Het zit zo:
Ik ben ondertussen bijna twee jaar getrouwd met mijn man en we zijn nu al ruim 8 jaar samen.
De realtie tussen mijn man en mijn ouders is niet al te best maar we kunnen nog normaal bij elkaar op visite zonder dat de pleuris uitbreekt.
Nu heeft mijn man een aantal jaar terug ( euh vier geloof ik) gezorgd dat mijn vader een pc kocht en heeft tegen hem gezegd dat hij dat ding wel zou onderhouden en als er probs waren dat ie ze wel op zou lossen. Mijn man is systeembeheerder van beroep dus hij kan dat ook.
Nu heeft mijn vader het laatste jaar continue problemen met dat ding en belt dus om de haverklap hierheen om mijn man te spreken of ie het asjeasjeasjeblieft wil oplossen.
Mijn man heeft dat ook een aantal keer gedaan, hetzij met tegenzin, maar goed hij deed het wel.
Ja, deed. Nu sinds november 2002 wilde mijn vader win 2000 nl op zijn pc (de nederlandse versie dus mijn pa is niet zo goed in engels) hebben en mijn man had gezegd dat ie dat wel kon regelen.
Dat heeft mijn man dus niet gedaan en wil mijn vader ook niet meer aan de telefoon spreken hierover.
Ik zit dus continue met de gebakken peren door uitvluchten te zoeken en maar zeggen dat ik het wel zal vragen en zo, maar iedere keer als ik er ook maar over begin dan hebben we een hok vol ruzie of mijn mna negeert het gewoon.
Nu is het al over gekomen dat ik van de week dus geprobeerd heb die computer te fixen met behulp van hier en tweakers.net maar ja, ik ben er niet echt in thuis dus het loopt nog steeds niet zoals het zou moeten.
Nu belde mijn vader gisteravond weer met de vraag of mijn man alsjeblieft naar dat ding wilde kijken en weer heb ik gezegd dat ie niet thuis was en dat ik het wel aan hem zou vragen. Nou was mijn man dus wel thuis en hebben we weer ruzie gehad met elkaar, omdat ik er toch wel op aandring om mijn vader alsjeblieft te helpen.
Nu had ik mijn pa belooft dat ik hem terug zou bellen met een antwoord en nu moet ik dus gaan zeggen dat mijn man er geen zin meer in heeft en dat ie dus in princiepe in zijn eigen sop kan gaar koken. Maar ja, dat durf ik dan weer niet goed, uit angst dat er een ruzie komt en dat mijn vader hier niet meer zou komen.
Ik wordt er zo verdrietig van dat het niet normaal kan gaan.
Ik snap van allebei de kanten wel het hoe en het waarom. Mijnman heeft er geen zin in om persoonlijke helpdesk te spelen naast zijn werk en daar kan ik best begrip voor opbrengen, maar ja, mijn vader is neit zo slim als het op pc aankomt en heeft dus hulp nodig en de enige bij wie hij voor hulp kan aankloppen is mijn man.
Ik zit hier nu weer te huilen gewoon omdat ik hetzelf zo ook allemaal niet meer aankan.
Ik zit er inderdaad over na te denken om maar mijn vader op te bellen en gewoon eerlijk te zeggen wat er aan de hand is. Maar ik ben zo bang voor weer ruzie.
Wat moet ik nu?
Oplossing: je vader gaat naar de PC-toko en koopt zelf Win2000 en een goed boek.
Kijk, dat je niet door iedere vage kennis gebeld wilt worden als er iets met een PC is kan ik me voorstellen, maar als je iets belooft aan mensen die je zo na staan moet je niet achteraf gaan liggen zeiken. Of ben ik nou gek?
Voor de rest is het heel simpel: je man heeft iets beloofd en een verwachting geschept bij je vader, dan moet hij die ook nakomen...
Daarnaast: maak een win2000 installatie helemaal klaar, maak een ghostfile en laat je vader die ghost eens uitvoeren onder begeleiding. Hoeft hij nooit meer een verse install te doen als de boel in de soep loopt maar alleen de ghost uit te voeren. Je man weet wel waar ik het over heb.
[Dit bericht is gewijzigd door tvdleur op 03-02-2003 13:21]
quote:nee, helemaal mee eens ...
Op maandag 3 februari 2003 13:17 schreef Ripley het volgende:
Je man heeft toch zelf gezegd dat ie zou helpen als er problemen zijn en gezegd dat ie Win 2000 kon regelen? Waarom maakt ie dan nu opeens problemen?Kijk, dat je niet door iedere vage kennis gebeld wilt worden als er iets met een PC is kan ik me voorstellen, maar als je iets belooft aan mensen die je zo na staan moet je niet achteraf gaan liggen zeiken. Of ben ik nou gek?
en als ie het in 1 keer goed installeert is ie ook meteen van de problemen af. lijkt me duidelijk ...
23 en al 4 jaar getrouwd? en 8 jaar samen? da's best uh ... jong allemaal
Verder even in je omgeving vragen of iemand dat een keer voor je wil installeren en eventueel onderhouden, zodat je man niet steeds de dupe is (die zit er al de hele dag tussen en wil soms ook wel wat rust).
Ik doe het het ook voor diverse mensen en het bevalt uitstekend
quote:aanvulling op oplossing: beide heren praten het uit
Op maandag 3 februari 2003 13:17 schreef oYo het volgende:
Kunnen die twee niet zelf de zaken uitpraten? Waarom moet jij er tussen zitten, het is blijkbaar iets tussen die twee.Oplossing: je vader gaat naar de PC-toko en koopt zelf Win2000 en een goed boek.
Kun je ze niet met elkaar laten praten erover? Het lijkt me het meest reeel dat jouw man gewoon tegen jouw vader zegt dat hij er geen zin meer in heeft.
Maak in ieder geval aan beiden goed duidelijk dat je hardstikke dol bent op ze, maar er echt niet tussen gaat staan!
Rottige situatie zeg, sterkte!
Een computer kost geld... niet alleen in de aanschaf maar ook in het onderhoud...
je man moet een vent zijn en tegen je pa zeggen dat hij er geen zin meer in heeft..
je pa moet dat gewoon accepteren en dat ding meenemen naar de winkel.
quote:Helemaal mee eens.
Op maandag 3 februari 2003 13:18 schreef Nappy het volgende:
Belofte maakt schuld.En als hij er geen zin in heeft dan mag hij dat aan je vader uitleggen.
Ik snap het probleem ook niet zo, als je man dat ding goed fixet zouden er toch weinig dingen misgaan, zou je denken.
Ik vind het bovenal lullig dat je man jou in deze positie plaatst, nogal egoistisch als je het mij vraagt.
Ik snap heel goed dat je geen ruzie wil en je vader een beetje wil beschermen,
maar laat je man zijn verantwoordelijkheid nemen en zijn eigen zaakjes opknappen.
Dus als de telefoon weer gaat: Schat, het is voor jou.
Dan moet het maar een keer knallen, want het lijkt wel of er meer aan de hand is dan alleen die stomme pc.
quote:Nee, het moet haar probleem niet zijn.
Op maandag 3 februari 2003 13:22 schreef bellingerII het volgende:
Gewoon met je vader het gesprek aangaan, zeggen waar het op staat, zeker vertellen dat hij naar 4 jaar PC wel eens een cursusje kan gaan volgen in plaats van leunen op jouw man. Aan je man voorstellen, als je vader een cursus gaat volgen, dat hij nog 1 keer dat ding upgrade .....
Zit je hier nou echt om te janken ?
Laat je man gewoon zijn schoonvader ff helpen en ga daarna met zijn allen gezellig een borrel drinken i.p.v dat gemiereneuk.
sterkte..
quote:Inderdaad.
Op maandag 3 februari 2003 13:24 schreef shmoopy het volgende:[..]
Nee, het moet haar probleem niet zijn.
Ze lossen het zelf maar op, 2 grote kerels, pfff.
Angel, ik zou zeggen tegen je man: " Vertel hem zelf maar waarom je niet wil helpen, ik ben je postbode niet"
Als je niet met w2k kan werken dan moet je dat ook niet gaan doen.
En je vader leert het op deze manier ook nooit zelf...
quote:Dat je je het aantrekt is natuurlijk begrijpelijk, maar je man zit hier fout. Als hij systeembeheerder is dan WEET hij dat niet elke gebruiker hetzelfde is. Dikke kutsmoes dus van zijn kant. Ik hou het erbij: belofte maakt schuld. Daarnaast moet hij zijn verantwoordelijkheid daarin maar pakken.
Op maandag 3 februari 2003 13:23 schreef Angel22 het volgende:
De ellende is dus ook dat mijn man mijn vader niet wil spreken hierover.
Ik had ook al gezegd van " dan had je dat niet moeten beloven" maar dan krijg ik de verwijten naar mijn hoofd dat ie bij ieder ande als er wat is een werkend systeem achterlaat en dat er dan jaren (ahum) nix meer aan de hand is en dat mijn vader iedere week wel wat heeft.
"het is toch JOUW vader" is ook een veel gebruikt argument.
Kijk het hoeft voor mij niet dat ze dikke vriendjes worden maar ik loop er over te stressen en ik kan er niet van slapen. Dit weet mijn mna ook allemaal maar hetlijkt erop of het hem nix doet.
Ik krijg het gevoel te moeten kiezen tuusen mijn pa en mijn mna en das geen eerlijke keus.
Ik hou van allebei en ik tre het me ws te veel aan, maar zo zit ik helaas inelkaar.
Voor de rest vind ik dit niet iets om een dikke heibel binnen de familie over te kunnen maken. Beetje kinderachtig om zo met modder te gaan gooien over niets.
quote:Ja, dan kan 'ie helemaal straks elke avond aan de slag !
Op maandag 3 februari 2003 13:28 schreef Adfundum het volgende:
en gelijk een programmaatje om op afstand onderhoud op de pc te kunnen doen: VNC of Remote administrator of zo. Dan is je man nog een avondje bezig en daarna heeft hij er alleen maar zelf voordeel van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |