Even voor de duidelijkheid, ik reageerde op deze stelling:quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als de vrouw het niet ongewenst vindt, waarom zou je het dan afkeuren? Dat het moreel gezien laakbaar is, is weer wat anders. Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden. Overigens is algemeen bekend dat zulk gedrag onprofessioneel en niet wenselijk is, maar daardoor nog niet meteen Me2-achtig.
Ik ben het er mee eens dat het anders niet Me2-achtig is dan, maar het gedrag is zeker af te keuren.quote:Alleen als het 100% wordt opgedrongen en iemand er meteen al last van heeft is bepaald gedrag af te keuren.
Ze hebben het bij hun direct leidinggevende gemeld, al in 2019. Altijd weggewuifd of in de doofpot gestopt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan me er eigenlijk nog steeds niks bij voorstellen dat ze dat niet gewoon gemeld hebben bij de vertrouwenspersoon of desnoods 'n hooggeplaatste vrouwelijke medewerker. Daar zijn er wel wat van bij Ajax.
Esma Linnemann is ongesteld volgens mij.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Sjoerd inmiddels in een Twitterfittie terecht gekomen. Viel ook wel te verwachten als het om dit onderwerp gaat.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
@:Halcon @:Elan
Kan er wel om lachen. Maar het zegt genoeg over het gepolariseerde debat hierover.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Esma Linnemann is ongesteld volgens mij.
Kan er weinig anders van maken van haar reacties.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kan er wel om lachen. Maar het zegt genoeg over het gepolariseerde debat hierover.
(Dit is overigens een Misogyne reactie van je. Bullebak.)
[ twitter ]
Niets meer dan gespeculeer natuurlijk (wat prima is verder, doen we allemaal wel volgens mij).quote:
Is ook een filmpje van 2 dagen geleden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niets meer dan gespeculeer natuurlijk (wat prima is verder, doen we allemaal wel volgens mij).
Je kan nu niet zoveel anders dan afwachten wat die onderzoekjes gaan zeggen, of er moeten toch vrouwen aangifte gaan doen. Zolang dat niet gebeurt blijft het bij wat er nu bekend is; wat vieze appjes met piemels erin. Schandalig, maar verder kan je er niet zoveel mee lijkt me.
Jemig, denk ik op iets actueels te reageren. Flopshow.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Is ook een filmpje van 2 dagen geleden.
Hag nu bij ESPN. Prima reactie imo.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jemig, denk ik op iets actueels te reageren. Flopshow.
Daarnaast neemt niemand Gijp serieus.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Is ook een filmpje van 2 dagen geleden.
Zeker op dit gebied niet.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Daarnaast neemt niemand Gijp serieus.
Ja eens, ik viel wat later in maar prima reactie wat ik heb gezien. Het blijft ongemakkelijk maar daar kan Ten Hag niet zoveel aan doen verder, zo is ie nou eenmaal.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hag nu bij ESPN. Prima reactie imo.
Aha, nou als onderzoeksjournalist René van der Gijp het zegt..quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Komen nog 800 lijken uit de kast zegt hij.
Hij kan het weten. Deel van die lijken zal wel bij hem in de kast liggen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Komen nog 800 lijken uit de kast zegt hij.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Daarnaast neemt niemand Gijp serieus.
Volgens hem niet want heeft (volgens hem in dit filmpje) nooit in een machtspositie gezeten.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij kan het weten. Deel van die lijken zal wel bij hem in de kast liggen.
Het is een wisselwerking inderdaad. (Heb je quote maar even in het betreffende topic gezet.) Er zitten goede kanten aan want niet alles kan en mag zomaar straffeloos plaatsvinden. En ergens is het misschien wel goed dat het extreem vrije seksuele (app)-verkeer wat wordt ingedamd. Al staat dit dan weer lijnrecht tegenover de mening van nieuwe feministen die vinden dat vrije seks ook zoveel mogelijk moet worden gestimuleerd.quote:Op woensdag 9 februari 2022 20:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze zijn er zelf bij. Een betere wereld begint bij jezelf. Veel dingen gaan door zolang je er aan mee blijft doen. Maar er heerst sowieso een heel vervelend sfeertje met dat cancel-gedoe. Iedere clown die op tv komt en 'n afwijkende mening blijkt te hebben, krijgt meteen te maken met allerlei samenwerkingen die opgezegd worden,
Bedrijven doen dat omdat mensen er om zeuren. Mensen zeuren er om omdat bedrijven dat doen. Doen bedrijven dat niet meer, dan kun je zeuren tot je een ons weegt, maar dan gaat de lol er na verloop van tijd ook wel weer vanaf.
Goed voorbeeld van waarom ik niet aan Twitter doe. Overigens ben ik #team Sjoerd.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Sjoerd Mossou is aan het intimideren.
[ twitter ]
Vond het wel grappig. En volledig met Sjoerd eens inderdaad, die mensen slaan door in hun zwart-wit wereldbeeld waarin geen ruimte meer is voor nuance in dit soort zaken.quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Goed voorbeeld van waarom ik niet aan Twitter doe. Overigens ben ik #team Sjoerd.
Mensen slaan door en wekken de indruk dat zij zich beter voelen dan een ander, zoals in dit geval Overmars. Al die moraalridders kan je maar beter wantrouwen, leuke mensen zijn het in ieder geval niet. Overmars heeft aan niemand daadwerkelijk met zijn handjes gezeten, het gaat alleen om onwenselijk gedrag. De hysterische manier waarop de man nu gecanceld wordt, zegt meer over de enge maatschappij waar wij in leven dan over Overmars.quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vond het wel grappig. En volledig met Sjoerd eens inderdaad, die mensen slaan door in hun zwart-wit wereldbeeld waarin geen ruimte meer is voor nuance in dit soort zaken.
Ja helemaal eens. In vergelijking met andere oud-voetballers is Overmars denk ik zelfs nog vrij "netjes" gebleven. Geloof maar niet dat het er in de jaren 80 en 90 zo zachtzinnig aan toeging.quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mensen slaan door en wekken de indruk dat zij zich beter voelen dan een ander, zoals in dit geval Overmars. Al die moraalridders kan je maar beter wantrouwen, leuke mensen zijn het in ieder geval niet. Overmars heeft aan niemand daadwerkelijk met zijn handjes gezeten, het gaat alleen om onwenselijk gedrag. De hysterische manier waarop de man nu gecanceld wordt, zegt meer over de enge maatschappij waar wij in leven dan over Overmars.
quote:“Ik vind wel dat de man doorslaat, maar op het moment dat er grensoverschrijdende dingen gebeuren bij Ajax en jij zegt dat de vrouwen gewoon even naar de directie moeten lopen en je er later achterkomt dat er veel meer aan de hand is...”, zei Genee, die zijn zin niet kon afmaken. Derksen onderbrak: “Oh, hier komt de ethicus weer. Het is het oude liedje. Ja, kom maar! Je komt je gelijk weer halen. Als zo’n vrouw een dickpic gestuurd krijgt, zou ik meteen met het telefoontje naar Overmars lopen en zou ik zeggen: ben je nou helemaal begodverdomd, klootzak, wie denk je dat je bent?”
Genee stipte aan dat niet iedere vrouw zo stevig in haar schoenen staat, “Nee, blijkbaar. En dan gaan ze klikken bij de NRC. Dat vind ik karakterloos”, reageered Derksen. "Je zoekt een andere weg dan de weg naar Overmars.” Genee vroeg Derksen of hij zich er niets bij kan voorstellen dat vrouwen het eng vinden om rechtstreeks op Overmars af te stappen. “Ja, maar ik ga niet met de presentator in discussie”, aldus Derksen. Genee vindt ook dat de kritiek ‘doorslaat’, maar denkt dat Derksen te weinig begrip heeft voor de vrouwen.
“Ik vind wel: als er een situatie is die zo extreem is, waarin vrouwen zich onveilig voelen, dan kun je daar toch niet omheen fietsen?”, vroeg Genee zich af. “We worden een beetje hysterisch”, stelde Derksen. “Er is één gek die zijn lul fotografeert in het schijthuis bij Ajax en er komt een professor op tv die ons de schuld ervan geeft. Kom op, zeg.” Derksen sprak Voermans rechtsreeks aan en zegt zijn 'sixties-en-seventies-cultuur' te zullen behouden en verkeerde grappen te zullen maken totdat Talpa-baas John de Mol hem 'eruitgooit'.
Jarenlang dickpics en geile berichten sturen naar vrouwen die daar niet op in gaan. Die dit melden bij hun leidinggevenden, waar vervolgens niks mee wordt gedaan.quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja helemaal eens. In vergelijking met andere oud-voetballers is Overmars denk ik zelfs nog vrij "netjes" gebleven. Geloof maar niet dat het er in de jaren 80 en 90 zo zachtzinnig aan toeging.
En sinds er telefoons zijn, heb het eerder gezegd, sturen mannen (en ook veel vrouwen) vieze appjes. Dat je dit als TD van Ajax beter niet kunt doen lijkt me duidelijk. Maar de manier waarop slachtofferschap nu gecultiveerd wordt staat me tegen. In het Ajax-topic was ik al een vuile klootzak als ik het ongelofelijke leed van deze vrouwen durfde te bagatelliseren. Dan is er geen ruimte meer voor nuance maar alleen nog maar zwart-wit terrein terwijl er ontzettend veel vrouwen zijn die weleens seksuele appjes hebben ontvangen en daar echt niet voor in therapie hoeven.
Je ziet het aan de ongemakkelijke manier waarop voetballers in talkshows reageren. Gijp, Theo Janssen, Van Hooijdonk, Van der Meijde. Maarja die jongens zijn nog niet publiekelijk geshamed dus hen slaat de goegemeente over. Juist omdat het zo enorm veel voorkomt zou men best even wat rustiger mogen reageren. Ja het is niet netjes en voor veel vrouwen vervelend maar we moeten niet overdrijven. We hebben het niet over verkrachtingen ofzo.
Ah jij hebt de appjes zelf ingezien begrijp ik.quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jarenlang dickpics en geile berichten sturen naar vrouwen die daar niet op in gaan. Die dit melden bij hun leidinggevenden, waar vervolgens niks mee wordt gedaan.
Medewerkers die waarschijnlijk niet vandaag op morgen ontslag kunnen nemen omdat de rekeningen nu eenmaal betaald moeten worden. Die dagelijks in zo'n omgeving moeten werken.
Daar is gewoon heel veel fout aan, als je dat bagatelliseert heb je geen plaat voor je kop maar een heel appartementencomplex.
Dit zijn geen uit de hand gelopen geile gesprekjes op puberaal niveau maar eerder stalking.
Als meerdere vrouwen een verhaal van gelijke strekking hebben dan moeten we dat dus in twijfel trekken? waarbij de dader het ook nog toegeeft.quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ah jij hebt de appjes zelf ingezien begrijp ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |