abonnement Unibet Coolblue
pi_203475091
Ja, besmettingen nu zeggen niks, of nauwelijks iets, en ziekenhuizen kunnen op dit moment wel een stootje hebben.

Hier trouwens nog een goede draad over hoe men het in Denemarken aanpakte. Veel meer testen, veel meer monitoren, een RIVM die live kan meekijken bij de testresultaten, testen centraal verwerken, etc:
twitter
pi_203475575
quote:
17s.gif Op woensdag 2 februari 2022 15:48 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Storingen, achterstanden, meerdere keren per week (of zelfs dagelijks) blijven testen........ ;(
Ja waarom doen 'we' het nog...
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203475801
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 17:41 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja waarom doen 'we' het nog...
Ja precies
pi_203475959
Ik denk dat de tijd rijp is om te gaan stoppen met testen bij geen klachten en stoppen met testen van scholieren om de paar dagen. Testen bij klachten of nauw contact met een ziek persoon (en dan bedoel ik niet langs gewandeld in de winkel) zijn absoluut nog nuttig.

Maar deze gekkigheid is niet vol te houden, nog even en heel NL moet dagelijks naar de GGD.
pi_203476045
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:19 schreef GereDathan het volgende:
Ik denk dat de tijd rijp is om te gaan stoppen met testen bij geen klachten en stoppen met testen van scholieren om de paar dagen. Testen bij klachten of nauw contact met een ziek persoon (en dan bedoel ik niet langs gewandeld in de winkel) zijn absoluut nog nuttig.

Maar deze gekkigheid is niet vol te houden, nog even en heel NL moet dagelijks naar de GGD.
Eens inderdaad :Y
  woensdag 2 februari 2022 @ 18:29:48 #131
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203476065
Hier lijken we over de piek heen te zijn. We zaten op meer dan 600 en gisteren ruim 400 en nu nog ruim 300.

345 Sittard-Geleen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator / Miss SHO woensdag 2 februari 2022 @ 18:35:41 #132
22592 crew  Ole
pi_203476144
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:19 schreef GereDathan het volgende:
Ik denk dat de tijd rijp is om te gaan stoppen met testen bij geen klachten en stoppen met testen van scholieren om de paar dagen. Testen bij klachten of nauw contact met een ziek persoon (en dan bedoel ik niet langs gewandeld in de winkel) zijn absoluut nog nuttig.

Maar deze gekkigheid is niet vol te houden, nog even en heel NL moet dagelijks naar de GGD.
Ik werk op een MBO school. Het is niet te doen meer! Ben gister snotterig / moe naar huisgegaan, Nu geen klachten meer. Ben volledig gevaccineerd. Officieel moet ik zelftest doen. Ik wacht nog even want hoef pas vrijdag op locatie!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_203476456
Het is ook een beetje de strekking van de virologen in dit stuk: https://www.nu.nl/coronavirus/6181726/heeft-testen-nog-wel-zin-nu-het-aantal-besmettingen-niet-meer-bij-te-houden-is.html

Testen om zicht te houden op het virus is vrij nutteloos nu, het is overal. Maar testen om vast te stellen wie wel of niet geinfecteerd is is wel nuttig. En dan lijkt het me vooral nuttig om symptomen te bevestigen. En in bepaalde groepen vrij onbelangrijk of contacten zonder symptomen ook nog negatief zijn (jongeren vooral).
pi_203476510
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het is ook een beetje de strekking van de virologen in dit stuk: https://www.nu.nl/coronavirus/6181726/heeft-testen-nog-wel-zin-nu-het-aantal-besmettingen-niet-meer-bij-te-houden-is.html

Testen om zicht te houden op het virus is vrij nutteloos nu, het is overal. Maar testen om vast te stellen wie wel of niet geinfecteerd is is wel nuttig. En dan lijkt het me vooral nuttig om symptomen te bevestigen. En in bepaalde groepen vrij onbelangrijk of contacten zonder symptomen ook nog negatief zijn (jongeren vooral).
Verdienen de GGD's niet hier grof, grof geld aan ook?
pi_203476594
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:59 schreef Confetti het volgende:

[..]
Verdienen de GGD's niet hier grof, grof geld aan ook?
Nou, GGDs zijn geen bedrijven hè. Ik verwacht niet daar veel mensen zich zitten te verrijken. Ik verwacht eerder dat de commerciële partijen hier op (willen) binnen lopen.

Het voorzetten van maatregelen en beleid is in het systeem ingebouwd. Lang nadat het probleem is verdwenen heb je nog last van de maatregelen. Dat is eigenlijk altijd zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 2 februari 2022 @ 19:07:55 #136
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203476672
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 61,7 naar 62,8.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 2 februari 2022 @ 19:12:34 #137
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203476726
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:29 schreef deedeetee het volgende:
Hier lijken we over de piek heen te zijn. We zaten op meer dan 600 en gisteren ruim 400 en nu nog ruim 300.

345 Sittard-Geleen
Maar zijn er daar dan geen storingen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 2 februari 2022 @ 19:23:10 #138
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203476881
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 19:12 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar zijn er daar dan geen storingen?
Geen idee of dat zo is. Ik heb eerlijk gezegd maling aan die storingen. :D
Volgens mij hebben ze die altijd al gehad, het is me een zooitje bij de GGD.... . Het ging fors omhoog en nu weer net zo snel omlaag, dus mijn conclusie is dat we de piek gehad hebben. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203476952
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 19:07 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 61,7 naar 62,8.
Werk eens een beetje door naar die 100%..... :')
pi_203477421
-nee dus, gaan we niet doen-

[ Bericht 85% gewijzigd door miss_sly op 02-02-2022 19:49:59 ]
  Moderator woensdag 2 februari 2022 @ 21:28:15 #141
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203479389
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 19:03 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Nou, GGDs zijn geen bedrijven hè. Ik verwacht niet daar veel mensen zich zitten te verrijken. Ik verwacht eerder dat de commerciële partijen hier op (willen) binnen lopen.

Het voorzetten van maatregelen en beleid is in het systeem ingebouwd. Lang nadat het probleem is verdwenen heb je nog last van de maatregelen. Dat is eigenlijk altijd zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de GGD's verdienen er wel flink aan. Alleen werkt het bij een overheidsinstantie anders. Aan 't eind van 't jaar een sluitende begroting en geen overschot hebben, het geld moet op zijn. Als 't niet op is krijg je 't jaar erna minder. Dat is natuurlijk een nogal perverse prikkel. GGD heeft zichzelf nu in de kijker gespeeld en heeft carte blanche om te veranderen waarvan ze denken dat 't veranderd moet worden. Ze hebben er dus weldegelijk profijt van.

Dat gezegd hebbende, ik vind wel dat de GGD's echt een monsterlijk grote taak redelijk goed gedaan hebben. Ze hebben te maken met een hoop bende van vroeger en hebben te maken met systemen die niet onderhouden zijn (ook omdat er niet voldoende budget was).
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 2 februari 2022 @ 21:30:58 #142
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203479449
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 21:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar de GGD's verdienen er wel flink aan. Alleen werkt het bij een overheidsinstantie anders. Aan 't eind van 't jaar een sluitende begroting en geen overschot hebben, het geld moet op zijn. Als 't niet op is krijg je 't jaar erna minder. Dat is natuurlijk een nogal perverse prikkel. GGD heeft zichzelf nu in de kijker gespeeld en heeft carte blanche om te veranderen waarvan ze denken dat 't veranderd moet worden. Ze hebben er dus weldegelijk profijt van.

[...]
Mee eens. Ik zeg trouwens altijd "dame blanche". :@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator woensdag 2 februari 2022 @ 21:32:37 #143
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203479473
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 21:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Mee eens. Ik zeg trouwens altijd "dame blanche". :@
Ik vraag in een restaurant altijd om een dame blanche zonder chocoladesaus :o
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 2 februari 2022 @ 21:43:49 #144
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_203479692
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 11:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
UK heeft 68 miljoen inwoners, 4x NL dus.
En om het even in perspectief te plaatsen met de huidige monitoring in Nederland. Het PIENTER onderzoek kijkt naar antistoffen in het bloed, daar deden 7700 mensen aan mee (maar niet allemaal doen meer mee). De laatste ronde was in November, en er komen 10 rondes in de komende 3 jaar, dus grofweg 7000 samples elke 3-4 maanden. In de UK dus 150.000 elke maand, met gelijke intensiteit zouden dat er in NL 37.500 elke maand zijn.
En Nederland doet voor zover ik weet geen landelijk onderzoek naar prevalentie via swab samples van neus en/of keel.
Maar beiden zijn op dit moment niet echt belangrijk. Bijna iedereen zal antistoffen hebben nu, en er is gigantisch veel virus in omloop. Het monitoren wordt juist belangrijker als er minder virus is. Je kunt dan oppikken of percentage mensen met antistoffen terugloopt, en hoe snel, wat belangrijk is om timing booster campagnes te bepalen. En als er weinig virus is, wordt het ook belangrijker te weten waar het rondwaart, of onder welke groepen, zeker als er niet meer massaal getest wordt, hoe beter je dat in beeld hebt, hoe eerder je kunt reageren.
Duidelijk. Je vergeet nog 1 factor: hoe ziek (of juist niet) men er nog van wordt. Want dat is de factor die de economie direct raakt. Het lijkt me niet meer dan logisch om dat mee te nemen in de statistieken. Momenteel schijnt het drama te zijn op dat gebied, maar dit zal geleidelijk minder moeten worden, naarmate men resistentie opbouwt. Zelf ben ik al immuun, dat bleek uit bloedonderzoek, dus ik maak me geen zorgen, maar mijn buren zitten momenteel allemaal in zelf-quarantaine en zijn goed ziek. (en nee, we zijn niet recentelijk bij elkaar over de vloer geweest). De reactie op omikron is dus per persoon verschillend. Ik ben de afgelopen 3 jaar geen dag ziek geweest, maar heb het dus wel gehad. Was best een verrassing.
Gevaccineerd.
pi_203479807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 21:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar de GGD's verdienen er wel flink aan. Alleen werkt het bij een overheidsinstantie anders. Aan 't eind van 't jaar een sluitende begroting en geen overschot hebben, het geld moet op zijn. Als 't niet op is krijg je 't jaar erna minder.
Nee, zo werkt dat niet. Alleen jaarlijkse exploitatiebudgetten moeten uitgegeven worden aan de vooraf vastgestelde doelen. Inkomsten gaan in de algemene middelen en het bestuur beslist dan waar het geld in de toekomst aan wordt uitgegeven. Dat kan aan een limonadezwembad zijn, maar ook aan terugbetaling van leningen of gewoon in de reserve.
Maar goed, erg off topic.
pi_203479823
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 21:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar de GGD's verdienen er wel flink aan. Alleen werkt het bij een overheidsinstantie anders. Aan 't eind van 't jaar een sluitende begroting en geen overschot hebben, het geld moet op zijn. Als 't niet op is krijg je 't jaar erna minder. Dat is natuurlijk een nogal perverse prikkel. GGD heeft zichzelf nu in de kijker gespeeld en heeft carte blanche om te veranderen waarvan ze denken dat 't veranderd moet worden. Ze hebben er dus weldegelijk profijt van.

Dat gezegd hebbende, ik vind wel dat de GGD's echt een monsterlijk grote taak redelijk goed gedaan hebben. Ze hebben te maken met een hoop bende van vroeger en hebben te maken met systemen die niet onderhouden zijn (ook omdat er niet voldoende budget was).
De GGD's verdienen er niet aan, er komt meer geld binnen, maar dat is wat anders. Ze hebben nu ook veel meer fte's, goeie baantjes voor jongeren! Ik denk niet dat de GGD's dat in stand houden om in stand te houden. Die mensen willen weer hun 'gewone' werk doen vooral, want ze weten dat dat belangrijk is. En ze zullen ook echt wel flink onder druk staan. Telkens weer die fokkers die zeuren over storingen enzo, daar zou ik ook onder bezwijken! :P
  Moderator woensdag 2 februari 2022 @ 21:54:25 #147
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203479913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 21:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De GGD's verdienen er niet aan, er komt meer geld binnen, maar dat is wat anders. Ze hebben nu ook veel meer fte's, goeie baantjes voor jongeren! Ik denk niet dat de GGD's dat in stand houden om in stand te houden. Die mensen willen weer hun 'gewone' werk doen vooral, want ze weten dat dat belangrijk is. En ze zullen ook echt wel flink onder druk staan. Telkens weer die fokkers die zeuren over storingen enzo, daar zou ik ook onder bezwijken! :P
Toen ik bij dit soort instanties (niet GGD zelf, aantal instanties die qua structuur erop lijken) als consultant rondwandelde was het een zegen als een project door een andere entiteit betaald werd, dan hielden ze meer over in de pot voor andere dingen. Dat kan inderdaad een limonadezwembad zijn of wat ook, maar ik zou er in elk geval 400% gebruik van maken en alles wat achterstallig is aanpakken.

Maar idd, offtopic. Ontopic, ik hoop wel dat de vervanging van HPZone nabij is :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203479963
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 21:43 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Duidelijk. Je vergeet nog 1 factor: hoe ziek (of juist niet) men er nog van wordt. Want dat is de factor die de economie direct raakt. Het lijkt me niet meer dan logisch om dat mee te nemen in de statistieken. Momenteel schijnt het drama te zijn op dat gebied, maar dit zal geleidelijk minder moeten worden, naarmate men resistentie opbouwt. Zelf ben ik al immuun, dat bleek uit bloedonderzoek, dus ik maak me geen zorgen, maar mijn buren zitten momenteel allemaal in zelf-quarantaine en zijn goed ziek. (en nee, we zijn niet recentelijk bij elkaar over de vloer geweest). De reactie op omikron is dus per persoon verschillend. Ik ben de afgelopen 3 jaar geen dag ziek geweest, maar heb het dus wel gehad. Was best een verrassing.
Inderdaad.
Vorig jaar moesten we vertrouwen in de vaccins krijgen, en dat moet eigenlijk nog steeds wat groeien want daar hebben echt heel veel aan te danken op dit moment. Omikron is milder, vooral met bestaande immuniteit. Maar nu moeten we (of meer, de overheid) ook vertrouwen krijgen dat nu alles loslaten niet tot overlast zal leiden.
Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat vanaf maart er nauwelijks nog regels zullen zijn in de grootste delen van Europa. We gaan een mooie lente en zomer tegemoet, ik heb er zin in!
pi_203479994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 21:50 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Nee, zo werkt dat niet. Alleen jaarlijkse exploitatiebudgetten moeten uitgegeven worden aan de vooraf vastgestelde doelen. Inkomsten gaan in de algemene middelen en het bestuur beslist dan waar het geld in de toekomst aan wordt uitgegeven. Dat kan aan een limonadezwembad zijn, maar ook aan terugbetaling van leningen of gewoon in de reserve.
Maar goed, erg off topic.
Bacardi lemon zwembad _O-
pi_203483278
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 21:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Bacardi lemon zwembad _O-
Ik snapte al niet waar de Koning van Rumpelrug zo enthousiast over was. Nu krijgt het sprookje dat ik 40 jaar terug hoorde een heel andere wending. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')