Oh goeie, we zouden nog een bladblazer bestellen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:04 schreef Gieliovd het volgende:
Voor de piepschuim bolletjes, bladblazer een alles in een hoek blazen.
Pannen goed laten haken inderdaad met de toenemende stormen in ons land!
Schoorsteen ieder geval binnen slopen, scheelt weer buiten schaduw met je panelen!
Glaswol is niet altijd een goede optie, als de spouw niet ruim genoeg (minimaal 4cm) is en/of er teveel metselspecie (' metselbaarden' ) uitsteekt. Heb ik afgelopen week geleerd. Gelukkig kunnen wij wel aan de glaswol en hoeven we niet aan die piepschuimbolletjesmeuk. Maar er zijn legitieme redenen te bedenken waarom het nog wel gebruikt wordtquote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:19 schreef Claudia_x het volgende:
Piepschuim, wat haat ik dat spul! Iedereen die dat nu nog in de spouw of in de tuin gebruikt, kan wat mij betreft aambeien of een andere vervelende doch onschuldige aandoening krijgen.
Lila is niet mijn kleur, maar het wordt vast prachtig. De gordijnen vind ik net als @:thegirlnextdoor leuk! Ik weet niet of ik twee sterke patronen in één ruimte zou gebruiken, maar voor zover ik je via je topic heb leren kennen gaat het eigenzinnig én geslaagd worden.
Is PUR dan geen optie?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Glaswol is niet altijd een goede optie, als de spouw niet ruim genoeg (minimaal 4cm) is en/of er teveel metselspecie (' metselbaarden' ) uitsteekt. Heb ik afgelopen week geleerd. Gelukkig kunnen wij wel aan de glaswol en hoeven we niet aan die piepschuimbolletjesmeuk. Maar er zijn legitieme redenen te bedenken waarom het nog wel gebruikt wordt![]()
Als daar iets mee misgaat zit je met een vergiftigd huis. Dan koos ik toch ook al snel voor vervelende maar nooit giftige piepschuimbolletjes. Liever aambeien dan dood.quote:
Jawel, maar niet recycleerbaar en ook niet meer te verwijderen. Was voor ons geen optie geweest, want ze zijn nu bezig met het ontwikkelen van nieuwe materialen (Airofill o.a.) met betere isolatiewaarden, en dat is wel interessant om als mogelijkheid te behouden voor over een jaar of 10.quote:
Dat het niet te verwijderen is, is inderdaad een enorm nadeel! Dan zou ik het ook niet in de spouw nemen. Al lees ik wel dat er technieken zijn om ook PUR te verwijderen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jawel, maar niet recycleerbaar en ook niet meer te verwijderen. Was voor ons geen optie geweest, want ze zijn nu bezig met het ontwikkelen van nieuwe materialen (Airofill o.a.) met betere isolatiewaarden, en dat is wel interessant om als mogelijkheid te behouden voor over een jaar of 10.
Nu is het nog veel te duur voor ons (en ik wacht liever tot het wat verder ontwikkeld is). Glaswol en piepschuim kun je nog uit je spouw laten zuigen. PUR niet.
Die kans schijnt heel klein te zijn omdat het een kwestie is van PUR op de juiste manier samenstellen zodat die goed uithardt. PUR wordt dan ook veel toegepast, ook als vloerisolatie. Eén van m'n buren heeft het net laten doen. Maar ik snap dat ook die kleine kans voor menigeen al te veel zal zijn. Laat ik m'n uitspraak dan nuanceren en zeggen dat iedereen die glaswol kan gebruiken aambeien mag krijgen als-ie toch voor EPS kiest.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Als daar iets mee misgaat zit je met een vergiftigd huis. Dan koos ik toch ook al snel voor vervelende maar nooit giftige piepschuimbolletjes. Liever aambeien dan dood.
Is grotendeels te danken aan mijn ouders welquote:Op maandag 20 juni 2022 07:43 schreef Seven. het volgende:
Wat laten jullie de boel netjes achter na de klus.
Wat nu metquote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:19 schreef gcjoel het volgende:
Schoorstenen buiten zijn gesloopt, sowieso ter voorkoming van eventuele lekkages en schade…..
Mooi geworden! Daar hoef je je de komende 100 jaren geen zorgen meer over te maken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:03 schreef gcjoel het volgende:
De afwerking duurde langer dan gedacht, maar het dak is nu af:
Achter:
[ link | afbeelding ]
Hier liggen dinsdag zonnepanelen en zie je er niks meer van![]()
Zijkant:
[ link | afbeelding ]
Vind dat ze vooral dit heel mooi gedaan hebben![]()
We hadden geen gevelpannen en nu wel, dat is toch wel echt chiquer![]()
Voor:
[ link | afbeelding ]
Met dakraam!
Er missen dus nog 5 gevelpannen, deze zijn vrij lastig te vinden dus we hadden er niet genoeg. Maar we hebben vertrouwen dat we die nog kunnen vinden.
We hebben schroeven mee gekregen om ze vast te zetten net als de rest.
3 koeien in de tuin. Paar melkbussen tegen de gevel. Hoort eigenlijk wel bij zo'n huis hequote:Op donderdag 23 juni 2022 22:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou inderdaad!![]()
Wat een geweldig schattig huisje zo. Een soort oma-huisje. En dat bedoel ik alleszins positief. Knus, authentiek, boerderij-achtig. En dan in een groot blommenschort de voordeur open doen, terwijl een oude dikke kat zich in de vensterbank omdraait.Dat zie ik dan voor me.
Veel succes met het klussen!
Jaaa.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:28 schreef DrMarten het volgende:
[..]
3 koeien in de tuin. Paar melkbussen tegen de gevel. Hoort eigenlijk wel bij zo'n huis he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |