Ligt ook aan de context. Ook wel eens een vriendinnetje gehad die mij om een dickpick vroeg omdat ze dat geil vond.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:30 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik denk dat Linda het niet zou aprecieren als (naam vergeten) dickpics naar haar zou sturen, het is gewoon niet grappig of opwindend.
Ook als je het doet terwijl iemand het vraagt ben je dom bezig, maar dan om andere redenen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ligt ook aan de context. Ook wel eens een vriendinnetje gehad die mij om een dickpick vroeg omdat ze dat geil vond.
Maar je doet zoiets niet ongevraagd uiteraard.
Dat kun jij hysterisch vinden, maar jij bent niet degene die dat bepaalt voor een ander.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is nogal hysterisch dan. Dat zoiets niet kan lijkt mij logisch, maar een slachtoffer? Kom op joh.
quote:Het gaat om normale reacties op een abnormale gebeurtenis waarbij de eigen beleving van het slachtoffer voornamelijk de impact van de gebeurtenis bepaalt.
Ik kan me niet in zo'n positie verplaatsen want ik ben geen vrouw, maar als jij je geslachtdeel van achter tegen me aanschuurt krijg je een knal voor je muil, duidelijk genoeg?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:36 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je bent aan het werk, krijgt een apje van je baas, misschien of je koffie wilt halen. Dan krijg je opeens zijn geslachtsdeel voor je snufferd. Hij verheugt zich achter de schermen op je reactie. Je komt hem even later tegen op de gang. Je kijkt langs hem heen. Hij kijkt je doordringend aan, probeert je te peilen, heb je het gezien of nog niet? Je hoopt dat hij je gezicht niet kan lezen. Je wordt een beetje nerveus als hij opeens achter je staat bij het kopieerapparaat. 'Zo, je appjes al bekeken?' Hij komt dicht bij je staan. Je voelt zijn geslacht tegen je bil.
Eens hoor. Ik leer mijn kinderen in elk geval dat elke foto die je via socials of internet verspreid voor altijd blijft bestaan. Ook via snapchat of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook als je het doet terwijl iemand het vraagt ben je dom bezig, maar dan om andere redenen.
Zijn er zat die later bij de politie aan de telefoon hangen dat hun geslachtsdeel ineens over het internet wordt rondgedeeld. Erg dom en sommige van hen zijn als de dood dat hun familie erachter komt en dat ze van hun geheime geaardheid afweten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook als je het doet terwijl iemand het vraagt ben je dom bezig, maar dan om andere redenen.
Dat is natuurlijk ook exact waar het allemaal om draait.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:38 schreef Hathor het volgende:
Ik kan me niet in zo'n positie verplaatsen want ik ben geen vrouw, maar als jij je geslachtdeel van achter tegen me aanschuurt krijg je een knal voor je muil, duidelijk genoeg?
Wat mensen op Wikipedia schrijven lijkt mij hier niet echt van belang.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het gaat om normale reacties op een abnormale gebeurtenis waarbij de eigen beleving van het slachtoffer voornamelijk de impact van de gebeurtenis bepaalt.
Slachtoffers als dom wegzetten. Je moet maar durven.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zijn er zat die later bij de politie aan de telefoon hangen dat hun geslachtsdeel ineens over het internet wordt rondgedeeld. Erg dom en sommige van hen zijn als de dood dat hun familie erachter komt en dat ze van hun geheime geaardheid afweten.
Wat is volgens jou de officiele definitie van slachtoffer, dan?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat mensen op Wikipedia schrijven lijkt mij hier niet echt van belang.
Dat zou in mij, als vrouw, dan weer niet de eerste optie zijn. Ik zie direct voor me dat ik dan uithaal, hem een klap voor zijn kanus geef en het volgende moment heeft hij mijn polsen beet en me tegen de muur gepind. Dát zie ik dan voor me. Als verdediging zie ik mezelf eerder of stil, verstard van de schok weglopen of iets roepen van "hey wat doe jij nou?!" en dán verward weglopen. En dan later bedenken wat ik er mee moet als in een gesprek aangaan of een vertrouwenspersoon spreken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan me niet in zo'n positie verplaatsen want ik ben geen vrouw, maar als jij je geslachtdeel van achter tegen me aanschuurt krijg je een knal voor je muil, duidelijk genoeg?
Het is dan ook niet slim om je geslachtsdeel te fotograferen en die naar iemand te sturen. Overigens zijn de slachtoffers niet dom, de actie wel en daar zijn ze zich ook van bewust en door de domme actie is het lastiger om het ongedaan te maken of er een zaak van te maken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Slachtoffers als dom wegzetten. Je moet maar durven.
Verspreiding van zulke zaken is gewoon strafbaar. Het zit hem er meer in dat wat op het internet staat, er altijd op blijft staan.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is dan ook niet slim om je geslachtsdeel te fotograferen en die naar iemand te sturen. Overigens zijn de slachtoffers niet dom, de actie wel en daar zijn ze zich ook van bewust en door de domme actie is het lastiger om het ongedaan te maken of er een zaak van te maken.
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat mensen op Wikipedia schrijven lijkt mij hier niet echt van belang.
quote:strafrecht: persoon die door een derde iets onaangenaams is aangedaan
quote:iemand die door een gebeurtenis nadeel of leed heeft
quote:1) Aangevallene 2) Comapatiënt 3) Dier 4) Dupe 5) Gedeputeerde 6) Gedupeerde 7) Gemeenslachtige zelfstandige naamwoorden 8) Geteisterde 9) Getroffene 10) Gewond 11) Gewonde 12) Iemand die een ongeluk heeft gehad 13) Iemand die een ramp niet overleeft 14) Iemand die gewond is geraakt 15) Iemand die mishandeld is
quote:wie buiten zijn schuld schade lijdt
quote:iets of iemand die kwalijke gevolgen ondervindt van een gebeurtenis
Ziggo is hierin ene laffe partij. Als je echt begaan bent met het zijn van sponsor ga je hier juist steun bieden en proberen om de club te helpen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Van dat laatste gaat enkel sprake zijn als het duidelijk is dat het een cultuur probleem is binnen ajax.
Ik denk dat het in elk geval belangrijk is daar enige objectiviteit in te bewaren en niet compleet af te gaan op de subjectieve beleving van een individu.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de officiele definitie van slachtoffer, dan?
Oh, ok, geen definitie, alleen een mening. Helder.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat het in elk geval belangrijk is daar enige objectiviteit in te bewaren en niet compleet af te gaan op de subjectieve beleving van een individu.
Dus m.a.w. je vrouw is nog steeds boos?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat het in elk geval belangrijk is daar enige objectiviteit in te bewaren en niet compleet af te gaan op de subjectieve beleving van een individu.
Dat begrijp ik helemaal.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:42 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Dat zou in mij, als vrouw, dan weer niet de eerste optie zijn. Ik zie direct voor me dat ik dan uithaal, hem een klap voor zijn kanus geef en het volgende moment heeft hij mijn polsen beet en me tegen de muur gepind. Dát zie ik dan voor me. Als verdediging zie ik mezelf eerder of stil, verstard van de schok weglopen of iets roepen van "hey wat doe jij nou?!" en dán verward weglopen. En dan later bedenken wat ik er mee moet als in een gesprek aangaan of een vertrouwenspersoon spreken.
Misschien is dat het verschil in beleving tussen (sommige) vrouwen en mannen? Ik voel die onschendbaarheid niet als ik iemand een klap zou geven.
Een mening kan inderdaad objectief zijn, wat de mijne in dit geval ook is.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, ok, geen definitie, alleen een mening. Helder.
Die zijn gelukkig altijd objectief.
Rare post. Ik heb geen vrouw, val ook niet op vrouwen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus m.a.w. je vrouw is nog steeds boos?
In dat geval dus gewoon aan de bel trekken, en zelfs dat kost veel durf. Je komt er gewoon niet meer mee weg en het is te lang weggewuifd als 'incident'. Iemand een bloedneus slaan is dan weer strafbaar en dan word je niet echt als slachtoffer gezien en ga maar eens bewijzen dat hij dat heeft gedaan waardoor jij je genoodzaakt voelde hem te slaan. Daarnaast is er ook nog een heel leven buiten het werk om waar je iemand kan tegenkomen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat begrijp ik helemaal.
Maar ik zou je wel willen zeggen dat je als vrouw ook niet helemaal weerloos bent. Zo’n man die dit soort bullshit uithaalt verwacht ook geen krachtige respons. Met een beetje oefening kun je jezelf ook zo trainen dat je hem een bloedneus of gebroken neus mept. Dan staat hij daar je waarschijnlijk aan te gapen vol ongeloof. Laat hem dat maar eens uitleggen bij HR….
Zo kennen we je weer Dejann. Een mening zien als objectief wanneer het toch echt gaat om de definitie.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een mening kan inderdaad objectief zijn, wat de mijne in dit geval ook is.
[..]
Rare post. Ik heb geen vrouw, val ook niet op vrouwen.
Hahahahahahaha! Je bent grappig.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
Een mening kan inderdaad objectief zijn, wat de mijne in dit geval ook is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |