Hier word ik zo flauw van, dat hele als het een lekkere vent was geweest was het wel ok.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:18 schreef hollandia02 het volgende:
Het hele probleem is natuurlijk ook dat het voor vrouwen heel erg uit maakt wie wat doet.
Als iemand waar ze zelf een beschuitje mee willen eten objectief te ver gaat noemen ze het assertief, is het iemand die ze walgelijk vinden is het #metoo.
Je kunt het gewoon niet winnen tegenwoordig.
Kijk als getrouwde vent in een machtspositie dickpics sturen naar dames die onder jou werken is sowieso dom, of er nou geflirt van beide kanten is of niet.
Puntje bij paaltje ben je vroeger of later altijd fout
t Is vooral de intimidatie die vervelend is, dat seksgedoe in nog tot daaraantoe. Daar kom je wel overheen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uitstekend dat het felle licht van #metoo dat soort vunzige mancaves binnenschijnt en de grootste viespeuken verjaagt.
Het kan ook zo:quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kortom: blind 'geloof de vermeende slachtoffers'?
En dat vind jij goed?
Als je op een bedrijfsfeestje je tong in een stagaire probeert te steken dan lijkt me dat redelijk genoegquote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat vind jij goed?
huh is Danny Blind er nu ook al bij betrokken?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat vind jij goed?
Ja. Maar via geruchten, of gezien?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je op een bedrijfsfeestje je tong in een stagaire probeert te steken dan lijkt me dat redelijk genoeg
Mwau..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
huh is Danny Blind er nu ook al bij betrokken?
Ik stond ernaastquote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar via geruchten, of gezien?
Bedoel, ik vind dat ook genoeg. Maar uiteraard niet als dat enkel van horen zeggen is. De procedure lijkt mij dan altijd nog: non-actief - onderzoek - en dan de rest...
Ik snap dit soort reacties niet, natuurlijk wil je dat het klopt, maar een onderzoek is niet altijd nodig, dat is alleen als het in groepsverband is gebeurd of er mensen het voorval tegenspreken. Het is echt niet zo dat er overal maar wordt gelogen over dit soort incidenten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar via geruchten, of gezien?
Bedoel, ik vind dat ook genoeg. Maar uiteraard niet als dat enkel van horen zeggen is. De procedure lijkt mij dan altijd nog: non-actief - onderzoek - en dan de rest...
Omdat het hun baas is? Je weet wel, werkgever?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:29 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Je kan je afvragen waarom ze Mark Dickpick niet hebben geblokkeerd.
Ah oke. Maar goed, wat ik uiteindelijk bedoel is: ik vind de 'metoo' ontwikkeling een goed iets. Het is een goede ontwikkeling dat slachtoffers hun verhaal durven te doen en dat viespeuken worden aangepakt. Wel is het zo (met alles), dat wij ook waakzaam dienen te zijn. Dat wij niet naar een samenleving toegaan waarin wij de vermeende slachtoffers blindelings geloven.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik stond ernaast
Had hem ook al paar keer gewaarschuwd dat hij te ver ging, nu kon deze persoon niet zo goed tegen drank.
Overigens hoorde ik later dat er op ander moment meer was gebeurt.
Wat valt er niet te snappen aan het feit dat ik wil dat mensen niet worden ontslagen vanwege leugens?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik snap dit soort reacties niet, natuurlijk wil je dat het klopt, maar een onderzoek is niet altijd nodig, dat is alleen als het in groepsverband is gebeurd of er mensen het voorval tegenspreken. Het is echt niet zo dat er overal maar wordt gelogen over dit soort incidenten.
Het was gelukkig in dit geval zo dat het in goed overleg is gegaan, directie had standpunt dat iemand in zijn positie beter had moeten weten, naar mijn weten was er ook niet echt macht misbruik, maar goed. De man was ook nog getrouwd. Overigens is het contact met hem gewoon goed gebleven, was iemand die behoorlijk talentvol was in een vrij kleine wereld.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah oke. Maar goed, wat ik uiteindelijk bedoel is: ik vind de 'metoo' ontwikkeling een goed iets. Het is een goede ontwikkeling dat slachtoffers hun verhaal durven te doen en dat viespeuken worden aangepakt. Wel is het zo (met alles), dat wij ook waakzaam dienen te zijn. Dat wij niet naar een samenleving toegaan waarin wij de vermeende slachtoffers blindelings geloven.
Onafhankelijk onderzoek hoort te bepalen wat de uiteindelijke en definitie consequentie gaat zijn van het vermeende voorval. Bij appjes met dickpicks is het alleen al snel duidelijk, natuurlijk. Zeker als het meerdere zijn.
Seksueel geweld is over algemeen ook geen seksueel probleem maar een machtsprobleem. Wat ook nog vaak meespeelt is dat extreme stress rare dingen met mensen kan doen, zie je ook vaak bij soldaten in oorlogsgebied.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:11 schreef Mondkapje het volgende:
Elke man weet dat een vrouw niet gesteld is op een dickpick, net zoals elke man weet dat vrouwen een hekel hebben aan potloodventers. Ik denk dat ze het doen om te intimideren.
Ze waren niet weerloos. Slachtofferschap heeft net als daderschap ook gradaties.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Omdat het hun baas is? Je weet wel, werkgever?
Omdat blokken grote gevolgen kan hebben dus.
Begaan ze ineens oorlogsmisdaden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Seksueel geweld is over algemeen ook geen seksueel probleem maar een machtsprobleem. Wat ook nog vaak meespeelt is dat extreme stress rare dingen met mensen kan doen, zie je ook vaak bij soldaten in oorlogsgebied.
Ik ben met je eens dat soms onderzoek wel handig is, maar in zaken zoals deze is er helemaal geen onderzoek nodig of hij het wel of niet heeft gedaan, sterker nog hij geeft het gewoon toe en voegt er nog aan toe dat hij niet wist dat het fout was. Als je op heterdaad wordt betrapt is er ook weinig onderzoek naar nodig. Onderzoek is meer bij gebrek aan duidelijk bewijs of organisaties als de politie, want daar komt er nóg meer in de knel dat de betrokken medewerkers alleen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat valt er niet te snappen aan het feit dat ik wil dat mensen niet worden ontslagen vanwege leugens?
Nogmaals: wel op non-actief stellen. Want ben het er uiteraard helemaal mee eens dat je in eerste instantie er vanuit moet gaan dat de vermeende slachtoffers niet zomaar iets zeggen. Maar onderzoek zou het laatste woord moeten hebben.
Volgens mij zit daar geen woord Chinees bij.
Het zou best kunnen dat vanaf nu af aan vrouwen daar assertiever op gaan reageren omdat ze nu weten dat ze de buitenwereld mee krijgen ipv tegen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze waren niet weerloos. Slachtofferschap heeft net als daderschap ook gradaties.
Marc is een viespeuk, alleen als je van je baas dickpicks toegestuurd krijgt en je laat dat gewoon gebeuren, dan mag je wel eens op assertiviteit cursus gaan.
Natuurlijk wel. Want iemand kan toch gewoon verzinnen dat hij je op heterdaad heeft betrapt?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat soms onderzoek wel handig is, maar in zaken zoals deze is er helemaal geen onderzoek nodig of hij het wel of niet heeft gedaan, sterker nog hij geeft het gewoon toe en voegt er nog aan toe dat hij niet wist dat het fout was. Als je op heterdaad wordt betrapt is er ook weinig onderzoek naar nodig. Onderzoek is meer bij gebrek aan duidelijk bewijs of organisaties als de politie, want daar komt er nóg meer in de knel dat de betrokken medewerkers alleen.
Ik snap de tendens niet van zogenaamde leugenaars, want in de praktijk komt dit maar weinig voor.
Kijk dit dacht ik al een beetje te proeven. Het maakt niet uit hoe slachtoffer deze slachtoffers zijn, het is ongewenst gedrag en seksuele intimidatie. Of iemand dat wel of geen trauma heeft maakt geen reet uit, het is gewoon not-done.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze waren niet weerloos. Slachtofferschap heeft net als daderschap ook gradaties.
Marc is een viespeuk, alleen als je van je baas dickpicks toegestuurd krijgt en je laat dat gewoon gebeuren, dan mag je wel eens op assertiviteit cursus gaan.
Meestal als je de dader er op aanspreekt zijn er maar weinig die het gaan zitten ontkennen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Want iemand kan toch gewoon verzinnen dat hij je op heterdaad heeft betrapt?
Wel mee eens dat in het geval van Overmars geen onderzoek meer nodig is. Want appjes zijn duidelijk en hij heeft zelf toegegeven.
Denk helaas dat dat nog flink tegenvalt. Bedoel dat niet denigrerend, maar 'metoo' is vooral een media-dingetje. De gewone man met de pet zegt nog steeds: 'och, ze zullen het vast niet zo erg hebben gevonden'.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:15 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat vanaf nu af aan vrouwen daar assertiever op gaan reageren omdat ze nu weten dat ze de buitenwereld mee krijgen ipv tegen.
Geen vertrouwenspersoon zal nu nog zeggen: meisje, dat vindt hij leuk en hij denkt dat jij dat ook leuk vindt! Niet zo braaf! We leven in 2022!
Dat is juist het probleem en door het een mediadingetje te noemen houd jij het ook in stand.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk helaas dat dat nog flink tegenvalt. Bedoel dat niet denigrerend, maar 'metoo' is vooral een media-dingetje. De gewone man met de pet zegt nog steeds: 'och, ze zullen het vast niet zo erg hebben gevonden'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |