Mijn ouders waren 50 toen mijn oudste geboren werd en vanaf het moment dat hij een jaar of 6 was ging hij om het weekend naar mijn ouders.
Ze waren echter 69 toen mijn jongste geboren werd (de andere opa en oma waren 80), dus dat was een heel ander verhaal, zeker omdat mijn moeder niet zo'n fan van babies was en ze niet meer fit genoeg was om op de jongste te passen toen hij ouder was.
Ze hebben hem nog wel sporadisch van school gehaald maar that's it.
Hij heeft nog wel gelogeerd bij de opa en oma die al 80 waren toen hij geboren werd, maar toen was hij ook al een jaar of 7.
Gezien de leeftijden van de grootouders van mijn jongste heb ik daar ook nooit enige verwachting over gehad.
Inmiddels heb ik ook een kleinzoon van 3, en als hij eens in de zoveel tijd op vrijdag van het KDV moet worden opgehaald doe ik dat, als zoon en schoondochter allebei laat moeten werken is hij hier ook wel eens een nachtje, komt bijna nooit voor maar als het nodig is dan is dat geen enkel probleem.
De andere opa en oma van kleinzoon werken allebei, dus dat beperkt de mogelijkheden, plus dat zij nog meer kleinkinderen hebben dus dan wordt het structureel opvangen van een kleinkind ook een ander verhaal, hier speelt dat helemaal niet.
Als kleinzoon straks naar school gaat en er nog geen BSO beschikbaar is voor alle dagen die ze nodig hebben dan is al afgesproken dat ik dat opvang.
Komt natuurlijk bij dat ik in de positie ben dat te doen en omdat mijn jongste nog op de basisschool zit zijn wij voorlopig ook nog gebonden aan schoolvakanties en zitten dat soort afspraken niet allerlei 50+ vrijheden in de weg.
Waarmee ik geen enkel oordeel over een ander vel, sommige (groot)ouders zien dat soort zaken nou eenmaal anders, en dat is ook hun goed recht lijkt me.
Overigens vind ik het wel heel ver gaan om een kleinkind niet te willen opvangen als er een (schoon)dochter aan het bevallen is, daar kan ik me zo totaal niets bij voorstellen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 20-02-2022 22:37:14 ]
Wullie bin KOEL ©
SonealWhy be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible
?