abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203589776
quote:
Dankjewel.
Had het inmiddels op een Russische overheidssite gevonden.

quote:
Article 1: the parties should not strengthen their security at the expense of Russia's security;
Gaat niets veranderen aan het leven van alle dag. "alle autonomie en vrijheid zult moeten opgeven" is dus tamelijk overdreven.
quote:
Article 2: the parties will use multilateral consultations and the NATO-Russia Council to address points of conflict;
Gaat niets veranderen aan het leven van alle dag. "alle autonomie en vrijheid zult moeten opgeven" is dus tamelijk overdreven.
quote:
Article 3: the parties reaffirm that they do not consider each other as adversaries and maintain a dialogue;
quote:
Article 4: the parties shall not deploy military forces and weaponry on the territory of any of the other states in Europe in addition to any forces that were deployed as of May 27, 1997;
quote:
Article 5: the parties shall not deploy land-based intermediate- and short-range missiles adjacent to the other parties;
quote:
Article 6: all member States of the North Atlantic Treaty Organization commit themselves to refrain from any further enlargement of NATO, including the accession of Ukraine as well as other States;
quote:
Article 7: the parties that are member States of the North Atlantic Treaty Organization shall not conduct any military activity on the territory of Ukraine as well as other States in the Eastern Europe, in the South Caucasus and in Central Asia; and
quote:
Article 8: the agreement shall not be interpreted as affecting the primary responsibility of the Security Council of the United Nations for maintaining international peace and security.

Verder natuurlijk een aantal vrij onredelijke eisen om op te leggen aan andere soevereine landen die wel degelijk invloed hebben op de militaire autonomie van landen. Geen land is in deze tijd natuurlijk nog volstrekt militair autonoom, dat terzijde.

Kortom, van "alle autonomie en vrijheid zult moeten opgeven" is geen enkele sprake met dit pakket aan eisen.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 20:22:05 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203589819
nee natuurlijk gaat het niets veranderen aan het leven van de dag, daar is Rusland niet sterk en niet belangrijk genoeg voor

als we de beslissing echter aan Rusland overlaten geven we wel degenlijk onze autonomie en dus vrijheid op en dat doen we logischerwijs liever niet

daarnaast zijn sommige eisen gewoon niet bespreekbaar dus gaat dit 'spel' gewoon door ... met of zonder Oekraine
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 9 februari 2022 @ 20:24:45 #178
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203589880
De spirit of Neville is sterk in dit topic……
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 20:25:31 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203589900
het is ook niet alsof wel ingrijpen daar ons leven drastisch gaat veranderen ofzo
pi_203589931
quote:
88s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:22 schreef sp3c het volgende:
nee natuurlijk gaat het niets veranderen aan het leven van de dag, daar is Rusland niet sterk en niet belangrijk genoeg voor

als we de beslissing echter aan Rusland overlaten geven we wel degenlijk onze autonomie en dus vrijheid op en dat doen we logischerwijs liever niet

daarnaast zijn sommige eisen gewoon niet bespreekbaar dus gaat dit 'spel' gewoon door ... met of zonder Oekraine
Prima hoor, maar ik vind het allemaal nogal gejank om weinig. Alsof we nu als Nederland wel volledige (militaire) autonomie hebben. :')
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 20:27:30 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203589943
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Prima hoor, maar ik vind het allemaal nogal gejank om weinig. Alsof we nu als Nederland wel volledige (militaire) autonomie hebben. :')
wat de navo betreft wel ja en Rusland krijgt daar gewoon geen stem in
pi_203590084
quote:
88s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat de navo betreft wel ja en Rusland krijgt daar gewoon geen stem in
Dat hebben ze indirect natuurlijk wel.
En als we wereldvrede willen bewaren en zaken willen normaliseren dan zou de NAVO ook gewoon wat vaker Rusland en andere landen bij zaken moeten betrekken. Het kan geen kwaad om adviseurs uit te wisselen tussen militaire blokken indien daar nog geen sprake van is.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 20:38:03 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203590118
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat hebben ze indirect natuurlijk wel.
En als we wereldvrede willen bewaren en zaken willen normaliseren dan zou de NAVO ook gewoon wat vaker Rusland en andere landen bij zaken moeten betrekken. Het kan geen kwaad om adviseurs uit te wisselen tussen militaire blokken indien daar nog geen sprake van is.
dat laatste gebeurt natuurlijk gewoon al

verder nee, de Russen hebben hier absoluut niets over te zeggen, nu niet, nooit niet :)
pi_203590162
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dankjewel.
Had het inmiddels op een Russische overheidssite gevonden.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Verder natuurlijk een aantal vrij onredelijke eisen om op te leggen aan andere soevereine landen die wel degelijk invloed hebben op de militaire autonomie van landen. Geen land is in deze tijd natuurlijk nog volstrekt militair autonoom, dat terzijde.

Kortom, van "alle autonomie en vrijheid zult moeten opgeven" is geen enkele sprake met dit pakket aan eisen.
alles gaat niks veranderen, maar geeft Rusland vrij spel op het aanvallen van het westen. Want dit gaat nergens anders over. ze zien het westen als ene gevaar, de eu nog meer als navo, maar ze kunnen de eu niet direct ontmantelen, maar punt 4 is dus een directe ontmanteling van de eu (waar defensie ook samenwerken, en integreren op belangrijke aspecten).
pi_203590235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:41 schreef Korenfok het volgende:

[..]
alles gaat niks veranderen, maar geeft Rusland vrij spel op het aanvallen van het westen.
Want idd, dat zou niet volstrekte zelfmoord zijn....
Hou toch op met die irrealistische vijandsbeelden van een bloeddorstig volk wat zoekt naar wereldoverheersing. We leven niet in het Marvel universum.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 20:54:53 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203590408
zonder irrealistisch vijandsbeeld kunnen we dat hele eisenpakket toch gewoon negeren?

maken we zelf wel uit, niet jullie probleem verder
pi_203590591
Het Pentagon stuurt Amerikaanse troepen naar Polen om, in het geval van een invasie, duizenden Amerikanen op te vangen die het land zullen ontvluchten. Zij kunnen grensposten, tentenkampen en andere tijdelijke voorzieningen opbouwen.

twitter

Ik ben benieuwd of de EU ook dergelijke plannen heeft klaarliggen. Niet alleen Amerikanen zullen proberen het land te ontvluchten.

Verder is het weer niet best in Oekraïne. Aankomend weekend lijkt het wel te gaan vriezen.

twitter

Het programma voor de komende 2 weken.

twitter
pi_203591062
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ah natuurlijk, want wij doen daar niet aan uiteraard.
Ja maar hun!

Maar wat heeft Oekraïne jouw misdaan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203591151
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Want idd, dat zou niet volstrekte zelfmoord zijn....
Hou toch op met die irrealistische vijandsbeelden van een bloeddorstig volk wat zoekt naar wereldoverheersing. We leven niet in het Marvel universum.
Waarom dan deze eisen?
pi_203591222
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom dan deze eisen?
Voor stabiliteit, en het stoppen van een wapenwedloop wat ze financieel niet trekken.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 21:48:57 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203591273
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom dan deze eisen?
er valt helemaal niets te eisen

Rusland kan het vragen en we kunnen erover onderhandelen maar ik geloof niet dat Rusland iets te bieden heeft dat zo belangrijk is dat we ze inspraak geven in waar we onze troepen plaatsen ... zolang ze maar niet in Moskou neerstrijken zijn het hun zaken helemaal niet _O-

zelfde geld voor de middellange afstandsraketten, als er een bepaalde dreiging is (die is er nu niet) dan willen we ze gewoon kunnen plaatsen waar en wanneer nodig, daarvoor zouden we niet eerst aan ome vladimir toestemming moeten vragen

ook staat het een land als Roemenie natuurlijk vrij om zelf raketten te kopen
pi_203591332
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Voor stabiliteit, en het stoppen van een wapenwedloop wat ze financieel niet trekken.
Maar dat vragen ze niet, ze eisen dat landen uit de navo gaan en dat er geen internationale samenwerking is met landen die voor 97 niet bij de navo zaten. Dus waarom die eis? Wat winnen ze er mee?
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 22:06:44 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203591628
als ze het financieel niet trekken kunnen ze gewoon stoppen met die wedloop

het is niet alsof er iemand op het punt staat om ze aan te vallen ofzo
  woensdag 9 februari 2022 @ 22:13:28 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203591895
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:52 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar dat vragen ze niet, ze eisen dat landen uit de navo gaan en dat er geen internationale samenwerking is met landen die voor 97 niet bij de navo zaten. Dus waarom die eis? Wat winnen ze er mee?
Je noemt twee zaken die niet in het 8 puntenlijstje van Rusland staan. Waar haal je dat vandaan?
pi_203591970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als ze geen buurlanden binnengevallen waren dan was het stabiel.
Hadden ze ook geen sancties gehad en was hun economie niet met 35% gekrompen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_203592013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je noemt twee zaken die niet in het 8 puntenlijstje van Rusland staan. Waar haal je dat vandaan?
Artikel 4, 6 en 7. Je moet je tijdlijn even helder hebben.
pi_203592060
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
punt 4, gewoon lezen.
pi_203592084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Artikel 4, 6 en 7. Je moet je tijdlijn even helder hebben.
Gelezen, er staat nergens dat landen hun NAVO lidmaatschap moeten opzeggen. Tevens staat nergens dat er geen internationale samenwerking mag zijn. Dat zou ook tamelijk onmogelijk zijn aangezien alle landen samenwerken in bijvoorbeeld de VN, en Europese landen inclusief Rusland in diverse Europese samenwerkingsverbanden zitten.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 22:31:20 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203592102
het is eruit stappen of zichzelf volledig ontwapenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')