abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203645396
Je denkt gewoon effe formuliertje invullen en afspraak maken, maar er verschijnen allerlei hindernissen.

Ik moest dus een PCR test afspraak maken, omdat ik naar Dubai ga. Mijn zus gaat ook mee. Dus twee afspraken nodig. We vliegen met Emirates, en volgens de website van Emirates:

"Passagiers die vanuit alle landen (inclusief de Golfstaten) naar Dubai reizen, moeten een negatieve COVID‑19 RT‑PCR‑test hebben die binnen 72 uur vóór vertrek is afgenomen."

Ik lees echter ook dit:

"Bij aankomst in Dubai mag de test niet ouder zijn dan 72 uur."

Dat schept al verwarring. Is het nou 72 uur voor vertrek of aankomst? 😬

Ik heb gebeld en gemaild met testaanbieders, die weigeren mij van info te voorzien. Ik moet het zelf op internet uitzoeken. Gedaan maar dat schept dus verwarring.

Ik kies maar voor 72 uur voor vertrek.

Dan begint het zoeken naar een testaanbieder. Ik zoom in op www.spoedtest.nl Daar komt de volgende hindernis:

4 testen. Antigeen valt af, maar dan blijven er 3 PCR testen over. Welke geldig is voor Dubai? Wordt me niet duidelijk en spoedtest klantenservice weigert duidelijkheid te verschaffen. Nou ja, meest gekozen, dus ik kies PCR Economy. Laten we maar hopen dat ik een certificaat in het Engels krijg. Ik klik op afspraak maken. En de volgende hindernis:

Ik wil gelijk voor mezelf en mijn zus een afspraak maken. Bij personen klik ik dus naast Personen op 2. Maar bovenaan zie je staan:

"Wil je meerdere afspraken maken? Deze kan je opvolgend boeken in het boekingssysteem. Het is belangrijk dat je per persoon een aparte afspraak maakt. Dit vanwege de persoonsgegevens."

Dus ik moest 1 persoon aanklikken en dan voor mezelf een afspraak maken en daarna pas voor mijn zus?

Als ik het op 2 laat staan en op 'Reserveer nu' klik, kom ik hier:

Ik vind het direct verdacht dat ik gewoon nu nog een afspraak kan maken voor vandaag om 14:00 en er zoveel tijdstippen beschikbaar zijn. Ook staat er wat betreft locatie geen adres. Enkel Almere. Maar ik kies 14:00 vandaag en ga verder:

Dat is fijn, ik kan dus gewoon de gegevens van mezelf en daarna mijn zus invullen. Dit strookt natuurlijk niet met dat ze aangeven dat je afspraken voor meerdere personen opvolgend moet boeken. Ik begin maar met invullen. Valt me op dat ze willen dat je alles invult zoals op je paspoort staat. Zelfs voornamen! Dus als ik er 4 heb mag ik ze alle vier invullen. Dan komen we bij achternaam. Op het paspoort van mijn zus staat haar geboorteachternaam en daaronder e/v ..... Moet ik nou wel of niet beide achternamen invullen? Er wordt ook nog een documentnummer/paspoortnummer gevraagd, deze mag je normaal gesproken ivm fraudegevoeligheid nergens doorgeven.

Alles ingevuld? Inmiddels een uur verder. Dan mag ik eindelijk betalen. Bevestiging in mail, en dan begint de onzekerheid.

-Bestaat de testlocatie wel, kan ik die wel vinden?
-Heb ik de afspraak voor zowel mezelf en mijn zus wel goed gemaakt
-Zijn de gegevens wel correct ingevuld?
-Heb ik wel de juiste test gekozen?
-Is een test die 60 uur voor vertrek wordt afgenomen wel geldig?

etc

En laten we zeggen dat het allemaal in orde blijkt en de test wordt afgenomen, maar we geen uitslag krijgen? Wat dan?

Zoveel vragen en onzekerheden en dat nog los van de testuitslag. En ik vrees dat de Emirates de testen niet zo snel binnen 16 dagen gaat afschaffen. Ben er klaar mee 😔
  Spellchecker zondag 13 februari 2022 @ 14:06:08 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203645459
Maar als alles straks geregeld is kun je heerlijk ontstressen in Dubai ^O^
pi_203645560
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:06 schreef maily het volgende:
Maar als alles straks geregeld is kun je heerlijk ontstressen in Dubai ^O^
Ja, maar is gewoon geldklopperij. Het interesseert die testaanbieders niet of de gegevens goed zijn ingevuld. Of ik wel of niet op reis kan. Zolang ze maar geld krijgen en dat bedrag hebben ze al voor de test binnen.
pi_203645988
Jeetje, wat een verhaal.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Moderator zondag 13 februari 2022 @ 14:40:49 #5
45833 crew  Fogel
pi_203646048
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:11 schreef jacinthall het volgende:

[..]
Ja, maar is gewoon geldklopperij. Het interesseert die testaanbieders niet of de gegevens goed zijn ingevuld. Of ik wel of niet op reis kan. Zolang ze maar geld krijgen en dat bedrag hebben ze al voor de test binnen.
Het is je eigen verantwoording om dingen juist in te vullen en ook je eigen verantwoording om je in te lezen in de huidige regels van het land waar je heen wil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_203646461
Als je het allemaal zo kut vindt, niet weet wat je moet doen, bang bent dat het niet goed gaat en dat het onbetrouwbaar is, waarom ga je dan überhaupt op vakantie in deze tijd? :@
pi_203646483
Lastig? Gebruik die site altijd voor werk als ik naar het buitenland ga. Alles spreekt voor zich :')
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zondag 13 februari 2022 @ 16:08:55 #8
197456 ytram
...dacht je!
pi_203647878
Waarom zou je je voornamen niet in willen vullen? Het certificaat wat je krijgt zal wellicht door iemand worden gecontroleerd die aan de hand van je paspoort checkt of jij het bent. Als je naam niet klopt kan dat een reden zijn om je te weigeren (het is in de meeste landen niet zo als in Nederland dat je alleen een groen vinkje kan laten zien en je naar binnen mag zonder enige andere check).
Daarbij als ze schrijven dat je pcr test geldig moet zijn bij aankomst zou ik zo kort mogelijk voor vertrek testen.
Wellicht ook nog belangrijk, heb je in Dubai ook een certificaat nodig om ergens binnen te komen? Zo ja, wordt je Europese covid pas geaccepteerd, zo nee, is er een mogelijkheid om een covid pas te krijgen die daar wel wordt geaccepteerd. Welke regels gelden er überhaupt?

[ Bericht 6% gewijzigd door ytram op 13-02-2022 16:27:57 (Oeps TRV en KLB) ]
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_203648570
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 15:07 schreef spierbal het volgende:
Lastig? Gebruik die site altijd voor werk als ik naar het buitenland ga. Alles spreekt voor zich :')
Wazige site is het. Stel dat je collega mee gaat op zakenreis en die vraagt jou om ook voor hem gelijk de PCR test te boeken. Jij gaat naar sppoedtest en daar loop je gelijk tegen deze muur:

Bij personen wil je 2 kiezen, want je boekt ook gelijk voor je collega. Maar direct boven zie je staan:

Het is belangrijk dat je per persoon een aparte afspraak maakt. Dit vanwege de persoonsgegevens.

Wat doe je nu?
pi_203648671
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 17:16 schreef jacinthall het volgende:

[..]
Wazige site is het. Stel dat je collega mee gaat op zakenreis en die vraagt jou om ook voor hem gelijk de PCR test te boeken. Jij gaat naar sppoedtest en daar loop je gelijk tegen deze muur:

[ afbeelding ]

Bij personen wil je 2 kiezen, want je boekt ook gelijk voor je collega. Maar direct boven zie je staan:

Het is belangrijk dat je per persoon een aparte afspraak maakt. Dit vanwege de persoonsgegevens.

Wat doe je nu?
Als je twijfelt doe je apart. Anders doe je voor 2 selecteren en zie je het daar wel verder.

Uiteindelijk worden je gegevens daar toch nog geverifieerd en krijg je een per persoon een aparte code mee die ook nog eens geverifieerd wordt door degene die de test bij je uitvoert.
pi_203648682
Een gotspe dat je zoiets als een 'kortingscode' kunt vullen. Maar dat is off-topic
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203648706
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 17:25 schreef spierbal het volgende:

[..]
Als je twijfelt doe je apart. Anders doe je voor 2 selecteren en zie je het daar wel verder.

Uiteindelijk worden je gegevens daar toch nog geverifieerd en krijg je een per persoon een aparte code mee die ook nog eens geverifieerd wordt door degene die de test bij je uitvoert.
Aparte code 😲 waarvoor zijn die codes?

Doe je trouwens ook altijd een test bij een andere aanbieder? Dus tegelijk 2? Ter voorkoming dat Spoedtest geen of te laat de uitslag geeft?
pi_203649083
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 17:28 schreef jacinthall het volgende:

[..]
Aparte code 😲 waarvoor zijn die codes?

Doe je trouwens ook altijd een test bij een andere aanbieder? Dus tegelijk 2? Ter voorkoming dat Spoedtest geen of te laat de uitslag geeft?
Die code gaat op het flesje waar jouw monster in zit.(dat vermoed ik althans)

Nee, zijn altijd op tijd geweest, zelfs die van 30 minuten.

Een keer kreeg ik het niet doorgestuurd, maar dat was niet via spoedtest. Toen had ik alsnog mij reiscertificaat na het bellen met het bedrijf.

Via spoedtest is het altijd goed gegaan bij mij.
  zondag 13 februari 2022 @ 18:02:29 #14
338319 ZarB
Piña colada
pi_203649119
Ik begrijp even niet waarom je in deze tijd op reis gaat naar een land wat een totaal andere cultuur heeft dan NL en waar dingen écht heel anders gaan als je dit al niet voor elkaar krijgt :?

Of ga je met een georganiseerde reis?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203649207
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:02 schreef ZarB het volgende:
Ik begrijp even niet waarom je in deze tijd op reis gaat naar een land wat een totaal andere cultuur heeft dan NL en waar dingen écht heel anders gaan als je dit al niet voor elkaar krijgt :?

Of ga je met een georganiseerde reis?
Ben daar al twee keer eerder geweest. Zou er het liefst willen wonen. Het probleem is niet in Dubai zijn. Het probleem is er in Covid tijd komen. Ik ben wanhopig om daar aan te komen. Ik kan pas adem halen als ik bij de koffer afhaalband sta daar.

Terugkomen vind ik minder interessant. Zou er gerust weken extra kunnen blijven.
pi_203649394
Stel het gaat helemaal mis en er wordt geen test afgenomen. Maakt het dan uit als ik snel ergens anders een NAAT PCR test laat afnemen zodat ik binnen 30 minuten de uitslag heb?
  zondag 13 februari 2022 @ 18:29:11 #17
338319 ZarB
Piña colada
pi_203649466
Maak dan een afspraak voor jezelf en laat je zus er ook 1 voor zichzelf maken. Probleem opgelost. Sorry hoor, maar dit is echt geen hogere wiskunde.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203649781
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 18:23 schreef jacinthall het volgende:
Stel het gaat helemaal mis en er wordt geen test afgenomen. Maakt het dan uit als ik snel ergens anders een NAAT PCR test laat afnemen zodat ik binnen 30 minuten de uitslag heb?
nee, wie zou dat iets uit moeten maken. Je bent echt problemen aan het zoeken die er niet zijn
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_203649984
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:11 schreef jacinthall het volgende:

[..]
Dit is helaas het nadeel van reizen tijdens een pandemie/zware griep, maar dan heb je ook wat. Sommige blijven speciaal in Nederland om geen gedoe te hebben of omdat ze het virus niet willen verspreiden.

Vervelender is als je langer op je bestemming moet blijven als je daar (al dan niet vals) positief getest wordt voor je terugreis. Nederland heeft de domme regel dat je je moet laten testen, ook bij terugkeer uit een geel land buiten de EU (België en Frankrijk niet voor zover ik weet). Geen idee of er een quarantaineplicht in Dubai geldt na een positieve test.

Ik ken het hele circus van de PCR-testen (bij Spoedtest verliep alles prima, zowel in juli als in oktober) en ga op 24 maart (weer) naar Dubai. Je moet wat, en voor minder dan 25 graden doe ik het niet *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door core2duo op 13-02-2022 19:23:20 ]
  zondag 13 februari 2022 @ 19:25:01 #20
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203650054
Dit zou de roverheid gewoon moeten aanbieden/regelen met al het geld dat ze jullie afhandig maken.
Please Move The Deer Crossing Sign
  Moderator zondag 13 februari 2022 @ 20:33:56 #21
45833 crew  Fogel
pi_203650780
quote:
14s.gif Op zondag 13 februari 2022 19:25 schreef JimmyJames het volgende:
Dit zou de roverheid gewoon moeten aanbieden/regelen met al het geld dat ze jullie afhandig maken.
En waarom zou de Nederlandse overheid voor kostn omtrent (prive)reizen op moeten draaien? Voor sommige landen moet je een hepatitus A/B shot hebben voor je er in mag, moet dat dan ook maar gratis? Of de kosten voor een ESTA voor de VS, moeten ze dat ook maar lappen?

Het is niet Nederland die de testplicht verzint, in dit geval is het Dubai.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_203651069
Heeft Kluun een ander jasje aangetrokken? :X
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 13 februari 2022 @ 21:04:41 #23
408813 crew  trein2000
pi_203651113
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 17:25 schreef Het_Bokje het volgende:
Een gotspe dat je zoiets als een 'kortingscode' kunt vullen. Maar dat is off-topic
Voor zover ik begrijp zijn dat vooral coupons die je als bedrijf bijvoorbeeld kunt kopen om aan je personeel aan te bieden. Vind het wel een mooi systeem, was vooral handig toen de zelftesten nog niet zo’n ding waren.
zie email 27 oktober
pi_203651140
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:01 schreef MissRelin het volgende:
Heeft Kluun een ander jasje aangetrokken? :X
Ik denk het wel
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zondag 13 februari 2022 @ 21:09:56 #25
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_203651195
Vorige week had je hier ook al een topic over.
TRV / Megastress Dubai reis

Kan je begeleider dit niet even voor je uitzoeken?
Feyenoord!!! * Barça
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')