abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203469424

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:46:15 #2
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203469437
Ik denk dat ik maar carnaval ga vieren over een paar weken. Maar de arts microbioloog vindt het geen goed idee met de torenhoge besmettingscijfers want misschien loopt het daarna wel op in de ziekenhuizen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203469458
@Simmertje is ziek, dus kun je geen verzaking aanrekenen.
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:48:35 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203469466
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:47 schreef THEFXR het volgende:
@:simmertje is ziek, dus kun je geen verzaking aanrekenen.
Ook voor @Simmertje komen er tribunalen.
pi_203469468
Ik vind sowieso dat de CTB afgeschaft moet worden, maar ik vind het helemaal schofterig dat kinderen vanaf 12 nu ook een booster moeten nemen omdat ze anders hun vinkje kwijtraken.

Waarom willen / kunnen ze niet differentiëren naar risico groep? We kunnen ondertussen toch wel zien dat het voorkomen van verspreiding van het virus (ondanks de lockdown) niet echt gelukt is met de CTB. Dus dat kan het niet zijn.
pi_203469470
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:46 schreef popje het volgende:
Ik denk dat ik maar carnaval ga vieren over een paar weken. Maar de arts microbioloog vindt het geen goed idee met de torenhoge besmettingscijfers want misschien loopt het daarna wel op in de ziekenhuizen.
waarschijnlijk door drugs en alcohol misbruik.
pi_203469492
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:49 schreef zoost het volgende:
Ik vind sowieso dat de CTB afgeschaft moet worden, maar ik vind het helemaal schofterig dat kinderen vanaf 12 nu ook een booster moeten nemen omdat ze anders hun vinkje kwijtraken.

Waarom willen / kunnen ze niet differentiëren naar risico groep? We kunnen ondertussen toch wel zien dat het voorkomen van verspreiding van het virus (ondanks de lockdown) niet echt gelukt is met de CTB. Dus dat kan het niet zijn.
ze moeten gewoon even naar de teststraat gaan, dan positieve pcr test halen, en weer gratis vinkje.
pi_203469498
quote:
Het aantal coronabesmettingen in een land hangt nauw samen met de mate van vertrouwen van de bevolking in de overheid en elkaar. Dat zeggen onderzoekers in een studie die in het medische tijdschrift The Lancet is gepubliceerd. Vertrouwen of een gebrek daaraan is een betere graadmeter dan inkomensgelijkheid, de kwaliteit van de gezondheidszorg of hoe een land zich heeft voorbereid op de pandemie, zeggen de onderzoekers.
Pijnlijk dit. Overheid heeft een hoop vertrouwen verkwanseld met allerlei schandalen en affaires.
pi_203469511
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:47 schreef THEFXR het volgende:
@:simmertje is ziek, dus kun je geen verzaking aanrekenen.
Zo ziek dat ik zit te F5-en in de Ajax ticketshop voor een kaartje Ajax - Vitesse. Eerste dag dat ik uit quarantaine mag, perfect gepland. *O*
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:54:20 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203469525
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Pijnlijk dit. Overheid heeft een hoop vertrouwen verkwanseld met allerlei schandalen en affaires.
maar zijn de besmettingen hier dan meer dan elders?
pi_203469532
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Linkje van het onderzoek?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:56:17 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203469549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
Naar wat ik begrijp zal iedereen uiteindelijk besmet worden door de omikron variant van het covid virus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:57:20 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203469557
Als je gevaccineerd en geboosterd bent, heb je dan nog iets aan een herstelbewijs van een positieve PCR-test eigenlijk?
pi_203469561
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:52 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Zo ziek dat ik zit te F5-en in de Ajax ticketshop voor een kaartje Ajax - Vitesse. Eerste dag dat ik uit quarantaine mag, perfect gepland. *O*
hoeveel dagen mag je gamen?
pi_203469567
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je gevaccineerd en geboosterd bent, heb je dan nog iets aan een herstelbewijs van een positieve PCR-test eigenlijk?
nee
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:58:22 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203469569
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:56 schreef Megumi het volgende:

[..]
Naar wat ik begrijp zal iedereen uiteindelijk besmet worden door de omikron variant van het covid virus.
of een andere variant maar zal er inderdaad wel van komen
  woensdag 2 februari 2022 @ 09:59:09 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203469574
quote:
Op zich heb je die alleen nodig als je naar bepaalde landen gaat reizen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203469585
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:49 schreef zoost het volgende:

Heb je een bron van dat eerste? Laatste wat ik weet is dat 12-18 nog niet eens een booster kunnen krijgen, laat staan dat het dan verplicht wordt voor ze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203469593
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:37 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dan moet het wel op tv bekend gemaakt worden met een briefje.
En dat je dan de allerlaatste bent. Dat je op een briefje bekend wordt gemaakt, het licht uit mag doen, en het is klaar?
Vind ik wel een goede :Y
pi_203469607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:52 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Vrijwillig naar Ajax gaan, jij bent dus degene met de hoge koorts dat kan niet anders.
  woensdag 2 februari 2022 @ 10:03:57 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_203469609
quote:
Het huidige antwoord is nee, maar weet jij veel of de doelpalen weer tussentijds verplaatst worden...
pi_203469613
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:54 schreef Salina het volgende:

[..]
Linkje van het onderzoek?
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(22)00172-6/fulltext
pi_203469621
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 09:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat een golf wellicht wat minder steil is als men meer geneigd is om zich aan de maatregelen te houden, dan hebben we het vooral over eerste varianten. Tegen omicron valt wellicht weinig aan te doen.
pi_203469716
twitter

Interessant feitje, De kamer heeft nu pas gestemd over de verlenging van de noodwet van 1 december tot en met 1 maart.
pi_203469748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 10:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Interessant feitje, De kamer heeft nu pas gestemd over de verlenging van de noodwet van 1 december tot en met 1 maart.
Volgens mij stelde @trein2000 dat die stelling niet klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')