abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203565539
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk dit dacht ik al een beetje te proeven. Het maakt niet uit hoe slachtoffer deze slachtoffers zijn, het is ongewenst gedrag en seksuele intimidatie. Of iemand dat wel of geen trauma heeft maakt geen reet uit, het is gewoon not-done.
Jij vindt piemelfoto's sturen net zo erg als daadwerkelijke verkrachting.

Staat genoteerd.
pi_203565544
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Meestal als je de dader er op aanspreekt zijn er maar weinig die het gaan zitten ontkennen.
Bij toegeven is het duidelijk, natuurlijk.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:21:08 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203565551
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Staat genoteerd.
Waar zeg ik dat?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:21:17 #104
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203565554
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Marc is een viespeuk, alleen als je van je baas dickpicks toegestuurd krijgt en je laat dat gewoon gebeuren, dan mag je wel eens op assertiviteit cursus gaan.
Ik zou wel graag even de gehele conversatie zien voordat ik iemand op de brandstapel gooi, dat klopt.

Voor hetzelfde geld hebben ze vier weken allebei met volle overtuiging zitten sexten en gooide Marc O. daarna z'n klabanus de ether in. Niet slim, maar dat maakt het in mijn optiek wel wat minder erg dan zoals hij nu als oude vieze man geprofileerd wordt voor wie geen vrouw veilig was.
pi_203565558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Staat genoteerd.
Seksuele intimidatie is nog geen verkrachting, of vind jij van wel.

Overigens vind ik wel dat als hij genezen is, hij terug kan komen in zijn oude functie waar hij goed in was. Maar of zo iemand te genezen is, dat is de vraag.
pi_203565564
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is juist het probleem en door het een mediadingetje te noemen houd jij het ook in stand.
Door geen gradaties te maken, ben je een vijand van ons rechtssysteem.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:22:28 #107
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203565573
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze waren niet weerloos. Slachtofferschap heeft net als daderschap ook gradaties.

Marc is een viespeuk, alleen als je van je baas dickpicks toegestuurd krijgt en je laat dat gewoon gebeuren, dan mag je wel eens op assertiviteit cursus gaan.
Heb je niet gelezen hoe er wel degelijk meldingen zijn gedaan waar niets mee gedaan is?
En hoe er een cultuur heerste waarin dit als vrij normaal werd gezien?

Als dat een aantal keer gebeurd bedenk je je wel twee keer voordat je er werk van maakt, want het lijkt geen zin te hebben en vooral je carrière op de tocht te zetten.
Dan ben je lekker dubbel slachtoffer, eerst van seksuele intimidatie en daarna je baan ook nog eens kwijt.

Je hebt werkelijk geen idee hoe hoog de druk is met dit soort zaken. Je wordt niet zomaar geloofd, het kan enorme gevolgen hebben voor jou en ook voor je collega’s.
Het is niet zo simpel als je denkt en zeker niet in de gevallen waarbij er een toxische cultuur heerst waarin dit al jaren plaats vindt.
Als je er al een keer met iemand over praat wordt er gezegd pas maar op, weet je Greetje nog, die is nu vakkenvuller… of het wordt afgedaan met ach stelt niets voor toch, wat heb je zelf gedaan dat dit gebeurde en andere onzin die het er niet makkelijker op maakt.

En als je dan toch naar buiten treed ermee krijg je te maken met opmerkingen zoals je hier op het forum ook veelvuldig ziet. De ja maars vliegen je om de oren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203565592
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?
Nergens. Maar als je een discussie smerig gaat maken, kun je de bal terug verwachten.

Stop met insinuaties maken, dan stop ik ook. We begonnen volgens mij goed, tot jij kwam met dat je dingen 'proeft'. Heb ik overigens ook niet om gevraagd. Wil dat enkel mijn vriendin aan mij proeft.

Bedankt.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:24:23 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203565605
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Door geen gradaties te maken, ben je een vijand van ons rechtssysteem.
Waarom zit je nou te miepen over gradaties? Hij is toch niet gearresteerd? Hij is gewoon weggestuurd bij een bedrijf waar hij naar meerdere vrouwen dickpics heeft gestuurd. Jij begint dan over of iemand dan wel een slachtoffer is, maar dat neemt geen fuck weg van het voorval.

Een vijand van ons rechtssysteem? Zit je nog op de middelbare school oid?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:25:25 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203565628
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Denk helaas dat dat nog flink tegenvalt. Bedoel dat niet denigrerend, maar 'metoo' is vooral een media-dingetje. De gewone man met de pet zegt nog steeds: 'och, ze zullen het vast niet zo erg hebben gevonden'.
Precies en juist mede daarom is het zo lastig om er werk van te maken.
Dan ben je die zure doos die nergens tegen kan en de boel probeert te verpesten voor iedereen. Dag contract!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203565639
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waarom zit je nou te miepen over gradaties? Hij is toch niet gearresteerd? Hij is gewoon weggestuurd bij een bedrijf waar hij naar meerdere vrouwen dickpics heeft gestuurd. Jij begint dan over of iemand dan wel een slachtoffer is, maar dat neemt geen fuck weg van het voorval.

Een vijand van ons rechtssysteem? Zit je nog op de middelbare school oid?
Het ging om de discussie of een slachtoffer altijd weerloos is. Of er niet net als bij daderschap, gradaties in zitten. Jij maakte daar vervolgens een victim-blaming frame van.

Jij bent begonnen met de discussie vals te maken. Niet ik. Je hebt vast ergens een spiegel thuis, kijk er eens 10 sec in.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:26:33 #112
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203565648
Het toont toch wel weer aan dat de mannelijke voetbalwereld geen wereld voor vrouwen is als je dat verslag van de NRC leest.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk dit dacht ik al een beetje te proeven. Het maakt niet uit hoe slachtoffer deze slachtoffers zijn, het is ongewenst gedrag en seksuele intimidatie. Of iemand dat wel of geen trauma heeft maakt geen reet uit, het is gewoon not-done.
Nee, van daadwerkelijke slachtoffers is hier, voor zover we nu weten, geen sprake. Ongewenste appjes krijgen maakt iemand geen slachtoffer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:26:33 #113
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203565649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Je hebt werkelijk geen idee hoe hoog de druk is met dit soort zaken. Je wordt niet zomaar geloofd, het kan enorme gevolgen hebben voor jou en ook voor je collega’s.
Je zou denken dat specifiek in het geval van chatgesprekken met dickpics wel het een en ander te bewijzen valt.

Overigens snap ik de tegenwerping van theunderdog ook niet helemaal, want de persoon in kwestie liet het niet "gewoon" gebeuren maar heeft het gemeld.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:27:56 #114
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203565669
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
Het toont toch wel weer aan dat de mannelijke voetbalwereld geen wereld voor vrouwen is als je dat verslag van de NRC leest.
[..]
Nee, van daadwerkelijke slachtoffers is hier, voor zover we nu weten, geen sprake. Ongewenste appjes krijgen maakt iemand geen slachtoffer.
Pardon?
Seksuele intimidatie op de werkvloer is niet erg? Daar ben je geen slachtoffer van?
pi_203565675
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:26 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Je zou denken dat specifiek in het geval van chatgesprekken met dickpics wel het een en ander te bewijzen valt.

Overigens snap ik de tegenwerping van theunderdog ook niet helemaal, want de persoon in kwestie liet het niet "gewoon" gebeuren maar heeft het gemeld.
Het gaat toch om meerdere vrouwen?

Marc heeft meerdere vrouwen via app lastig gevallen met seksueel getinte berichten en dickpicks.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:28:46 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203565682
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nergens. Maar als je een discussie smerig gaat maken, kun je de bal terug verwachten.

Stop met insinuaties maken, dan stop ik ook. We begonnen volgens mij goed, tot jij kwam met dat je dingen 'proeft'. Heb ik overigens ook niet om gevraagd. Wil dat enkel mijn vriendin aan mij proeft.

Bedankt.
Misschien moet je nog maar eens teruglezen, want je begint toch echt zelf met slachtoffers in twijfel te trekken en dan ook nog eens de situatie te bagatelliseren door te stellen dat ze geen slachtoffer zijn. Het neemt allemaal niets af aan de ernst van de acties van Overmars.
pi_203565697
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien moet je nog maar eens teruglezen, want je begint toch echt zelf met slachtoffers in twijfel te trekken en dan ook nog eens de situatie te bagatelliseren door te stellen dat ze geen slachtoffer zijn. Het neemt allemaal niets af aan de ernst van de acties van Overmars.
Stellen dat slachtofferschap gradaties heeft =/= slachtoffers in twijfel trekken.
pi_203565706
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Heb je niet gelezen hoe er wel degelijk meldingen zijn gedaan waar niets mee gedaan is?
En hoe er een cultuur heerste waarin dit als vrij normaal werd gezien?

Als dat een aantal keer gebeurd bedenk je je wel twee keer voordat je er werk van maakt, want het lijkt geen zin te hebben en vooral je carrière op de tocht te zetten.
Dan ben je lekker dubbel slachtoffer, eerst van seksuele intimidatie en daarna je baan ook nog eens kwijt.

Het is niet zo simpel als je denkt en zeker niet in de gevallen waarbij er een toxische cultuur heerst waarin dit al jaren plaats vindt.
Als je er al een keer met iemand over praat wordt er gezegd pas maar op, weet je Greetje nog, die is nu vakkenvuller… of het wordt afgedaan met ach stelt niets voor toch, wat heb je zelf gedaan dat dit gebeurde en andere onzin die het er niet makkelijker op maakt.

En als je dan toch naar buiten treed ermee krijg je te maken met opmerkingen zoals je hier op het forum ook veelvuldig ziet. De ja maars vliegen je om de oren.
Dat is waar, uiteraard.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:30:30 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203565712
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Pardon?
Seksuele intimidatie op de werkvloer is niet erg? Daar ben je geen slachtoffer van?
Dat is niet erg aldus wie? Want dat argument wordt door mij niet gemaakt. Het lijkt mij overduidelijk dat zulke dingen grensoverschrijdend zijn en niet kunnen, dat heb ik ook al eerder aangegeven in deze reeks. Het enige wat ik nu stel is dat een ongewenst appje ontvangen iemand geen 'slachtoffer' maakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:31:05 #120
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203565719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:26 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Er zijn ook eerdere meldingen geweest waar niets mee gedaan is hè? Marc had zelfs bijnamen onder de werknemers die weinig aan de verbeelding over laten.
Hoe geeft dat het idee dat je er wat mee kan als jij het slachtoffer bent van seksuele intimidatie?

Daarin is degene die dit nu open heeft gebroken best een held, om ondanks vanalles tegen te hebben toch door te zetten.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:31:12 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203565722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Stellen dat slachtofferschap gradaties heeft =/= slachtoffers in twijfel trekken.
Het is helemaal niet relevant of er gradaties zijn, niemand die dat ontkent. Het doet helemaal niets af aan het ontslag van Overmars.
pi_203565748
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is helemaal niet relevant of er gradaties zijn, niemand die dat ontkent. Het doet helemaal niets af aan het ontslag van Overmars.
Het ging niet om het ontslag van Overmars.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:33:39 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203565760
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet erg aldus wie? Want dat argument wordt door mij niet gemaakt. Het lijkt mij overduidelijk dat zulke dingen grensoverschrijdend zijn en niet kunnen, dat heb ik ook al eerder aangegeven in deze reeks. Het enige wat ik nu stel is dat een ongewenst appje ontvangen iemand geen 'slachtoffer' maakt.
Dat maakt je wel een slachtoffer, van seksuele intimidatie.
Zeer zeker als het zo op de werkvloer gebeurd door 1 van de hoge bazen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:33:47 #124
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203565764
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dus ga jij bepalen wie wel of geen slachtoffer is? Waarom is dat nu weer iets dat even gezegd moet worden, terwijl het werkelijks niets toevoegt aan de situatie? Het is seksuele intimidatie, dat kan zeker wel slachtoffers opleveren of denk jij dat slachtoffers alleen slachtoffers zijn als er bloed uit een wond komt?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:34:24 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203565776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat maakt je wel een slachtoffer, van seksuele intimidatie.
Zeer zeker als het zo op de werkvloer gebeurd door 1 van de hoge bazen.
Nee, dat doet het niet. Nogmaals, een appje ontvangen maakt iemand geen slachtoffer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')