Ik vind het wel belangrijk dat bedrijven bv duidelijk aangeven wat het traject is als je problemen hebt. En dat er duidelijk wordt aangegeven dat je je mond open moet trekken erover.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit is je verschuilen achter je biologie. Je bent daarin niet veel beter dan mannen die zeggen "ik doe het nou eenmaal omdat mannen graag seks willen". Als jij een beetje gaat lachen als mannen foute grappen maken kom je er niet vanaf.
Leer jezelf dan aan om assertiever te zijn.
Ja dat suggereer ik inderdaad in het geval van Marc Overmars. Dus vandaar de vraag, hoe komt hij aan haar nummer?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, de vraag hoe hij aan haar nummer kwam doet er totaal niet toe.
Daarmee suggereer je dat het hebben van iemands nummer een reden kan zijn ongepaste berichten te sturen.
Dat doet er niet toe.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja dat suggereer ik inderdaad in het geval van Marc Overmars. Dus vandaar de vraag, hoe komt hij aan haar nummer?
Het zijn collega's. Of beter gezegd: het waren collega's. Dan heb je tegenwoordig vaak wel elkaars mobiele nummer. Al dan niet van de werktelefoon. Staat vaak gewoon in het 'telefoonboek' van het werk, onder e-mailberichten e.d.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja dat suggereer ik inderdaad in het geval van Marc Overmars. Dus vandaar de vraag, hoe komt hij aan haar nummer?
Niet belangrijk. Het gaat om het gedrag van de persoon die zich mogelijk schuldig gemaakt heeft aan grensoverschrijdend gedrag. Daarnaast is het niet ongewoon dat er medewerkers zijn binnen een bedrijf die bij bepaalde data kunnen zoals personeel gegevens. Ik heb functies gehad waarbij ik overal wel bij kon komen. Ook bij de privé gegevens van werknemers.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik laat jullie dit debat vandaag even hier met z'n allen oplossen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik vind het wel belangrijk dat bedrijven bv duidelijk aangeven wat het traject is als je problemen hebt. En dat er duidelijk wordt aangegeven dat je je mond open moet trekken erover.
Maar we mogen best wel erkennen dat het daar hier en daar toch wel aan geschort heef tot nu toe. Dat in een bedrijfscultuur waarin dingen weggelachen worden tot en met stel je niet aan wordt gezegd het lastiger wordt om dingen ook duidelijk aan te geven.
Sterker nog, in het geval van Marc wordt er gesteld dat het wel degelijk ook aangekaart is en dat daar niets mee is gedaan. Als dat soort zaken bekend zijn, wat moet je dan nog als kantine juf zijnde? Hoe kan je dan nog het gevoel hebben dat je het aan kan geven?
Ik zou daar wel een nuance in aanbrengen. Ik denk dat het om mannen gaat met macht die dat misbruiken om met gedrag weg te komen waarvan ze best weten dat het niet kan. Een mening natuurlijk. En zeker geen reden om dat dan maar acceptabel te vinden. Hopelijk worden deze wolven in schaapskleren (maatpak) hard aangepakt nu.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:56 schreef Gehrman het volgende:
Alle mannen zijn seksuele roofdieren. Walgelijk.
Oke, dus het is normaal dat de directeur de kantine dame om haar nummer vraagt omdat hij dat echt nodig heeft voor zijn werkzaamheden? Tuurlijk is het van belang hoe ze met elkaar in contact zijn gekomen. Dat geeft context. En als Marc het ongevraagd uit de personeelsdossier heeft gehaald, dan, naast dat Mark gewoon een viespeuk blijft, heeft Ajax ook een gigantisch privacy probleem als iedereen zomaar persoonsgegevens kan inzien van andereen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want een collega die je nummer vraagt is ook hetzelfde als iemand die op straat of in de kroeg om je nummer vraagt.
Even los van het feit dat er prima redenen kunnen zijn dat hij haar nummer heeft.
Maar nogmaals, waarom hij haar nummer heeft en hoe hij eraan kwam is niet van belang en de discussie daarover is niets minder dan een poging de schuld van zijn wangedrag ook bij haar te leggen.
Ik weet niet waar jij werkt, maar ik geef dus echt niet zomaar mijn prive nummer weg op het werk. Als de baas wil dat ik bereikbaar ben dan geeft hij me maar een werkmobiel of een telefoon vergoeding.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zijn collega's. Of beter gezegd: het waren collega's. Dan heb je tegenwoordig vaak wel elkaars mobiele nummer. Al dan niet van de werktelefoon. Staat vaak gewoon in het 'telefoonboek' van het werk, onder e-mailberichten e.d.
Nu voor mezelf. Destijds voor een werkgever. Daar hadden de meeste mensen wel een werkmobiel. Sommige mensen gebruikten ook gewoon hun privé-telefoon voor het werk.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij werkt, maar ik geef dus echt niet zomaar mijn prive nummer weg op het werk. Als de baas wil dat ik bereikbaar ben dan geeft hij me maar een werkmobiel of een telefoon vergoeding.
Dan werkte je bij HR, want echt niet iedereen kan bij personeels gegevens onder de huidige wetgeving. En dan nog als ik erachter zou komen dat een HR functionaris ongevraagd mijn gegevens zou inzien en verspreiden en we hadden een slechte werkverhouding, dan zou ik een boel stampij gaan makenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet belangrijk. Het gaat om het gedrag van de persoon die zich mogelijk schuldig gemaakt heeft aan grensoverschrijdend gedrag. Daarnaast is het niet ongewoon dat er medewerkers zijn binnen een bedrijf die bij bepaalde data kunnen zoals personeel gegevens. Ik heb functies gehad waarbij ik overal wel bij kon komen. Ook bij de privé gegevens van werknemers.
Als mensen uit eigen beweging hun mobiel willen gebruiken voor werk moeten ze dat lekker zelf weten, Maar ik zit er persoonlijk niet op te wachten om 24/7 beschikbaar te zijn zonder vergoeding daarvoor. verder hoor je daar toestemming voor te geven. Ik ben in het verleden wel bereikbaar geweest in de avonduren. Maar dat vroeg mijn leidinggevende en maar een paar mensen hadden mijn nummer.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nu voor mezelf. Destijds voor een werkgever. Daar hadden de meeste mensen wel een werkmobiel. Sommige mensen gebruikten ook gewoon hun privé-telefoon voor het werk.
Nu kan Ajax zelf de samenwerking met Ziggo opzeggenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:20 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eschrokken~a28cd5b6/
En hier hebben we de volgende…
Ik ook niet. Maar het kwam wel regelmatig voor dat mensen hun privé telefoon (ook) gebruikten. En zoals gezegd, er was ook de werktelefoon. Dat waren voor de meeste medewerkers mobiele telefoons.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als mensen uit eigen beweging hun mobiel willen gebruiken voor werk moeten ze dat lekker zelf weten, Maar ik zit er persoonlijk niet op te wachten om 24/7 beschikbaar te zijn zonder vergoeding daarvoor. verder hoor je daar toestemming voor te geven. Ik ben in het verleden wel bereikbaar geweest in de avonduren. Maar dat vroeg mijn leidinggevende en maar een paar mensen hadden mijn nummer.
Wel zo woke ja.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nu kan Ajax zelf de samenwerking met Ziggo opzeggen
En als dat op een afdeling is dan moet men dat lekker zelf weten. Maar ik wil gewoon context wetenals ik hoor dat Mark Overmars schijnbaar de beschikking heeft over telefoonnummers van de kantinedames. Ik iwl graag weten hoe hij aan dat nummer is gekomen en wat er aan voor af gegaan is. Dat doet verder niets af aan het feit dat hij een viespeukje is en dat de betreffende dame het app verkeer als intimiderend en ongewenst heeft ervaren. Ik wil gewoon weten wat er aan vooraf gegaan is.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar het kwam wel regelmatig voor dat mensen hun privé telefoon (ook) gebruikten. En zoals gezegd, er was ook de werktelefoon. Dat waren voor de meeste medewerkers mobiele telefoons.
Een kantine juf met een werk telefoon. Ja vast!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij werkt, maar ik geef dus echt niet zomaar mijn prive nummer weg op het werk. Als de baas wil dat ik bereikbaar ben dan geeft hij me maar een werkmobiel of een telefoon vergoeding.
En nummers in het telefoonboek is altijd het werknummer. Ik heb nog nooit meegemaakt dat privenummer het email telefoonboek in gingen zonder toestemming.
Dat kan op zoveel manieren:quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Oke, dus het is normaal dat de directeur de kantine dame om haar nummer vraagt omdat hij dat echt nodig heeft voor zijn werkzaamheden? Tuurlijk is het van belang hoe ze met elkaar in contact zijn gekomen. Dat geeft context. En als Marc het ongevraagd uit de personeelsdossier heeft gehaald, dan, naast dat Mark gewoon een viespeuk blijft, heeft Ajax ook een gigantisch privacy probleem als iedereen zomaar persoonsgegevens kan inzien van andereen.
De kans dat een kantinemedewerkster een werktelefoon heeft is vrij klein, maar onder collega's doen de meeste mensen niet zo spastisch over het delen van hun mobiele nummer.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nu voor mezelf. Destijds voor een werkgever. Daar hadden de meeste mensen wel een werkmobiel. Sommige mensen gebruikten ook gewoon hun privé-telefoon voor het werk.
Dat ligt een beetje aan wat die functie inhoudt. Als ze daar alleen frisdrank inschenkt, dan niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kans dat een kantinemedewerkster een werktelefoon heeft is vrij klein, maar onder collega's doen de meeste mensen niet zo spastisch over het delen van hun mobiele nummer.
Daarin verschillen we dan van mening want ik vind het niet normaal dat iedereen op mijn werk mijn privé nummer zou moeten hebben, dat gaat niet gebeuren. Managers hebben misschien toegang tot die gegevens maar mogen ze absoluut niet gebruiken. Daar zit echt wel de privacy wetgeving tussenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Een kantine juf met een werk telefoon. Ja vast!
Het is echt normaler dan je denkt dat je privé nummer bekend is op je werk. En ook dat het doorgegeven wordt.
He, heb jij het nummer van X? Ik moet even wat doorgeven/vragen aan hem/haar. Hopla, je hebt het nummer. Of aan het persoon zelf, om werkrelateerde zaken. Goh het zou handig zijn als ik even door kan geven hoeveel mensen morgen in de kantine komen eten, dan kan jij daar rekening mee houden (nu werk ik zelf ook met voedsel en weet dat de hoeveelheid die je moet prepped e.d. erg afhangt van hoeveel mensen er komen, hoeveel er de vorige dag al is gedaan, hoe druk het de vorige dag was e.d. En dat het dus best handig kan zijn als dat even doorgeven wordt).
Bij aanvang van mijn banen heb ik altijd al mijn contact gegevens moeten geven, de managers e.d. hebben daar altijd toegang toe gehad.
Misschien wel, misschien ook niet. En karaktermoord zou inderdaad best schandalig zijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 00:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? dat van die PVDA'er is schandalige karaktermoord, en dit is ook nog maar vaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |