Santello | vrijdag 4 februari 2022 @ 11:06 |
Hey, Iemand ervaringen met goederen die vanuit het buitenland aankomen in Nederland? Ik schrok een beetje van de lossingskosten. Dat is puur lossen vanuit de container. Lossingskosten : 667,35 euro Ik vind het nogal duur! Klopt de prijs een beetje? Dit gaat overigens via een agent die toegang tot de haven heeft. Zit al te kijken hoe ik dit zelf kan regelen voor in de toekomst. | |
Peejtur | vrijdag 4 februari 2022 @ 11:37 |
Schopje wgr | |
sjorsie1982 | vrijdag 4 februari 2022 @ 11:59 |
Ja dat zijn normale kosten. Als ik bedenk wat er moet gebeuren dan werken ze erg efficient om het voor die prijs te kunnen doen. Dit gaat toch om de kosten om een container van het schip op een trein of vrachtwagen te krijgen toch? | |
#ANONIEM | vrijdag 4 februari 2022 @ 12:28 |
@Solotovski | |
Solotovski | vrijdag 4 februari 2022 @ 14:59 |
Uit de OP: Dat is puur lossen vanuit de container. Wat voor container? Wat voor goederen? Vragen vragen vragen | |
sjorsie1982 | vrijdag 4 februari 2022 @ 15:35 |
Ja precies, dan vallen die kosten nog mee. | |
Solotovski | vrijdag 4 februari 2022 @ 16:24 |
TS, bedoel je misschien niet lossen vanaf het schip ipv lossen vanuit de container? | |
lichtknopje | vrijdag 4 februari 2022 @ 16:27 |
Zeker een zeevracht zending prepaid door de chinese leverancier naar Rotterdam laten verschepen? Gratis natuurlijk of voor heel weinig. Vervolgens wordt je geknipt en geschoren door de afhandelagent in NL die weer een deel van de opbrengsten teruggeeft aan de Chinese leverancier. Daarom altijd FOB kopen en transport naar NL zelf regelen via een nederlandse expediteur Hoe groot is de zending in cbm en kg's? of was het een volle container? | |
jesseax | vrijdag 4 februari 2022 @ 16:55 |
Dit is aan de hoge kant ja. Welke incoterms heb je afgesproken ? | |
Santello | zondag 6 februari 2022 @ 08:23 |
Precies dit inderdaad. Gaat niet eens om een container maar een item van 203kg verpakt. Wat een maffia praktijken van vooral de expediteur. Want dat is ook gewoon een Nederlands bedrijf die hier zijn zakken mee vult. Zonde allemaal. Het was al zo moeizaam om informatie te vergaren. Zowel de haven van Rotterdam als expediteurs die zich niet wilde mengen in een CIF. Ze wilde me ook nog eens naaien met verzending naar Amsterdam. Dat heb ik allemaal besproken met de leverancier, inclusief. De Expediteur wilde er niets van weten. Ondanks dat de voorwaarden ook bij hun op die manier bekend was. Duurde een aantal weken voordat ik daar bevestigd kreeg dat het wel inclusief verzending zal zijn. Afijn leergeld en voor de volgende lezer een wijze les. | |
Santello | zondag 6 februari 2022 @ 08:27 |
Hier de shipment die gelost wordt voor 667 euro haha. https://imgur.com/a/ZtZfbfz | |
Dribbel_ | zondag 6 februari 2022 @ 09:13 |
Waren dat puur je lossingskosten of je hele factuur voor het lossen? In de laatste geval betaal je o.a. lossingskosten, douane afhandeling,ISPS, gasvrijverklaring, THC bestemming, invoerrechten, BTW, ecotax en dieseltoeslag. Zijn veel relatief lage kosten, maar voor zo'n kleine zending wordt het relatief erg duur. | |
sjorsie1982 | zondag 6 februari 2022 @ 09:54 |
Voor een verzending met CIF vind ik dit 667 eigenlijk heen schappelijk. Helemaal met wat gewicht. | |
sjorsie1982 | zondag 6 februari 2022 @ 09:55 |
als particulier is CIF inderdaad een nobrainer, maar dat is logisch en gezond boeren verstand. | |
Twiitch | zondag 6 februari 2022 @ 10:11 |
Dit dus. De volgende keer een heel containerschip vullen en je bent per kg wat goedkoper uit. | |
sjorsie1982 | zondag 6 februari 2022 @ 11:44 |
klopt dat is economie 1.0 basisschool | |
qajariaq | zondag 6 februari 2022 @ 13:22 |
Heb je wel wat werk om de rest van de ruimte te vullen. En je moet wat voorfinancieren. | |
jesseax | zondag 6 februari 2022 @ 14:20 |
Mocht je vaker van plan zijn wat per boot te importeren stuur even een pm. | |
shazaam | maandag 7 februari 2022 @ 00:16 |
Dat is overslag, en duurt ook maar enkele minuten. (-edit- bedoel natuurlijk maar enkele minuten voor jouw specifieke container, gehele schip is een ander verhaal ![]() Lossen is het daadwerkelijk uitladen van je container. [ Bericht 14% gewijzigd door shazaam op 07-02-2022 00:23:28 ] | |
Santello | dinsdag 8 februari 2022 @ 00:11 |
| |
l1ghted | zondag 13 februari 2022 @ 14:07 |
Maffia... Naaien... Volgens mij snap je er geen hout van en gooi je er zulke termen maar in. Wellicht jezelf eerst goed (laten) informeren alvorens partijen zo weg zetten? | |
Santello | maandag 14 februari 2022 @ 07:57 |
Je hoeft geen expert op dat gebied te zijn om achteraf te ondervinden dat er sprake zijn van sneue praktijken. Dat het legaal is en dat je er zelf voor tekent etc doet daar niets van af. Het hele systeem maakt dit mogelijk. Dat systeem zorgt er weer dat het wel volgens de regels verloopt. Daar gaat het hier echter bij mij niet om. Overigens heeft een andere expediteur -die wel eerlijk een boekje open wilde doen- mij het precies met die woorden uitgelegd. Goed, dat kan ook een gefrustreerde ondernemer zijn geweest. | |
l1ghted | maandag 14 februari 2022 @ 18:06 |
Jij zegt t, maar er klopt geen hout van. |