dat ze het niks vonden en dat het schandalig was dat het in China was.

Wie weet haalt het niets uit, maar dan heb je in ieder geval je hart kunnen luchten.
Na de spelen zijn ze er misschien niet blij mee. Laten sporters op tijd weten niet te gaan, dan hebben ze een probleem.
pi_203727144
Ik snap inderdaad wel dat hij er iets van zegt. Hij gaat er heen want hij is topsporter en dit is nu eenmaal zijn werk. Het is ook niet zijn keus geweest de spelen hier te organiseren. Ik ben alleen bang dat we hier niet meer vanaf komen omdat het Westen aan invloed inboet en andere landen het wel prima lijken te vinden. Anderzijds is het ook iets van alle tijden natuurlijk.
pi_203727183
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 19:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Na de spelen zijn ze er misschien niet blij mee. Laten sporters op tijd weten niet te gaan, dan hebben ze een probleem.
Wat dat betreft kunnen we ook gewoon niet kijken natuurlijk. Het is allemaal toch heel commercieel dus dan hebben ze ook een probleem.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 19:51:13 #87
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203727209
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 19:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Na de spelen zijn ze er misschien niet blij mee. Laten sporters op tijd weten niet te gaan, dan hebben ze een probleem.
Zo'n gevangenisdilemma gaat geen enkele sporter met Olympische ambities ooit zo spelen als jij en alle andere 'hypocriet'-roepers zouden willen. Het risico dat je de enige bent is veel te groot.

Eigenlijk zou het IOC hier zelf al richtlijnen voor moeten hebben waardoor China geen kans maakt, maar de druk op het IOC moet van nationale sportkoepels, sponsors en de publieke opinie komen. Als sporters daar aan bijdragen is dat mooi maar ik neem ze niks kwalijk als die gewoon op hun eigen prestaties focussen.
pi_203729506
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 19:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Wat dat betreft kunnen we ook gewoon niet kijken natuurlijk. Het is allemaal toch heel commercieel dus dan hebben ze ook een probleem.
Klopt. Dat kan ook als je je er echt zo druk over maakt.
pi_203729662
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 19:51 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Zo'n gevangenisdilemma gaat geen enkele sporter met Olympische ambities ooit zo spelen als jij en alle andere 'hypocriet'-roepers zouden willen. Het risico dat je de enige bent is veel te groot.

Eigenlijk zou het IOC hier zelf al richtlijnen voor moeten hebben waardoor China geen kans maakt, maar de druk op het IOC moet van nationale sportkoepels, sponsors en de publieke opinie komen. Als sporters daar aan bijdragen is dat mooi maar ik neem ze niks kwalijk als die gewoon op hun eigen prestaties focussen.
Dan blijft het gezeur in de marge en vooral achteraf.

Dit soort grote evenementen zullen nog wel vaker in landen als China georganiseerd worden. Het WK van 2018 in Rusland bijvoorbeeld, in 2022 in Qatar. In 2008 de Zomerspelen in Bejing, En nu ging het tussen China en Kazachstan.

In 2036 zal China ook wel weer een gooi doen naar de Zomerspelen. Net zoals Rusland en misschien wel Turkije.
  Redactie Sport vrijdag 18 februari 2022 @ 22:06:50 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203729743
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 22:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan blijft het gezeur in de marge en vooral achteraf.

Dit soort grote evenementen zullen nog wel vaker in landen als China georganiseerd worden. Het WK van 2018 in Rusland bijvoorbeeld, in 2022 in Qatar. In 2008 de Zomerspelen in Bejing, En nu ging het tussen China en Kazachstan.

In 2036 zal China ook wel weer een gooi doen naar de Zomerspelen. Net zoals Rusland en misschien wel Turkije.
Maar daar zou het IOC iets aan moeten doen, niet de sporters.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 18 februari 2022 @ 22:10:00 #91
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203729810
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 22:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan blijft het gezeur in de marge en vooral achteraf.

Dit soort grote evenementen zullen nog wel vaker in landen als China georganiseerd worden. Het WK van 2018 in Rusland bijvoorbeeld, in 2022 in Qatar. In 2008 de Zomerspelen in Bejing, En nu ging het tussen China en Kazachstan.

In 2036 zal China ook wel weer een gooi doen naar de Zomerspelen. Net zoals Rusland en misschien wel Turkije.
*Terechte kritiek achteraf.

Of ben je het er niet mee eens?
pi_203729822
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 22:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar daar zou het IOC iets aan moeten doen, niet de sporters.
Mja, wat moet je doen? Als je kunt kiezen tussen Kazachstan en China? Dan maar in geen van beide? Of alleen nog maar in Canada, VS, Zuid-Korea, Japan, Italië of Frankrijk organiseren?

Er zijn veel landen waar men anders denkt over "democratie" dan in Europa.
pi_203729831
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 06:39 schreef Idisrom het volgende:
Ja, Stockholm had zich als kandidaatstad teruggetrokken.

En 'Don't mention the War'. Je kunt het Nazi-regime van destijds niet vergelijken met huidige regimes.
En als je als Zweed toch de Tweede Wereldoorlog wilt benoemen, dan heeft Zweden ervoor gezorgd dat door de Zweedse export van ijzererts voor de Duitse wapenindustrie de oorlog misschien wel twee jaar onnodig is verlengd.
Wat een slap gelul...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 18 februari 2022 @ 22:13:49 #94
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203729877
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 22:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mja, wat moet je doen? Als je kunt kiezen tussen Kazachstan en China? Dan maar in geen van beide? Of alleen nog maar in Canada, VS, Zuid-Korea, Japan, Italië of Frankrijk organiseren?

Er zijn veel landen waar men anders denkt over "democratie" dan in Europa.
Volgens mij realiseer je je niet helemaal hoe erg het is in China
pi_203729922
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 07:23 schreef Catatafishh het volgende:
Beste Nils probeer eens je punt te maken zonder de nazi's erbij te slepen. Die plaat is zo grijs als bepaalde kledingstukken toen bruin waren
dat ligt aan jou he, als je dat een saaie vergelijking vind

maar verder, waarom heet een zweedse schaatser van der poel? en waarom boycot ie de spelen niet?
pi_203729998
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 22:10 schreef hhh38 het volgende:

[..]
*Terechte kritiek achteraf.

Of ben je het er niet mee eens?
Met die nazi-vergelijking? Nee, die vind ik nergens op slaan inderdaad.

In 1936 waren er overigens wel atleten die de Spelen hebben geboycot.
pi_203730020
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 22:15 schreef pokkerdepok het volgende:


maar verder, waarom heet een zweedse schaatser van der poel? en waarom boycot ie de spelen niet?
Omdat zijn grootvader ooit naar Zweden is geëmigreerd. Omdat hij zich blijkbaar voor heeft genomen daar eerst z'n gouden plakken op te gaan halen en daarna te gaan deugen in de Zweedse media.
pi_203730253
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 22:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat zijn grootvader ooit naar Zweden is geëmigreerd. Omdat hij zich blijkbaar voor heeft genomen daar eerst z'n gouden plakken op te gaan halen en daarna te gaan deugen in de Zweedse media.
dan is het gewoon een nederlander vind ik.
en goed gedaan. alleen beetje raar dat je dan wel eerst even medailles gaat halen
pi_203730280
en over die vergelijking; het afvallig russisch gebied is begonnen met vrouwen en kinderen evacueren, dus misschien toch niet zo'n rare vergelijking. we zullen zien.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 22:41:32 #100
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203730336
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 22:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Met die nazi-vergelijking? Nee, die vind ik nergens op slaan inderdaad.
Er worden daar mensen met een andere etniciteit opgesloten in "heropvoedingskampen" en gedwongen gesteriliseerd. En gevluchte Oeigoeren worden gevolgd, bedreigd en gechanteerd met het lot van familieleden.

Zo ver was Duitsland nog niet bepaald in 1936, maar niemand durft iets te doen/te zeggen omdat China zo machtig is. Oeigoeren zijn ook een veel meer marginale groep, waardoor de internationale aandacht voor de kwestie minder is dan destijds toen alle Duitse joden en arbeidersbewegingen werder gediscrimineerd.

quote:
In 1936 waren er overigens wel atleten die de Spelen hebben geboycot.
Goed van ze. Ik had dat natuurlijk nu ook toegejuicht, maar ik vind niet dat je het moet verwachten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')