abonnement Unibet Coolblue
pi_203585927
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zeker weten? Hier is 0,25% ingehouden voor 6 maanden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verrek inderdaad. Das niet netjes. De kosten worden na de eerste 12 maanden gehalveerd toch?
pi_203586021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:55 schreef Crowdyfunder het volgende:
Als gewaardeerd investeerder willen u graag attenderen op de volgende investeringskans:

Financiering vastgoed Nijmegen (25328)

Er is een fors woningtekort in Nederland. De heren ***** en ******, beiden ervaren vastgoedondernemers, willen hier wat aan doen. Zij zien veel kansen in de markt en transformeren oude, vervallen panden naar aantrekkelijke en toekomstbestendige woonobjecten.

Nu wenden zij zich tot u. Zij willen de aangevraagde financiering aanwenden als werkkapitaal, zodat zij nieuwe beleggingspanden kunnen aankopen en zo hun vastgoedportefeuille kunnen blijven uitbreiden.

Als zekerheid bieden zij een eerste hypothecaire inschrijving op een reeds getransformeerd vastgoedobject in Nijmegen. Daarnaast is er nog sprake van een negatieve hypotheekverklaring op de naastgelegen woning met een substantiële overwaarde.

Hieronder zetten we voor u de belangrijkste kenmerken van de lening op een rij:

• Kredietbedrag: ¤960.000,-
• Leenvorm: Vastgoedlening
• Looptijd: 24 maanden
• Rente: 5,9%
Belangrijkste zekerheden: Eerste hypothecaire inschrijving op ******** 3D en 3F te Nijmegen met een marktwaarde van ¤ 1.200.000,-. Negatieve hypotheekverklaring op het appartement aan de ******** 3E te Nijmegen met een taxatiewaarde van ¤ 580.000,-.

Middels onderstaande link kunt u, vanaf 17:00 uur, het project inzien en als eerste investeren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bijna vol
pi_203586046
Kreeg zojuist een mail dat het autoproject in Reuver/Swalmen volledig gefinancierd is.
pi_203586181
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:05 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
is er 1 bijgeschreven vandaag Oudegracht 2e deel.
Fluitstraat13 is nog zoek.
en Ogierssingel 273 is vandaag ook gevonden
pi_203586256
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
bijna vol
Met een gok-ltv want niet gecontroleerd door GvE, geen taxatie aanwezig of opgevraagd.

[ Bericht 5% gewijzigd door paardendokter op 09-02-2022 17:42:15 ]
pi_203586280
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:16 schreef KrekelJapie het volgende:
bijna vol
En vol, met een zeer hoog gemiddelde investeringsbedrag: 2/3 door 35 investeerders en 1/3 door 213 investeerders.
pi_203586303
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:33 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Met een gok-ltv want niet gecontroleerd door GvE, geen taxatie aanwezig of opgevraagd.
Ik zie dit taxatierapport:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203586372
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik zie dit taxatierapport:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
o, my bad. Ben in de war met ander project.
pi_203586543
quote:
6s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:07 schreef Buurman_ het volgende:
Verrek inderdaad. Das niet netjes. De kosten worden na de eerste 12 maanden gehalveerd toch?
Ooit heeft sig daar eens een uitspraak over gedaan toen daar door diversen personen bij een ander project opmerkingen over zijn gemaakt. Toen is er een reactie gekomen in de vom van een update bij het project, alleen betaalschema is daar ook nooit op aangepast. Ook is er toen (mondeling?) aangegeven dat ze hier naar zouden gaan kijken om het structureel aan te passen en mogelijk mandelijks kosten in te gaan houden. Alleen is dat denk ik nergens vastgelegd en nu dus afhankelijk hoe goed LK heeft geslapen. Want als ze het maandelijks gaan doen of steeds met de periode rekening gaan houden gaat het sig gewoon geld kosten.

Gevonden: bij Rontgenstraat 35C te Vlaardingen (dec 2020) speelt zo'n dingetje, gaat over periode van 26 maanden en in de 24ste periode wordt gewoon nieuw vol jaar kosten in rekening gebracht volgens het betaalschema. Daar is voor funding van het project al een update voor geklomen nadat er wat gemopper kwam.

quote:
LAATSTE 2 MAANDEN BEHEERVERGOEDING.
Voor de laatste twee maanden van dit project, uitgaande van de aangegeven looptijd van 2 jaar en 2
maanden, zal SamenInGeld geen beheervergoeding in rekening brengen!
pi_203586561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
bijna vol
Wtf. Bijna een miljoen in no-time geīnvesteerd.

Ik heb al tijden niks kunnen investeren bij GvE omdat ik telkens te laat ben. En behalve Max en Lenderspender laten crowdfunding platformen me niet toe omdat ik buiten de EU woon.

Begint me wat te irriteren.
pi_203586581
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:51 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ooit heeft sig daar eens een uitspraak over gedaan toen daar door diversen personen bij een ander project opmerkingen over zijn gemaakt. Toen is er een reactie gekomen in de vom van een update bij het project, alleen betaalschema is daar ook nooit op aangepast. Ook is er toen (mondeling?) aangegeven dat ze hier naar zouden gaan kijken om het structureel aan te passen en mogelijk mandelijks kosten in te gaan houden. Alleen is dat denk ik nergens vastgelegd en nu dus afhankelijk hoe goed LK heeft geslapen. Want als ze het maandelijks gaan doen of steeds met de periode rekening gaan houden gaat het sig gewoon geld kosten.

Gevonden: bij Rontgenstraat 35C te Vlaardingen (dec 2020) speelt zo'n dingetje, gaat over periode van 26 maanden en in de 24ste periode wordt gewoon nieuw vol jaar kosten in rekening gebracht volgens het betaalschema. Daar is voor funding van het project al een update voor geklomen nadat er wat gemopper kwam.
[..]

Bij het volgende project zijn ook de kosten in het 2e jaar verlaagd vanwege looptijd:
quote:
Met het oog op de kosten voor de investeerder is er voor project Kasteel Bleienbeekstraat 7 D te Maastricht, waarin u heeft geīnvesteerd, een aanpassing gedaan. Omdat het project in het 2e jaar 6 ipv 12 maanden loopt is er voor gekozen om in het 2e jaar de helft van de kosten te rekenen.

Het uitbetalingsschema op de site is aangepast.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Wij horen dat graag van u!

Het SamenInGeld team
pi_203586695
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:04 schreef tnhb het volgende:

[..]
Dat is bij de (meeste?) platform ook het geval, alleen krijg je daar vaak zoals dat hier wordt genoemd, Koreaanse (or Russische) uitslagen :N In de situatie zoals afgelopen twee jaar met sluitingen retail/horeca wegens covid maatregelen is er wel een collectieve route zonder stemming bewandeld, in het begin had ik daar wel wat bedenkingen bij maar achteraf gezien is de collectieve aanpak denk ik niet verkeerd geweest.

De platformen leggen bijna altijd (ik kan me zelf geen project waar ik in zit herinneren waar het niet zo was) de voorstellen als "goed voorstel, stem vooral voor" bij de investeerders neer. Hoe met dit soort stemmingen etc. wordt omgegaan staat normaal gesproken in de algemene voorwaarden beschreven.
Als er Koreaanse of Russische uitslagen uit komen, dan is dat zo. Da's een beetje het risico natuurlijk als je met heel veel mensen in iets investeert en die mensen blijkbaar allemaal hetzelfde denken op dat punt.

Laten stemmen zou ik in elk geval wel positief vinden. Wel met een objectieve 'pitch' uiteraard. Maar als voor het voorstel meer oplevert dan naar de rechter stappen, executieveilingen opstarten e.d., dan mag dat best gezegd worden.

In een ver verleden Bijzonder Beheer gedaan. Dan was een voorstel van een klant die jaren had lopen klooien vaak ook op het eerste zicht belachelijk, maar interessanter dan loonbeslag leggen (met als gevolg dat 'ie minder uren gaat werken), een tweedehands auto veilen of weet ik wat al niet meer.
pi_203586802
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 18:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als er Koreaanse of Russische uitslagen uit komen, dan is dat zo. Da's een beetje het risico natuurlijk als je met heel veel mensen in iets investeert en die mensen blijkbaar allemaal hetzelfde denken op dat punt.

Laten stemmen zou ik in elk geval wel positief vinden. Wel met een objectieve 'pitch' uiteraard. Maar als voor het voorstel meer oplevert dan naar de rechter stappen, executieveilingen opstarten e.d., dan mag dat best gezegd worden.

In een ver verleden Bijzonder Beheer gedaan. Dan was een voorstel van een klant die jaren had lopen klooien vaak ook op het eerste zicht belachelijk, maar interessanter dan loonbeslag leggen (met als gevolg dat 'ie minder uren gaat werken), een tweedehands auto veilen of weet ik wat al niet meer.
Het vervelende is alleen dat het platform soms een slecht voorstel met een positieve draai presenteert om van het probleem af te zijn.. Veel investeerders zonder kritische blik (die hier meestal niet meelezen ) gaan dan zonder nadenken akkoord. Zo krijg je bij een slecht voorstel voor investeerder toch een Noord Koreaanse uitslag met akkoord.
pi_203587014
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:52 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Wtf. Bijna een miljoen in no-time geīnvesteerd.

Ik heb al tijden niks kunnen investeren bij GvE omdat ik telkens te laat ben. En behalve Max en Lenderspender laten crowdfunding platformen me niet toe omdat ik buiten de EU woon.

Begint me wat te irriteren.
Straks om 19uur nog een miljoen project. Waardevoorjegeld. Ben echt benieuwd of investeerders deze rente slikken.
quote:
Van dit rentepercentage wordt u niet rijk. Dat is duidelijk. Maar dat hoeft misschien ook niet altijd de drijfveer te zijn. Bij de bank kost sparen u op dit moment geld terwijl uw investering in Eleos zo belangrijk is. Als eerste versterkt het Eleos en stelt het hen in staat om hun waardevolle en mooie werk voor hun cliënten op een hoogwaardige manier te blijven doen. Daarnaast is het ook een testcase.

Als het lukt om op deze manier als investeerders en zorgorganisaties de handen ineen te slaan, opent dat de weg voor meer christelijke (zorg)organisaties om ook op deze manier financieel gesteund te worden door investeerders die willen investeren met hun hart.

Mag ik een beleefd beroep op u doen om dit met elkaar mogelijk te maken en die 1 miljoen euro bij elkaar te brengen. Dat mag met een groot bedrag, en kan ook met een bedrag vanaf 100 euro. Als u maar investeert vanuit uw hart!


[ Bericht 19% gewijzigd door KrekelJapie op 09-02-2022 18:58:27 ]
pi_203587029
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 18:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Het vervelende is alleen dat het platform soms een slecht voorstel met een positieve draai presenteert om van het probleem af te zijn.. Veel investeerders zonder kritische blik (die hier meestal niet meelezen ) gaan dan zonder nadenken akkoord. Zo krijg je bij een slecht voorstel voor investeerder toch een Noord Koreaanse uitslag met akkoord.
Ja, dat is niet netjes uiteraard.

Ook dat wel herkenbaar uit mijn BB-tijd. Voor allerlei dingen moest akkoord gehaald worden bij de directie. Dat deed ik dan meestal. Dan kreeg je ook van die hosanna-voorstellen, zodat de desbetreffende collega van het dossier af was.
pi_203588304
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:06 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Het project 30ml Zadelstraat in Utrecht was volgens mij de eerste. Die is in 2018 begonnen en afgelopen augustus vervroegd afgelost. Dit was een project van Capital C. daarna is het gesloten.

Ik weet nog dat ik blij was met die vervroegde aflossing want de betalingen liepen niet al te best meer.
De eerste 30ml zat in de Mariastraat in Utrecht. In 2017 zijn ze wegens succes verhuisd naar een groter pand aan het Vredenburg. Dat was het eerste crowdfundproject, bij CAN:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/30mlvredenburg
Daarna zijn de franchisezaken gekomen, waaronder die aan de Zadelstraat. Zoals je zegt is die inmiddels ook alweer gesloten:
https://indebuurt.nl/utre(...)in-de-plaats~179582/
pi_203588521
Weet iemand wat een manager de fontein is?
quote:
Eleos werkt met verschillende regio’s: regio Noord, regio Midden en regio Zuid. Elke regio wordt aangestuurd door een regiodirecteur. Deze regiodirecteuren vormen samen met de directeur Bedrijfsvoering, concerncontroller, manager de fontein en de raad van bestuur het Centraal Management Team (CMT) van Eleos. Meer informatie over de raad van bestuur en de raad van toezicht vindt u op de website van Eleos.
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:45:03 #69
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_203588636
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Weet iemand wat een manager de fontein is?
[..]

Een paar aanhalingstekens had het duidelijker gemaakt. "de fontein" (inderdaad: tweemaal een onderkast) is een behandelcentrum van Eleos in Bosch en Duin.
pi_203588868
Eleos wilde zelf maar 2% betalen gezien de aanvraag:
quote:
Samengevat wordt hierbij door Eleos een financieringsaanvraag gedaan voor de investeringen in
respectievelijk een huurpand in Dordrecht en Hoevelaken met een totale omvang van ¤ 1.000.000 voor de
periode van 5 jaar waarbij 50% lineair afgelost wordt, met een slotaflossingstermijn van ¤ 500.000, tegen
een rentepercentage (incl. beheerkosten) van 2,0%.

De voorgenomen planning is de financiering uiterlijk ultimo 2021 afgerond te hebben. Wij zien uw reactie
met belangstelling tegemoet.
Het is 2,25% geworden + beheerskosten?
pi_203589035
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:33 schreef OpDieFiets het volgende:
De eerste 30ml zat in de Mariastraat in Utrecht. In 2017 zijn ze wegens succes verhuisd naar een groter pand aan het Vredenburg. Dat was het eerste crowdfundproject, bij CAN:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/30mlvredenburg
Maar dat is/was een vof, dus in beginsel vennoten hoofdelijk aansprakelijk, toch? Dan lijkt me (op basis van wat ik nu lees) het opstellen van een eindbalans, de schade opmaken en zonder faillisement (en eerst even de naam aanpassen zodat je met de oorspronkelijke naam en bijbehorende goodwill verder kunt) gewoon stoppen een wel een erg gemakkelijke uitweg om van je schuldeisers af te komen, dat zou elke ondernemer wel willen. Ik zal vast details missen, maar ik krijg hier wel een beetje vreemd gevoel bij.

Ik zie nu dat de vof met dat kvk nummer ergens rond mei 2017 is opgeheven, dus ha kun je als dat toen niet is geregeld wel vergeten.

[ Bericht 5% gewijzigd door tnhb op 09-02-2022 20:14:12 ]
pi_203589487
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:57 schreef tnhb het volgende:

[..]
Maar dat is/was een vof, dus in beginsel vennoten hoofdelijk aansprakelijk, toch? Dan lijkt me (op basis van wat ik nu lees) het opstellen van een eindbalans, de schade opmaken en zonder faillisement (en eerst even de naam aanpassen zodat je met de oorspronkelijke naam en bijbehorende goodwill verder kunt) gewoon stoppen een wel een erg gemakkelijke uitweg om van je schuldeisers af te komen, dat zou elke ondernemer wel willen. Ik zal vast details missen, maar ik krijg hier wel een beetje vreemd gevoel bij.
De CAN pitch uit 2017 heeft het inderdaad over een VOF. Het liquidatiebericht dat hierboven gepost werd heeft het echter over een BV, die bovendien blijkbaar een keer van naam is veranderd. Het indebuurt bericht uit jan. 2021 dat ik hierboven gelinkt heb heeft het bovendien over de twee oprichters als "voormalige eigenaren van 30ml". Er lijken dus nogal wat veranderingen te hebben plaatsgevonden in die paar jaar.
pi_203589808
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:57 schreef tnhb het volgende:
Ik zie nu dat de vof met dat kvk nummer ergens rond mei 2017 is opgeheven, dus ha kun je als dat toen niet is geregeld wel vergeten.
Dit is wel echt slecht. Dus eerst ga je als VOF geld ophalen via een crowdfundplatform waar je geen enkele zekerheid hoeft te stellen en waarvan je weet dat er bij betalingsproblemen geen enkele actie zal worden ondernomen, en vervolgens verander je twee maanden na de succesvolle crowdfundactie ook nog eens je VOF naar een BV om van je HA af te komen...

edit: bovenstaande is misschien wel wat erg speculatief wat betreft de motivaties voor de handelswijze van de personen in kwestie. Er kunnen natuurlijk ook heel legitieme redenen zijn geweest om de VOF te wijzigen in een BV (zoals bijvoorbeeld het plan om een franchiseorganisatie op te zetten).

[ Bericht 14% gewijzigd door OpDieFiets op 09-02-2022 20:34:49 ]
pi_203589842
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:21 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Dit is wel echt slecht. Dus eerst ga je als VOF geld ophalen via een crowdfundplatform waar je geen enkele zekerheid hoeft te stellen en waarvan je weet dat er bij betalingsproblemen geen enkele actie zal worden ondernomen, en vervolgens verander je twee maanden na de succesvolle crowdfundactie ook nog eens je VOF naar een BV om van je HA af te komen...
Dan blijf je toch gewoon HA als dat contract niet wordt aangepast? Die BV is formeel heel iemand anders, die niks met die overeenkomst te maken heeft. En als de VOF overdraagt aan de BV, dan heeft dat geen derdenwerking.
pi_203589978
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:11 schreef OpDieFiets het volgende:
Er lijken dus nogal wat veranderingen te hebben plaatsgevonden in die paar jaar.
Tsja, inderdaad, ontdekte ook net de opheffing vof ergens richting mei 2017 (CAN pitch is van feb 2017), dus dat is vrijwel direct na funding geweest lijkt me zo. Zonder extra info is hier eigenlijk niets zinnigs meer over te zeggen, behalve dat het een moeizame route zal zijn om daar nog wat uit te halen. Recente naamswijziging is waarschijnlijk vanwege veiligstellen goodwill/naam, dat zie je helaas bij faillisement en/of opheffing wel vaker en niet elke curator is daar bij een faillisement even alert op. Bij *-reizen speelde dat meen ik ook, maar daar heef curator wel doorgepakt en de merknaam opgeeist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')