abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 10 februari 2022 @ 07:23:00 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_203593612
De Amerikaanse politie heeft vorig jaar 1055 mensen doodgeschoten. Dat meldt de krant The Washington Post, die jaarlijks een telling publiceert.

Volgens de krant, die zeven jaar geleden begon met het registreren van dergelijke incidenten, is dit het hoogste aantal tot nu toe. In 2020 werden 1021 mensen doodgeschoten, in 2019 waren het er 999. Omdat politiedistricten niet verplicht zijn om dodelijke schietpartijen te melden, kijkt de krant voor de jaarlijkse telling niet alleen naar data van de FBI, maar wordt ook gelet op bijvoorbeeld nieuwsberichten in landelijke en lokale media.

Volgens experts komt het recordaantal fatale schietpartijen niet uit het niets. Sinds de Amerikaanse krant in 2015 begon met de telling, werden er ieder jaar grofweg zo’n duizend mensen om het leven gebracht door politiekogels.

Ondanks intensiever toezicht, onder meer met door agenten gedragen bodycams die registreren wat ze doen, vinden er dagelijks fatale schietpartijen plaats waarbij politiekogels burgers doden. Ook de coronapandemie, en demonstraties en de roep om hervormingen na de dood van de zwarte arrestant George Floyd veranderden dat niet.

Het merendeel van de omgekomen personen was gewapend, slechts 15 procent droeg geen wapen bij zich. In 4 procent van de gevallen had het slachtoffer een speelgoedwapen. Het grootste gedeelte van de slachtoffers was man (94 procent). Nog altijd is een disproportioneel aantal van de doodgeschoten mensen zwart of latino, aldus de krant.

Verder werd een recordhoeveelheid van 20 procent van de schietpartijen vastgelegd door een bodycam van een agent. Deze stijging kan worden verklaard doordat steeds meer politiedistricten overgaan op het gebruik van bodycams.

Bijna elk optreden van de schietende agenten werd na afloop als gerechtvaardigd bestempeld. Het is in de VS zeer ongebruikelijk dat agenten op de vingers worden getikt, of zelfs veroordeeld, na het gebruiken van ernstig of dodelijk geweld.

Op meerdere plekken in de VS werd afgelopen week gedemonstreerd nadat dat de politie in de stad Minneapolis een 22-jarige zwarte man doodschoot tijdens een huiszoeking. In verband met een moordonderzoek viel de politie zonder aankondiging binnen en schoot binnen enkele seconden Amir Locke dood, die onder een deken lag. Ook George Floyd kwam in Minneapolis om het leven. De agent die verantwoordelijk is voor zijn dood werd schuldig bevonden aan moord.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ensen-dood~a89eba10/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 10 februari 2022 @ 07:26:44 #2
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203593630
He dindu nuffin!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203593641
quote:
Het merendeel (85 procent) van de omgekomen personen was gewapend.
I can't breath.
pi_203593723
De politie in Amerika is dan ook meer een soort bezettingsmacht, zo gedragen ze zich ook.

“You got ID?” Bij het minste geringste, “so I can check if you got any warrants”, niet dat het een legale reden is om te vragen, maar zelfs dat vragen veranderd in eisen en bij niet meewerken word je gearresteerd.

Dat dit dan uiteindelijk niet eens de rechter haalt of geseponeerd word, heb je dan mazzel mee, maar de vraag is hoe lang dat zo zal zijn gezien ook de toenemende corruptie onder rechters aldaar.
  donderdag 10 februari 2022 @ 07:55:49 #5
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_203593767
En wat is de toename aan doodgeschoten agenten?
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_203593785
Record...is het een wedstrijd?
pi_203593810
quote:
Nog altijd is een disproportioneel aantal van de doodgeschoten mensen zwart of latino, aldus de krant.
En man dus. Disproportioneel ten opzichte van wat wordt mij ook niet duidelijk. Ten opzichte van de bevolkingssamenstelling of aandeel in de criminaliteit.
pi_203593815
Disproportioneel voor de totale bevolking of qua aanraking met de politie?
  donderdag 10 februari 2022 @ 08:14:41 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203593880
Volgens de wapenlobby ligt het aan videospelletjes, heavy metal en slechte films. :Y

Maar niet aan het feit dat elke mafketel - en daar hebben ze een boel van - gewoon aan een vuurwapen kan komen.

Kansloos land.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203593906
dit zijn toch geen rare cijfers voor een grotendeels derde wereld land?
  donderdag 10 februari 2022 @ 08:28:21 #11
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203593999
Tijd dat het olympisch wordt?
pi_203594020
Lekker record voor Biden...
pi_203594090
De keren dat ze, na vier maanden keiharde opleiding tot agent, toch nog mis schieten, is veel interessanter
pi_203594108
Dat zijn er maar ca 3 per dag... Dat valt reuze mee voor een ontwikkelingsland.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203594123
Vrij normaal in een land waar elke gek een vuurwapen heeft en waar sowieso jaarlijks meer dan 12000 dodelijke slachtoffers door vuurwapengeweld vallen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_203594266
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:31 schreef ReplaR het volgende:
Lekker record voor Biden...
De president gaat veelal niet over de politie, dat zijn de staten zelf.

Blijft wel bizar dat als je het zou vertalen qua inwoneraantal hier naartoe dat er elke week een dode te betreuren zou zijn. Ongeveer 55 per jaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 10-02-2022 09:03:15 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 10 februari 2022 @ 08:57:54 #17
182233 thedeedster
pi_203594294
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De president gaat veelal niet over de politie, dat zijn de staten zelf.
Dat weerhield veel mensen er niet van om Orange Man van alles de schuld te geven. O-)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203594307
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:57 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat weerhield veel mensen er niet van om Orange Man van alles de schuld te geven. O-)
En te prijzen voor random dingen. Zo gaat dat met presidenten. Veel mensen denken dat je dan alles te zeggen hebt en kunt bepalen ofzo. Economie draait lekker -> "Oeh, goede prestatie van de president" Inflatie loopt op -> "Oeh, Biden baadddd".
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:00:18 #19
182233 thedeedster
pi_203594322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
En te prijzen voor random dingen. Zo gaat dat met presidenten. Veel mensen denken dat je dan alles te zeggen hebt en kunt bepalen ofzo.
Precies. :D
pi_203594349
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 07:29 schreef Nober het volgende:

[..]
I can't breath.
15% (153 personen) ongewapend en doodgeschoten is alsnog behoorlijk wat. Zeker als het gaat om zulke cases:
"In verband met een moordonderzoek viel de politie zonder aankondiging binnen en schoot binnen enkele seconden Amir Locke dood, die onder een deken lag."

Nu ken ik de details niet, dus een harde conclusie kan ik niet trekken, maar puur kijkend naar de cijfers ziet het er niet echt oké uit.
Krekker is de bom!
pi_203594580
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 07:29 schreef Nober het volgende:

[..]
I can't breath.
Ow ze zijn in de statistiek van politie geweld de niet door kogels overleden mensen vergeten. 8-)
pi_203594649
85% gewapend. Maakt dat het doodschieten per definitie proportioneel? nee. Alleen laten we ook niet doen alsof men daar onschuldige burgers aan het afknallen is just for fun.
pi_203594847
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
15% (153 personen) ongewapend en doodgeschoten is alsnog behoorlijk wat. Zeker als het gaat om zulke cases:
"In verband met een moordonderzoek viel de politie zonder aankondiging binnen en schoot binnen enkele seconden Amir Locke dood, die onder een deken lag."

Nu ken ik de details niet, dus een harde conclusie kan ik niet trekken, maar puur kijkend naar de cijfers ziet het er niet echt oké uit.
Niet om het goed te praten, het slachtoffer had een wapen die richting de politie werd gericht. Logisch als je wakker wordt van herrie en denkt overvallen te worden. Hij valt dus niet onder de 15% zonder wapen.
pi_203594855
Niet dat het de oorzaak is, maar ik denk wel dat moet worden meegenomen in ieders mening, dat er in de VS heel veel mensen een vuurwapen hebben. Bij ons is dat amper voor te stellen. Degene die hier vuurwapens hebben zijn criminelen en wapenliefhebbers. Voor die laatste groep is een protocol dat als je je wapen vervoert van de schietclub naar huis bijvoorbeeld, dat je het vuurwapen beveiligd, ongeladen moet vervoeren, munitie op een andere plek in je auto. Bij een controle moet je volgens mij ook direct aangeven dat je (legaal) een vuurwapen vervoert volgens de regels.

Als je bijvoorbeeld naar Cops kijkt, of andere programma's die Troopers, agenten etc volgen, dat ze bij elke controle van een auto als ze er heen lopen, al 1 hand op hun holster hebben. Dat is niet zonder reden. Er worden daar ook agenten zomaar dood- of neergeschoten door mensen die hun straf willen ontlopen.

Nogmaals, dat is niet DE reden, maar het moet wel meespelen. Er is daar een andere cultuur als het op vuurwapens aankomt.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_203594871
Dat valt nog best mee. Ik had het wel hoger verwacht.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')