Zeker weten! Toen we het huis kochten hadden we nog 7 maanden de tijd, die konden we mooi gebruiken om plannen te maken en alvast wat in te gaan pakken. Nu is het over 2 maanden al zover en we moeten nog heel veel doenquote:Op vrijdag 18 maart 2022 15:29 schreef Seven. het volgende:
Goed nieuws en voor je het weet is het 1 juni!
We hebben laatst al een hele boel opgeruimd, 1 kamer stond helemaal vol met de halve inventaris van mijn schoonmoeder. De kamer moest leeg voor de foto's en veel is inderdaad naar de kringloop gegaanquote:Op vrijdag 18 maart 2022 16:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Eerst opruimen (oftewel wegdoen) en dan pas gaan inpakken. Bel de kringloop maar alvast voor een ophaalafspraak, da’s een mooie stok achter de deur voor jezelf
Ongelooflijk hoeveel spullen een mens kan bewaren hèquote:Op vrijdag 18 maart 2022 17:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Hou op schei uit over de halve inventaris van schoonmoeder, ik ben hier ook weer bezig om er vanaf te komen in de aanloop naar de verhuizing. Ik hoop er nog wat aan over te houden dmv verkoop, er zijn destijds al enorme ladingen naar de kringloop gegaan, volgens mij zijn ze 3 keer komen ophalen.
Mijn schoonmoeder kwam vanuit enorme huizen in het buitenland terug naar Nederland, ze heeft daar al veel achtergelaten en verkocht en toen ze uiteindelijk in Nederland een huis vond bleek dat de inhoud van de verhuisopslag lang niet paste, dus toen is er nog heel wat weggegaan. Ze heeft uiteindelijk maar 4 jaar in dat huis gewoond, er stonden op zolder nog allerlei dingen ingepakt, maar het huis had enorm veel inbouwkasten op maat van de vorige bewoner, dus er kon veel in. Voorraden handdoeken voor een klein hotel, echt dat niveauquote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ongelooflijk hoeveel spullen een mens kan bewaren hèMijn moeder is na het overlijden van mijn schoonmoeder flink gaan opruimen in huis, ze wilde ons dat niet nog eens aandoen. Heel lief maar ik hoop vooral dat het nog lang niet nodig is!
Zoiets hadden wij met de emigratie. Binnen no time gingen we van 3 maanden de tijd naar 3 weken, en vervolgens naar 3 dagen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 15:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zeker weten! Toen we het huis kochten hadden we nog 7 maanden de tijd, die konden we mooi gebruiken om plannen te maken en alvast wat in te gaan pakken. Nu is het over 2 maanden al zover en we moeten nog heel veel doenInpakken nog niet eens aan begonnen
Er zijn natuurlijk heel veel dingen die je niet wekelijks/maandelijks gebruikt, daar kunnen we al best een beginnetje mee maken. De echt belangrijke dingen natuurlijk pas vlak voor de verhuizingquote:Op zondag 20 maart 2022 10:54 schreef SV-tje het volgende:
Fijn dat het goed komt met de aannemer.
Inpakken zo kort mogelijk van te voren doen. Als je dingen een paar maanden van te voren al kunt inpakken is de vraag hoe hard je het eigenlijk nodig hebt
En nu woon je er alweer bijna 3 maanden #stopdetijdquote:Op zondag 20 maart 2022 11:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Zoiets hadden wij met de emigratie. Binnen no time gingen we van 3 maanden de tijd naar 3 weken, en vervolgens naar 3 dagen.![]()
![]()
Dubbel zo groot gaan wonen scheelt wel, wij moesten van een koophuis downsizen naar één bestelbus.
Wat fijn dat het toch nog goed is gekomenquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:08 schreef MaJo het volgende:
Ik ben vrolijkWe hebben de offerte van de aannemer geaccepteerd (rib uit ons lijf
) en hij gaat meteen voortvarend aan de slag. Volgende week gaat hij alles bekijken met de vloerverwarmingsman en op de dag dat wij de sleutel krijgen komt hij langs om alles sloopklaar te maken en gaat de elektricien meteen aan de slag
Het geeft ontzettend veel rust dat de planning nu weer bij hem ligt.
We gaan zo naar een badkamerwinkel (op aanraden van @:Puala) om eens te kijken of we knopen door kunnen hakken
oh dat is fijnquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:08 schreef MaJo het volgende:
Ik ben vrolijkWe hebben de offerte van de aannemer geaccepteerd (rib uit ons lijf
) en hij gaat meteen voortvarend aan de slag. Volgende week gaat hij alles bekijken met de vloerverwarmingsman en op de dag dat wij de sleutel krijgen komt hij langs om alles sloopklaar te maken en gaat de elektricien meteen aan de slag
Het geeft ontzettend veel rust dat de planning nu weer bij hem ligt.
We gaan zo naar een badkamerwinkel (op aanraden van @:Puala) om eens te kijken of we knopen door kunnen hakken
Gemixte gevoelens... Assortiment was top, het beste dat we tot nu toe hebben gezien. We waren alleen niet echt te spreken over de verkoper. Jonge jongen met weinig ervaring. Omdat we zelf ook nog twijfelen over een aantal zaken zijn we op zoek naar iemand die doortastend is en mee kan denken, dat was niet het geval. We gaven aan te twijfelen over dingen en dan moesten we kiezen en dan zette hij het op een bestelformulier. Ook de volgorde was een beetje raar: eerst het bad, dan de kranen, wastafelmeubel. Toen we vroegen of ze ook mee konden denken en iets konden tekenen was het antwoord dat ze dit pas doen na een getekende offerte. Ik kan me voorstellen dat ze je niet met een tekening de deur uit sturen maar gewoon op het scherm tekenen en daarna keuzes maken is toch niet teveel gevraagd? Maar goed, we gaan nu eerst even online finetunen en dan gaan we later misschien nog eens terug.quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:37 schreef Puala het volgende:
[..]
oh dat is fijn
En hoe was de badkamertoko?
Erg rare gang van zaken dan, je moet eerst echt wat willen kopen voordat ze ook maar laten zien hoe iets zou kunnen gaan worden ? Ik bedoel dat ze niet hele ontwerpen of offertes meegeven dat kan ik dan nog een keer begrijpen. Maar je wil toch weten wat je koopt en hoe het geheel dan oogt in de badkamer ?quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gemixte gevoelens... Assortiment was top, het beste dat we tot nu toe hebben gezien. We waren alleen niet echt te spreken over de verkoper. Jonge jongen met weinig ervaring. Omdat we zelf ook nog twijfelen over een aantal zaken zijn we op zoek naar iemand die doortastend is en mee kan denken, dat was niet het geval. We gaven aan te twijfelen over dingen en dan moesten we kiezen en dan zette hij het op een bestelformulier. Ook de volgorde was een beetje raar: eerst het bad, dan de kranen, wastafelmeubel. Toen we vroegen of ze ook mee konden denken en iets konden tekenen was het antwoord dat ze dit pas doen na een getekende offerte. Ik kan me voorstellen dat ze je niet met een tekening de deur uit sturen maar gewoon op het scherm tekenen en daarna keuzes maken is toch niet teveel gevraagd? Maar goed, we gaan nu eerst even online finetunen en dan gaan we later misschien nog eens terug.
Dat lijkt mij dus ook... Toen hij voor de tweede keer met een brochure kwam om dingen uit te zoeken zijn we afgehaaktquote:Op donderdag 24 maart 2022 20:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Erg rare gang van zaken dan, je moet eerst echt wat willen kopen voordat ze ook maar laten zien hoe iets zou kunnen gaan worden ? Ik bedoel dat ze niet hele ontwerpen of offertes meegeven dat kan ik dan nog een keer begrijpen. Maar je wil toch weten wat je koopt en hoe het geheel dan oogt in de badkamer ?
Dat is natuurlijk ook prima maar dan had hij niet moeten zeggen dat het mogelijk is. Al heb ik achteraf ook het idee dat hij het eigenlijk niet wist en maar wat zeiquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:46 schreef Puala het volgende:
Het hangt er denk ik vanaf wat je zoekt in een badkamerwinkel. De winkel waar Majo gister is geweest richt zich op het verkopen van artikelen die nodig zijn voor je badkamer, maar ontwerpt en installeert zelf niet.
Dit paste prima in het plaatje toen ze 1:1 haar badkamer wilde vervangen. Gezien ze nu open staat voor het compleet wijzigen van haar badkamerindeling verandert ook je behoefte, want je wilt een andere indeling ingetekend krijgen.
Neemt niet weg dat ze helaas een verkeerde/onervaren verkoper heeft getroffen. De verkoper die ik had daar heeft prima meegedacht in welke muren je met welke tegels kon doen etc. Maar inderdaad ook geen ontwerp gemaakt en de producten niet ingetekend.
Welke 2 indelingen zijn dat?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook prima maar dan had hij niet moeten zeggen dat het mogelijk is. Al heb ik achteraf ook het idee dat hij het eigenlijk niet wist en maar wat zei![]()
Op zich zijn we al wel weer een stuk verder, we weten nu wel welke richting we op willen gaan qua meubel, type douche, kleur kranen en de tegels. Alleen de indeling blijft een ding. Mijn man zweert bij de indeling zoals deze nu is en ik bij de “Claudia indeling”, volgens mij flowt dat gewoon beter. En dan is een (3D) tekening wel handig om het echt voor je te zien
Goeiequote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:16 schreef Puala het volgende:
[..]
Welke 2 indelingen zijn dat?Er staan er genoeg in je topic
![]()
En beetje jammer dat hij wat zei. Dat geeft je niet echt het vertrouwen wat je wilt.
Ik vond het fijn dat ze zo veel hebben liggen/hangen qua materiaal dat je echt heel veel kan bekijken en inbeelden.
Vind jij de indeling zo vervelend dat je t om zou gooien tegen heel veel geld? Ik niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:15 schreef Seven. het volgende:
Waarom zweert je man bij de huidige indeling? Ik zie zelf de voordelen niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |