maar mijn vraag is nu toch: hoe zouden jullie hiermee omgaan? want ondanks de vele moeite die hij doet om mij vooral niet tegen te komen (zoals bijvoorbeeld heel expliciet proberen om onder gezamelijke afspraken waar ik ook bij ben uit te komen) zullen we elkaar toch ooit eens ontmoeten. en ik ga me dan echt niet inhouden ten opzichte van mn geliefde alleen maar om hem niet te kwetsen c.q. te ontzien.
quote:tja. dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt. maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat hij heel verliefd op haar is/is geweest en ondanks het feit dat hij sinds kort ook een relatie heeft nog steeds veel voor haar voelt. en dat uitgangspunt/vooroordeel maakt het voor mij ook een beetje moeilijk om hem neutraal te benaderen. overigens baalt mn vriendin er ook van dat hij zich zo raar gedraagt.
Op maandag 3 februari 2003 10:37 schreef Ronhui het volgende:
Ik denk dat het een soort jaloezie is van zijn kant. Ik zou gewoon en normaal tegen hem blijven doen en tegen je vriendin zeggen dat je echt geen ruzie wil met hem, ook al doet hij in jouw ogen een beetje raar.
Het is gewoon een laffe hufter.
En daar helpt maar een ding tegen.
Meppen.
Vaak.
En hard.
Voor de rest, mocht de vreselijke situatie zich voordoen dat jullie wel bij elkaar zijn blijf beleefd en probeer niet op een of andere manier een discussie of ruzie uit te lokken. Als hij dan onterecht jou niet mag lost het probleem zich vanzelf op. Anders kijk ook eens naar jezelf.
quote:hoe kan hij mij nou niet mogen? lekker vooringenomen is ie dan: hij heeft me immers nog nooit gezien.
Op maandag 3 februari 2003 10:47 schreef Skull het volgende:
Het kan zijn dat ie jaloers is. Het kan ook zijn dat hij jou al dan niet terecht gewoonweg echt niet mag. Als hij onder gemaakte afspraken uit wil komen alleen maar omdat jij er bij bent dan is dat niet erg netjes van hem. Als hij niet naar gezamenlijke feestjes, bijeenkomsten of whatever wilt komen omdat jij er bij bent dan zou ik zeggen take a hint. Probeer dan ook niet krampachtig zulke bijeenkomsten te organiseren. Als dat dan erop uit draait dat hij dan wat vaker niet op een feestje of zo komt dan is dat zijn probleem.Voor de rest, mocht de vreselijke situatie zich voordoen dat jullie wel bij elkaar zijn blijf beleefd en probeer niet op een of andere manier een discussie of ruzie uit te lokken. Als hij dan onterecht jouw niet mag lost het probleem zich vanzelf op. Anders kijk ook eens naar jezelf.
maar goed, ik ben natuurlijk ook vooringenomen: ik ga er zonder meer vanuit dat ie verliefd is/is geweest op mn vriendin.
tering meppe meppe .. verstand van een reet van een paard zeker ...?
LOL
quote:Hij heeft je nog nooit gezien?
Op maandag 3 februari 2003 10:49 schreef RainerWernerF het volgende:[..]
hoe kan hij mij nou niet mogen? lekker vooringenomen is ie dan: hij heeft me immers nog nooit gezien.
maar goed, ik ben natuurlijk ook vooringenomen: ik ga er zonder meer vanuit dat ie verliefd is/is geweest op mn vriendin.
quote:nee, hij heeft me nog nooit gezien inderdaad. kent me alleen via verhalen van mn vriendin.
Op maandag 3 februari 2003 10:52 schreef Skull het volgende:[..]
Hij heeft je nog nooit gezien?
Oh, nee dan is ie gewoon verliefd op je vriendin.
en ik ben echt niet van plan om me in te gaan houden als hij er bij is. ik zal niet overdreven aanhankelijk en klef gaan doen, maar ik weiger om hem te ontzien. het is verdorie een volwassen vent.
quote:dus dan moet ik me een beetje inhouden omdat hij er anders last van heeft? dat is wel veel gevraagd van mijn naastenliefde
Op maandag 3 februari 2003 12:11 schreef RemCow het volgende:
Waarschijnlijk is ie gewoon jaloers omdat hij jarenlang de beste vriend van je vriendin is geweest... En nu kom jij er ineens tussen. Je vriendin zal zeker nu veel meer tijd met jou doorbrengen dan met hem. Tsjah, zal toch wel moeilijk voor 'm zijn. Kan me wel een beetje voorstellen dat ie jou dan ff niet ziet zitten, aangezien jij er opeens 'tussen' komt. Zal wel weer 'n beetje wegtrekken... Als er ooit nog een x een ontmoeting komt gewoon normaal jezelf blijven en ga niet overdreven verliefd naar je vriendin doen,dat zal 't alleen maar erger maken lijkt mij.
quote:Helemaal mee eens.
Op maandag 3 februari 2003 10:40 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik zou me iig wel inhouden als ie er bij is, kijk je hoeft natuurlijk niet op 10 meter van je vriendin te gaan zitten, das onzin maar je hoeft je vriendin ook niet elke keer af te lebberen als die vriend erbij is. Zie het als een stukje respect voor de vrienden van je vriendin en dus ook een stukje respect voor je vriendin.
Anders is het misschien een beetje het "grote broer-beschermt-zusje" idee.
Probeer je eens te verplaatsen in die jongen.
Blijf inderdaad beleefd en normaal doen.
quote:ok, ik zal mn best doen
Op maandag 3 februari 2003 15:30 schreef Sphere het volgende:
Je moet het zo zien dat jij tussen die jongen en een (goede) vriendin van hem in komt. Het is ws een soort van jaloezie.Anders is het misschien een beetje het "grote broer-beschermt-zusje" idee.
Probeer je eens te verplaatsen in die jongen.
quote:grappig, dat zat ik ook net te bedenken. helemaal omdat mn vriendin ook absoluut niet blij is met zijn reacties. ze vindt het hartstikke leuk om mij te introduceren bij haar vriendenkring en alleen hij doet moeilijk.
Op maandag 3 februari 2003 15:34 schreef Flounder het volgende:
Als die jongen echt verliefd op je vriendin is zal de vriendschap tussen die jongen en je vriendin waarschijnlijk niet lang meer duren. Ik spreek uit ervaring.
quote:Ik doel er meer op dat hij waarschijnlijk het contact met je vriendin zal beeindigen.
Op maandag 3 februari 2003 15:36 schreef RainerWernerF het volgende:[..]
grappig, dat zat ik ook net te bedenken. helemaal omdat mn vriendin ook absoluut niet blij is met zijn reacties. ze vindt het hartstikke leuk om mij te introduceren bij haar vriendenkring en alleen hij doet moeilijk.
Alleen in het geval dat hij dus verliefd is he?
quote:ja, ik snapte m. ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen...
Op maandag 3 februari 2003 15:42 schreef Flounder het volgende:[..]
Ik doel er meer op dat hij waarschijnlijk het contact met je vriendin zal beeindigen.
Alleen in het geval dat hij dus verliefd is he?
quote:Ik ook wel. Hou je ons op de hoogte?
Op maandag 3 februari 2003 15:47 schreef RainerWernerF het volgende:[..]
ja, ik snapte m. ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen...
quote:yep!
Op maandag 3 februari 2003 16:05 schreef Flounder het volgende:[..]
Ik ook wel. Hou je ons op de hoogte?
Het punt is dat hij zich heel kinderachtig gedraagt, want hij moet gewoon respecteren dat zijn goede vriendin een vriend heeft. Als hij daadwerkelijk verliefd op haar is had hij dat maar eerder moeten laten merken en zijn conclusies moeten trekken, in elk ander geval moet hij gewoon accepteren dat als goede vrienden een relatie krijgen en dat is onvermijdelijk, je ze gewoon moet delen. Punt uit. Ik heb de indruk dat hij nu nogal zit te stoken.
Wat jij niet moet doen is er op ingaan en terugstoken. Als jij de verstandigste bent zal dat zeker voor jou pleiten. Geef je vriendin gewoon de kans en de ruimte om dit zelf uit te vechten met die vriend. Omdat het heel vervelend is om tussen twee vuren te zitten, zal ze het zeker waarderen als jij haar daarin vrij laat en niet aan haar gaat trekken. Als zij echt voor jou gaat zal ze echt wel snugger genoeg zijn om door te hebben waar hij mee bezig is en dan trekt hij waarschijnlijk toch wel aan het kortste eind of hij zal op z'n minst een beetje dimmen.
Als je hem ziet dan zou ik me gewoon beleefd doch gereserveerd opstellen. Je hoeft niet meteen de allerbeste vriendjes met hem te worden, maar weer is het handig om de verstandigste te zijn. Als hij vervelend doet tegen jou zet hij zichzelf voor gek. Als jij daar niet op in gaat pleit dat weer voor jou.
Laat die knul dus lekker. Er is eigenlijk in deze hele situatie maar één persoon die echt een probleem heeft en dat is hij. Jammer dus voor hem.
De andere jongen, heeft wel een soort van grotere broers-achtig (we hebben elkaar ook als broer-zus geadopteerd , dit omdat hij enig kind is en zijn thuissituatie niet ideaal is en omdat ik wel een broer heb/had. maar die relatie is alleen biologisch gezien aanwezig. Nu heb ik al een paar maanden iets met KRT, maar daarvoor had ik een behoorlijke slettenperiode. Elke keer als we samen uitgingen was het wel raak en dan ging ie altijd als ik even naar het toilet ofzo was zon jongen even keuren en vertellen dattie toch vooral lief voor mij moest zijn
.
Ook voor ons is het nu even wennen, dat ik nu dus vrij veel bij krt ben en daar zitten we nou eigenlijk midden in, het uitzoeken hoe we hier binnen onze vriendschap mee om moeten gaan, maar ook hier heb ik vertrouwen in dat dit gaat lukken en we nog lang vriendjes broer/zus blijven! Hij zelf staat gelukkig erg open voor iedereen die ik ontmoet en waar ik wat mee heb, dus ik heb er geen twijfels over eigenlijk!
Ik kan tegen jou alleen maar zeggen wat al eerder gezegd is. Negeer het gedrag van die jongen zoveel mogelijk. Wees gewoon symapthiek en beleefd tegen die jongen en heeeel belangrijk val hem nooit (NOOOOOOOOIT!!!!!) af tegenover je vriendin, als ze ook maar iets is als ik ben, zal ze je dit niet in dank afnemen, wees gewoon wijs, en sta er (ver) boven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |