kletskoekquote:Op zondag 27 februari 2022 18:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Terwijl mensen langer dan 6 maanden moeten wachten op reparaties. Kortom: hij maakt 'winst' op een ongezonde manier. Het is niet duurzaam.
quote:https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Tesla will be the most profitable EV maker in 2025 by far, UBS analysts say.
Elon Musk's automaker will realize $20 billion in operating profits that year, analysts estimate.
Volkswagen will come in second, they say, but Tesla's software gives it a major advantage.
quote:Even as its competition in the electric-vehicle space heats up, Tesla will be its most profitable player for years to come, analysts at UBS said in a Wednesday report on the future of the auto industry.
The team of analysts, led by Patrick Hummel, project that Tesla and Volkswagen will easily be the two largest producers of EVs by 2025, but that Elon Musk's automaker will vastly outperform every other electric car company in terms of profits.
Nu begin je met modder te gooien in de discussie en verzet je ook nog eens de doelpalen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Terwijl mensen langer dan 6 maanden moeten wachten op reparaties. Kortom: hij maakt 'winst' op een ongezonde manier. Het is niet duurzaam.
Ja fantastisch. Ondertussen is de rugleuning van een tesla niet veel veiliger dan dat van een tuinstoel.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu begin je met modder te gooien in de discussie en verzet je ook nog eens de doelpalen.
Je zou ook gewoon kunnen toegeven dat er prima winst is gemaakt, in tegenstelling tot wat je eerst probeert uit te dragen door cijfers van 2020 ipv 2021 te presenteren en te doen alsof dat nog de actuele situatie is.
Zeker, er zijn klachten over de service maar dat betekent niet dat iedere klant met een probleem die ervaring heeft.
Wil je een punt maken, kom dan met een bron van het totaal aantal klanten dat in 2021 een probleem had met zijn of haar Tesla en dat jaar 6 maanden of langer heeft moeten wachten op reparatie.
Ongeveer gelijk aan de bezitters van een Porsche, zijn Tesla bezitters overigens het meest tevreden over hun auto, ook wel iets om even bij stil te staan. Dat was in 2016 zo, dat was in 2021 weer zo.
Heb je dat uitgeprobeerd?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja fantastisch. Ondertussen is de rugleuning van een tesla niet veel veiliger dan dat van een tuinstoel.
Ben je ooit op mars geweest?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb je dat uitgeprobeerd?
Nee, dat zie ik niet. Maar als Musk zo'n charlatan is komen we daar binnen een paar jaar achter.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ben je ooit op mars geweest?
Zie je?
Dat is wat ik denk ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik niet. Maar als Musk zo'n charlatan is komen we daar binnen een paar jaar achter.
Eindelijk is het dan zo ver dat Gigafab Berlin-Brandenburg officieel open gaat.quote:"Tesla-fabriek bij Berlijn gaat vandaag eindelijk officieel open
De Tesla-fabriek bij Berlijn wordt dinsdag, iets meer dan twee jaar na de start van de bouw, officieel in gebruik genomen. Met de fabriek wil het Amerikaanse bedrijf het Duitse autolandschap drastisch veranderen. Tijdens de openingsceremonie zal Tesla-oprichter Elon Musk naar verwachting de eerste Model Y-voertuigen die in Duitsland zijn gemaakt meegeven aan klanten.
Bij de openingsceremonie worden ook de Duitse bondskanselier Olaf Scholz en de minister van Robert Habeck (Economische Zaken) verwacht. De Tesla-fabriek is de eerste productieplek van het automerk in Europa. De fabriek staat in Grünheide, ten oosten van Berlijn.
Tesla begon in 2019 met de bouw van de assemblagefabriek. Het bedrijf had eigenlijk afgelopen zomer al met de productie willen beginnen. Lokale autoriteiten namen echter hun tijd voor het evalueren van de milieueffecten van de fabriek, waarbij vooral zorgen waren over het waterverbruik.
Met de fabriek hoopt het automerk beter te concurreren met de Duitse rivalen Mercedes-Benz, BMW en Volkswagen. De fabriek, die is ontworpen om uiteindelijk ook batterijen te produceren, zou jaarlijks een half miljoen auto's moeten gaan bouwen. De locatie biedt werk aan zo'n twaalfduizend mensen.
Tesla wil 20 millioen auto s per jaar bouwen , dat is 2 keer zoveel als de grootste auto bouwer ( Toyota ) van nuquote:Op zondag 27 februari 2022 18:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu begin je met modder te gooien in de discussie en verzet je ook nog eens de doelpalen.
Je zou ook gewoon kunnen toegeven dat er prima winst is gemaakt, in tegenstelling tot wat je eerst probeert uit te dragen door cijfers van 2020 ipv 2021 te presenteren en te doen alsof dat nog de actuele situatie is.
Zeker, er zijn klachten over de service maar dat betekent niet dat iedere klant met een probleem die ervaring heeft.
Wil je een punt maken, kom dan met een bron van het totaal aantal klanten dat in 2021 een probleem had met zijn of haar Tesla en dat jaar 6 maanden of langer heeft moeten wachten op reparatie.
Ongeveer gelijk aan de bezitters van een Porsche, zijn Tesla bezitters overigens het meest tevreden over hun auto, ook wel iets om even bij stil te staan. Dat was in 2016 zo, dat was in 2021 weer zo.
Blijkbaar is Musk bezig met een andere oplossing dan een alternatief platform 🤔quote:
quote:
quote:Fervent twitteraar Elon Musk neemt belang in Twitter, aandeel knalt omhoog
Tesla-topman Elon Musk heeft zich ingekocht in het sociale netwerk Twitter. De rijkste man ter wereld heeft sinds medio maart een belang van 9,2 procent in het bedrijf, blijkt uit documenten die ingediend zijn bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC. Bij de opening van de Amerikaanse beurshandel schoot de aandelenkoers omhoog en staat rond 16.00 uur zo'n 20 procent hoger
De stap is opvallend, want eind vorige maand stelde Musk nog dat hij er serieus over nadacht om een eigen socialemediaplatform op te zetten. Hij meende namelijk dat Twitter zich niet aan "de principes van vrijheid van meningsuiting" houdt. Musk vindt dat Twitter te veel bepaalt wat er wel en niet gezegd mag worden, terwijl het eigenlijk zou moeten functioneren als een dorpsplein. Musk stelt dat de vrijheid van meningsuiting essentieel is voor een goed functionerende democratie.
If you can't beat them, join themquote:Elon Musk krijgt plek in bestuur van Twitter
Elon Musk krijgt een plek toegewezen in het bestuur van Twitter. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend, een dag na het nieuws dat Musk een belang van 9,2 procent in Twitter heeft genomen. Daarmee is hij de grootste aandeelhouder van het socialemediaplatform waarop hij zelf ook heel actief is.
Dat Musk een belang in het bedrijf heeft genomen, bleek eerder deze week uit documenten die bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC zijn ingediend. Twitter-topman Parag Agrawal maakt nu bekend dat Musk bestuurder wordt.
"In gesprekken van de afgelopen weken werd ons duidelijk dat hij een aanwinst voor ons bestuur zou zijn", schreef hij op Twitter. "Hij is een gepassioneerde fan en stevige criticus van onze dienst en dat is precies wat nodig is op Twitter en in de bestuurskamer om ons op de lange duur sterker te maken."
Verder zegt Twitter dat Musk zijn belang niet zal uitbreiden tot meer dan 14,9 procent zolang hij bestuurslid is. Zijn termijn loopt tot en met 2024.
Musk reageert vol ambitie op de tweets van Agrawal: "Ik kijk ernaar uit om samen met Parag en het bestuur van Twitter de komende maanden aanzienlijke verbeteringen te realiseren."
Jij hebt het filmpje niet bekeken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:47 schreef Lyrebird het volgende:
Goh PV. Voor het eerst dat ik je van mening zie veranderen.
Er is nog hoop.
Het zal mij verbazen als Tesla erin slaagt voor 2030 FSD op een dergelijk hoog niveau te krijgen dat dit mogelijk zou zijn. Volgens Sandy Munroe zou Tesla daarvoor tevens FLIR moeten gaan toepassen en niet uitsluitend visuele sensors.quote:Tesla plant robottaxi zonder stuur en pedalen in 2024
Tesla wil zijn eerder aangekondigde robottaxi over twee jaar in massaproductie hebben en het model moet geen stuur hebben. Volgens oprichter en directeur Elon Musk moet de robottaxi in grote mate gaan bijdragen aan de omzet van de automaker.
Musk zegt in een toelichting op de kwartaalcijfers dat Tesla mikt op massaproductie in 2024. "De robottaxi is geoptimaliseerd voor autonomie", zo claimt hij. Daarom ontbreekt een stuur en zitten in de auto ook geen pedalen. "We proberen de laagste kosten per gereden kilometer te halen met deze auto, als je alles meerekent."
Het is voor het eerst dat Tesla enkele details noemt van het toekomstige product. Twee weken geleden zei de automaker al wel dat het werkte aan de robottaxi, maar gaf toen verder geen details. Ook nu zegt Musk dat hij niet teveel wil weggeven. "We gaan volgend jaar een evenement doen om alle details te laten zien", zegt hij. Tesla's roadmaps zijn steevast optimistisch, waardoor het bedrijf eigen deadlines vaak niet haalt.
Veel zaken zijn nog onbekend, zoals waar en hoe de autonome taxi zou gaan functioneren. Ook is het onbekend of de wagen wel de weg op zou mogen zonder stuur en pedalen. Dat zou het overnemen van de auto door een menselijke bestuurder in noodsituaties lastiger maken.
quote:Tesla-baas Elon Musk kan rekenen op bonus van 23 miljard dollar
Dankzij de kwartaalomzet van bijna 19 miljard dollar en aangepaste winst voor afschrijvingen en belastingen van ruim 5 miljard dollar heeft Musk nu zicht op drie tranches aan opties op in totaal ruim 25 miljoen Tesla-aandelen.
Die opties geven hem het recht om de stukken tegen een flinke korting te kopen. Waar de aandelen woensdag een slotprijs van 977,20 dollar per stuk hadden, kan ‘s werelds rijkste persoon de aandelen voor 70,01 dollar per stuk kopen. Dat levert een fikse papieren winst op. Directieleden van Tesla moeten nog definitief goedkeuring geven voor de nieuwe bonussen, die in 2018 zijn afgesproken.
De mens is erg traag in het waarnemen en dan remmen , daar ligt de winst voor autonoom rijdenquote:Op zaterdag 23 april 2022 10:01 schreef Lyrebird het volgende:
Die vision AI is toch wel de achilleshiel van autonoom rijden.
Ik heb het filmpje niet gekeken, maar van eerdere Musk filmpjes begreep ik dat de latency het grootste probleem is: de tijd die er zit tussen een gevaarlijk moment, en een gevaarlijk moment waarnemen en dan iets doen, denk aan remmen of uitwijken.
Misschien dat dit een reden was om niet langer in LiDAR te investeren, en vol voor machine vision met cmos camera’s te gaan? Vage beslissing, omdat je met een standaard camera geen diepte informatie krijgt.
Het verbaast me dat Boring comp. nu toch zelf een hyperloop systeem gaat ontwikkelen. Ik zie de kans dat het economisch rendabel wordt als nihil. Vergelijkbaar met het Concorde probleem, de tijdwinst die je ermee kan behalen is beperkt, de extra kosten veel hoger.quote:Elon Musks The Boring Company gaat een eigen hyperloopsysteem bouwen
Tunnelboorbedrijf The Boring Company gaat een eigen hyperloopsysteem ontwikkelen, zo maakt ceo Elon Musk op Twitter bekend. De bouw van een vacuüm tunnelsysteem moet in de 'komende jaren' plaatsvinden. Er is nog geen locatie voor de Boring Company-hyperloop bekendgemaakt
quote:Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen gaan wifi in vluchten leveren via Starlink
Hawaiian Airlines wordt de eerste luchtvaartmaatschappij die wifi bij internationale vluchten gaat aanbieden via Starlink. De luchtvaartmaatschappij gaat daarvoor twee Airbus-vliegtuigtypes en een Boeing-type aanpassen. Een andere Amerikaanse maatschappij gaat ook Starlink gebruiken.
Hawaiian Airlines is niet de eerste luchtvaartmaatschappij die internettoegang via Starlink mag aanbieden. Eind vorige week maakte de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij JSX als eerste bekend Starlink-wifi te leveren op vluchten. Deze maatschappij verzorgt alleen nationale vluchten in de Verenigde Staten en gaat de wifi ook gratis aanbieden voor klanten. Starlink-internet moet later dit jaar beschikbaar komen voor JSX-reizigers.
En het gaat niet werken. Het is niet praktisch om met zo’n groot vacuüm te werken.quote:Op maandag 25 april 2022 19:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het verbaast me dat Boring comp. nu toch zelf een hyperloop systeem gaat ontwikkelen. Ik zie de kans dat het economisch rendabel wordt als nihil. Vergelijkbaar met het Concorde probleem, de tijdwinst die je ermee kan behalen is beperkt, de extra kosten veel hoger.
Ik vind hem ook hysterisch leuk, maar heb geen telefoon. Geen bonuskaarten, geen whatsapp en troep.quote:Op dinsdag 26 april 2022 03:06 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Onfelooflijk hoeveel mensen hier Elobs pik in hun bek hebben.
Hitler was ook man van het jaar door Time in zijn tijd.
https://twitter.com/dpatr(...)%2F2644568p204560543quote:Op dinsdag 26 april 2022 03:06 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Onfelooflijk hoeveel mensen hier Elobs pik in hun bek hebben.
Hitler was ook man van het jaar door Time in zijn tijd.
Oekraine kan mij echt rottenquote:Op woensdag 27 april 2022 23:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://twitter.com/dpatr(...)%2F2644568p204560543
Starlink dishes Ukrainequote:Op donderdag 28 april 2022 03:14 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Oekraine kan mij echt rotten
https://twitter.com/Fedor(...)79SpdcsNKSlwrtbYnNKAquote:Starlink internet becomes a lifeline for Ukrainians
The SpaceX-run satellite internet service now has an estimated 10,000 dishes in service and more on the way.
quote:Het hoofd van het Russische ruimtevaartagentschap Roscosmos heeft Elon Musk in niet mis te verstane bewoordingen gewaarschuwd dat zijn hulp aan Oekraïne hem wel eens duur zou kunnen komen te staan.
Aanleiding voor dat dreigement is het gratis internet dat de rijkste man ter wereld levert aan het land.
Musk biedt sinds kort na de Russische invasie gratis draadloos internet aan in Oekraïne, via de 2.000 satellieten van zijn bedrijf Starlink.
Volgens de miljardair werden er sindsdien al meerdere cyberaanvallen gepleegd op dat bedrijf, en werden er pogingen ondernomen om het Starlink-signaal in Oekraïne te blokkeren.
Van die dreigementen zal hij wel van onder de indruk zijn ja.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)omstandigheden-sterf
[..]
Hun ruimte-reputatie gaat dezelfde kant op als hun militaire reputatie. Ze hebben sinds 1963 niks nieuws meer uitgevonden.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Van die dreigementen zal hij wel van onder de indruk zijn ja.
Russen
Als Musk wil koopt ‘ie dat hele land gewoonquote:Op maandag 9 mei 2022 11:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Van die dreigementen zal hij wel van onder de indruk zijn ja.
Russen
Dit verbaast mij enigzins omdat ik de indruk had dat Tesla de toeleveringsketen op orde had. Dat Duitsland een dure standplaats is wat betreft lonen van gekwalificeerd personeel mag niet verbazen. Iedereen en zijn moeder die goed werk kan afleveren ontvlucht al jarenlang de high tax states zoals California en Illinois richting Texas maar dat drijft met name de kosten van huisvesting in Texas tot ongekende hoogten.quote:Elon Musk maakt zich grote zorgen om nieuwe Tesla-fabrieken
Volgens topman Elon Musk verliezen nieuwe fabrieken van het automerk Tesla miljarden dollars. De fabrieken in Duitsland en Texas kampen met te hoge kosten en problemen in de toeleveringsketen.
Het gaat om de nieuwe Tesla-fabrieken in het Duitse Grünheide en in het Amerikaanse Austin (Texas). In gesprek met de Tesla Owners of Silicon Valley, een club van Tesla-bezitters, noemde Musk beide fabrieken "gigantische geld verbrandende ovens".
Met name de batterijtekorten voor elektrische auto's zorgen voor grote problemen. "De focus ligt nu op het draaiende houden van de fabrieken, zodat ze niet failliet gaan", aldus de multimiljardair.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |