Dat kan ook aan de westerling liggen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Doet me denken aan iemand die ik laatst sprak die uit het westen kwam en in Friesland uit een klein kutgehucht is weggejaagd met een hele hoop vernielingen aan zijn auto en die van zijn vrouw en veel andere treiterijen.
Nederland woont ook vol met Nederlanders die geen buitenlanders pesten. Dus????quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo is dat de reden? Genoeg Turken in Giethoorn die daar gezellig en zonder problemen wonen.
Klopt, ik kom ook uit een klein dorp in het oosten des lands en daar had je ook een paar westerlingen die anderen het leven zuur maakten; had je kanaries in een volière? Schandalig, die dieren moesten vrij de bossen in vliegen!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:26 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Dat kan ook aan de westerling liggen.
Hier komen ook veel westerlingen en dat gaat goed.
Ken alleen een gezin dat gaat klagen over busjes en aanhangers en dat mensen op zaterdag nog werken/beunen.
Tja dat moet je niet doen als je naar het oosten gaat. Maar daarvan word niet de auto vernield. Alleen niemand moet ze meer.
Echt de grootste onzin.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:31 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Zoveelste bewijs dat diverse samenlevingen een slecht idee is.
De achtergrond van de arbeidsmigrant kan echter wel veel invloed hebben op de integratie.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:35 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Echt de grootste onzin.
Ik ben tegen open grenzen en asielmigratie maar als mensen zich hier vestigen en bijdragen is daar niks mis mee.
Diversiteit hoeft ook niet verkeerd te zijn zolang er maar eenheid is.
En soms kun je ook niet meer zonder. Mijn tandarts bijvoorbeeld heeft al een aantal portugese en poolse tandartsen aan het werk. Ik maak nu standaard altijd de afspraak met de portugees. Ik heb nog nooit zo'n kundig tandarts gehad. Als wij geen tandartsen importeren hadden/hebben wij een probleem.
En dat zal in de toekomst voor meer beroepsgroepen gelden.
In Amsterdam zie ik veel regenboog vlaggen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:34 schreef SuperNeger het volgende:
Waarom moeten ze zo nodig de Turkse vlag uithangen?
Ga dan lekker in Turkije wonen.
Dit is Nederland, hier spreekt men Nederlands. Als je een vlag wilt uithangen is die rood-wit-blauw met soms een oranje lintje.
Daar krijg ik ook de schijt van. Flikker op met je kijk ons eens anders zijn vlag.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In Amsterdam zie ik veel regenboog vlaggen.
Niemand die dat als gewoon ziet hoor.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:09 schreef luxerobots het volgende:
Ik snap overigens niet waarom 'racisme' als een ergere misdaad gezien wordt dan andere pesterijen.
Als er met kanker naar je geroepen wordt en je autospiegel eraf getrapt wordt, lijkt me dat niet minder erg omdat er geen verwijzing naar afkomst gemaakt wordt.
Maar kennelijk is die verwijzing en het 'racisme' zo belangrijk dat het de kop van het nieuwsbericht is.
Hoezo is de achterliggende gedachte racisme? Kan jij in de koppies van de daders kijken?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:56 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Niemand die dat als gewoon ziet hoor.
Het gaat hier niet om alleen een scheldpartij en een autospiegel eraf trappen. Het is niet incidenteel, maar het zijn pesterijen die zich consequent herhalen en in dit geval als achterliggende reden komt dat door racisme. En ik vind het dapper van de moeder dat ze de media erbij gehaald heeft aangezien de politie haar liet stikken.
Dit is tegenstrijdig. Als mensen in de fundament van hun identiteit verschillen, dan kan er nooit sprake zijn van eenheid. Eenheid of overeenkomsten in secundaire zaken zoals collega tandarts zegt niks.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:35 schreef fubaaar22 het volgende:
Diversiteit hoeft ook niet verkeerd te zijn zolang er maar eenheid is.
Ze zeggen letterlijk’bruine aap’ ‘quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo is de achterliggende gedachte racisme? Kan jij in de koppies van de daders kijken?
In plaats van elkaar te bestrijden kan je ook krachten bundelen. Teams met meer diversiteit zijn over het algemeen sterker juist door die diversiteit omdat iedereen weer in iets anders beter is. In de samenleving is dat niet anders.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:57 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dit is tegenstrijdig. Als mensen in de fundament van hun identiteit verschillen, dan kan er nooit sprake zijn van eenheid. Eenheid of overeenkomsten in secundaire zaken zoals collega tandarts zegt niks.
Als je in de fundament verschilt van elkaar dan leidt dat alleen maar tot irritaties, ergernissen, conflicten, enz. Hoe meer homogeen, hoe meer vrede.
Dat hangt af van het doel waarmee het team is samengesteld en de aard van de diversiteit. Gaat het om talenten, kennis, achtergronden, waarden en normen? Die eerste elementen kunnen binnen de context van een (commerciële) relevantie hebben, maar je woonomgeving en de gemeenschap als geheel zijn geen werksituatie. Dat is je persoonlijke "comfort zone". En daar kunnen die culturele verschillen wel degelijk spanning opleveren.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:11 schreef qajariaq het volgende:
[..]
In plaats van elkaar te bestrijden kan je ook krachten bundelen. Teams met meer diversiteit zijn over het algemeen sterker juist door die diversiteit omdat iedereen weer in iets anders beter is. In de samenleving is dat niet anders.
De reden waarom je gepest wordt is bijna nooit hetzelfde als waar je voor uitgescholden wordt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:00 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Ze zeggen letterlijk’bruine aap’ ‘?
Klinkt mooi, maar als je onderling zó wil verschillen, maak je jezelf alleen maar zwakker. Je kan geen cohesie maken vab mensen die zó verschillen van elkaar. Soort wil altijd bij soort zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:11 schreef qajariaq het volgende:
In plaats van elkaar te bestrijden kan je ook krachten bundelen.
Jij hebt het slechts over vaardigheden/secundaire vertakkingen. Ik heb het over de fundament van een identiteit. In een homogeen land heb je ook diversiteit in vaardigheden en kwaliteiten natuurlijk (wat natuurlijk goed is).quote:Teams met meer diversiteit zijn over het algemeen sterker juist door die diversiteit omdat iedereen weer in iets anders beter is. In de samenleving is dat niet anders.
Turken en Nederlanders zijn allebei blank. De term racisme slaat dus helemaal nergens op. De Turkse nationaliteit of achtergrond is geen ras.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:09 schreef luxerobots het volgende:
Ik snap overigens niet waarom 'racisme' als een ergere misdaad gezien wordt dan andere pesterijen.
Als er met kanker naar je geroepen wordt en je autospiegel eraf getrapt wordt, lijkt me dat niet minder erg omdat er geen verwijzing naar afkomst gemaakt wordt.
Maar kennelijk is die verwijzing en het 'racisme' zo belangrijk dat het de kop van het nieuwsbericht is.
Ja discriminatie bestaat tegenwoordig blijkbaar niet meer.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Turken en Nederlanders zijn allebei blank. De term racisme slaat dus helemaal nergens op. De Turkse nationaliteit of achtergrond is geen ras.
Kom je nog met bewijs?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:31 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Die zoon had toch herrie geschopt en ruzie met een aantal jongens daar gezocht en gevonden?
Jij leeft in een andere wereld dan ik doe denk ik.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:20 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Klinkt mooi, maar als je onderling zó wil verschillen, maak je jezelf alleen maar zwakker. Je kan geen cohesie maken vab mensen die zó verschillen van elkaar. Soort wil altijd bij soort zijn.
[..]
Jij hebt het slechts over vaardigheden/secundaire vertakkingen. Ik heb het over de fundament van een identiteit. In een homogeen land heb je ook diversiteit in vaardigheden en kwaliteiten natuurlijk (wat natuurlijk goed is).
Jij gelooft in een links regenboog utopie wereld waar iedereen verschilt en vrolijk en blij samen leeft. Dat heet fantasie. Dit links diversiteitsdwang idee is gekomen om expres banden te verbrekem en cohesie tussen mensen zwak te maken. Zo wordt de staat alleen maar sterker.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Jij leeft in een andere wereld dan ik doe denk ik.
Het gaat om 5 jongens (kwetsbare jongeren?) die ruzie hebben met één jongen. Vervolgens schelden ze hem uit met zijn afkomst, hoezo komt het dan door racisme? Er is racistisch gescholden en daar staat een straf op, maar dat zegt natuurlijk niks over de oorsprong of over het dorp.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:56 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Niemand die dat als gewoon ziet hoor.
Het gaat hier niet om alleen een scheldpartij en een autospiegel eraf trappen. Het is niet incidenteel, maar het zijn pesterijen die zich consequent herhalen en in dit geval als achterliggende reden komt dat door racisme. En ik vind het dapper van de moeder dat ze de media erbij gehaald heeft aangezien de politie haar liet stikken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |