Je denkt gewoon effe formuliertje invullen en afspraak maken, maar er verschijnen allerlei hindernissen.
Ik moest dus een PCR test afspraak maken, omdat ik naar Dubai ga. Mijn zus gaat ook mee. Dus twee afspraken nodig. We vliegen met Emirates, en volgens de website van Emirates:
"Passagiers die vanuit alle landen (inclusief de Golfstaten) naar Dubai reizen, moeten een negatieve COVID‑19 RT‑PCR‑test hebben die binnen 72 uur vóór vertrek is afgenomen."
Ik lees echter ook dit:
"Bij aankomst in Dubai mag de test niet ouder zijn dan 72 uur."
Dat schept al verwarring. Is het nou 72 uur voor vertrek of aankomst? 😬
Ik heb gebeld en gemaild met testaanbieders, die weigeren mij van info te voorzien. Ik moet het zelf op internet uitzoeken. Gedaan maar dat schept dus verwarring.
Ik kies maar voor 72 uur voor vertrek.
Dan begint het zoeken naar een testaanbieder. Ik zoom in op
www.spoedtest.nl Daar komt de volgende hindernis:
![tRfcOIc.jpg]()
4 testen. Antigeen valt af, maar dan blijven er 3 PCR testen over. Welke geldig is voor Dubai? Wordt me niet duidelijk en spoedtest klantenservice weigert duidelijkheid te verschaffen. Nou ja, meest gekozen, dus ik kies PCR Economy. Laten we maar hopen dat ik een certificaat in het Engels krijg. Ik klik op afspraak maken. En de volgende hindernis:
![RjpI4NO.jpg]()
Ik wil gelijk voor mezelf en mijn zus een afspraak maken. Bij personen klik ik dus naast Personen op 2. Maar bovenaan zie je staan:
"Wil je meerdere afspraken maken? Deze kan je opvolgend boeken in het boekingssysteem. Het is belangrijk dat je per persoon een aparte afspraak maakt. Dit vanwege de persoonsgegevens."
Dus ik moest 1 persoon aanklikken en dan voor mezelf een afspraak maken en daarna pas voor mijn zus?
Als ik het op 2 laat staan en op 'Reserveer nu' klik, kom ik hier:
![p7oVPyP.jpg]()
Ik vind het direct verdacht dat ik gewoon nu nog een afspraak kan maken voor vandaag om 14:00 en er zoveel tijdstippen beschikbaar zijn. Ook staat er wat betreft locatie geen adres. Enkel Almere. Maar ik kies 14:00 vandaag en ga verder:
![ODg8aId.jpg]()
Dat is fijn, ik kan dus gewoon de gegevens van mezelf en daarna mijn zus invullen. Dit strookt natuurlijk niet met dat ze aangeven dat je afspraken voor meerdere personen opvolgend moet boeken. Ik begin maar met invullen. Valt me op dat ze willen dat je alles invult zoals op je paspoort staat. Zelfs voornamen! Dus als ik er 4 heb mag ik ze alle vier invullen. Dan komen we bij achternaam. Op het paspoort van mijn zus staat haar geboorteachternaam en daaronder e/v ..... Moet ik nou wel of niet beide achternamen invullen? Er wordt ook nog een documentnummer/paspoortnummer gevraagd, deze mag je normaal gesproken ivm fraudegevoeligheid nergens doorgeven.
Alles ingevuld? Inmiddels een uur verder. Dan mag ik eindelijk betalen. Bevestiging in mail, en dan begint de onzekerheid.
-Bestaat de testlocatie wel, kan ik die wel vinden?
-Heb ik de afspraak voor zowel mezelf en mijn zus wel goed gemaakt
-Zijn de gegevens wel correct ingevuld?
-Heb ik wel de juiste test gekozen?
-Is een test die 60 uur voor vertrek wordt afgenomen wel geldig?
etc
En laten we zeggen dat het allemaal in orde blijkt en de test wordt afgenomen, maar we geen uitslag krijgen? Wat dan?
Zoveel vragen en onzekerheden en dat nog los van de testuitslag. En ik vrees dat de Emirates de testen niet zo snel binnen 16 dagen gaat afschaffen. Ben er klaar mee 😔