abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203600577
quote:
Dit is ook mijn grootste zorg wanneer het tot de rechtszaal komt. Het feit dat er ooit met een deur gesmeten is, dat er ooit een schop tegen een deur is gegeven zal zij gebruiken als een onveilige omgeving voor haar kinderen. Ze heeft eerder te kennen gegeven (maanden geleden) dat ze het gaat gebruiken in de rechtszaal indien het zover komt.
Kan ze proberen, maar dat is nu niet je grootste zorg. Tenzij er politie aan te pas is gekomen, eventueel aangiftes zijn gedaan (en verwerkt!) hoef je je hier echt geen zorgen over te maken.
pi_203600598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:46 schreef Viperhead het volgende:

[..]
Kan ze proberen, maar dat is nu niet je grootste zorg. Tenzij er politie aan te pas is gekomen, eventueel aangiftes zijn gedaan (en verwerkt!) hoef je je hier echt geen zorgen over te maken.
Nee, daar is geen aangifte van gedaan.
pi_203600662
quote:
Nee, daar is geen aangifte van gedaan.
Ook geen betrokkenheid van justitie, of enigerlei andere instanties? Dan zit je goed, geen zorgen over maken.
pi_203600673
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:51 schreef Viperhead het volgende:

[..]
Ook geen betrokkenheid van justitie, of enigerlei andere instanties? Dan zit je goed, geen zorgen over maken.
Nee, heb geen strafblad en geen enigerlei andere instanties op mijn dak.
  donderdag 10 februari 2022 @ 15:57:46 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203600752
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:37 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Samenwonend, geen samenlevingscontract. Kinderen zijn erkend, maar geen gezag. Volgens mijn advocaat (en de mediator) zal een rechter mij altijd het gezag geven middels een vaderschapstest. Achteraf heb ik teveel vertrouwen gehad dat het wel goed zat of ben ik blind geweest voor de mogelijke gevolgen. Nou zijn die gevolgen niet zo groot vooral omdat in 99,9 keer van de 100 het gezag wordt toegewezen.
Jij enige eigenaar van het huis?
The love you take is equal to the love you make.
pi_203600800
quote:
Samenwonend, geen samenlevingscontract. Kinderen zijn erkend, maar geen gezag. Volgens mijn advocaat (en de mediator) zal een rechter mij altijd het gezag geven middels een vaderschapstest. Achteraf heb ik teveel vertrouwen gehad dat het wel goed zat of ben ik blind geweest voor de mogelijke gevolgen. Nou zijn die gevolgen niet zo groot vooral omdat in 99,9 keer van de 100 het gezag wordt toegewezen.
Vaderschapstest is niet het enige wat van belang is. Grofweg word de route:

Verzoek tot gezag indienen rechtbank ---> onderzoek Raad voor de Kinderbescherming ----> Uitspraak omtrent verzoek gezag.

En dan ook nog eens de rechtsza(a)k(en) en eventueel aanvullende onderzoeken door gemeentelijke / provinciale hulpverlening of Raad voor de Kinderbescherming om de situatie van de kinderen in kaart te brengen.

Met daar tussenin nog allerlei mogelijkheden voor de ex-partner tot het indienen van beroepen.

Geduld wordt een schone zaak, beste @Papa_van_twee

[ Bericht 11% gewijzigd door Viperhead op 10-02-2022 16:13:02 ]
pi_203601142
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jij enige eigenaar van het huis?
We zijn beide eigenaar.
pi_203601147
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Wacht, je vindt dit serieus slecht als vrouwen kunnen koken en schoonmaken? Veel plezier met je katten thuis :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_203601152
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:02 schreef Viperhead het volgende:

[..]

Verzoek tot gezag indienen rechtbank ---> onderzoek Raad voor de Kinderbescherming ----> Uitspraak omtrent verzoek gezag.

En dan ook nog eens de rechtsza(a)k(en) en eventueel aanvullende onderzoeken door gemeentelijke / provinciale hulpverlening of Raad voor de Kinderbescherming om de situatie van de kinderen in kaart te brengen.

Met daar tussenin nog allerlei mogelijkheden voor de ex-partner tot het indienen van beroepen.

Geduld wordt een schone zaak, beste @:Papa_van_twee
Ja, dat klopt. Geen makkelijk traject, daarnaast ook een financieel onaantrekkelijk traject. Het zij zo.
  donderdag 10 februari 2022 @ 16:48:01 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203601314
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:30 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
We zijn beide eigenaar.
En dan niet ten minste een samenlevingscontract om e.e.a. te regelen? Oef.
  donderdag 10 februari 2022 @ 18:01:54 #251
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_203602203
Dus een 34 urige werkweek, s avonds en in het weekend zzp-en, fitnessen, gamen met vrienden, een beetje huishoudelijke taken en Fok!en. (de OP begint immers met: "Om de herkenbaarheid te voorkomen heb ik een nieuwe account aangemaakt." )

Waar de haalden jullie in hemelsnaam nog tijd vandaan om ruzie te maken. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Elpis op 10-02-2022 22:39:19 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_203603272
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:10 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Precies dit, het probleem is echter dat er voor haar geen enkele ruimte is. Zij wil bepalen hoe het gaat, ik kan daarmee alleen akkoord gaan. Het is ofwel accepteren ofwel de rechter. Ze heeft inmiddels aangegeven te willen stoppen met mediaton, indien ik het 50/50 plan doorzet. Achteraf, nu ik erbij nadenk, is er dus ook nooit mediaton geweest maar enkel iemand die de bevestiging maakt van haar afspraken. Een mediator is er om ieder zijn belang te behartigen en samen tot een oplossing te komen. In dit geval ben ik met al haar eisen akkoord gegaan echter kan ik het niet om de kinderen tweewekelijks te zien.
Dat is niet waar. Een mediator is er om niemands belang te behartigen. Er moet een oplossing komen ook al is dat niet in belang van 1 van de 2. Een mediator kijkt niet naar belangen maar om er samen uit te komen. En als iets anders dan co ouderschap niet bespreekbaar is voor ex dan zou ik maar alvast een advocaat bellen.
.
pi_203603891
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:43 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Dit is ook mijn grootste zorg wanneer het tot de rechtszaal komt. Het feit dat er ooit met een deur gesmeten is, dat er ooit een schop tegen een deur is gegeven zal zij gebruiken als een onveilige omgeving voor haar kinderen. Ze heeft eerder te kennen gegeven (maanden geleden) dat ze het gaat gebruiken in de rechtszaal indien het zover komt.
Een omgeving is echt niet opeens onveilig voor de kinderen als jij een keer met de deur hebt gesmeten. Als er iemand in de rechtszaal met dit soort banaliteiten aan komt zetten, dan zegt dat vooral wat over diegene.
  Vis een optie? donderdag 10 februari 2022 @ 20:05:02 #254
70532 loveli
N
pi_203604346
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een omgeving is echt niet opeens onveilig voor de kinderen als jij een keer met de deur hebt gesmeten. Als er iemand in de rechtszaal met dit soort banaliteiten aan komt zetten, dan zegt dat vooral wat over diegene.
"Een keer met de deur gesmeten" vs "Deur naar haar toe dichtgesmeten, gat in getrapt."
crap in = crap out
pi_203605521
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:05 schreef loveli het volgende:

[..]
"Een keer met de deur gesmeten" vs "Deur naar haar toe dichtgesmeten, gat in getrapt."
Dat valt nog allemaal wel mee.

En d'r is verder ook geen bewijs van.
  Vis een optie? donderdag 10 februari 2022 @ 21:41:53 #256
70532 loveli
N
pi_203605854
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:15 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat valt nog allemaal wel mee.

En d'r is verder ook geen bewijs van.
Gaat mij niet om een rechtszaak, maar om de relatie. Zulke dingen vallen niet mee.
crap in = crap out
pi_203605867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:41 schreef loveli het volgende:

[..]
Gaat mij niet om een rechtszaak, maar om de relatie. Zulke dingen vallen niet mee.
Deur dichtslaan vind ik wel meevallen. Als ze daar in een rechtszaak over gaat zitten zeuren, zegt dat wat mij betreft vooral veel over haar.

Mijn vriendin gooit ook weleens een afstandsbediening of zo kapot als ze boos is. Daarna is het dan ook wel weer klaar. Zoals gezegd, heb ik dat dan liever dan dat ze 'n week over iets door blijft gaan.

Hij zal achteraf gezien voor haar niet de ideale partner zijn geweest, maar da's nu niet relevant meer. Op basis van wat ik lees, heb ik niet echt het idee dat hij haar jaren heeft geterroriseerd of zo en ook niet dat hij totaal niet naar de kinderen heeft omgekeken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Halcon op 10-02-2022 21:49:00 ]
pi_203606547
quote:
9s.gif Op donderdag 10 februari 2022 18:01 schreef Elpis het volgende:
Dus een 34 urige werkweek, s avonds en in het weekend zzp-en, fitnessen, gamen met vrienden, een beetje huishoudelijke taken en Fok!en. (de OP begint immers met: "Om de herkenbaarheid te voorkomen heb ik een nieuwe account aangemaakt." )

Waar de haalden jullie in hemelsnaam nog tijd voor om ruzie te maken. :{
Blijkbaar zat ze te ruziën tijdens het gamen. Of misschien viel het met de ruzie wel mee, maar zat zij zich wel te ergeren.

Blijkbaar zag hij er ook niet veel heil in om 24/7 op elkaars lip te zitten en is hij ook andere activiteiten gaan zoeken dan met haar op de bank te zitten.
pi_203606717
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 22:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Blijkbaar zat ze te ruziën tijdens het gamen. Of misschien viel het met de ruzie wel mee, maar zat zij zich wel te ergeren.

Blijkbaar zag hij er ook niet veel heil in om 24/7 op elkaars lip te zitten en is hij ook andere activiteiten gaan zoeken dan met haar op de bank te zitten.
Weet je, ook TS is niet zonder zonde in dezelfde, hoezeer jij ook je best doet te doen alsof hij niets fout heeft gedaan en alleen maar heel veel goeds.

Onmogelijk. Ze hebben samen deze puinhoop gemaakt. Ik vind het echt niet oké om koste wat kost te proberen één schuldige aan te wijzen, wat dan natuurlijk zijn ex moet zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203606751
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 22:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weet je, ook TS is niet zonder zonde in dezelfde, hoezeer jij ook je best doet te doen alsof hij niets fout heeft gedaan en alleen maar heel veel goeds.

Onmogelijk. Ze hebben samen deze puinhoop gemaakt. Ik vind het echt niet oké om koste wat kost te proberen één schuldige aan te wijzen, wat dan natuurlijk zijn ex moet zijn.
Ik zeg dan ook nergens dat hij zonder zonde is geweest. Hij heeft ook zijn fouten gemaakt. Ook na het eindigen van de relatie bijvoorbeeld met die uitspraak dat hij haar kapot maakt. Dat moet je gewoon niet zeggen.

Maar het gaat me te ver om te stellen dat hij niet naar zijn kinderen om heeft gekeken of dat de veiligheid daar in huis in het geding was.
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 08:28:25 #261
5428 crew  miss_sly
pi_203608539
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 22:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook nergens dat hij zonder zonde is geweest. Hij heeft ook zijn fouten gemaakt. Ook na het eindigen van de relatie bijvoorbeeld met die uitspraak dat hij haar kapot maakt. Dat moet je gewoon niet zeggen.

Maar het gaat me te ver om te stellen dat hij niet naar zijn kinderen om heeft gekeken of dat de veiligheid daar in huis in het geding was.
Ik vind echt dat je erg ver gaat met haar van van alles beschuldigen en voor hem vergoeilijken hoe het is gegaan. Heeft TS niks aan. Het is een lastige situatie waarbij het er eigenlijk helemaal niet meer toe doet hoe deze is ontstaan. Ze moeten verder, en TS heeft er het meeste aan om daarin kalm en rationeel te blijven en iemand in te schakelen die hem vertegenwoordigt om op afspraken uit te komen die het beste zijn voor de kinderen en voor hem.

En nogmaals: deze vrouw blijft altijd de moeder van zijn kinderen. Hij moet er nog vele jaren mee kunnen overleggen over een heleboel dingen die op hun pad komen. Bovendien kan hij mooi voorleven aan de kinderen hoe je in dergelijke situaties met andere mensen omgaat. En hoe je ondanks alles de moeder van je kinderen respecteert alleen al omdat ze dat is. En daarbij hoeft hij niet over zich te laten lopen en haar in alles te voorzien. Integendeel, daar ligt voor haar ook alleen maar een kans om zelfstandig en onafhankelijk te worden.
pi_203610027
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind echt dat je erg ver gaat met haar van van alles beschuldigen en voor hem vergoeilijken hoe het is gegaan. Heeft TS niks aan. Het is een lastige situatie waarbij het er eigenlijk helemaal niet meer toe doet hoe deze is ontstaan. Ze moeten verder, en TS heeft er het meeste aan om daarin kalm en rationeel te blijven en iemand in te schakelen die hem vertegenwoordigt om op afspraken uit te komen die het beste zijn voor de kinderen en voor hem.

En nogmaals: deze vrouw blijft altijd de moeder van zijn kinderen. Hij moet er nog vele jaren mee kunnen overleggen over een heleboel dingen die op hun pad komen. Bovendien kan hij mooi voorleven aan de kinderen hoe je in dergelijke situaties met andere mensen omgaat. En hoe je ondanks alles de moeder van je kinderen respecteert alleen al omdat ze dat is. En daarbij hoeft hij niet over zich te laten lopen en haar in alles te voorzien. Integendeel, daar ligt voor haar ook alleen maar een kans om zelfstandig en onafhankelijk te worden.
Nu quote ik @miss_sly maar dat is niet bewust. In zijn algemeenheid wil ik een reactie geven. In een relatie, waarbij één besluit om te vertrekken, doet het emotioneel veel pijn voor de 'verliezer' (kun je dat zo noemen?). Je krijgt te maken met het vertrek (accepteren dat de relatie over is), de definitieve scheiding van boedel / middelen en de pijn van het missen van de kinderen.

Natuurlijk, het blijft de moeder van mijn kinderen. Dat heeft mij ook doen besluiten om haar een aantal weken geleden een brief te schrijven. Daarin heb ik haar onder andere bedankt voor de momenten waarbij ze mijn steun is geweest (moeilijke / mooie momenten), aangegeven ik trots ben dat zij de moeder van mijn kinderen is, dat we alles samen gaan oplossen ten behoeve van de kinderen, dat ik geen spijt heb van de mooie tijden samen, dat ik de meest waardevolle momenten (geboorte kinderen) met haar gedeeld heb en blij ben dat ze er was. Het feit dat zij eenzijdig de keuze heeft gemaakt, niet voor de oplossing heeft gekozen samen, doet alsnog pijn. Ook al zijn er dingen die ook ik fout heb gedaan, in iedere relatie moet je met elkaar blijven praten. Hiervoor stond ik open, zij niet. Ook ik heb binnen de relatie 'fouten' gemaakt, deze heb ik proberen uit te leggen in mijn eerdere post.

Waarbij voor mij de schoen wringt, is het feit dat zij blijkbaar gaat bepalen in welke vorm ik de kinderen zie. Op welke dagen ik de kinderen zie. Op welke manier ik financieel bijdraag. Op welke locatie de kinderen wonen / ingeschreven staan. Mijn rol als vader, moet een veel grotere zijn dan dat zij die op dit moment voorstelt.
pi_203610050
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:05 schreef loveli het volgende:

[..]
Mwah, meerdere keren vreemdgaan in ons eigen huis (waar één kind ligt te slapen) terwijl ik in het buitenland ben voor zaken vind jij geen onveilige situatie?
  Vis een optie? vrijdag 11 februari 2022 @ 10:13:44 #264
70532 loveli
N
pi_203610174
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:06 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Mwah, meerdere keren vreemdgaan in ons eigen huis (waar één kind ligt te slapen) terwijl ik in het buitenland ben voor zaken vind jij geen onveilige situatie?
Zie mijn eerste reacties, dat vind ik een zeer slechte situatie.

Dat is zo'n kruispunt om de relatie of te eindigen, of te verbeteren. Nooit meer contact met dat sujet, nooit meer op reis voor zaken zonder je partner. Aankaarten hoe jullie daar terecht zijn gekomen, alles op tafel, maatregelen nemen zodat het niet nog een keer gebeurt. Relatie bouwen.
crap in = crap out
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 10:15:24 #265
5428 crew  miss_sly
pi_203610212
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:06 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk echt een ontzettend onbetrouwbare situatie naar jou toe en zonder meer niet oké, maar het is niet per se onveilig. Geweld in huis, ook al is het niet naar het kind gericht, is zeker wel onveilig.

Maar beiden zijn voor jullie relatie absoluut niet oké.s
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 10:17:03 #266
5428 crew  miss_sly
pi_203610250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:04 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Nu quote ik @:miss_sly maar dat is niet bewust. In zijn algemeenheid wil ik een reactie geven. In een relatie, waarbij één besluit om te vertrekken, doet het emotioneel veel pijn voor de 'verliezer' (kun je dat zo noemen?). Je krijgt te maken met het vertrek (accepteren dat de relatie over is), de definitieve scheiding van boedel / middelen en de pijn van het missen van de kinderen.

Natuurlijk, het blijft de moeder van mijn kinderen. Dat heeft mij ook doen besluiten om haar een aantal weken geleden een brief te schrijven. Daarin heb ik haar onder andere bedankt voor de momenten waarbij ze mijn steun is geweest (moeilijke / mooie momenten), aangegeven ik trots ben dat zij de moeder van mijn kinderen is, dat we alles samen gaan oplossen ten behoeve van de kinderen, dat ik geen spijt heb van de mooie tijden samen, dat ik de meest waardevolle momenten (geboorte kinderen) met haar gedeeld heb en blij ben dat ze er was. Het feit dat zij eenzijdig de keuze heeft gemaakt, niet voor de oplossing heeft gekozen samen, doet alsnog pijn. Ook al zijn er dingen die ook ik fout heb gedaan, in iedere relatie moet je met elkaar blijven praten. Hiervoor stond ik open, zij niet. Ook ik heb binnen de relatie 'fouten' gemaakt, deze heb ik proberen uit te leggen in mijn eerdere post.

Waarbij voor mij de schoen wringt, is het feit dat zij blijkbaar gaat bepalen in welke vorm ik de kinderen zie. Op welke dagen ik de kinderen zie. Op welke manier ik financieel bijdraag. Op welke locatie de kinderen wonen / ingeschreven staan. Mijn rol als vader, moet een veel grotere zijn dan dat zij die op dit moment voorstelt.
Maar dat laatste is niet zo. Zij bepaalt helemaal niets. Zij probeert dat te bepalen, maar als jij daar niet in meegaat omdat jij het anders wil, maak je je daar op een correcte manier sterk voor. Door een mediator of scheidingscoach in te schakelen en desnoods via de rechter ervoor te zorgen dat het anders gaat.
pi_203610329
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 11:45 schreef ikheetmartijn het volgende:
"Haar voorstel is tweewekelijks". Dat snap ik. Als zij hoofdzakelijk zorg gaat dragen voor de kinderen zal ze recht hebben op allerlei toeslagen en alimentatie.
Hoe maak ik het bespreekbaar?
Geef aan haar en de mediator aan dat je wat betreft de kinderen geen concessies wilt doen en wilt gaan voor 50/50.

Ik begrijp dat je in het huis wilt blijven wonen? Dan zal je haar moeten uitkopen. Zorg voor een taxatie van het huis. Hier moet een overeenstemming plaatsvinden

Gaat ze niet meewerken, zorg dan dat je zo snel mogelijk een advocaat regelt. Anders kan het een erg lange rit gaan worden.

Heb dit precies zelfde plaatje (incl 2 kinderen van dezelfde leeftijd) van zeer dichtbij zien gebeuren.
Vrouwen zeggen altijd, in het geval van scheidingen, dat ze een goede relatie van de kinderen met hun vader erg belangrijk vinden. Net zo lang tot ze er achter komen dat het geld scheelt, in het geval van co-ouderschap, of vrijheid in beweging.

Vergeet al die mooie praatjes, een paar traantjes bij de rechter en de vrouw trekt aan het langste eind.
Old Tyme Hardcore!
  vrijdag 11 februari 2022 @ 10:36:46 #268
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203610779
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:04 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Nu quote ik @:miss_sly maar dat is niet bewust. In zijn algemeenheid wil ik een reactie geven. In een relatie, waarbij één besluit om te vertrekken, doet het emotioneel veel pijn voor de 'verliezer' (kun je dat zo noemen?). Je krijgt te maken met het vertrek (accepteren dat de relatie over is), de definitieve scheiding van boedel / middelen en de pijn van het missen van de kinderen.

Heb je door dat je in de loop van dit topic meer problemen begint te krijgen met de gang van zaken en eigenlijk bozer begint te worden?

Dat het gaat van in grote lijnen waren we eruit samen, enkel mbt de omgangsregeling zijn er problemen naar ook financieel e.d.
Dat het steeds meer een verwijtende toon naar haar toe wordt?

Pas hiermee op, zeker aangezien sinds de vorige pagina blijkt dat je niet eens gezag hebt over de kinderen. Waardoor het toch allemaal wel een beetje anders in elkaar steekt. Je toch echt wat minder sterk staat.

Als dit je route is (ik citeer):

Geduld wordt een schone zaak, beste @Papa_van_twee

Einde citaat.

Dan zou ik als ik jou was alles op alles zetten om netjes door de deur te blijven kunnen gaan met je ex.
Kalmeer jezelf dus.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:02:57 #269
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_203611396
Het helpt natuurlijk ook niet dat hij door sommige haantjes hier opgehitst wordt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_203611413
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Heb je door dat je in de loop van dit topic meer problemen begint te krijgen met de gang van zaken en eigenlijk bozer begint te worden?

Dat het gaat van in grote lijnen waren we eruit samen, enkel mbt de omgangsregeling zijn er problemen naar ook financieel e.d.
Dat het steeds meer een verwijtende toon naar haar toe wordt?

Pas hiermee op, zeker aangezien sinds de vorige pagina blijkt dat je niet eens gezag hebt over de kinderen. Waardoor het toch allemaal wel een beetje anders in elkaar steekt. Je toch echt wat minder sterk staat.

Als dit je route is (ik citeer):

Geduld wordt een schone zaak, beste @:Papa_van_twee

Einde citaat.

Dan zou ik als ik jou was alles op alles zetten om netjes door de deur te blijven kunnen gaan met je ex.
Kalmeer jezelf dus.
Nee, de problemen (of bezwaren) zijn begonnen toen ik niet mee wilde gaan in haar vooropgestelde plan over de kinderen. Dus toen ik aangaf een co-ouderschap te wensen. Het heb kunnen regelen met mijn werkgever.

Toen sloeg de gehele situatie om, de rechter zou dat wel bepalen volgens haar. Ze dreigde toen met een advocaat, niet goedkeuren van het gezag, ik moest voor morgen de beslissing maken dat ik akkoord ging met haar voorstel (tweewekelijks) anders stopte ze per direct de mediator. Ze zou aanvechten dat het een onveilige omgeving zou zijn voor de kinderen op basis van het incident met de deur. Communicatie enkel nog maar via de e-mail, niet meer via andere wegen.

Toen heb ik haar laten rusten, de volgende dag een bericht gestuurd dat ik haar emoties begrijp, alleen dat ze wel moet blijven denken vanuit het belang van de kinderen. Dat mijn doel is het voorkomen van een rechtsgang en dat daarom ook een mediator in het spel is. Maar dat ze mij niet onder druk mag zetten. Met andere woorden, het forceren van een beslissing waar ik mezelf niet in kan vinden. Is niets anders dan het dwingen tot een keuze die jij graag wilt als uitkomst. Dat maakt mij wel boos inderdaad. Alleen kan alles prima relativeren, ben ook absoluut geen rancuneuze kerel.

Zij opteert dat de kinderen een stabiele basis nodig hebben, die hebben ze bij haar altijd gehad.
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 11:06:24 #271
5428 crew  miss_sly
pi_203611451
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:03 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Nee, de problemen (of bezwaren) zijn begonnen toen ik niet mee wilde gaan in haar vooropgestelde plan over de kinderen. Dus toen ik aangaf een co-ouderschap te wensen. Het heb kunnen regelen met mijn werkgever.

Toen sloeg de gehele situatie om, de rechter zou dat wel bepalen volgens haar. Ze dreigde toen met een advocaat, niet goedkeuren van het gezag, ik moest voor morgen de beslissing maken dat ik akkoord ging met haar voorstel (tweewekelijks) anders stopte ze per direct de mediator. Ze zou aanvechten dat het een onveilige omgeving zou zijn voor de kinderen op basis van het incident met de deur. Communicatie enkel nog maar via de e-mail, niet meer via andere wegen.

Toen heb ik haar laten rusten, de volgende dag een bericht gestuurd dat ik haar emoties begrijp, alleen dat ze wel moet blijven denken vanuit het belang van de kinderen. Dat mijn doel is het voorkomen van een rechtsgang en dat daarom ook een mediator in het spel is. Maar dat ze mij niet onder druk mag zetten. Met andere woorden, het forceren van een beslissing waar ik mezelf niet in kan vinden. Is niets anders dan het dwingen tot een keuze die jij graag wilt als uitkomst. Dat maakt mij wel boos inderdaad. Alleen kan alles prima relativeren, ben ook absoluut geen rancuneuze kerel.

Zij opteert dat de kinderen een stabiele basis nodig hebben, die hebben ze bij haar altijd gehad.
Maar als jij het gezag niet officieel hebt, komt de rechter er sowieso aan te pas, toch?
pi_203611481
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:02 schreef Elpis het volgende:
Het helpt natuurlijk ook niet dat hij door sommige haantjes hier opgehitst wordt.
Maar het helpt wel dat hij op wordt gehitst om water bij de wijn te blijven doen, terwijl haar voorstel compleet onredelijk is :? En ze duidelijk gewoon erop uit is om hem terug te pakken voor hoe hij zich (volgens haar) in de relatie heeft gedragen ten opzichte van haar.

Haar voorstel is extreem onredelijk. Zij is degene die totaal niet wil praten over iets anders dan haar voorstel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Halcon op 11-02-2022 11:16:37 ]
pi_203611543
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:03 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]

Die stabiele basis hadden ze bij hun vader en moeder. Niet enkel bij haar.

Verder goed gedaan. Je niet meer laten provoceren en ook niet meer laten verleiden tot het zeggen van dingen waar je achteraf spijt van krijgt en jezelf mogelijk mee in de vingers snijdt.

Dat je steeds bozer lijkt te worden, zoals iemand hier schreeft, dat valt wel mee. Denk eerder dat je je nu beter begint te realiseren wat er nu feitelijk aan de hand is.
pi_203611556
@Papa_van_twee

Hoe is de situatie nu m.b.t. de kinderen?

- Gaan ze nog naar dezelfde school, en blijven ze daar ook?
- Wie woont er het dichtste bij?
- Sport?
- Vriendjes / vriendinnetjes in de buurt?
- Afstand tot het huis van moeder?
- Hoe vaak zie je ze nu?
- Overige bijzonderheden die van belang zijn om te weten?

Ik vraag dit, om je een inschatting te geven van je kansen met betrekking tot de omgangsregeling.

En om voortaan alleen per mail/sms/whatsapp te reageren op elkaar is prima! Dan heb je altijd alles zwart op wit over zaken die besproken zijn. Let hierbij wel erg goed op je taalgebruik omdat moeder de tekst heel anders kan interpreteren dan jij het bedoelt! Twee keer nalezen dus.
pi_203611580
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:20 schreef Slapshot het volgende:

[..]
Vrouwen zeggen altijd, in het geval van scheidingen, dat ze een goede relatie van de kinderen met hun vader erg belangrijk vinden. Net zo lang tot ze er achter komen dat het geld scheelt, in het geval van co-ouderschap, of vrijheid in beweging.

Ja. En dan ook nog eens op momenten dat het hun uitkomt. Zoals in dit geval met mevrouw die stelt dat zij wel even bepaalt wanneer meneer zijn kinderen mag zien.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:21:51 #276
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203611660
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Maar het helpt wel dat hij op wordt gehitst om water bij de wijn te blijven doen, terwijl haar voorstel compleet onredelijk is :? En ze duidelijk gewoon erop uit is om hem terug te pakken voor hoe hij zich (volgens haar) in de relatie heeft gedragen ten opzichte van haar.

Haar voorstel is extreem onredelijk. Zij is degene die totaal niet wil praten over iets anders dan haar voorstel.
Nogmaals, helemaal niemand hier zegt hem water bij de wijn te moeten doen.
Iedereen vind het uitgangspunt van 50/50 redelijk en haar voorstel onredelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203611696
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Nogmaals, helemaal niemand hier zegt hem water bij de wijn te moeten doen.
Iedereen vind het uitgangspunt van 50/50 redelijk en haar voorstel onredelijk.
Dan snap ik de kritiek op hem niet zo. Ik vind dat hij het juist goed heeft gedaan door voet bij stuk te houden en een net bericht te sturen.

Hij moet zich nu niet laten doen als hij 50/50 wil. Hij wil ook best door met mediation, maar zij wil dat blijkbaar enkel als zij haar zin krijgt. Anders stapt ze naar de rechter. En het is goed om dingen zwart op wit te communiceren i.p.v. mondeling. Je weet nooit of het ooit nog van pas komt.

Lijkt me ook niet zinvol dat hij nu de hele dag probeert netjes te communiceren over dat voorstel. Het is duidelijk wat hij wil. Zij wil dat niet. Dan zal het uiteindelijk toch bij de rechter komen. Mediation kan immers bij haar enkel als zij haar zin krijgt.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:27:24 #278
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203611725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:14 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. En dan ook nog eens op momenten dat het hun uitkomt. Zoals in dit geval met mevrouw die stelt dat zij wel even bepaalt wanneer meneer zijn kinderen mag zien.
Halcon, hou op met de boel op te fokken.
Ik weet dat jij in het anti woke, anti feminisme e.d. hoekje zit en dit vanuit daar benaderd. Maar de ts is er echt niet bij gebaat.

Als de ts uit zijn slof gaat schieten mag hij straks hopen dat hij zijn kinderen eens in de 14 dagen mag zien. Als hij het niet glad kan strijken met zijn ex is de kans best hoog dat dit een naar en lang traject gaat worden waarin zij bezwaar kan maken om het te rekken. Waarbij er allerlei instanties bij gaan komen die het niet als gunstig gaan zien dat er geen goede samenspraak is, mot is zelfs.

De ts moet kalm en slim zijn.
pi_203611743
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:12 schreef Viperhead het volgende:
@:papa_van_twee

- Gaan ze nog naar dezelfde school, en blijven ze daar ook? Ja, de school is in dezelfde wijk als waar ik woon.
- Wie woont er het dichtste bij? Mijn huis is dichterbij
- Sport? Kan prima, is allemaal in de buurt
- Vriendjes / vriendinnetjes in de buurt? Hoofdzakelijk in de wijk waar ik woon
- Afstand tot het huis van moeder? 1,5 KM
- Hoe vaak zie je ze nu? Tweewekelijks, dit omdat zij in het huis woont en mij daar niet wil hebben. 50/50 zou een te grote belasting zijn voor de kinderen omdat mijn ouders op 30 min rijden wonen.
- Overige bijzonderheden die van belang zijn om te weten? Nee, ze blijven in dezelfde omgeving. Wat waarschijnlijk wel een rol speelt is dat ik in de ouderlijke woning blijf waar ze zijn opgegroeid.

vrijdag 11 februari 2022 @ 11:36:38 #280
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_203611888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:28 schreef Papa_van_twee het volgende:
- Hoe vaak zie je ze nu? Tweewekelijks, dit omdat zij in het huis woont en mij daar niet wil hebben. 50/50 zou een te grote belasting zijn voor de kinderen omdat mijn ouders op 30 min rijden wonen.

Het voordeel van deze situatie is dat ze nu echt alles alleen moet doen. Misschien valt het wel tegen en snakt ze straks naar 50/50. :')
pi_203611947
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Halcon, hou op met de boel op te fokken.
Ik weet dat jij in het anti woke, anti feminisme e.d. hoekje zit en dit vanuit daar benaderd. Maar de ts is er echt niet bij gebaat.

Als de ts uit zijn slof gaat schieten mag hij straks hopen dat hij zijn kinderen eens in de 14 dagen mag zien. Als hij het niet glad kan strijken met zijn ex is de kans best hoog dat dit een naar en lang traject gaat worden waarin zij bezwaar kan maken om het te rekken. Waarbij er allerlei instanties bij gaan komen die het niet als gunstig gaan zien dat er geen goede samenspraak is, mot is zelfs.

De ts moet kalm en slim zijn.
Ik fok de boel helemaal niet op. Volgens mij geef ik hem juist de raad om rustig te blijven en netjes te reageren. Maar niet over zich heen te laten lopen.

50/50 is volgens mij vrij gangbaar tegenwoordig. Heeft niks te maken met anti-woke of anti-feminisme. Voor zo ver deze discussie daar al iets meer te maken zou hebben. Wat is er feministisch aan dat vrouwen de kinderen opvoeden?

Goede samenspraak moet van twee kanten komen. Voor wat betreft de afhandeling van deze 'scheiding' lijkt er enkel goede samenspraak te zijn als hij precies doet wat zij wil.

[ Bericht 4% gewijzigd door Halcon op 11-02-2022 11:45:22 ]
pi_203611982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:36 schreef Elpis het volgende:

[..]
Het voordeel van deze situatie is dat ze nu echt alles alleen moet doen. Misschien valt het wel tegen en snakt ze straks naar 50/50. :')
Daarvoor zal eerst de ergenis over de relatie wat moeten afkoelen. En wellicht eerst van de nieuwe roze wolk aftuimelen.

Mijn pa zegt het altijd wel. In het begin van 'n scheiding wordt er gevochten om bij wie de kinderen mogen zijn, daarna bij wie de kinderen moeten zijn.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:03:59 #283
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203612396
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik fok de boel helemaal niet op. Volgens mij geef ik hem juist de raad om rustig te blijven en netjes te reageren. Maar niet over zich heen te laten lopen.

50/50 is volgens mij vrij gangbaar tegenwoordig. Heeft niks te maken met anti-woke of anti-feminisme. Voor zo ver deze discussie daar al iets meer te maken zou hebben. Wat is er feministisch aan dat vrouwen de kinderen opvoeden?

Goede samenspraak moet van twee kanten komen. Voor wat betreft de afhandeling van deze 'scheiding' lijkt er enkel goede samenspraak te zijn als hij precies doet wat zij wil.
He, reageren wil niet lekker, connectie tikt eruit steeds.

De situatie is niet regulier bij de ts.
Hij heeft geen gezag over de kinderen. Dat betekend dat of zij toestemming geeft, meegaat in het plan. Of dat hij eerst gezag aan moet vragen en dat kan nogal wat voeten in aarde hebben, zeker als zij dwars gaat liggen.

Ik ging eerst ook uit van de situatie zoals bij een huwelijk, waarbij de vader automatisch ook gezag heeft.
pi_203612478
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
He, reageren wil niet lekker, connectie tikt eruit steeds.

De situatie is niet regulier bij de ts.
Hij heeft geen gezag over de kinderen. Dat betekend dat of zij toestemming geeft, meegaat in het plan. Of dat hij eerst gezag aan moet vragen en dat kan nogal wat voeten in aarde hebben, zeker als zij dwars gaat liggen.

Ik ging eerst ook uit van de situatie zoals bij een huwelijk, waarbij de vader automatisch ook gezag heeft.
Daar ging ik ook vanuit. Maar op zich verandert het niks aan de situatie dat als je er samen niet uitkomt, dat dan de rechter zich er over zal moeten buiten. Enkel zal het traject wat langer duren, omdat er extra stappen in zitten en mogelijkheden om te rekken. Ook als hij wel gezag zou hebben, zou het uiteindelijk bij de rechter komen als je er samen niet uitkomt.

Daar tussenin kun je misschien nog eens praten met de advocaten erbij.

Maar er met haar nog uitkomen nu, dat zie ik niet gebeuren op basis van wat TS schrijft. Ook niet als hij water bij de wijn gaat doen, poeslieve berichtjes gaat sturen en zo.

Dat 30 minuten rijden misschien veel is voor de kinderen, snap ik. Maar hoe zit dat over 'n paar weken, als zij in haar huurhuis kan, jij weer in 'jullie huis'... Dan vervalt die 30 minuten en kan ze niet meer opvoeren dat het belastend is voor de kinderen.
pi_203612805

- Gaan ze nog naar dezelfde school, en blijven ze daar ook? Ja, de school is in dezelfde wijk als waar ik woon.
- Wie woont er het dichtste bij? Mijn huis is dichterbij
- Sport? Kan prima, is allemaal in de buurt
- Vriendjes / vriendinnetjes in de buurt? Hoofdzakelijk in de wijk waar ik woon
- Afstand tot het huis van moeder? 1,5 KM
- Overige bijzonderheden die van belang zijn om te weten? Nee, ze blijven in dezelfde omgeving. Wat waarschijnlijk wel een rol speelt is dat ik in de ouderlijke woning blijf waar ze zijn opgegroeid.

Even voorop gesteld dat jij straks weer in je eigen huis zit, en moeder is verhuisd naar haar huurwoning is dit voor jou een ideale situatie en gaat je zeker helpen met betrekking tot je wens aangaande het co-ouderschap. Uitgangspunt hierin is namelijk dat er voor de kinderen zo weinig mogelijk veranderd aan hun vetrouwde omgeving.

Er zijn wel een paar punten waar je rekening mee moet houden omdat dit kan gebeuren:

- Je hebt nu nog geen gezag. Even gechargeerd gesteld houdt dit in, dat je alleen "recht" hebt op een minimale omgangsregeling met je kinderen. Co-ouderschap is op dit moment zeker nog geen garantie dat je dit er door krijgt. Dus zorg er voor dat je als eerste ook gezag krijgt! Het liefst z.s.m. aangezien de wens van moeder nu nog domweg "zwaarder" telt. Nogmaals, moeder zal waarschijnlijk niet zomaar meewerken, dus ben je afhankelijk van de snelheid van instanties als de rechtbank en Raad voor de Kinderbescherming. Dit duurt wel een paar maaden.

- Als moeder dwars gaat liggen tijdens eventuele onderzoeken door eerder genoemde instanties, kan ze de zaken flink traineren (of haar argumenten nu steekhoudend zijn of niet) Want, stel dat de rechtbank heeft besloten voorlopig de kinderen voornamelijk bij haar te laten wonen volgens haar wens/eis (vaak in het kader van "rust voor de kinderen" en/of " wellicht dat moeder dan minder vanuit emotie reageert" dan is het lastiger dit later weer terug te draaien. De kinderen zijn dan een bepaalt stramien gewent en rechters tornen hier niet graag aan.

- Idealiter moet je proberen beide trajecten (dus traject gezag-aanvraag en de rechtszaak omtrent de afwikkeling van de scheiding) tegelijk te doen, of in ieder geval goed op elkaar af te stemmen. Dit voorkomt dat je meerdere malen bij dezelfde instantie(s) zit.

- Zoals je nu wel begrijpt, is er nog niet veel zeker. Het e.e.a. hangt ook nog af van het soort rechter die jullie zaak gaat behandelen. Sommigen zijn erg doortastend en pakken de zaak goed op/door. De ander laat het meer op z'n beloop.
pi_203616995
quote:
9s.gif Op donderdag 10 februari 2022 18:01 schreef Elpis het volgende:

Waar de haalden jullie in hemelsnaam nog tijd vandaan om ruzie te maken. :{
"Maar die 14 dagen in Italië was ik er wél!"

_O-

Deze TS krijgt de keiharde rekening voor zijn afwezigheid de afgelopen 10 jaar. Zowel op het gebied van verwaarlozing van zijn vrouw als van zijn kinderen.
pi_203617296
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 16:30 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

_O-

Deze TS krijgt de keiharde rekening voor zijn afwezigheid de afgelopen 10 jaar. Zowel op het gebied van verwaarlozing van zijn vrouw als van zijn kinderen.
Hoe kun je te stellen dat ik mijn vrouw en kinderen verwaarloos? Wellicht had ik meer tijd moeten maken voor mijn vrouw, maar mijn kinderen hebben altijd op nummer 1 gestaan. Links- of rechtsom.
pi_203617329
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 16:30 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

_O-

Jaarlijks gingen we op vakantie, dit jaar naar Italië voorgaande jaren naar andere landen. Deze vakantie benoemde ik, omdat het op dat moment nog (voor mijn gevoel) goed zat.
pi_203617441
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 16:56 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Jaarlijks gingen we op vakantie, dit jaar naar Italië voorgaande jaren naar andere landen. Deze vakantie benoemde ik, omdat het op dat moment nog (voor mijn gevoel) goed zat.
Het zal al niet meer goed toen ze voor het eerst vreemd ging. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.
pi_203618380
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 16:53 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Hoe kun je te stellen dat ik mijn vrouw en kinderen verwaarloos? Wellicht had ik meer tijd moeten maken voor mijn vrouw, maar mijn kinderen hebben altijd op nummer 1 gestaan. Links- of rechtsom.
Ik zeg het wat cru misschien, maar zo leeft het wel in het hoofd van je ex en als ik hoor hoe je voor de breuk met je gezinsleven omging, moet ik haar vrees ik een beetje gelijk geven. Prachtig dat je voor solide inkomen zorgde, maar (zeker tegenwoordig) is de rol van vader wel meer dan dat.
pi_203618393
quote:

[..]
-nvm ik las verkeerd-
pi_203618491
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:34 schreef Twiitch het volgende:
Vechten voor iedere cent en ieder uurtje met de kinderen is wat ik zou doen. Helemaal als je duidelijke aanwijzingen hebt dat ze nu al bij een andere vent is. Dan zou ik beastmode gaan en denken zak maar in de stront met je amicale scheiding. Als je in dit stadium bedeesd en vanuit zwakte gaat handelen dan trek je 9 van de 10 keer aan het kortste eind, krijgt zij veel meer dan waar ze recht op heeft en zie je jouw kinderen dadelijk gewoon enkel in het weekend. Many such cases.
Mensen die ik in de rechtszaal tegenkom met deze mindset verliezen juist vaak het contact met hun kinderen uiteindelijk. Ze komen daarmee in een loyaliteitsconflict tussen beide ouders, waarna ze of zelf gaan kiezen of de rechter moet kiezen. Slecht idee.
pi_203618635
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 18:29 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Ik zeg het wat cru misschien, maar zo leeft het wel in het hoofd van je ex en als ik hoor hoe je voor de breuk met je gezinsleven omging, moet ik haar vrees ik een beetje gelijk geven. Prachtig dat je voor solide inkomen zorgde, maar (zeker tegenwoordig) is de rol van vader wel meer dan dat.
Misschien na het herschrijven van de relatiegeschiedenis, maar als ik lees wat hij allemaal wel deed met en voor de kinderen...

Denk dat het voornaamste probleem was dat zij vond dat ze te weinig aandacht kreeg.
pi_203618863
Lekker dan, zij doordeweeks niet werken en een beetje kinderen verzorgen (die grotendeels naar school gaan) en jij in het weekend oppassen zodat zij dan lekker los kan gaan :')
pi_203621528
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:57 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Voor de volledigheid wil ik hier in goede orde nog wel eens de zaken herschikken;

• Zij de keuze heeft gemaakt om geen relatietherapie aan te gaan
• Zij wil geen co-ouderschap aangaan omdat ze er altijd voor de kinderen was. Met andere woorden, je bent er niet geweest en nu krijg je ook de kans niet meer. Accepteer maar die tweewekelijkse oplossing. Waarbij ze nu heeft aangegeven dat ik de kinderen mag hebben op de dag dat ze werkt omdat het HAAR goed uitkomt.
• Zij wil stoppen met de mediator, omdat haar keuzes niet worden ingewilligd. De enige keuze die ik maak, is een co-ouderschap.
• Zij dreigt met de gang naar de rechter om een beslissing af te dingen
• Zij de keuze maakt dat er op geen enkele manier communicatie mogelijk is om met elkaar te overleggen
• Zij heeft enkelzijdig de keuze gemaakt om de kinderen te vertellen dat we uit elkaar gaan. Hier heb ik op geen enkele manier inspraak in gehad. Dus kon er ook niet zijn voor de kinderen. Kon ze niet geruststellen. Kon niet de veilige hechting met ze aangaan.
• Zij heeft enkelzijdige de keuze gemaakt om de kinderen in te schrijven op haar nieuwe adres.

Natuurlijk ook zij heeft haar punten waarom ze deze keuze heeft gemaakt, de zaken die ik weet waarom zijn in grote lijnen de volgende;

• Ze had het gevoel altijd alles alleen te moeten doen met de kinderen. Dus ze voelde zich alleen in de relatie.
• Ik was teveel met mijn werk bezig, met andere woorden mijn werk was te belangrijk. Ze had liever gezien dat ik samen met haar activiteiten deed of vaker in ieder geval. Want dat ik niets deed, is natuurlijk ook zwart / wit. We hebben een fantastische vakantie gehad dit jaar in Italie (14 dagen) om als voorbeeld te nemen. Dus ja, ik was er in sommige gevallen ook wel.
• We hadden veel ruzies. Onderwerpen gingen met name over de opvattingen over mijn familie. Hoe mijn familie bepaalde dingen doet en deed. Ga hier verder niet benoemen wat, want dat draagt niets bij.
• Heb diverse, voor haar kwetsende, opmerkingen gemaakt. Bijvoorbeeld; dankzij mijn inzet kun je in dit huis wonen, jij werkt weinig, ik verdien veel meer dan jij. Dit heeft haar minderwaardig laten voelen ten opzichte van mij.
• In boosheid heb ik ooit eens een deur naar haar toe dichtgesmeten, een gat in een deur gemaakt. Er is nimmer fysiek geweld geweest maar kan begrijpen dat ze dit niet prettig vond. Ook dat is ontstaan vanuit een ruzie, waarbij ook ik mezelf niet gehoord voelde of niet begrepen.
• Ze vond het erg dat er weinig ruimte was voor liefde, of in ieder geval te weinig. Nou kan ik je vertellen dat zij, toen we 4 jaar een relatie hadden, vreemd is gegaan (niet één keer maar meerdere keren in mijn eigen huis notabene). Langzamerhand heeft dat kunnen slijten maar ondanks dat is het nog steeds een kwetsbaar onderwerp. Hierdoor is er afstand ontstaan tussen ons waardoor er geen ruimte was voor liefde. Uiteindelijk heb ik haar dit vergeven en hebben we zelfs een gezond kind gekregen.
• Dat ik in sommige gevallen zat te gamen met mijn vrienden en dat zij dit schijtirritant vond. Want je kunt wel PlayStation'en maar niet met het gezin een ommetje maken.
• Het fitnessen deed ik ook nog, dat vond ze ook maar onzin. Want er was geen tijd, maar wel voor sport.
• Het voelde voor haar dat ik haar niet zag staan. Dat ik nooit een positieve opmerking maakte over haar en dat ze het gevoel had alleen de moeder te zijn van 3 kinderen.
• Toen zij besloot weg te gaan, heb ik haar gezegd dat ik haar ging procederen met een advocaat. Kapot ging maken met andere woorden.

Dat is het wel in grote lijnen denk ik. Hopelijk heb je er nu een redelijk beeld bij.

De keuze waarom co-ouderschap nu een probleem is, is omdat ik in eerste aanleg niet het co-ouderschap kon aangaan vanwege mijn werk. Mijn werkgever is echter dusdanig bereid geweest om zichzelf aan te passen naar mij, dat de opening er ineens is. Dat valt voor haar natuurlijk zwaar, daar heb ik alle begrip voor. Het is alsof je de wedstrijd gewonnen hebt maar nu zegt de scheidsrechter we beginnen helemaal opnieuw.
Sja sorry to maar deze dingen zouden voor mij ook redenen zijn om de handdoek in de ring te gooien. Geen tijd voor je gezin maar wel om te gamen en fitnessen en veel te veel tijd aan werk te besteden. Dat je veel werkt dat kan. Maar je spaarse vrije tijd hoort dan naar je gezin te gaan. Is echt een kwestie van prioriteiten. En dan nu ineens als ze wil scheiden kan je wel om de week thuis werken, je werk als zelfstandige opgeven en tijd aan je kinderen besteden? Dan zou ik helemaal denken dat je dus echt niet op je partner zit te wachten. Voor je kinderen kan je het blijkbaar wel. Verder ook best cru dat je zo hard best om veel geld te verdienen dat je je gezin uit het oog verliest en je ook nog de helft van je vermogen kwijt bent en een pal alimentatie kan gaan betalen. Het was vast allemaal vanuit goede intentie maar je hebt niet geluisterd naar je partner en je vond gamen en fitnessen blijkbaar belangrijker dan je gezin.

Maar goed, daarom is je relatie dan ook uit en het is niet in het belang van de kinderen als jij alleen een weekend regeling krijgt. Meteen co ouderschap lijkt me ook wat hoog gegrepen maar je kan daar natuurlijk wel naartoe werken. Steeds een beetje meer.

Je ex zit waarschijnlijk nog volop in de pijn van jullie relatie en kan het belang van de kinderen nu niet helder zien. Als ik jou was zou ik niet toegeven aan een weekendregeling maar wel een beetje begrip voor haar kant tonen. Want even eerlijk... Waarom zou het nu allemaal opeens wel kunnen?
.
pi_203621640
quote:

[..]
Tussen je normale werk, het zzpen, het gamen en het fitnessen in? Had je af en toe een uurtje de tijd voor ze? Kookte je eten voor ze? bracht je ze naar bed? waste je hun kleding? Bracht je ze naar bed en las ze voor? Regelde je traktaties voor ze als ze jarig waren? Verschoonde je de luiers? Stond je 's nachts op als ze huilde? Verschoonde je hun bed als ze in bed hadden geplast?

In je vorige post liet je weten dat een ommetje met je gezin al te veel was dus ik vraag me echt af wat je nou voor de kids deed behalve de vader zijn die op zondag het vlees sneed en in de vakantie de leuke papa uithing. Ouderschap is meer dan af en toe leuk doen met de kids.

En als je nou zo gek op ze bent... Waarom... echt waarom... heb je in godsnaam het risico genomen en geen gezag aangevraagd? Ik lees dat wel vaker maar dat lijkt me toch echt het eerste wat je als man doet nadat je aangifte van de geboorte hebt gedaan. Hoe kan het dat je zo hebt zitten slapen? Of was je met je hoofd bij je werk en je games waardoor je niet zag wat echt belangrijk was?
.
pi_203621745
Kan me indenken dat je niet alles hebt gelezen in dit topic, maar dat heeft hij dus al uitgelegd wat hij wel deed.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 23:24:32 #298
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203622564
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:24 schreef Halcon het volgende:
Kan me indenken dat je niet alles hebt gelezen in dit topic, maar dat heeft hij dus al uitgelegd wat hij wel deed.
Ja, dat zegt hij, maar als je kijkt naar wat hij schrijft over wat hij verder deed kan het amper veel geweest zijn.

Ben je je ervan bewust dat dat relatie geschiedenis herschrijven niet iets is dat enkel vrouwen kunnen doen?
Want het past gewoon niet geheel en al, dat en die vader die zijn kinderen op 1 zet en 36 buitenshuis werken, zzp in avonden en weekenden. Daarnaast ook nog wat tijd voor zichzelf (wat ook echt moet als je zoveel werkt).

Hij zal vast zijn best hebben gedaan er zoveel mogelijk te zijn. En vanuit zijn visie zal dat veel geweest zijn omdat hij daar ook echt veel moeite voor heeft gedaan om het voor elkaar te krijgen.
Maar hij schrijft zelf wel over een partner elke dag en avond werkt, vrijwel elk weekend werkt en niet eens tijd heeft voor een gezamenlijk ommetje omdat hij dan zijn noodzakelijke me time had naast dat overvolle schema dat hij had.

Ik verbaas me echt over het enorme verschil in beoordeling die je hebt mbt de ts en zijn ex.

Mijn ex had projecten waarbij de werkdruk vergelijkbaar waren met wat de ts beschrijft en dat dan zelfs nog geheel vanuit thuis ipv ook buitenshuis moeten werken. En dan had hij echt niet de tijd om ook nog eens echt tijd aan het gezin te besteden.
Als die projecten langer dan een paar weken uitliepen was dat dan ook een bron van frustratie voor hem en vroeg het echt veel van hem om toch nog die kleine dingen met zijn zoon te doen.

Ik weet dus vrij goed hoeveel tijd er voor gezin/kind overblijft als de werkdruk hoog is. En weet ook dat om dan nog wat tijd te hebben voor de kinderen er echt amper wat voor de relatie overblijft.
En dat waren dan projecten ipv jaren achter elkaar door.
pi_203622835
Dit topic zou verplicht leesvoer moeten zijn voor elke man die nog in de illusie verkeert dat hard weken voor je gezin — wat in het grootste deel van de wereld overigens nog steeds als deugd geldt — door de westerse, modern-feministische vrouw op waarde wordt geschat. Weinig werken (en het bijbehorende lage inkomen) zal dit type vrouw overigens evenmin bevredigen, dus succes met deze catch-22.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2022 23:51:20 ]
  vrijdag 11 februari 2022 @ 23:56:00 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203622879
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:50 schreef 2thmx het volgende:
Dit topic zou verplicht leesvoer moeten zijn voor elke man die nog in de illusie verkeert dat hard weken voor je gezin — wat in het grootste deel van de wereld overigens nog steeds als deugd geldt — door de westerse, modern-feministische vrouw op waarde wordt geschat. Weinig werken (en het bijbehorende lage inkomen) zal dit type vrouw overigens evenmin bevredigen, dus succes met deze catch-22.
Kun je nog meer generaliseren?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 00:55:30 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203623263
Even een paar dingen:

Thuiswerken en voor de kinderen zorgen is een rottige combinatie, hou ze dus op de BSO op die dagen want als je voor je kinderen zorgt ben je niet aan het werk en vice versa.

Inschrijving van de kinderen verdelen: jullie hebben 2 kinderen dus kunnen ieder 1 kind op het eigen adres inschrijven, dan ben je belastingtechnisch allebei een alleenstaande werkende ouder, met wat dat oplevert kun je haar ruimschoots compenseren voor wat ze minder aan toeslagen en toestanden krijgt als een van de kinderen niet bij haar ingeschreven wordt.
Zeker icm 50/50 co-ouderschap kan dit prima.

Zorg dat er gezamenlijk gezag komt, ik snap ook niet waarom dat niet geregeld is, bij de aangifte na de geboorte krijg je daar allerlei zaken voor mee en het wordt ook nog eens gemeld dat erkenning alleen niet voldoende is.
En dat heeft niets met vertrouwen in haar te maken, als ze zou overlijden of in coma zou liggen zou je ook een probleem hebben omdat je het gezag over je eigen kinderen niet hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')