abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2022 @ 18:39:01 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203557743
Overmars vertrekt per direct bij Ajax wegens grensoverschrijdende berichten

Marc Overmars vertrekt per direct als directeur voetbalzaken van Ajax. Dat heeft de club zojuist bekendgemaakt.

Op de website van de club stelt Ajax als verklaring: "Het gedurende een langere periode versturen van grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega's ligt ten grondslag aan zijn besluit om te stoppen."

Het besluit volgt, zo meldt de Amsterdamse club, op gesprekken in de afgelopen dagen met de Raad van Commissarissen (RvC) en algemeen directeur Edwin van der Sar, met wie Overmars een twee-eenheid vormde bij de landskampioen.

Op de website van Ajax wordt Overmars zelf aan het woord gelaten. "Ik schaam me kapot. Vorige week werd ik geconfronteerd met meldingen over mijn gedrag. En hoe dit op anderen is overgekomen. Helaas realiseerde ik me niet goed dat ik hiermee grenzen heb overschreden, maar dat werd me deze dagen wel duidelijk. Daardoor voelde ik opeens een enorme druk."

Directeur voetbalzaken Marc Overmars vertrekt per direct bij Ajax. Dit heeft hij na gesprekken in de afgelopen dagen met de Raad van Commissarissen (RvC) en algemeen directeur Edwin van der Sar besloten en aan hen meegedeeld.
5 uur geleden

"Ik bied mijn excuses aan", vervolgt de 48-jarige Gelderlander. "Zeker voor iemand in mijn positie is dit gedrag niet goed te praten, dat zie ik inmiddels ook in. Maar te laat. Ik zie geen andere optie dan te stoppen bij Ajax. Dit heeft ook grote impact op mijn privésituatie. Daarom verzoek ik iedereen mij en mijn gezin met rust te laten."
Europese top

Voormalig topvoetballer Overmars, die in 1995 de Champions League won met Ajax, is sinds de zomer van 2012 directeur voetbalzaken bij Ajax. Sinds 1 februari 2013 vervult hij deze functie als statutair bestuurder.

Tijdens zijn bewind bereikte Ajax de finale van de Europa League en de halve finales van de Champions League.

Onder hem werd het salarisplafond losgelaten en wist de club met gerichte versterkingen als Dusan Tadic, Daley Blind en Sébastien Haller weer aansluiting te vinden bij de Europese top. Spelers als Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, Hakim Ziyech en Donny van de Beek wist hij voor recordbedragen te verkopen, waardoor hij de club achterlaat met een grote financiële buffer.

In december werd Overmars herbenoemd voor een nieuwe termijn, tot en met 30 juni 2026.

In de uitzending van Studio Voetbal wordt er met verbazing gereageerd op het plotselinge vertrek van technisch directeur Marc Overmars bij Ajax.
'Nooit gedacht dat MeToo voetbal zou passeren, maar dit bericht is bijzonder'

"Marc is waarschijnlijk de beste voetbaldirecteur die Ajax gehad heeft", verklaart Leen Meijaard namens de Raad van Commissarissen op de clubwebsite. "We hebben niet voor niks zijn contract opgewaardeerd en verlengd. Maar hij heeft helaas echt grenzen overschreden, dus verdergaan als directeur was geen optie, dat zag hij zelf ook in."

"Het is bijzonder pijnlijk voor iedereen. Ik wil de wens uitspreken dat alle betrokkenen de rust en privacy gegund wordt om dit te verwerken."
Veilig werkklimaat

Van der Sar sloot zich bij die woorden aan. "Ik voel me vanuit mijn rol ook verantwoordelijk om de collega's te helpen. Een veilig werkklimaat is heel belangrijk, voor iedereen bij Ajax. We gaan daar de komende tijd nóg meer aandacht aan besteden."

"Marc en ik spelen sinds het begin van de jaren negentig samen, eerst bij Ajax en toen bij Oranje en we zijn nu alweer bijna tien jaar collega's in de directie van Ajax. Dat stopt nu heel abrupt. We zijn hier bezig met iets heel moois, dus voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt zal dit nieuws ook een klap zijn. Maar onze ambities blijven overeind."
https://nos.nl/artikel/24(...)chrijdende-berichten
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 7 februari 2022 @ 18:49:08 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203557913
Dit topic was eerder :)

On topic: zo aangesproken worden tijdens het uitlaten vd hond is creepy. En ongewenst. Je hoopt die man nooit meer tegen te komen bij het uitlaten vd hond. En hem actief mijden. Je voelt je niet meer vrij en onbevangen op straat. Dat is echt naar.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203557983
Ik zou graag de tt gewijzigd zien worden in Marc OvermarsGod weg bij Ajax.
  maandag 7 februari 2022 @ 19:06:33 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203558164
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

On topic: zo aangesproken worden tijdens het uitlaten vd hond is creepy. En ongewenst. Je hoopt die man nooit meer tegen te komen bij het uitlaten vd hond. En hem actief mijden. Je voelt je niet meer vrij en onbevangen op straat. Dat is echt naar.
Ik liep heel gewoon achter de wandelwagen met mijn babydochter toen er een vent achter mijn begon te mompelen. Ik dacht wat is dit ? Kijk over mijn schouder naar de man en die zegt : Ik wil met je neuken, ik wil met je neuken.
Schrok me lam. Wees naar een man die ons tegemoet kwam lopen en zei * dat is mijn man die komt me ophalen !* de griezel nam gelukkig meteen de benen.
Heeft wel ff moeten duren voor ik weer vrolijk met mijn dochtertje over straat durfde te gaan. Ik heb nog een hele tijd over mijn schouder gekeken of er niet weer een vent achter me aan liep.

Ik denk dat er nog meer hoofden gaan vallen nu want dit geval staat echt niet op zichzelf. Het mag ook weer niet overdreven worden, het moet wel leefbaar blijven. Niet op alle slakken zout gaan leggen. Zaken als dickpics, stalken en aanraken/aanranding gaan écht te ver.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 7 februari 2022 @ 19:08:42 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203558200
Dees was eerder idd

@RAVW slaapt blijkbaar
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 7 februari 2022 @ 19:10:34 #6
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203558234
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:08 schreef Tyr80 het volgende:
Dees was eerder idd

@:ravw slaapt blijkbaar
??

nee hoor maar waarom ?

o ik zie nu pas dat ik de laatste was .... was het draadje al kwijt
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 7 februari 2022 @ 19:13:11 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203558282
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik liep heel gewoon achter de wandelwagen met mijn babydochter toen er een vent achter mijn begon te mompelen. Ik dacht wat is dit ? Kijk over mijn schouder naar de man en die zegt : Ik wil met je neuken, ik wil met je neuken.
Schrok me lam. Wees naar een man die ons tegemoet kwam lopen en zei * dat is mijn man die komt me ophalen !* de griezel nam gelukkig meteen de benen.
Heeft wel ff moeten duren voor ik weer vrolijk met mijn dochtertje over straat durfde te gaan. Ik heb nog een hele tijd over mijn schouder gekeken of er niet weer een vent achter me aan liep.

Ik denk dat er nog meer hoofden gaan vallen nu want dit geval staat echt niet op zichzelf. Het mag ook weer niet overdreven worden, het moet wel leefbaar blijven. Niet op alle slakken zout gaan leggen. Zaken als dickpics, stalken en aanraken/aanranding gaan écht te ver.
Precies, zulke zaken doen je echt een flinke tijd onveilig voelen.
En dat is m.i. "niet op alle slakken zout leggen". Je bent echt flink geschrokken en voelt je een tijd onveilig, al is er dan "niks gebeurd". Ik pleit niet voor het strafbaar stellen van zoiets, maar dat sommige mannen en vrouwen het wegwuiven met "stel je niet aan, er is toch niks gebeurd" vind ik echt onterecht gezien de impact.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 februari 2022 @ 19:13:14 #8
78780 deedeetee
pi_203558284
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:10 schreef RAVW het volgende:

[..]
??

nee hoor maar waarom ?

o ik zie nu pas dat ik de laatste was .... was het draadje al kwijt
overkomt ons allemaal wel 'ns. :D
pi_203558291
Kan het weer over OvermarsGod gaan ipv al die afleidingsmanoeuvres..
  maandag 7 februari 2022 @ 19:13:38 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203558295
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:08 schreef Tyr80 het volgende:
Dees was eerder idd

@:ravw slaapt blijkbaar
Deze was eerder inderdaad. We gaan hier vrolijk verder jongens. Schouders er onder. :)

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203558345
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 18:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is nog maar zeer de vraag. Het NRC is blijkbaar al wat langer met een onderzoek bezig over de cultuur binnen Ajax.
Nee. Naar marc, niet naar compleet Ajax.

En welk bedrijf heeft er tegenwoordig niet mee te maken?
Realiseer je je ook even dat naara anleiding van de rtl gebeurtenissen Ajax zelf met een bericht kwam vam 'we hebben vertrouwenspersonen... Professionele organisatie.. ga als er wat gaande is'.

Dit is alleen maar juist gehandeld van Ajax. Daarmee rook je vanzelf de rotte appels weg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203558355
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:17 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

@:de_boswachter
Die is eerder van Winston denk ik...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203558364
quote:

[..]

Dat is toch ook compleet onacceptabel? Hoeveel mannen hier zouden het wel ok vinden als willekeurige vrouwen dit soort gedrag zouden vertonen terwijl je boodschappen aan het doen/hond aan het uitlaten/aan het werk bent? Hoeveel mannen zouden het ok vinden om in het kruis of bij de billen gegrepen te worden en naar huis gevolgd worden tijdens een bezoek aan de kroeg? En dat soort shit gebeurt gewoon vaker dan men denkt. Dit soort grensoverschrijdend gedrag heeft echt helemaal niks met flirten te maken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 7 februari 2022 @ 19:18:58 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_203558366
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

Ik weet nog wel dat ik 16 was en in de supermarkt achter de kassa zat en dat de manager zei dat ik wel een beetje lief moest blijven lachen. Pas recent ontdekt dat dat ook seksisme is. Dat wordt nooit tegen een jongen gezegd.
  maandag 7 februari 2022 @ 19:20:16 #16
13462 BansheeBoy
pi_203558384
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:18 schreef Mishu het volgende:

[..]
Ik weet nog wel dat ik 16 was en in de supermarkt achter de kassa zat en dat de manager zei dat ik wel een beetje lief moest blijven lachen. Pas recent ontdekt dat dat ook seksisme is. Dat wordt nooit tegen een jongen gezegd.
Hoezo is dat nou weer seksisme??? Lief lachen?? :?

Hij zei niet sexy lachen toch?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_203558385
Een topic in vbl en een topic nws

lekker bezig mods :')
graag op anoniem
  maandag 7 februari 2022 @ 19:20:58 #18
13462 BansheeBoy
pi_203558395
quote:
6s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:20 schreef KingRoland het volgende:
Een topic in vbl en een topic nws

mods :')
Is het een beetje wetenschappelijk daar? Dan kom ik er zo aan.

pi_203558412
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Is het een beetje wetenschappelijk daar? Dan kom ik er zo aan.

Ja en een warm bad
graag op anoniem
pi_203558413
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hoezo is dat nou weer seksisme??? Lief lachen?? :?

Hij zei niet sexy lachen toch?

Is dat ooit aan jou gevraagd, dat je lief moest lachen?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 7 februari 2022 @ 19:22:19 #21
78780 deedeetee
pi_203558420
quote:
"Ik schaam me kapot", schrijft Overmars in de verklaring. "Vorige week werd ik geconfronteerd met meldingen over mijn gedrag. En hoe dit op anderen is overgekomen. Helaas realiseerde ik me niet goed dat ik hiermee grenzen heb overschreden, maar dat werd me deze dagen wel duidelijk.
Klinkt zo apart. Denkt zo'n man nu echt dat elke vrouw die HIJ leuk vind speciale aandacht op prijs stelt ? Dat komt op mij toch als mega arrogant over hoor. Of hij heeft en betonnen plaat voor zijn kop, dat kan ook natuurlijk. |:(
Ajax is er maar mooi klaar mee.
  maandag 7 februari 2022 @ 19:22:27 #22
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203558422
quote:
6s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:21 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Ja en een warm bad
Met negersex.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203558426
quote:

Het mag ook weer niet overdreven worden, het moet wel leefbaar blijven. Niet op alle slakken zout gaan leggen. Zaken als dickpics, stalken en aanraken/aanranding gaan écht te ver.

Gewoon het ouderwetse normaal doen en je niet als een creep gedragen lijkt me een prima richtlijn. Mensen die dat te moeilijk vinden kunnen het beste op hun zolderkamer blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door NightDancert op 07-02-2022 19:33:28 ]
  maandag 7 februari 2022 @ 19:22:49 #24
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203558429
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee. Naar marc, niet naar compleet Ajax.
Zoals ik al zei, dat moet nog maar blijken. Ik wacht nog even het NRC af wat dat betreft

VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 7 februari 2022 @ 19:23:01 #25
13462 BansheeBoy
pi_203558434
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Is dat ooit aan jou gevraagd, dat je lief moest lachen?
Nee, maar heb vaak genoeg gehoord dat er door leidinggevenden tegen mannen werd gezegd "wees een vent".

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')