abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2003 @ 01:07:03 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_8246827
Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, maar ik ga het proberen zo duidelijk omgelijk te omschrijven zodat iemand me een raad kan geven wat ik hier mee kan doen

Vandaag ben ik met mijn gezin bij een stel kennissen geweest en ik ben me het lazerus geschrokken lang verhaal We gingen even met de kinderen, 2 van hun, 1 van mij de stad in. Door een pietluttig iets noemt moeder (zo zullen we dr even noemen) kind J. een klootzak, waarop kind J. van 8 jaar zegt dat ze zelf een klootzak is. Fout natuurlijk..... Maar wat er toen gebeurde, moeder gaat door met haar spullen in dr tas te bekijken en waarschuwt J. dat "ie ze krijgt" . J staat op en doet een stap achter uit, moeder staat op en vliegt J aan, midden in een winkelcentrum en geeft hem een aantal klappen in zn gezicht en op zijn hoofd. Uit herkenning voelde ik dit al aankomen en had ik me omgedraaid.... J komt mijn rochting op en moeder komt er achter aan, weer grijpt ze hem en wéér slaat ze hem in het gezicht. Ik raak in paniek omdat ik de klappen voelde. Ik schreeuw nog dat dit zo niet kan. J loopt weer een aantal stappen van moeder af en wéér grijpt ze hem, nu ook zo aan zn arm dat J in de rondte tolde en wéér die klappen op dat hoofdje en in dat gezicht. Ik brul nog redelijk in paniek dat dit niet kan en ik her niet tegen kan. J rent weg... Het is dat ik het niet gezien heb anders was ik meteen achter hem aan gevlogen.

Ik herkende dit zo vreselijk dat mijn hart brak voor dat kleine kereltje.... Ik had het gevoel dat ik mezelf zag staan. Dit laat me niet meer los, ik ben er letterlijk en figuurlijk ziek van en heb het gevoel dat ik iets moet doen voor dit mannetje, zoals er voor mij vroeger nooit wat gedaan is. Ik moet hem helpen, maar hoe?

Het is dat ik zwanger ben anders was ik er tussen gesprongen, maar ik weet van mijzelf dat dit op knokken tussen mij en moeder uitgelopen was, dit doe je je kind niet aan. Ik heb mijn dochter zo opgevoed dat als ze bijv. klootzak tegen me zou zeggen dat ik alleen maar kwaad hoef te kijken en ze wéét dat ze heel erg fout zit. Je hoeft verdomme je klauwen niet te gebruiken!! Mijn man plukte mijn dochter van ruim 3 tussen de meppende moeder vandaan dus die kon ook niet ingrijpen en voor mij is me dat kleine wondertje in mijn buik net ff te dierbaar om er tussen te springen, maar ik voel me hier nu zo verdomd schuldig om. Ik had er tussen moeten springen, dan had ik hem misschien een 2de en een 3de aanval kunnen besparen....

Na dit gebeuren heeft mijn man een gesprekje van man tot mannetje gehad met J en hebben ze afgesproken dat J hem een hand zou geven op het moment dat we weer buiten waren. Tijdens de lange wandeltocht naar het huis van het gezin heeft J 2x gevraagd of hij bij ons mag wonen. Dat is toch niet normaal voor een kind van 8 dat ons nog maar 2x gezien heeft. Ze zijn hier een keer geweest en wij nu daar. Mijn hart is groot genoeg om hem mee te nemen, als het aan mij ligt had ik dat ook gedaan, maar dat kan nou eenmaal niet.... Hij vroeg ook of hij hier een keer mocht logeren, met alle liefde zou ik dat doen, maar ik vrees dat als daar de bom weer eens barst (wat ik weet is hij vorige week nog door moeder door het keukenraam geduwt) hij naar mn huis komt lopen, maar dat is wel 40 km lopen, maar ik herken zo vreselijk veel in dit mannetje dat ik hem er voor aan zie.....

Het laat me maar niet los, ik loop met knallende koppijn door mn eigen veilige huis heen, van narigheid moet ik steeds kotsen, ik moet wat doen voor dit mannetje zodat hij later niet de problemen krijgt die ik heb gehad en nog heb, maar wat ??

ik ben er kapot van , voel me schuldig en machteloos

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8246861
Kop op, je kunt er niets meer aan veranderen. Slaan is niet goed, en al helemaal niet op deze manier, als ik het zo hoor. Dat kind doet na wat er gezegd word. Meer niet, weet hij veel. Je moet er alleen niet te zwaar aan tillen nu.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  maandag 3 februari 2003 @ 01:11:42 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_8246885
-edit- ongepast

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 03-02-2003 01:17]

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_8246926
melden bij de kinderbescherming.. wie weet wat er thuis gebeurd als ze alleen is..
Just when I thought I was out, they pulled me back in
pi_8246934
quote:
Op maandag 3 februari 2003 01:14 schreef static het volgende:

[..]

Ik ben niet rot, jij wel?

doe ff normaal
[url=http://www.fok.nl]Fok![/url]
pi_8246936
ik kan er natuurlijk weinigover zeggen, maar dat jochie zit ook fout toch? ik begrijp je moederlijk bezorgdheid en je verleden, maar dat jochie herhaalt zijn fouten, die moeder pakt het 1000% verkeerd aan, maar wat jouw man doet is ook verkeerd, hij moet niet als een vervanging gaan werken voor de moeder (of vader) van dat jochie (snap je, anders wordt een keuze voor verandering van zo'n kleintje ook niet makkelijker als ie constant de problemen kan ontvluchten...) maarja, dat is mijn view, beste wat jij kan doen is (of jouw man) gaan praten met de moeder van dat kleintje om niet meer te slaan, troost dat kleintje wanneer nodig maar bied geen veiligheid als vreemde, omdat het dan voor hem te makkelijk zal zijn te veranderen

(sorry voor het ontbreken van punten en comma's had geen zin om goed opgebouwd stukje tekst te maken...)

Unbanned :)
pi_8246949
Ik vind het heel knap dat je het je eigen kinderen niet aandoet, dat lukt niet iedereen die zelf slachtoffer is geweest. Ik denk dat dat al heel belangrijk is.Je zou er met die moeder over kunnen praten, om te beginnen. Maar doe er in ieder geval wel iets aan.
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2003 @ 01:18:32 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_8246965
Tuurlijk zit dat joch ook fout en hoort hij zn moeder niet uit te schelden, maar als ze zelf alleen maar uitgescholden worden weten ze toch ook niet beter, maar je hoeft als moeder zijnde toch niet meteen te meppen en daarna nog 2x aan te vallen.
pi_8246981
Moeder moet eens in therapie gaan.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_8246999
quote:
Op maandag 3 februari 2003 01:18 schreef moussy het volgende:
Tuurlijk zit dat joch ook fout en hoort hij zn moeder niet uit te schelden, maar als ze zelf alleen maar uitgescholden worden weten ze toch ook niet beter, maar je hoeft als moeder zijnde toch niet meteen te meppen en daarna nog 2x aan te vallen.
zoals ik al zei; ik vind dat 1000% fout.... maar ik vond je verhaal deels eenzijdig belicht en wilde wel aangeven dat het een wisselwerking is tussen moeder en kind (die dus niet goed is...)
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2003 @ 01:21:40 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_8247001
quote:
Op maandag 3 februari 2003 01:17 schreef oheng het volgende:
Ik vind het heel knap dat je het je eigen kinderen niet aandoet, dat lukt niet iedereen die zelf slachtoffer is geweest. Ik denk dat dat al heel belangrijk is.Je zou er met die moeder over kunnen praten, om te beginnen. Maar doe er in ieder geval wel iets aan.
Het is niet knap, wel moeilijk om juist niet datgene te doen wat jou zo geschaad heeft. Om het maar kort te houden, dat is dé reden waarom ik nu al 2 jaar voor 100% afgekeurt ben, de angst om niet goed genoeg te zijn voor mijn kind en om hetzelfde te gaan doen dat mij aangedaan is. Maar ik denk dat voor mij vandaag duidelijk is geworden dat ik het niet zal doen!!
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2003 @ 01:23:35 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_8247040
quote:
Op maandag 3 februari 2003 01:20 schreef Vampier het volgende:
Moeder moet eens in therapie gaan.
het kind is in "therapie" omdat hij het stempeltje ADHD heeft.... maar al 5 jaar zijn ze aan het knokken voor erkenning van ADHD.... ik kan hier misschien niet over oordelen omdat ik de mensen amper ken, maar je zou haast denken dat het idd aan de moeder (ouders?) ligt.
pi_8247043
quote:
Op maandag 3 februari 2003 01:15 schreef tbadwin2002 het volgende:
melden bij de kinderbescherming.. wie weet wat er thuis gebeurd als ze alleen is..
Inderdaad.

Moussy, wat een afschuwelijk verhaal, en wat een klote situatie voor jou om in te zitten.

Ik hoop echt dat je de instanties inschakelt, want dit is pure mishandeling.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_8247104
Jeetje, wat een situatie... ik weet van mezelf dat ik waarschijnlijk zo op die kennis afgeknapt zou zijn dat ik haar liever niet meer zou willen zien. Natuurlijk gaat ze veel te ver. En haar kind mag haar geen klootzak noemen, maar is het dan wel normaal dat jij als moeder je kind klootzak noemt? Je hoort als ouder toch het goede voorbeeld te geven en dat houdt niet in dat je je kind uitscheldt. Dan voed je je kind toch echt zelf op met dat soort woorden. Dan kun je misschien aandragen dat ouders meer tegen hun kinderen mogen zeggen dan andersom, maar in dit geval vind ik haar ook ontzettend fout. Als je zelf zo grof in de mond bent in het bijzijn van (en zelfs tegen) je kinderen dan vraag je erom dat ze zelf ook zo gaan praten.

Verder denk ik dat je zoiets toch niet zonder meer achter je kunt laten. Een jong kind aanvallen en meerdere malen op het hoofd en het gezicht slaan, dat is niet bepaald meer een corrigerende tik te noemen. Heb je er wel eens over nagedacht om dit te melden bij het Meldpunt Kindermishandeling? Het is duidelijk niet de eerste keer dat het zo gaat, het kind wist al wat hem te wachten stond, hij vluchtte immers weg. Het lijkt mij een ontzettend ongezonde situatie.

Begrijp me goed, ik snap best dat het heel erg moeilijk is omdat het een kennis van je is, maar toch denk ik dat de belangen van het kind hier voor gaan. Dan hoef jij er niet tussen te springen met je zwangere buik, maar je kunt toch iets doen. Vind je aangeven te ver gaan (om dat meteen te doen), misschien kun je dan eens met haar gaan praten (samen met je man, voordat ze jou ook aanvalt!), maar hou er rekening mee dat ze niet naar je zal luisteren. En dan kun je het er ook niet bij laten zitten!

Veel sterkte.

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 03-02-2003 01:28]

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_8247106
quote:
Op maandag 3 februari 2003 01:23 schreef moussy het volgende:
het kind is in "therapie" omdat hij het stempeltje ADHD heeft.... maar al 5 jaar zijn ze aan het knokken voor erkenning van ADHD.... ik kan hier misschien niet over oordelen omdat ik de mensen amper ken, maar je zou haast denken dat het idd aan de moeder (ouders?) ligt.
dit lijkt erg op mijn verhaal. alleen dan niet van mijn ouders (love my dad) maar vanuit mijn meesters en juffen op de basisschool, die hebben mij letterlijk en figuurlijk ADHD persoon gemaakt, totdat ik bijna helemaal kapot ging als kleuter... dus je omgeving kan erg veel invloed hebben op hoe jij zelf bent (maar dat wist je wel neem ik aan) en dat kan zeer vertrekkende gevolgen hebben als kind zijnde...
  maandag 3 februari 2003 @ 01:30:10 #16
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_8247152
Meteen melden bij kinderbescherming!

Ok, het jochie mag niet terugschleden, maar dat de moeder het jochie klootzak noemt...zucht....logisch toch dat het jochie dat soort dingen ook gaat roepen.

Ik zou er morgenvroeg meteen werk van maken, de grens van het straffen wordt namelijk steeds verder verlegt...

pi_8247197
[offtopic]
ow en trouwens, met al mijn replys wilde ik niet zeggen dat jij verkeerd denkt hoor! nee, ik snap je bezorgdheid en steun je drang naar actie,
[offtopic]
doe ook idd wat!! laat dit niet gaan, maak er werk van ja, maar verlies jezelf niet in je herinneringen he
pi_8247198
Wauw. Als dat jongetje geen probleemgeval wordt later.

Ik zou alleen willen zeggen: Het zien van deze gebeurtenissen heeft een grote verantwoordelijkheid op je gelegd.
Je hebt gezien hoe slecht de moeder met het kind omgaat en als je het afmeet aan je eigen levensverhaal kun je wel nagaan dat het jongetje ook geen gelukkige toekomst tegemoet gaat zo.

Wat doe je nu? Je kunt naar de Kinderbescherming gaan. Dat kan ook anoniem, de ouders hoeven niet te weten dat jij hen hebt getipt.
Helpt dat niet, dan kun je eventueel in overleg (met de instanties) altijd nog zien wat voor verdere stappen je daarna onderneemt.

Je moet in elk geval iets doen, want zo laat het je niet meer los.

En als je iets doet, kan jouw actie een keerpunt betekenen in het leven van het jongetje. Jouw ingrijpen kan de reden zijn dat hij over tien jaar geen gebroken en/of criminele en/of gehandicapte jongen is, maar een gezonde man!

Heel veel sterkte met je beslissing. Ik wou dat ik meer verstand had van dit soort dingen, zodat ik je echte raad kon geven. Dit soort verhalen breekt m'n hart..

pi_8247254
Je moet echt de kinder bescherming inlichten.
Ik vrees dat dat het enige is wat je er aan kan doen.
ik zit gvd te janken bij het lezen van je verhaal. Die vreselijke machteloosheid. die klappen die je gewoon bijna zelf voelt. Maar let er alsjeblieft op dat je voor jezelf blijft kiezen. Praat er met je man over, die was erbij, en staat heel dicht bij je. Dat kan helpen. ligt samen de kinderbescherming in. twee staan sterker dan een.
Heel veel sterkte, en pas goed op jezelf.
sub/
pi_8247287
Nu ik alles nog eens doorlees denk ik ook dat je het beste gewoon meteen aangifte kan doen, ik denk dat praten niet echt veel zin heeft (wat ik in m'n eerste post zei).

Sterkte.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2003 @ 01:44:22 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_8247351
Ik dnek dat als ik een gesprek aan zou gaan met de ouders dat ze het niet in willen zien. Mijn vader ziet nú nog niet wat hij verkeert heeft gedaan, hij is er ook heilig van overtuigd dat hij niks verkeerds gedaan heeft....

Misschien is dit kereltje ook wel echt moeilijk in omgang, iedere ouder weet wel uit ervaring dat je kinderen bij anderen engeltjes zijn, misschien hij ook wel, maar je kan verdomme je handen toch wel thuis laten, of geef 1 tik tegen een kont of zo, maar niet in het gezicht en op het hoofd

Mijn dochter heeft ook wel eens een tik voor dr reet gekregen, maar zo.. nee dat komt niet eens in me op. De tikken die ze gehad heeft zijn op 1 hand te tellen en doen volgens mij bij mij meer zeer van binnen dan voor haar op dr kont.

Maar voor ons is pleur op en bijv trut of kutwijf of weet ik veel wat ook niet normaal om te zeggen, sterker nog, ik heb het nog nooit tegen dr gezegd. Met stoeien heb ik wel eens rot op gezegd, maar niet als ik kwaad ben, dan begin ik juist met dr namen voluit en dan weet ze gewoon dat ze moet stoppen. Ik wil niet zeggen dat ik het altijd even goed doe met opvoeden maar dit... geen woorden voor ....

maandag 3 februari 2003 @ 01:57:02 #22
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_8247475
DIRECT melden bij de politie en/of kinderbescherming. Dat is het enige juiste dat je kunt doen. Ga vooral niet proberen het in je eentje op te lossen, dat geeft alleen maar (extra) problemen. Voor jezelf en voor J. Zo'n situatie vraagt om deskundige hulp!!!
pi_8249093
Gesloten op verzoek van topicstarter.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')