abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2022 @ 20:22:37 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203680094
Goedenavond, een vraagje.
Mijn vriend en ik willen eind maart een lang weekend naar zoals het topic titel al zegt, naar Madeira (schijnt mooier te zijn) of Tenerife (wss goedkoper/betere vliegijden). Die twee omdat het relatief dichtbij is en wat warmer dan ergens anders. En je moet toch iets kiezen.

Jullie fokkers zijn reisluchtige types en ik ben nog best een beginner :+
Wat zou de beste keuze zijn? En wat zijn dan echt de dingen die we zouden moeten zien of doen?

We zijn geen strandgangers, denk vooral dat we overdag mooie wandelingen willen maken (7 km of iets langer ofzo), savonds ergens een hapje eten en dan mooi drankje doen. Dus gewoon relaxed, beetje de natuur in.
Las al iets over dolfijnen kijken, dat is niet echt ons ding hetzelfde als het strand (al is het daar wss toch nog niet warm genoeg voor)

Dus graag alle tips zijn gewenst ^O^
pi_203680150
Madeira O+

Wandelen over de levada's _O_

Ik ben fan :P
Canarische Eilanden zie ik toch meer als massatoerisme, dus trekt me veel minder. Maar dat is een vooroordeel :@
  dinsdag 15 februari 2022 @ 20:27:46 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203680194
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:25 schreef Piles het volgende:
Madeira O+

Wandelen over de levada's _O_

Ik ben fan :P
Canarische Eilanden zie ik toch meer als massatoerisme, dus trekt me veel minder. Maar dat is een vooroordeel :@
Dat idee heb ik dus ook mbt de Canarische eilanden.

Maar hoor graag specifieke tips and tricks dan over Madeira, van jou als fan :D
pi_203680211
Madeira relatief dichtbij?
Waar woon je, in Portugal?

Voor een lang weekend naar Madeira lijkt me niet zo handig. Het staat wel op mijn verlanglijst, maar dan zeker voor minstens een goede week. Madeira is een prachtig eiland, maar gewoon echt te ver voor een paar dagen.

Tenerife met 4 uur vliegen zou me al te ver zijn.
Is Mallorca geen optie?
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 15 februari 2022 @ 20:31:08 #5
338319 ZarB
Piña colada
pi_203680280
Dolfijnen in de vrije natuur of in een park? Dat eerste is toch gaaf? Dat 2e niet nee.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 15 februari 2022 @ 20:31:12 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203680285
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:28 schreef Symphonic het volgende:
Madeira relatief dichtbij?
Waar woon je, in Portugal?

Voor een lang weekend naar Madeira lijkt me niet zo handig. Het staat wel op mijn verlanglijst, maar dan zeker voor minstens een goede week. Madeira is een prachtig eiland, maar gewoon echt te ver voor een paar dagen.

Tenerife met 4 uur vliegen zou me al te ver zijn.
Is Mallorca geen optie?
Madeira is met een vaste vlucht ook zo'n 4 uur. Evt 6 of 7 met tussenstop.
pi_203680395
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Dat idee heb ik dus ook mbt de Canarische eilanden.

Maar hoor graag specifieke tips and tricks dan over Madeira, van jou als fan :D
1 keer geweest :@ _O-

Maar goed, wel goed bevallen en hopelijk dit jaar weer :P
Autootje huren sowieso. Funchal is leuk, botanische tuinen zijn prachtig. Maar in maart mss nog net te vroeg (maar alsnog bezoekje waard). Het uiterste puntje aan de oostkant is heel gaaf om te wandelen, met indrukwekkende kliffen.

Verder even googlen maar mooie wandelingen, zijn er genoeg :)

Tip uit een ander topic:
quote:
14s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Mag ik je mijn favoriet aanraden, de Pico do Areeiro naar Pco Ruivo en terug?
Neem stokken mee en goed ingelopen schoenen.
https://www.reisjunk.nl/madeira/pr1-pico-do-arieiro/
pi_203695471
Ik zou ook wat langer gaan dan een lang weekendje, maar dat is puur mijn eigen voorkeur. Mijn keuze zou op Madeira vallen als je houdt van wandelen en natuur. Tenerife hebben wij bezocht, maar dat was toch vooral gericht op strand en veel droge vlakten op het eiland. Prima vermaakt die week hoor, maar ik zou er niet nog een keer naar toe gaan. Madeira zijn we nog nooit geweest, maar staat wel heel hoog op het lijstje. Ziet er prachtig uit daar en enorm veel wandel mogelijkheden.
pi_203697305
Ik vind een lang weekend te kort voor zowel Tenerife als voor Madeira. Een week (9 dagen) lijkt me een stuk beter.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')