SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Genieten ja.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:40 schreef asco het volgende:
Best kritische vragen momenteel bij het gesprek met Rutte op NPO1.
En Mark zit wel in een tunnelvisie vast hoor, die kan echt niet meer breder kijken dan wat het OMT en RIVM zeggen.![]()
Kan je een samenvatting geven?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:40 schreef asco het volgende:
Best kritische vragen momenteel bij het gesprek met Rutte op NPO1.![]()
Mark zit weer te doen alsof er in Nederland geen sprake mag zijn van twee mensen die een bed nodig hebben en er maar voor één een bed is.
Dat terwijl we allang code zwart hebben gehad en zij massaal mensen thuis en in verpleeghuizen hebben laten stikken.
Relatief gezien drie keer zo weinig mensen behandeld in ziekenhuizen voor Corona als Belgie. Bijna 6x zo weinig als het VK.![]()
https://www.npostart.nl/n(...)01-2022/POW_05293027quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kan je een samenvatting geven?![]()
wil niet breder kijken.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Genieten ja.
En Mark zit wel in een tunnelvisie vast hoor, die kan echt niet meer breder kijken dan wat het OMT en RIVM zeggen.![]()
Matige verdediging van het kabinetsbeleid hoor. Slecht optreden van Rutte.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:47 schreef asco het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/n(...)01-2022/POW_05293027![]()
Is niet de bedoeling maar maakt het bij deze aantallen nog wat uit? Velen zijn asymptomatisch en je kan het nu echt overal oplopen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:10 schreef THEFXR het volgende:
wat vinden jullie van geen klachten=werken, ook bij positief getest?![]()
Rutte is dezelfde man die supermarkten om 20u bleef sluiten 'omdat we het de vorige keer ook zo deden'. Die een avondklok maandenlang liet duren en hem vervolgens afschafte toen de zomertijd in ging, want 'als het langer licht is, is het lastiger handhaven'.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Matige verdediging van het kabinetsbeleid hoor. Slecht optreden van Rutte.
Die heeft echt geen idee meer.![]()
met bijvb een FFP2 kapje opquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is niet de bedoeling maar maakt het bij deze aantallen nog wat uit? Velen zijn asymptomatisch en je kan het nu echt overal oplopen.![]()
in hoeverre kan je hem dat aanrekenen, als je met een OMT zit wat je verkeerd/vals informeert.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte is dezelfde man die supermarkten om 20u bleef sluiten 'omdat we het de vorige keer ook zo deden'. Die een avondklok maandenlang liet duren en hem vervolgens afschafte toen de zomertijd in ging, want 'als het langer licht is, is het lastiger handhaven'.
Die heeft echt geen idee meer.![]()
Prima op zich. Geen klachten = niet testen zou ik ook prima vinden. Als je dat volgt, zou iemand die geen klachten heeft, dus niet moeten weten of 'ie al dan niet omikron onder de leden heeft.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:10 schreef THEFXR het volgende:
Hangt van je werk af. Thuiswerk achter laptop is geen probleem. Koffie schenken bij bejaarden is niet handig.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:10 schreef THEFXR het volgende:
Rutte en zijn OMT zijn de enige reden dat dit topic nog open is. De corona pandemie zelf is zo spannend niet meer. Alleen duurt het teruggeven van vrijheden altijd een stuk langer dan het afpakken.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
dat komt omdat ze geilen op onderzoeken, maar dat kost tijd, daarom gaan we stap voor stap versoepelen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:28 schreef GemMagic het volgende:
Rutte en zijn OMT zijn de enige reden dat dit topic nog open is. De corona pandemie zelf is zo spannend niet meer. Alleen duurt het teruggeven van vrijheden altijd een stuk langer dan het afpakken.![]()
Ja maar voor het instellen van maatregelen is elke gok goed genoeg, maar voor het afschaffen wordt wetenschappelijk ondersteunend onderzoek vereist. De crisis toont wel aan hoe wetenschap kan worden misbruikt om politiek beleid op afroep te voorzien van benodigde onderbouwing.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat komt omdat ze geilen op onderzoeken, maar dat kost tijd, daarom gaan we stap voor stap versoepelen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dit, we gingen ook op basis van een model in lockdown.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:40 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja maar voor het instellen van maatregelen is elke gok goed genoeg, maar voor het afschaffen wordt wetenschappelijk ondersteunend onderzoek vereist. De crisis toont wel aan hoe wetenschap kan worden misbruikt om politiek beleid op afroep te voorzien van benodigde onderbouwing.![]()
Die zijn toch bijna allemaal geboosterd?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Hangt van je werk af. Thuiswerk achter laptop is geen probleem. Koffie schenken bij bejaarden is niet handig.![]()
![]()
Dat zou het nieuwe oude normaal moeten zijn, dat je bij geen klachten niet ziek bent en dat ook niet steeds hoeft te bewijzen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:10 schreef THEFXR het volgende:
En toch denk ik dat het gros van de bevolking deze situatie op dit moment wel prima vindt. Ze kunnen winkelen, uit eten, biosje etc.
Wat dat betreft is er voldoende versoepeld om de gemoederen (voorlopig) weer tot bedaren te brengen.![]()
Het is een status quo. Maar over een paar weken begint het gezeik weer. Zo lang 1,5m de norm is, zijn veel zaken niet kostendekkend te krijgen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:46 schreef SilverEyes het volgende:
En toch denk ik dat het gros van de bevolking deze situatie op dit moment wel prima vindt. Ze kunnen winkelen, uit eten, biosje etc.
Wat dat betreft is er voldoende versoepeld om de gemoederen (voorlopig) weer tot bedaren te brengen.
En zo lang het CTB en mondkapjes nog op grote schaal nodig zijn, is er echt nog geen sprake van “normaal”.![]()
Goede post.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:28 schreef GemMagic het volgende:
Rutte en zijn OMT zijn de enige reden dat dit topic nog open is. De corona pandemie zelf is zo spannend niet meer. Alleen duurt het teruggeven van vrijheden altijd een stuk langer dan het afpakken.![]()
Anderhalve meter in de bios in een godsgeschenk overigens
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Het is als erg genoeg dat voor de overgrote meerderheid van de mensen precies dat is wat telt: hoe hun eigen, op het grote geheel nietszeggende, persoonlijke leventje wel of niet beïnvloed wordt; andere mensen vooral heel veel dingen moeten laten zodra dat hen persoonlijk raakt en het totaal niet boeit als andere mensen heel veel dingen moeten laten als het hen persoonlijk niet raakt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:46 schreef SilverEyes het volgende:
Wat dat betreft is er voldoende versoepeld om de gemoederen (voorlopig) weer tot bedaren te brengen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Mede hierdoor vrees ik voor de QR samenleving. Ja, er is wel commentaar op van verschillende kanten, maar in de praktijk leren veel sectoren wel leven met die QR check. Of ze controleren het gewoon slecht als er toch amper gecontroleerd wordt of ze er wel gebruik van maken. Het leven gaat door; enorm veel mensen willen best een boostertje extra halen om toch gewoon uit eten te kunnen. Ik ben er echt heel erg fel op tegen, maar ik maak er uiteindelijk ook gewoon gebruik van, want ja, ik ga mezelf geen leuke dingen ontzeggen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:46 schreef SilverEyes het volgende:
Wat dat betreft is er voldoende versoepeld om de gemoederen (voorlopig) weer tot bedaren te brengen.![]()
Ik weet dat het voor de bioscopen slecht is voor de financiën, maar egoïstisch gezien is het wel erg fijn om geen anderen naast je te hebben inderdaad.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:56 schreef D_A het volgende:
Anderhalve meter in de bios in een godsgeschenk overigens![]()
Ik heb nog wel de hoop dat dat hele boosterverhaal straks snel verdwijnt als de huidige trend qua besmettingen/opnames zich doorzet. Dat het daarna gewoon een griepprik-verhaal wordt voor risicogroepen. Dat de QR langer gerekt gaat worden dan strikt noodzakelijk lijkt me een zekerheidje.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mede hierdoor vrees ik voor de QR samenleving. Ja, er is wel commentaar op van verschillende kanten, maar in de praktijk leren veel sectoren wel leven met die QR check. Of ze controleren het gewoon slecht als er toch amper gecontroleerd wordt of ze er wel gebruik van maken. Het leven gaat door; enorm veel mensen willen best een boostertje extra halen om toch gewoon uit eten te kunnen. Ik ben er echt heel erg fel op tegen, maar ik maak er uiteindelijk ook gewoon gebruik van, want ja, ik ga mezelf geen leuke dingen ontzeggen.
Overigens vind ik het vooral ergerlijk dat bovenop de QR nu weer allerlei regeltjes zoals mondmaskers en afstand gestapeld wordt.![]()
Dat is ook wat ik vooral storend vind. Roepen om solidariteit tot dat ze een andere iets moeten gunnen. Daarom heb ik solidariteit ook nooit serieus genomen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is als erg genoeg dat voor de overgrote meerderheid van de mensen precies dat is wat telt: hoe hun eigen, op het grote geheel nietszeggende, persoonlijke leventje wel of niet beïnvloed wordt; andere mensen vooral heel veel dingen moeten laten zodra dat hen persoonlijk raakt en het totaal niet boeit als andere mensen heel veel dingen moeten laten als het hen persoonlijk niet raakt.![]()
Exact, mensen (zowel gebruikers als de beoogde 'handhavers') bekijken de maatregelen op een gegeven moment alleen maar vanuit de moeite die het hen kost. Weinig moeite is weinig problemen. Het hele conceptuele kader erachter boeit maar zelden. Het heeft wat dat betreft wel veel raakvlakken met iets als privacybeperkende maatregelen: ook daar heeft men zelf "niets te verbergen" en als je daar pedofielen en drugsbaronnen mee kan pakken, what's not to like? En dat klopt natuurlijk ook. Totdat.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mede hierdoor vrees ik voor de QR samenleving. Ja, er is wel commentaar op van verschillende kanten, maar in de praktijk leren veel sectoren wel leven met die QR check. Of ze controleren het gewoon slecht als er toch amper gecontroleerd wordt of ze er wel gebruik van maken. Het leven gaat door; enorm veel mensen willen best een boostertje extra halen om toch gewoon uit eten te kunnen. Ik ben er echt heel erg fel op tegen, maar ik maak er uiteindelijk ook gewoon gebruik van, want ja, ik ga mezelf geen leuke dingen ontzeggen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
vraagje: als je geen booster hebt, maar je bent net hersteld van corona en je hebt de eerste prikken al gehad, kan je dan naar een restaurant?graag op anoniem![]()
Ja door een herstelbewijs te importeren in de appquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:06 schreef KingRoland het volgende:
vraagje: als je geen booster hebt, maar je bent net hersteld van corona en je hebt de eerste prikken al gehad, kan je dan naar een restaurant?
Heb vorige week dat zelfde gedaan. Ook geen booster.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik zie wel aanzienlijk meer kritische geluiden in de media. Vooral omdat Omikron wel erg mild lijkt te zijn en sommige landen als Denemarken alle regels intussen afschaffen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:46 schreef SilverEyes het volgende:
Wat dat betreft is er voldoende versoepeld om de gemoederen (voorlopig) weer tot bedaren te brengen.
Je kunt natuurlijk niet nog maanden blijven doen alsof er een pandemie is, terwijl die in feite voorbij is.٩๏̯͡๏)۶![]()
Aangeklikt maar meteen weer weggeklikt, want frustreert toch alleen maarquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:47 schreef asco het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/n(...)01-2022/POW_05293027![]()
![]()
De eerste prikken zijn nu nog voor iedereen geldig en na 1 februari ook nog 9 maanden geldig na je laatste prik. Dus tenzij dat in april of eerder was heb je dan nog geen booster nodig.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:06 schreef KingRoland het volgende:
vraagje: als je geen booster hebt, maar je bent net hersteld van corona en je hebt de eerste prikken al gehad, kan je dan naar een restaurant?Alpha kenny one![]()
Hij kan sowieso geen booster nemen gezien een besmetting. Pas drie maanden daarna.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:14 schreef falling_away het volgende:
[..]
De eerste prikken zijn nu nog voor iedereen geldig en na 1 februari ook nog 9 maanden geldig na je laatste prik. Dus tenzij dat in april of eerder was heb je dan nog geen booster nodig.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Hoe werkt dat eigenlijk als je besmet raakt, maar het niet merkt, en dan wel een booster neemt?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij kan sowieso geen booster nemen gezien een besmetting. Pas drie maanden daarna.![]()
Dan kan dat technisch gezien omdat dat niet geregistreerd staat lijkt me.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk als je besmet raakt, maar het niet merkt, en dan wel een booster neemt?Where law ends, tyrrany begins.![]()
Dan ga je doodquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk als je besmet raakt, maar het niet merkt, en dan wel een booster neemt?![]()
![]()
Ja ok ik bedoelde ook herstelbewijs.. die is nog niet nodig als hij volledig gevaccineerd is.. op zijn vroegst pas na 1 februari.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij kan sowieso geen booster nemen gezien een besmetting. Pas drie maanden daarna.Alpha kenny one![]()
Positieve zelftest hier dus eens kijken bij de GGD. Kan gewoon geen afspraak maken.
Alleen via de officiele GGD ondersteuners maar die zijn op 1 uur of 1,5 uur rijden.![]()
![]()
Ja, ho eens even, die situatie heeft het RIVM niet voorhanden.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk als je besmet raakt, maar het niet merkt, en dan wel een booster neemt?![]()
Nou dan kan het dus niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:50 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, ho eens even, die situatie heeft het RIVM niet voorhanden.![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)edstrijd-met-publiekquote:Coronaregels massaal aan de laars gelapt bij eerste voetbalwedstrijd met publiek
Na maanden afwezigheid mag er sinds woensdag eindelijk weer publiek in de Nederlandse voetbalstadions. De Brabantse derby in de eerste divisie, TOP Oss - FC Den Bosch, mocht vrijdagavond het spits afbijten. Wel zaten er voorwaarden aan de rentree van het publiek en daar wordt niet helemaal aan voldaan.
Zo mag het stadion maar voor een derde gevuld worden en moeten de bezoekers anderhalve meter afstand van elkaar houden. Met name dat laatste lijkt niet na te worden geleefd in Oss. De supporters in het Frans Heesen Stadion zitten (te) dicht op elkaar zitten.
Ook achter een van beide doelen staan tientallen fans, met name de fanatieke supportersschare van de thuisploeg, naast elkaar.
'Stadionspeaker gaat omroepen'
Een woordvoerster van TOP Oss kondigde voor de wedstrijd aan dat alle 1.500 bezoekers bij de ingang van het stadion te horen zouden krijgen dat ze 1,5 meter afstand moeten houden. "En de stadionspeaker gaat dit ook omroepen als dat nodig is", zei ze.
Dit zag niemand aankomen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Erg mooi.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:16 schreef D_A het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)edstrijd-met-publiek
Dit zag niemand aankomen.Tientallen nog wel, verschrikkelijk! Dan hebben we over een week misschien wel 88.937 besmettingen in plaats van 88.914.quote:Ook achter een van beide doelen staan tientallen fans, met name de fanatieke supportersschare van de thuisploeg, naast elkaar.![]()
Was er nog iemand die in de papieren werkelijkheid van Den Haag geloofde dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Erg mooi.
[..]
Tientallen nog wel, verschrikkelijk! Dan hebben we over een week misschien wel 88.937 besmettingen in plaats van 88.914.![]()
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
![]()
Laat de leeuw niet in z'n hempieeee staaaaan.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
'Super-booster' jab could tackle autumn comeback of Omicron and Delta
One of Britain's key vaccine suppliers is preparing an autumn COVID booster that will protect against both Omicron and Delta.
In a rare interview, Moderna's chief medical officer told Sky News that the Omicron wave had peaked in many countries and we are "coming out of the pandemic phase".
Dr Paul Burton warned the BA.2 subvariant that is already dominant in Denmark needs to be closely monitored, but the spring should bring relative stability.
However, he predicted Omicron would return as a significant threat next autumn - and Delta must not be forgotten.
He said: "We think Omicron will still be here. This is a virus we can't eradicate anytime soon.
"Delta caused a lot of hospitalisation and death. Omicron causes a lot of that as well but it's more through bulk of infection.
"So what we have to do is be ready with a vaccine that can protect against all of that.
"Right now we're going with an Omicron booster but we think we may need to combine it with some Delta protection too."
SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRBOOSTERRRRRRRREen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Debilisering van de samenleving, dat ziet er zo uit...quote:'Stadionspeaker gaat omroepen'
Een woordvoerster van TOP Oss kondigde voor de wedstrijd aan dat alle 1.500 bezoekers bij de ingang van het stadion te horen zouden krijgen dat ze 1,5 meter afstand moeten houden. "En de stadionspeaker gaat dit ook omroepen als dat nodig is", zei ze.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Volgens mij alles behalve mondkapjes en testen bij klachten. Dat gingen ze later evalueren.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
Ierland ging toch alle regels loslaten?
https://www.citizensinfor(...)_during_covid19.html![]()
Dat is toch mooi man, zo lang geleden, het leek wel jaren geleden!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:28 schreef DecoAoreste het volgende:
Net voor het eerst weer naar de kroeg geweest, voelt goed.Toch een stuk eerder dan vorig jaar.
Humor, serieus en vrolijk!![]()
Wederom ljkt de NOS (of is dit letterlijk zo overgenomen van de woordvoerder?) ziek als synoniem voor besmet te gebruiken. Kap daar es mee.quote:Hoog verzuim in schoonmaakbranche, sector wil dat zelftest leidend wordt bij isolatie
Bij mensen met een positieve zelftest moet de verplichte isolatieperiode van zeven dagen direct ingaan, zonder dat ze eerst nog naar de GGD moeten voor een PCR-test. Daarvoor pleit werkgeversorganisatie Schoonmakend Nederland, die de verzuimcijfers in de schoonmaakbranche naar eigen zeggen ziet exploderen. De afgelopen week is het aantal positief geteste schoonmakers verdubbeld, zegt een woordvoerder. Ruim 1 op de 10 schoonmakers zit ziek thuis.
Sommige van hen zitten meer dan tien dagen in isolatie, zegt directeur Rob Rommelse van Schoonmakend Nederland. Hij wijst erop dat veel schoonmakers regelmatig uit voorzorg een zelftest doen, maar dat de officiële isolatieperiode pas begint als er een negatieve PCR-test ligt. "Omdat de GGD de toeloop op dit moment niet aankan, ben je weer een paar dagen verder voordat je aan de beurt bent", zegt hij. "Dit is onhoudbaar."
Een woordvoerder van de werkgeversorganisatie vult aan dat veel ondernemingen bij de branchevereniging aan de bel hebben getrokken. "Er zitten veel schoonmakers thuis, en dan ook nog eens extra lang. Het loopt de spuitgaten uit, horen we."![]()
![]()
Als men maandagochtend weer op kantoor terugkeert, zal er wel een extra vergadering worden belegd om dit probleem te tackelen. Kruizen op stoelen, staken van de wedstrijd, sv's uitdelen; er moet sprake zijn van een duidelijke escalatieladder.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Was er nog iemand die in de papieren werkelijkheid van Den Haag geloofde dan?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Hij was ook wat gruizig, zo te lezen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wederom ljkt de NOS (of is dit letterlijk zo overgenomen van de woordvoerder?) ziek als synoniem voor besmet te gebruiken. Kap daar es mee.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Je hebt compleet gelijkquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:28 schreef GemMagic het volgende:
Rutte en zijn OMT zijn de enige reden dat dit topic nog open is. De corona pandemie zelf is zo spannend niet meer. Alleen duurt het teruggeven van vrijheden altijd een stuk langer dan het afpakken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
40m
Omicron subvariant BA.2 appears to have a substantial growth advantage over BA.1, UK health agency says![]()
Whahahahahahahahahahahahaquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Debilisering van de samenleving, dat ziet er zo uit...zie email 27 oktober![]()
Popie naampjes geven zodat de jeugd het wel supervetmegatof gaan vinden.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:30 schreef RipCity het volgende:
'Super-booster' jab could tackle autumn comeback of Omicron and Delta
One of Britain's key vaccine suppliers is preparing an autumn COVID booster that will protect against both Omicron and Delta.
In a rare interview, Moderna's chief medical officer told Sky News that the Omicron wave had peaked in many countries and we are "coming out of the pandemic phase".
Dr Paul Burton warned the BA.2 subvariant that is already dominant in Denmark needs to be closely monitored, but the spring should bring relative stability.
However, he predicted Omicron would return as a significant threat next autumn - and Delta must not be forgotten.
He said: "We think Omicron will still be here. This is a virus we can't eradicate anytime soon.
"Delta caused a lot of hospitalisation and death. Omicron causes a lot of that as well but it's more through bulk of infection.
"So what we have to do is be ready with a vaccine that can protect against all of that.
"Right now we're going with an Omicron booster but we think we may need to combine it with some Delta protection too."
SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRBOOSTERRRRRRRR
The superhypermegabooster met Jabby the Superjabsterjab als mascotte.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Moderna verliest terrein op Pfizer, die moeten ook weer wat gelden zien veilig te stellen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Popie naampjes geven zodat de jeugd het wel supervetmegatof gaan vinden.
The superhypermegabooster met Jabby the Superjabsterjab als mascotte.![]()
Over drie weken gaan we de stadions weer sluitenquote:Coronaregels massaal aan de laars gelapt bij eerste voetbalwedstrijd met publiek
Na maanden afwezigheid mag er sinds woensdag eindelijk weer publiek in de Nederlandse voetbalstadions. De Brabantse derby in de eerste divisie, TOP Oss - FC Den Bosch, mocht vrijdagavond het spits afbijten. Wel zaten er voorwaarden aan de rentree van het publiek en daar wordt niet aan voldaan.
Zo mag het stadion maar voor een derde gevuld worden en moeten de bezoekers anderhalve meter afstand van elkaar houden. Met name dat laatste wordt niet geleefd in Oss. De supporters in het Frans Heesen Stadion zitten (te) dicht op elkaar.
Ook achter een van beide doelen staan tientallen fans, met name de fanatieke supportersschare van de thuisploeg, naast elkaar.
'Stadionspeaker gaat omroepen'
Een woordvoerster van TOP Oss kondigde voor de wedstrijd aan dat alle 1.500 bezoekers bij de ingang van het stadion te horen zouden krijgen dat ze 1,5 meter afstand moeten houden. "En de stadionspeaker gaat dit ook omroepen als dat nodig is", zei ze.
Publiek bij TOP Oss - FC Den Bosch ANP
TOP Oss sloot duel met FC Den Bosch winnend af (2-1). Justin Mathieu en Lion Kaak maakten de doelpunten voor de thuisploeg. Niels Fleuren passeerde bij een voorsprong van 1-0 zijn eigen doelman van TOP Oss.
Zaterdag en zondag worden er nog vijf wedstrijden in de eerste divisie gespeeld. De eredivisie ligt dit weekeinde stil vanwege de vele interlands buiten Europa.
Groeten Ernst Mark en de restVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Gisteren voor het eerst weer twee kroegen in geweest en gegeten bij de Griek (nu een punthoofd @Neef_Wuppie )quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:13 schreef Wereldgozer het volgende:
Heb net niet-geplaceerd staan borrelen
Reserveren jullie een ic bedje? @:lenny_leonard
Viel me op dat er drie keer niet werd gecontroleerd op QR, waar dat vorig jaar nog best streng was
De geest is uit de fles zeg ik na dit anekdotische bewijsVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het is waarschijnlijk het vrijdag effect, maar op de SEH van mijn ziekenhuis liep het aardig uit de klauwen vanavond qua positieven die opgenomen moesten worden. Vooral de hogere leeftijden.
Hopelijk wordt het de komende dagen gewoon weer wat het was, een duidelijke afname.
Het was iig beduidend meer dan de afgelopen weken het geval was.
[ Bericht 7% gewijzigd door LaCatastrophe op 28-01-2022 22:24:34 ]Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
Maar de meeste mensen met hogere leeftijden zijn toch wel geboosterd?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:17 schreef LaCatastrophe het volgende:
Het is waarschijnlijk het vrijdag effect, maar op de SEH van mijn ziekenhuis liep het aardig uit de klauwen vanavond qua positieven die opgenomen moesten worden. Vooral de hogere leeftijden.
Hopelijk wordt het de komende dagen gewoon weer wat het was, een duidelijke afname.
Het was iig beduidend meer dan de afgelopen weken het geval was.![]()
Dat klopt. Heb er ook geen verklaring voor, maar het was opvallend. Voor iedereen wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:32 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen met hogere leeftijden zijn toch wel geboosterd?
Maar nogmaals, hopelijk gewoon een dagje dat er meer aanloop is en is het de komende dagen weer beter.
En het kan gewoon dit ziekenhuis betekenen, en dat het verder overal rustig is en blijft.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
Het ligt toch eerder in de lijn der verwachting dat we weer wat stijging gaan zien?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:17 schreef LaCatastrophe het volgende:
Het was iig beduidend meer dan de afgelopen weken het geval was.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Jazeker. Maar ikzelf had hier niet meer echt op gerekend eigenlijk. Al zegt dit niets hahahaquote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ligt toch eerder in de lijn der verwachting dat we weer wat stijging gaan zien?Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Kom net uit een volle voetbalkantine. Geen QR, afstand etc. Het zag er niet naar uit dat het feestje gauw afgelopen was.
Tot zover de papieren werkelijkheid in DH.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Klap in het het gezicht van Ruttequote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:39 schreef DonDruiper het volgende:
Kom net uit een volle voetbalkantine. Geen QR, afstand etc. Het zag er niet naar uit dat het feestje gauw afgelopen was.
Tot zover de papieren werkelijkheid in DH.![]()
Even klagen over de GGD qua gegevensverwerking (vond het een te klein issue om een topic over te maken maar wil toch even klagen)... ik kreeg afgelopen dinsdag mijn Janssen vaccin (nodig voor een tripje naar Frankrijk), check ik net mijn vaccinatiegegevens... staat er Moderna
![]()
Klacht is dus dat ze me lieten schrikken want ik dacht: ik heb toch niet het verkeerde vaccin gehad? Ga ik niet vanuit, invoerfout lijkt me aannemelijker en ik ga er vanuit dat dat gecorrigeerd kan worden. Maar wel slordig. Ja, kan gebeuren, het is druk en zo... maar toch.
(Verder was het prima)
[ Bericht 3% gewijzigd door pietkanarie op 28-01-2022 22:58:24 ]I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!![]()
Weer een dode op de IC. Klap in 't gezicht van Lenny.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:39 schreef DonDruiper het volgende:
Tot zover de papieren werkelijkheid in DH.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Zat even op Twitter te kijken net, maar je moet dus nu zelf ook een account aanmaken om simpelweg tweets van mensen te mogen bekijken? Wat is dat voor onzin.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Volgens mij ook. En de daling/afvlakking moet dan komen doordat mensen minder lang liggen door omikron.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ligt toch eerder in de lijn der verwachting dat we weer wat stijging gaan zien?zie email 27 oktober![]()
Even naar Jillert de BOA bellen! Brb.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:39 schreef DonDruiper het volgende:
Tot zover de papieren werkelijkheid in DH.zie email 27 oktober![]()
Wat staat er op je papier?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:43 schreef pietkanarie het volgende:
Even klagen over de GGD qua gegevensverwerking (vond het een te klein issue om een topic over te maken maar wil toch even klagen)... ik kreeg afgelopen dinsdag mijn Janssen vaccin (nodig voor een tripje naar Frankrijk), check ik net mijn vaccinatiegegevens... staat er Moderna
![]()
Klacht is dus dat ze me lieten schrikken want ik dacht: ik heb toch niet het verkeerde vaccin gehad? Ga ik niet vanuit, invoerfout lijkt me aannemelijker en ik ga er vanuit dat dat gecorrigeerd kan worden. Maar wel slordig. Ja, kan gebeuren, het is druk en zo... maar toch.
(Verder was het prima)zie email 27 oktober![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sie-en-bij-ek-futsalquote:Zowel bij het duel tussen TOP Oss en FC Den Bosch als bij het EK futsal zijn vrijdagavond de nieuwe coronaregels niet helemaal nageleefd. Bij de wedstrijd in de Keuken Kampioen Divisie hielden tientallen fans van de thuisploeg geen 1,5 meter afstand.
De duels tussen de zaalvoetballers van Nederland en Servië en Portugal en Oekraïne waren een paar minuten later dan het afgesproken tijdstip van 22.00 uur afgelopen.
Het klokkijkende virus slaat genadeloos toe bij het zaalvoetbal!zie email 27 oktober![]()
oh ja, goeie vraag! Had ik nog niet naar gekeken... productnaam 045G21A... die hoort inderdaad bij Moderna...quote:
I believe i can fly!
Heeft het zin om daarna alsnog Janssen te nemen? Hoezo moet je die dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:13 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
oh ja, goeie vraag! Had ik nog niet naar gekeken... productnaam 045G21A... die hoort inderdaad bij Moderna...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Toch verkeerd geprikt dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:13 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
oh ja, goeie vraag! Had ik nog niet naar gekeken... productnaam 045G21A... die hoort inderdaad bij Moderna...zie email 27 oktober![]()
Omdat we eind februari op vakantie gaan. Het was mijn eerste vaccin, die heb ik iets meer dan 28 dagen voor vertrek genomen. Janssen is het enige middel waarmee je nog op zo'n korte termijn naar het buitenland kan.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heeft het zin om daarna alsnog Janssen te nemen? Hoezo moet je die dan?I believe i can fly!
Ja wel heel vreemd zeg.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:02 schreef Discombobulate het volgende:
Zat even op Twitter te kijken net, maar je moet dus nu zelf ook een account aanmaken om simpelweg tweets van mensen te mogen bekijken? Wat is dat voor onzin.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Daar word ik nu toch ook een beetje bang voor ja. Zou wel een anticlimax zijn... neem ik dat vaccin speciaal voor die vakantie (ik was er om medische redenen erg terughoudend in) gaat het alsnog fout (maar dat is ver vooruit gedacht... ik denk toch nog vals alarm. )quote:I believe i can fly!
Gister kantine, vandaag meerdere horeca gelegenheden. Overal QR gevraagd, overal iedereen zonder morren gegeven.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Irritant. Hoerending. Eventjes scrollen is het enige wat ik doe. Ik hoef geen account. Laat het gewoon zien ofzo.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hmmm, daar zou ik wel achteraan gaan dan. Ik dacht dat ze Janssen sowieso niet meer deden?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:18 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Omdat we eind februari op vakantie gaan. Het was mijn eerste vaccin, die heb ik iets meer dan 28 dagen voor vertrek genomen. Janssen is het enige middel waarmee je nog op zo'n korte termijn naar het buitenland kan.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Heel bijzonder ja dat ze willen dat je een account neemt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Irritant. Hoerending. Eventjes scrollen is het enige wat ik doe. Ik hoef geen account. Laat het gewoon zien ofzo.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Kan nog maar op drie plekken in Nederland, moest er nog lang voor reizen ook. Ga morgen gelijk bellen inderdaad.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hmmm, daar zou ik wel achteraan gaan dan. Ik dacht dat ze Janssen sowieso niet meer deden?I believe i can fly!
Morgen weer lekker potje ballen. Min drie man die niets meer met de club te maken willen hebben omdat uberhaupt maatregelen worden nageleefd, Tot twee jaar geleden toffe gasten, compleet ontspoord. Triest.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Corona heeft er toch wel voor gezorgd dat hele toffe en normale mensen ineens wappies geworden zijn. Zonde. Djokovic was tot voor kort ook nog wel ok en nu weten we beter.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Morgen weer lekker potje ballen. Min drie man die niets meer met de club te maken willen hebben omdat uberhaupt maatregelen worden nageleefd, Tot twee jaar geleden toffe gasten, compleet ontspoord. Triest.
![]()
Ik sta er altijd van te kijken dat Corona en het beleid er om heen genoeg kan zijn om compleet anders naar iemand anders te kijken. Heb van families gehoord die elkaar door een andere opinie rondom het beleid en de regels nu gewoon niet meer spreken.
Ook wel wat mensen die extreem anders denken over het beleid dan ik, maar ik kan er nog steeds prima mee overweg. Een persoon is meer dan enkel zijn of haar mening rondom het Corona beleid. Voor mij althans.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 00:14:08 ]![]()
alleen daarom al is het prettig als het voorbij isquote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik sta er altijd van te kijken dat Corona en het beleid er om heen genoeg kan zijn om compleet anders naar iemand anders te kijken. Heb van families gehoord die elkaar door een andere opinie rondom het beleid en de regels nu gewoon niet meer spreken.
Ook wel wat mensen die extreem anders denken over het beleid dan ik, maar ik kan er nog steeds prima mee overweg. Een persoon is meer dan enkel zijn of haar mening rondom het Corona beleid. Voor mij althans.![]()
Euhm…quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:51 schreef BillDauterive het volgende:
Djokovic was tot voor kort ook nog wel okzie email 27 oktober![]()
Het heeft bijna religieuze trekjes ja, aan beide kanten van het spectrum overigens.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ook wel wat mensen die extreem anders denken over het beleid dan ik, maar ik kan er nog steeds prima mee overweg. Een persoon is meer dan enkel zijn of haar mening rondom het Corona beleid. Voor mij althans.zie email 27 oktober![]()
Ligt eraan de extreme kanten zou ik niet snel meer mee omgaan. Bedoel over een lockdown en dat soort dingen kan je nog discussiëren en of iemand voor of tegen een vaccin/mondkapje is. Maar de echte virusontkenners of de zerocovidians zou ik niet snel meer mee omgaan. Sommige mensen hebben eerdere een psychiater nodig om ze uit de permanente angstpsychose te halen. Dat geld voor de complotdenkers en zerocovidians.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ook wel wat mensen die extreem anders denken over het beleid dan ik, maar ik kan er nog steeds prima mee overweg. Een persoon is meer dan enkel zijn of haar mening rondom het Corona beleid. Voor mij althans.![]()
Beleid interesseert mij verder niet, iedereen mag er het zijne van vinden. Vaccinatie status boeit mij wel maar blijkbaar hadden wij al goed gesorteerd op onze vrienden en familie want iedereen is gevaccineerdquote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ook wel wat mensen die extreem anders denken over het beleid dan ik, maar ik kan er nog steeds prima mee overweg. Een persoon is meer dan enkel zijn of haar mening rondom het Corona beleid. Voor mij althans.
Sowieso heb ik familie en vrienden in een aantal verschillende landen die allemaal ander beleid hebben dus het is voor ons meer een "Oh, is het bij jullie X? Bij ons is het Y"![]()
![]()
Ja prachtig verwoord hoor, maar als teamgenoten de club van alles en nog wat gaan verwijten en hun lidmaatschap opzeggen omdat diezelfde simpele voetbalclub onderdeel van de as van het kwaad is dan kan die persoon gewoon de tyfus krijgen in plaats van een wat leuk dat je ook een mening hebt,quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ook wel wat mensen die extreem anders denken over het beleid dan ik, maar ik kan er nog steeds prima mee overweg. Een persoon is meer dan enkel zijn of haar mening rondom het Corona beleid. Voor mij althans.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
Beleid interesseert mij verder niet, iedereen mag er het zijne van vinden. Vaccinatie status boeit mij wel maar blijkbaar hadden wij al goed gesorteerd op onze vrienden en familie want iedereen is gevaccineerdTijgertje toch.
![]()
Wat? Iedereen mag vrij kiezen in Nederland om zich niet te vaccineren en daar ben ik een groot voorstander van maar dat betekent niet dat je in mijn huis welkom bent.quote:![]()
De vaccins geven geen steriele immuniteit. Dus het zou me een zorg zijn of iemand gevaccineerd is diegene doet vooral zichzelf tekort. Dus als iemand bij mij thuis besmet raakt omdat ik geen klachten heb maar wel besmet ben en hij raakt er flink ziek van zijn probleem niet de mijne om eerlijk te zijn. Andersom is de kans weer heel klein dat ik ernstig ziek wordt als diegene mij besmet omdat ik gevaccineerd ben.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat? Iedereen mag vrij kiezen in Nederland om zich niet te vaccineren en daar ben ik een groot voorstander van maar dat betekent niet dat je in mijn huis welkom bent.![]()
Dat klopt maar het is een lager risico en aangezien wij zowel naaste familie hebben die zeer kwetsbaar zijn, schoonmoeder heeft COPD stage 4, als naaste vrienden hebben die zeer kwetsbare ouders hebben is het voor ons een simpele keuze.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De vaccins geven geen steriele immuniteit. Dus het zou me een zorg zijn of iemand gevaccineerd is diegene doet vooral zichzelf tekort. Dus als iemand bij mij thuis besmet raakt omdat ik geen klachten heb maar wel besmet ben en hij raakt er flink ziek van zijn probleem niet de mijne om eerlijk te zijn. Andersom is de kans weer heel klein dat ik ernstig ziek wordt als diegene mij besmet omdat ik gevaccineerd ben.
Wij hebben geen kinderen dus risico's mijden is in dat opzicht eigenlijk heel makkelijk, natuurlijk.![]()
Wat is het tegenovergestelde van een deuger, eigenlijk?
Een deugniet?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Dat kan ik zelf ben niet kwetsbaar en heb ook geen kinderen. Maar heb wel een kwetsbare vader die ook COPD heeft (inmiddels gepromoveerd tot longkanker). Daar kom ik ook nog 2 keer per week voor boodschappen en om te koken. Maar die heeft jaren lang gewerkt als onderzoeker in de medische wetenschap en ook jaren lang in de farmaceutische industrie. Hij vind zelf dat ik ook gewoon me ding moet doen, hij is gevaccineerd en geboosterd en mocht het vaccin het niet houden (wat een kleine kans is) dan zij het zo is zijn mening. Dat ik langs kom vind die belangrijker dan bang zijn voor dit risico.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt maar het is een lager risico en aangezien wij zowel naaste familie hebben die zeer kwetsbaar zijn, schoonmoeder heeft COPD stage 4, als naaste vrienden hebben die zeer kwetsbare ouders hebben is het voor ons een simpele keuze.
Wij hebben geen kinderen dus risico's mijden is in dat opzicht eigenlijk heel makkelijk, natuurlijk.![]()
Dat komt door de Pi variant, uit Nederland. De volgende lockdown is op 3/14.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:17 schreef LaCatastrophe het volgende:
Het was iig beduidend meer dan de afgelopen weken het geval was.Alpha kenny one![]()
Lekker iedereen scannen die in je woning komtquote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat? Iedereen mag vrij kiezen in Nederland om zich niet te vaccineren en daar ben ik een groot voorstander van maar dat betekent niet dat je in mijn huis welkom bent.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik hoorde van een vogeltje dat de geprinte CTB’s nog maar 90 dagen geldig zijn. Wat is dat dan weer voor een waanzin, je zult maar wat ouder of digibeet zijn.
En voorts ben ik van mening dat het CTB vernietigd moet worden. @AlwaysHappyzie email 27 oktober![]()
Positieve rapporten van ‘het front’ zijn altijd goed om te lezenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Gisteren voor het eerst weer twee kroegen in geweest en gegeten bij de Griek (nu een punthoofd @:neef_wuppie )
Viel me op dat er drie keer niet werd gecontroleerd op QR, waar dat vorig jaar nog best streng was
De geest is uit de fles zeg ik na dit anekdotische bewijsRustigjes terug naar normaal, dat wil gelukkig bijna iedereen.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Grootschalige muiterij bij het OMT over de langetermijnstrategie: https://www.volkskrant.nl(...)gende-golf~b233e80c/
Lekker gewerkt nog hè Hugo…
[ Bericht 3% gewijzigd door trein2000 op 29-01-2022 06:22:02 ]zie email 27 oktober![]()
Nou, ze hebben wel een mooi clubje mensen verzameld die het oude normaal niet meer terug willen zeg. Putters is een beetje de vreemde eend in de bijt, maar verder ademt alles in dit stuk dat we ons de rest van ons leven bewust moeten blijven van de dreiging van dit of een ander virus en onze maatschappij daaraan aan moeten passen. Ik ben helemaal voor een langetermijndenktank, maar laten dat alsjeblieft niet deze mensen zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 06:12 schreef trein2000 het volgende:
Grootschalige muiterij bij het OMT over de langetermijnstrategie: https://www.volkskrant.nl(...)gende-golf~b233e80c/
Lekker gewerkt nog hè Hugo…Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 06:12 schreef trein2000 het volgende:
Lekker gewerkt nog hè Hugo…Zucht.quote:Nederland moet niet denken dat het oude normaal terugkeert als de omikron-golf eenmaal voorbij is.![]()
https://archive.md/8Ym50quote:Op zaterdag 29 januari 2022 06:12 schreef trein2000 het volgende:
Voor mensen met een paywall van de Volkskrant.Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.![]()
Ook die zin dat ze er vertrouwen in hebben dat er met Kuipers een frisse wind gaat waaien. Kennelijk waren ze ook niet zo tevreden over Hugo.![]()
Hier word je niet blij van zo op de vroege ochtend ... :"De zelftest wordt nu gemeengoed. Ik doe het als ik naar een vergadering ga, mijn puberzoon doet het als hij bij anderen in een auto gaat zitten. Probeer dat te versterken.’quote:Op zaterdag 29 januari 2022 06:12 schreef trein2000 het volgende:
God nee zeg, dat moet helemaal niet normaal worden, net als die achterlijke maskers. Of je ze nou gratis uitdeelt of niet, het blijven waardeloze ondingen die ervoor zorgen dat je een mens als wandelende infectiebron gaat zien, en geen gezichtsuitdrukkingen meer kan lezen, al rondlopend in een soort van ziekenhuissetting. Doe maar niet dit gezellige clubje als er nagedacht moet worden over de lange termijn.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dit vind ik misschien nog wel het grootste probleem van die dingen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 07:57 schreef josja het volgende:
[..]
Hier word je niet blij van zo op de vroege ochtend ... :"De zelftest wordt nu gemeengoed. Ik doe het als ik naar een vergadering ga, mijn puberzoon doet het als hij bij anderen in een auto gaat zitten. Probeer dat te versterken.’
God nee zeg, dat moet helemaal niet normaal worden, net als die achterlijke maskers. Of je ze nou gratis uitdeelt of niet, het blijven waardeloze ondingen die ervoor zorgen dat je een mens als wandelende infectiebron gaat zien, en geen gezichtsuitdrukkingen meer kan lezen, al rondlopend in een soort van ziekenhuissetting. Doe maar niet dit gezellige clubje als er nagedacht moet worden over de lange termijn.![]()
Zomervakantie korter maken las ik, haha en dan? Heel Nederland op dezelfde momenten op vakantie? Dat gaat een enorm probleem geven. Daarnaast over die mondkapjes, "is er draagvlak als ze gratis zijn?". Nee natuurlijk niet, er is alleen draagvlak omdat het moet. Als ze morgen aankondigen dat het niet meer hoeft zet 90% hem niet meer opquote:Op zaterdag 29 januari 2022 07:41 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
https://archive.md/8Ym50
Voor mensen met een paywall van de Volkskrant.
Hier is Gerrit Hiemstra met het weer.... En het covid weer, "in het westen zien we soms door de besmettingen met de Zulu variant de Zon variant, in het noorden blijft het in de ochtend rustig, in de middag zal de IC daar vollopen. 's nachts klaart het op, wordt het koud en wordt het aantal doden op -4 geschat. In het oosten kan dat aantal zelfs de -8 of -9 aantikken. Voor het weekend ziet het er een stuk gunstiger uit met lege ziekenhuizen."quote:Kluytmans: ‘Laat zo’n transitieteam onderzoeken of we zelftesten gratis ter beschikking moeten stellen, zoals we nu al bij scholen doen. In ons stuk hebben we het over een soort covidweerbericht waardoor mensen weten hoe het virus ervoor staat en of de tijd is aangebroken dat ze meer zelftesten of mondmaskers moeten gebruiken.
Hele artikel klinkt mij als " we moeten straks wat te doen hebben dus laten we dit maar doen en een lange termijn club worden".![]()
Ik ook. Geloof ook niet zo dat mensen ze ineens van harte gaan dragen als ze gratis worden zoals ik in dit stuk lees. Het blijft onnatuurlijk, je halve gezicht afdekken met een lap. Tenzij je je er prettig bij voelt natuurlijk, dan lekker doen. Maar kan me niet voorstellen dat dat veel mensen zijn. Weet nog precies hoeveel kappen ik in de appie zag toen ze afgeschaft werden, namelijk nul.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 07:59 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit vind ik misschien nog wel het grootste probleem van die dingen.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Heel beangstigend inderdaad. Kuipers komt natuurlijk uit de OMT intimi groep en daarom hopen ze op bestaansrecht onder hemquote:Op zaterdag 29 januari 2022 07:56 schreef SilverEyes het volgende:
Ook die zin dat ze er vertrouwen in hebben dat er met Kuipers een frisse wind gaat waaien. Kennelijk waren ze ook niet zo tevreden over Hugo.
.![]()
Nee schat, dat is niet de overweging die gemaakt wordt.quote:‘Daar zou je dan weer een gedragswetenschapper bij moeten betrekken. Wordt een mondmasker inderdaad meer gebruikt als het gratis is, of zit het hem in de prijs.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Wat een verschrikkelijk stuk.quote:
Na twee jaar geregeerd te worden door een stel "experts" moeten we dat maar jarenlang gaan doen.![]()
Zag gisteren dat de 1,5 meter in stadions ook prima gelukt is. Fopmaatregel is het toch ook![]()
2/3 van het stadion leeg, en de rest zat bij elkaar op schoot.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Dat kan. Ik denk dat iedereen mijn omgeving gevaccineerd is maar ga er niet naar vragen. Boeit me ook helemaal niks eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat? Iedereen mag vrij kiezen in Nederland om zich niet te vaccineren en daar ben ik een groot voorstander van maar dat betekent niet dat je in mijn huis welkom bent.![]()
Zo naïef kunnen die mensen toch niet zijn denk ik dan. Dat je oprecht denkt dat de meerderheid dolgraag een kapje op zet maar dat alleen niet doet omdat ze te duur zijn? Dat er niet bij je opkomt van goh, misschien hebben mensen wel gewoon een pesthekel aan die kap en doen ze het alleen maar omdat het moet.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee schat, dat is niet de overweging die gemaakt wordt.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Ik heb het inmiddels helemaal gelezen, maar ook dat stuk over dat de horeca dan maar voor 20% reductie in besmettingen moest gaan zorgen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk stuk.
Na twee jaar geregeerd te worden door een stel "experts" moeten we dat maar jarenlang gaan doen.
Wie zegt dat we alles ondergeschikt willen maken aan het voorkomen van besmettingen? Dit is niet leven met het virus, dit is ons leven laten bepalen door het virus.![]()
Erg mooi.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:14 schreef Asschen_sukar het volgende:
Zag gisteren dat de 1,5 meter in stadions ook prima gelukt is. Fopmaatregel is het toch ook![]()
2/3 van het stadion leeg, en de rest zat bij elkaar op schoot.![]()
Ik kreeg in de teststraat een ander type zelftest mee, om deze binnen 1 uur te gebruiken, en deze informatie te delen in een toegestuurde enquête. Dit wordt georganiseerd door het UMC Utrecht.![]()
Was vorig jaar ook. Nu komt de waarschuwing en als het nog een keer gebeurd kan de toko dicht.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:14 schreef Asschen_sukar het volgende:
2/3 van het stadion leeg, en de rest zat bij elkaar op schoot."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
De komende 2 weken zijn cruciaal.quote:Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Deze mensen zijn er volgens mij oprecht van overtuigd dat iedereen de hele dag bezig is met het virus, met niet besmet raken en geen anderen besmetten.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:15 schreef josja het volgende:
[..]
Zo naïef kunnen die mensen toch niet zijn denk ik dan. Dat je oprecht denkt dat de meerderheid dolgraag een kapje op zet maar dat alleen niet doet omdat ze te duur zijn? Dat er niet bij je opkomt van goh, misschien hebben mensen wel gewoon een pesthekel aan die kap en doen ze het alleen maar omdat het moet.
Spoiler: dat is een misverstand.
Het is vast sympathiek bedoeld maar ik denk dat dit idee mosterd na de maaltijd is. De vorige oorlog uitvechten zoals @trein2000 het altijd noemt. Alsof heel Europa straks normaal doet en wij zijn gekke henkie met kerst in de zomer.
Dat ze er nu allemaal dingen bij slepen waarom het echt nog niet voorbij is, en zelfs beginnen over klimaatverandering, geeft wel aan dat ze redelijk door hun argumenten heen zijn imo.![]()
Ik voorzie nieuwe Xenosbordjes met de toevoeging 'In dit huis zijn we gevaccineerd'.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Tering jaquote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ik voorzie nieuwe Xenosbordjes met de toevoeging 'In dit huis zijn we gevaccineerd'.![]()
![]()
Dan blijven we waarschijnlijk over met de basismaatregelen en mondkapjes, als ik het stuk zo lees. Alsnog kut maar wel minder dystopisch dan dat stuk in de VK.quote:![]()
Het enige waar ik me zorgen over maak is het feit dat een groot deel aan de boosters wordt toegeschreven.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:27 schreef jcdragon het volgende:
[..]
De komende 2 weken zijn cruciaal.
Want de QR is natuurlijk makkelijk in te zetten in november 2022 om iedereen verplicht te boosteren.![]()
Ah kijk, nog 2 weken en dan weten we meer.quote:Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.![]()
Tussennormaal.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Is er bier?quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:27 schreef jcdragon het volgende:
[..]
De komende 2 weken zijn cruciaal.dat hebben we vaker gehoord
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
quote:Ik ga denk ik maar BOA worden, dan mag ik nog ergens anders werken. Of viroloog, dan kan ik op zn minst nog schnabbelen.quote:Kolen: ‘Thuiswerken is ook iets waar de samenleving aan gewend is geraakt. De overheid kan dat ook stimuleren. Die instrumenten zijn er al; bij een aanbesteding van de overheid mogen ook alleen bedrijven meedoen die bezig zijn met de verlaging van de CO2-uitstoot.’
Mijn hemel, wat staan zij ver van de maatschappij af.![]()
In dit huisquote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ik voorzie nieuwe Xenosbordjes met de toevoeging 'In dit huis zijn we gevaccineerd'.
- houden we van elkaar
- sluiten we niemand uit
- respecteren we ieders gedachte
- zijn we gevaccineerd.![]()
Three, four or more: what's the magic number?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Want de QR is natuurlijk makkelijk in te zetten in november 2022 om iedereen verplicht te boosteren.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Het is ook weer van dat treurige micromanagement. Als mensen graag op locatie willen werken prima. Leg het gewoon bij de medewerker.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Ik ga denk ik maar BOA worden, dan mag ik nog ergens anders werken. Of viroloog, dan kan ik op zn minst nog schnabbelen.
Mijn hemel, wat staan zij ver van de maatschappij af.
Het wettelijk vastleggen van een recht op laat ik zeggen flexibel werken (dus locatie en tijd zelf kunnen indelen) ben ik wel groot voorstander van trouwens. Stuur gewoon op output ipv aanwezigheid, het is geen 1986 meer.![]()
Schop die virologen, arts-microbiologen, immunologen, infectologen enz. enz. gewoon terug het laboratorium in, die mensen hebben lang genoeg aan de knoppen mogen draaien.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 06:12 schreef trein2000 het volgende:
Lekker gewerkt nog hè Hugo…“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Het hele denken dat een aanbestedingsregeltje daar verandering in gaat brengen. Alles bij die mensen centreert om overheid, maar de praktijk is (gelukkig) toch wezenlijk anders. Als er behoefte is aan thuiswerken, dan kunnen werkgevers en werknemers daar prima samen uitkomen, maar dan liggen daar toch echt andere overwegingen aan ten grondslag dan een vergezicht van virusdreigingen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:39 schreef chratnox het volgende:
Ik ga denk ik maar BOA worden, dan mag ik nog ergens anders werken. Of viroloog, dan kan ik op zn minst nog schnabbelen.
Mijn hemel, wat staan zij ver van de maatschappij af.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Deze lui zijn in mijn beleving precies zoals die meme van die vieze man op zolder achter z’n pc met de gordijnen dicht.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Schop die virologen, arts-microbiologen, immunologen, infectologen enz. enz. gewoon terug het laboratorium in, die mensen hebben lang genoeg aan de knoppen mogen draaien.![]()
Gedrag van die gasten valt me echt tegen, dat zijn dan wetenschappers.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Schop die virologen, arts-microbiologen, immunologen, infectologen enz. enz. gewoon terug het laboratorium in, die mensen hebben lang genoeg aan de knoppen mogen draaien.![]()
On the side ook nog even het klimaatprobleem tackelen, we zijn nu toch bezig.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gedrag van die gasten valt me echt tegen, dat zijn dan wetenschappers.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Voor OMT'ers, redteamers, pizzabezorgende cijfertjesjunks en Karl Lauterbach blijft de deur hier potdicht...quote:
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
-
[ Bericht 99% gewijzigd door nostra op 29-01-2022 09:34:28 ]When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Of "Welkom als je gevaccineerd bent"quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ik voorzie nieuwe Xenosbordjes met de toevoeging 'In dit huis zijn we gevaccineerd'.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
November 2020 grapjas...quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:56 schreef nostra het volgende:
Het is weer een even week voor Bruls.
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)ositieve-coronatest/![]()
Dus Rutte mag wel komen?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor OMT'ers, redteamers, pizzabezorgende cijfertjesjunks en Karl Lauterbach blijft de deur hier potdicht...Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Dat zijn ook maar gewoon mensen met normale menselijke eigenschappen als arrogantie, ijdelheid, machtswellust enz. en bovendien is zo'n eindeloos gerekte pandemische toestand een bijzonder lucratief verdienmodel.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gedrag van die gasten valt me echt tegen, dat zijn dan wetenschappers.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
70% op de IC is te dik, ik stel een verplichte quarantaine voor voor dikke vreetzakkenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Toevallig zijn we dan niet thuis.quote:
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ja zeker, wel lekker zakcentje wat je anders misloopt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat zijn ook maar gewoon mensen met normale menselijke eigenschappen als arrogantie, ijdelheid, machtswellust enz. en bovendien is zo'n eindeloos gerekte pandemische toestand een bijzonder lucratief verdienmodel.![]()
Iemand ooit die oude Pokemon gespeeld waarbij een Snorlax de weg blokkeert?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Gaan ze zich nu ook alvast bemoeien met het klimaatprobleem?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Mijn hemel, wat staan zij ver van de maatschappij af.
Hij loopt alvast op het plan vooruit zo te zien.
Aan de andere kant is dit ook onlangs gebeurd:
https://ondernemersplein.(...)-dan-100-werknemers/
Stuurt de overheid het omt aan in ruil om relevant te blijven?![]()
Koffie nodig.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Telegraaf live.
Het duurt nog een tijd voor corona bij de 'normale' wintervirussen - zoals het griepvirus - zal horen, aldus Koopmans in een online toelichting. ,,Met structurele aanpassingen waar de hele maatschappij aan meewerkt kun je zorgen dat het virus zich al minder verspreidt voordat de nood het hoogst is. Hierdoor voorkomen we de noodzaak voor steeds extra ingrijpende maatregelen.
Hier maak ik mij dus zorgen over, gaan ze nu ook maatregelen tegen de griep Ed nemen?Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
OMT-leden, wereldvreemde burgemeester Depla die alle evenementen in een kortere zomer wil proppen, een topambtenaar die kennelijk medeverantwoordelijk is voor al het gedoe van de afgelopen twee jaar, een ondernemer annex motivational speaker waar een hoop holle blabla uit komt, enz. Allemaal mensen waarvan gezien hun eerdere uitlatingen de visie niet geheel ontoevallig redelijk overeenkomt, en waar je getuige dit stukje dus niet naar moet luisteren als je ooit nog terug naar normaal wilt.quote:De uitnodiging kwam van arts-microbioloog Jan Kluytmans en arts maatschappij en gezondheid Anja Schreijer, beiden lid van het Outbreak Management Team (OMT). Hun OMT-collega’s Marion Koopmans, Diederik Gommers en Andreas Voss waren er, maar bijvoorbeeld ook hoogleraar sociologie Tanja van der Lippe, SCP-baas Kim Putters, Bas Kolen van de TU Delft, innovatie-expert Danny Mekić, burgemeester Paul Depla en topambtenaar Mark Roscam Abbing, die verantwoordelijk is voor de covid-strategie bij de overheid.![]()
Als het aan de hardliners in het OMT zoals Koopmans en Bonten ligt wel, ja. De maatschappelijke steun daarvoor zal wel ontbreken, en laten we hopen de politieke steun ook.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:28 schreef halfway het volgende:
Hier maak ik mij dus zorgen over, gaan ze nu ook maatregelen tegen de griep Ed nemen?
Met een kanttekening: eerder thuisblijven/thuiswerken als je ziek bent is ook een structurele aanpassing, maar dat is nog niet zo'n vreemde. Van zaken als QR-codes, afstandsregels, mondkapjes en het opschudden van de jaarkalender moeten we echt ver vandaan blijven.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Lekker je hele leven in een glazen kistje doorbrengen omdat Koopmans en Co. het wel een kek plan vinden om iedereens immuunsysteem te slopen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:28 schreef halfway het volgende:
Telegraaf live.
Het duurt nog een tijd voor corona bij de 'normale' wintervirussen - zoals het griepvirus - zal horen, aldus Koopmans in een online toelichting. ,,Met structurele aanpassingen waar de hele maatschappij aan meewerkt kun je zorgen dat het virus zich al minder verspreidt voordat de nood het hoogst is. Hierdoor voorkomen we de noodzaak voor steeds extra ingrijpende maatregelen.
Hier maak ik mij dus zorgen over, gaan ze nu ook maatregelen tegen de griep Ed nemen?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik word persoonlijk toch liever geregeld aan virussen blootgesteld om m'n immuunsysteem op orde te houden.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het aan de hardliners in het OMT zoals Koopmans en Bonten ligt wel, ja. De maatschappelijke steun daarvoor zal wel ontbreken, en laten we hopen de politieke steun ook.
Met een kanttekening: eerder thuisblijven/thuiswerken als je ziek bent is ook een structurele aanpassing, maar dat is nog niet zo'n vreemde. Van zaken als QR-codes, afstandsregels, mondkapjes en het opschudden van de jaarkalender moeten we echt ver vandaan blijven.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik ben iedere week weer in de war om wat Bruls vindt. Zegt hij het telkens alleen om relevant te blijven ofzo? Vorige week riep hij nog (bij vergelijkbare cijfers) dat er meer open moest.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is uit 2020, ik had hem uit een ander topic en niet naar de datum gekeken.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben iedere week weer in de war om wat Bruls vindt. Zegt hij het telkens alleen om relevant te blijven ofzo? Vorige week riep hij nog (bij vergelijkbare cijfers) dat er meer open moest.Zal post wel even leeg maken.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dit icm met dat VK stuk, transitieteam, zegt mij vooral dat het OMT ongeacht de situatie invloed wil uitoefenen. Lekker die macht en aandacht. OMT, dan transitieteam, dan nazorgteam, tot aan we-blikken-even-terug-team.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:28 schreef halfway het volgende:
Telegraaf live.
Hier maak ik mij dus zorgen over, gaan ze nu ook maatregelen tegen de griep Ed nemen?![]()
Dat moet jij weten, maar van het zogenaamde goede arbeidsmoraal 'laat ik toch vooral proestend en rochelend naar mijn werk komen want dat staat zo goed maar ondertussen sproei ik wel mijn collega's onder' mogen we best een beetje af vind ik.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik word persoonlijk toch liever geregeld aan virussen blootgesteld om m'n immuunsysteem op orde te houden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het is gewoon een paniekreactie. Nu de crisis voorbij is komen ze opeens met dat er een team moet worden opgericht voor de lange termijn.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 11:39:16 ]![]()
-
[ Bericht 100% gewijzigd door Janneke141 op 29-01-2022 09:36:55 (achterhaald) ]Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ah oke, mijn fout. Ben wel benieuwd hoe dit weekend zal gaan, of we nog berichten zien met ‘het is te druk op plaats X, blijf weg’quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is uit 2020, ik had hem uit een ander topic en niet naar de datum gekeken.Zal post wel even leeg maken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2022 09:38:09 ]![]()
Dit zouden ze dan moeten toepassen bij die poppenkastverhuizing van het Europees Parlement.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gaan ze zich nu ook alvast bemoeien met het klimaatprobleem?
https://ondernemersplein.(...)-dan-100-werknemers/
Stuurt de overheid het omt aan in ruil om relevant te blijven?![]()
Bruls is gefrustreerd omdat hij niet gevraagd is om minister van justitie en veiligheid te worden. De grote waffel van vorig jaar is omgeslagen in weerstand tegen van alles en nog wat.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben iedere week weer in de war om wat Bruls vindt. Zegt hij het telkens alleen om relevant te blijven ofzo? Vorige week riep hij nog (bij vergelijkbare cijfers) dat er meer open moest.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Daar is an sich niets mis mee, wel met de invulling daarvan. Beter kan je bijvoorbeeld eens na gaan denken over de vaccinatiediscrepantie over de wereld heen, in plaats van je vierde boostershot hier of Carnaval op 4 juli.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:36 schreef Confetti het volgende:
Nu de crisis voorbij is komen ze opeens met dat er een team moet worden opgericht voor de lange termijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik heb dat persoonlijk eerlijk gezegd nooit zo op die manier meegemaakt; wanneer collega's ziek zijn blijven ze echt wel thuis, ik zelf ook. Wat gekuch of genies is echter wat anders dan ziek zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat moet jij weten, maar van het zogenaamde goede arbeidsmoraal 'laat ik toch vooral proestend en rochelend naar mijn werk komen want dat staat zo goed maar ondertussen sproei ik wel mijn collega's onder' mogen we best een beetje af vind ik.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Rules for thee but not for me.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:39 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dit zouden ze dan moeten toepassen bij die poppenkastverhuizing van het Europees Parlement.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat is ook zo'n mooie ja. Ik verwacht dat deze zogenaamde uitstoot ook gewoon kan worden witgewassen. Dus je laat medewerkers woon-werk rijden in hun eigen ICE wagen en verwamt je panden comfortabel, de totalen worden op basis van modellen bij elkaar opgeteld en dan mag je in uitstootcertification afrekenen of het compenseren met virtuele bomen. Gelukkig alleen voor grotere bedrijven, die veel meer mogelijkheden hebben om hier creatief mee om te gaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gaan ze zich nu ook alvast bemoeien met het klimaatprobleem?
https://ondernemersplein.(...)-dan-100-werknemers/Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Was deze al langs gekomen? In comes NeoCov.. fear porn
https://timesofindia.indi(...)cleshow/89173858.cmsAlpha kenny one![]()
https://indianexpress.com(...)w-heres-why-7746101/quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:55 schreef falling_away het volgende:
https://timesofindia.indi(...)cleshow/89173858.cms
Valt mee...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Yeah, well. Veel geluk aan de overlevenden. Een plotse rigoreuze bevolkingskrimp geeft precies de ademruimte om de aarde en haar resterende bronnen verstandig in te zetten.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:55 schreef falling_away het volgende:
https://timesofindia.indi(...)cleshow/89173858.cms
En over tot de orde van de dag; sporten zonder mondkapje. Living. On. The. Edge.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Joh, die koopmans met haar leuke lange termijn plannetjesbedenkersteam, dat is alleen maar om zelf relevant te kunnen blijven. Het enige lange termijn plan is: zo snel mogelijk naar een situatie zonder maatregelen. Niets meer, niets minder.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Lekker je hele leven in een glazen kistje doorbrengen omdat Koopmans en Co. het wel een kek plan vinden om iedereens immuunsysteem te slopen.
Hebben we geen team voor nodig. Maarja, dit volk wil in the picture blijven. Tijd om ze terug te schoppen in hun hok. Want ze zijn het cpb niet en we gaan ook niet angstig leven 'omdat er een snottervirus is'.
Ga. Weg.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:55 schreef falling_away het volgende:
https://timesofindia.indi(...)cleshow/89173858.cmsIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Echt heel vervelend dit volk. Nu al serieus wat landen die alles opheffen, maar hier een paar naarlingen die persoonlijk relevant willen blijven.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 07:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, ze hebben wel een mooi clubje mensen verzameld die het oude normaal niet meer terug willen zeg. Putters is een beetje de vreemde eend in de bijt, maar verder ademt alles in dit stuk dat we ons de rest van ons leven bewust moeten blijven van de dreiging van dit of een ander virus en onze maatschappij daaraan aan moeten passen. Ik ben helemaal voor een langetermijndenktank, maar laten dat alsjeblieft niet deze mensen zijn.
Wegwezen. Je taak zit er op en nu terug naar je muffe kantoor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)termijn-bedenkt.html
Ha, zelfs de normaliter zo volgzame nu.nl-reageerder wil er niets van weten.![]()
Zowel bij het duel tussen TOP Oss en FC Den Bosch als bij het EK futsal zijn vrijdagavond de nieuwe coronaregels niet helemaal nageleefd. Bij de wedstrijd in de Keuken Kampioen Divisie hielden tientallen fans van de thuisploeg geen 1,5 meter afstand.
Clubs uit de Keuken Kampioen Divisie mogen hun stadions voor het eerst na ruim twee manden al wel voor een derde vullen. Bezoekers moeten verspreid door het stadion zitten en 1,5 meter afstand houden. Ze moeten ook in het bezit zijn van een coronatoegangsbewijs. Tientallen fans van TOP Oss stonden tijdens het duel met FC Den Bosch dicht bijeen achter een van beide doelen.
De duels tussen de zaalvoetballers van Nederland en Servië en Portugal en Oekraïne waren een paar minuten later dan het afgesproken tijdstip van 22.00 uur afgelopen. Na tienen mogen in Nederland geen bezoekers meer in een stadion of schouwburg of theater zitten.
Dit soort nieuwsberichten... dit is toch om heel erg verdrietig van te worden. Wat. Een. Land.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Jep, dit.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:36 schreef Confetti het volgende:
Het is gewoon een paniekreactie. Nu de crisis voorbij is komen ze opeens met dat er een team moet worden opgericht voor de lange termijn.
Pure kwaadaardige machtsgeile mensen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Serieuze journalistiek hoor mensenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:23 schreef DonDruiper het volgende:
Zowel bij het duel tussen TOP Oss en FC Den Bosch als bij het EK futsal zijn vrijdagavond de nieuwe coronaregels niet helemaal nageleefd. Bij de wedstrijd in de Keuken Kampioen Divisie hielden tientallen fans van de thuisploeg geen 1,5 meter afstand.
Clubs uit de Keuken Kampioen Divisie mogen hun stadions voor het eerst na ruim twee manden al wel voor een derde vullen. Bezoekers moeten verspreid door het stadion zitten en 1,5 meter afstand houden. Ze moeten ook in het bezit zijn van een coronatoegangsbewijs. Tientallen fans van TOP Oss stonden tijdens het duel met FC Den Bosch dicht bijeen achter een van beide doelen.
De duels tussen de zaalvoetballers van Nederland en Servië en Portugal en Oekraïne waren een paar minuten later dan het afgesproken tijdstip van 22.00 uur afgelopen. Na tienen mogen in Nederland geen bezoekers meer in een stadion of schouwburg of theater zitten.
Dit soort nieuwsberichten... dit is toch om heel erg verdrietig van te worden. Wat. Een. Land.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Verschrikkelijk inderdaad, iedereen weet inmiddels toch dat het le-vens-ge-vaar-lijk is om een wedstrijd bij te wonen als het al 22:03 is!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:23 schreef DonDruiper het volgende:
Dit soort nieuwsberichten... dit is toch om heel erg verdrietig van te worden. Wat. Een. Land.![]()
The Sopranos drinking game. Bij elke 'fuck' een shotje.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Project X bij @:DonDruiper vanavond begrijp ik?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Is er bij de uitgang met scherp geschoten?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:23 schreef DonDruiper het volgende:
Dit soort nieuwsberichten... dit is toch om heel erg verdrietig van te worden. Wat. Een. Land.![]()
Een paar minuten later!!!!!!! Oh mijn god wat zullen er een dooien vallen, lijken door de straten en alles. Kom op nou jongens, als je dit soort shit op moet schrijven dan kom je toch niet meer bij van het lachen. Wat een treurnis. Twee jaar in deze ellende en nog steeds dit soort berichten. Het wachten is op parken leegvegen als de zon schijnt en mensen oproepen niet naar de binnenstad te komen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:23 schreef DonDruiper het volgende:
Dit soort nieuwsberichten... dit is toch om heel erg verdrietig van te worden. Wat. Een. Land.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Wat vinden ze dan van collega's elders op de wereld die zeggen Omikron als een soort griepvirus te zien? Die zeggen dat er geen correlatie is tussen IC-opnames en Omikron?
Zijn dat collega's die uiterst onverantwoord bezig zijn en doen alsof ze in een casino aan het spelen zijn met hoge bedragen?
Hier is het nog steeds van: het lijkt er inderdaad op met ietsje pietsje meer zekerheid en het zou geweldig zijn maar laten we alsjeblieft niet te vroeg juichen want Omikron is géén griepje, en alle maatregelen komen er weer als jullie je niet aan de maatregelen houden, het lijkt dus enigszins in de richting te gaan dat Omikron warempel tot minder ziekenhuis opnames leidt dan Delta. Maar we houden een grote slag om de arm en over drie weken weten we misschien iets meer.![]()
En dit was TOP Oss. Wordt nog leuk als de eredivisie weer begint.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Verschrikkelijk inderdaad, iedereen weet inmiddels toch dat het le-vens-ge-vaar-lijk is om een wedstrijd bij te wonen als het al 22:03 is!![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)sen-hoort~a5b6a9ddc/quote:Een groep OMT-leden, (sociale) wetenschappers en bestuurders hebben een gezamenlijk advies geschreven over de aanpak van de coronapandemie. In het stuk bepleiten de experts een visie voor de langere termijn.
'Van bestrijden van een pandemie naar leven in een endemie' is de uitkomst van een bespreking afgelopen week tussen onder meer viroloog Marion Koopmans, ic-arts Diederik Gommers en microbioloog Jan Kluytmans. Zij zijn allen lid van het Outbreak Management Team (OMT), dat de overheid juist voorziet van adviezen over het acuut beheersen van de pandemie. Aan de bijeenkomst deden echter ook experts uit andere vakgebieden mee, zoals hoogleraar sociologie Tanja van der Lippe, burgemeester van Breda Paul Depla en directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau Kim Putters.
De club stelt voor een wetenschappelijk transitieteam op te richten dat zich moet buigen over een "structurele aanpak" van de pandemie. Daaraan zouden dan, anders dan in het OMT, nadrukkelijk ook ethici, economen en communicatiewetenschappers moeten deelnemen. De experts hebben vast vier toekomstscenario's opgesteld. In het mildste scenario is corona een verkoudheidsvirus geworden, in het slechtste scenario duikt er een nieuwe en schadelijker variant van het virus op.
Het duurt nog een tijd voor corona bij de 'normale' wintervirussen - zoals het griepvirus - zal horen, aldus Koopmans in een online toelichting. ,,Met structurele aanpassingen waar de hele maatschappij aan meewerkt kun je zorgen dat het virus zich al minder verspreidt voordat de nood het hoogst is. Hierdoor voorkomen we de noodzaak voor steeds extra ingrijpende maatregelen."![]()
![]()
Ik verheug me al op de eerste zonnige weekenddag. Weer lekker afgesloten parkeerplaatsen bij het bos enzoquote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oke, mijn fout. Ben wel benieuwd hoe dit weekend zal gaan, of we nog berichten zien met ‘het is te druk op plaats X, blijf weg’![]()
![]()
The Op1 drinking game; iedere keer wanneer Osterhaus in een talkshow zit een shotje moeten drinken.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
The Sopranos drinking game. Bij elke 'fuck' een shotje.
Ha-ge-le-vol“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
*Insert bijgevoegde foto van een mensenmassa die van de zijkant genomen is, zodat het heel druk lijkt*quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik verheug me al op de eerste zonnige weekenddag. Weer lekker afgesloten parkeerplaatsen bij het bos enzo![]()
Ik denk dat de langetermijnvisie iets van de lange termijn wordt, met een team dat zich over een heel lange termijn erover gaat buigen - tegen een vergoeding.![]()
Ik ben bang dat het eerder een lange termijn beperking is die ingesteld gaat worden zodra we eigenlijk al klaar zijn met het virus. Zodat ze aan alles en iedereen kunnen laten zien ook aan de lange termijn te denken.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:37 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat de langetermijnvisie iets van de lange termijn wordt, met een team dat zich over een heel lange termijn erover gaat buigen - tegen een vergoeding.![]()
Alsof mensen dat nog leidzaam toeziend gaan accepteren nu omicron voor het gros der besmetten maar een verkoudheidje blijkt te zijn en handhaving bovendien onmogelijk is door capaciteitsgebrek bij politie en vmboa's.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik verheug me al op de eerste zonnige weekenddag. Weer lekker afgesloten parkeerplaatsen bij het bos enzo“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:23 schreef DonDruiper het volgende:
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Sodeflikker eens heel gauw terug je hok in met je maatregelen op lange termijn. De enige maatregel die we nodig hebben is geen maatregelen.Tics van je petten.![]()
Maar wat is nu het nuchtere Nederlandse verhaal?
Paar dingen die me opvallen:
1. De "normale" Nederlandse partijen (Groenlinks tot en met VVD) lijken allemaal extreem voorzichtig met versoepelen. In de debatten afgelopen week hoor je voortdurend woorden als "spannend" en "risico". Dit is gek, waarom gaan partijen als Groenlinks en PVDA niet in de aanval op de maatregelen? De enige reden die ik me kan bedenken is dat ze niet met PVV en FVD willen worden geassocieerd. Desondanks een hele domme keuze.
2. Pers en media (met name NPO) volgen voor 90 procent dit narratief.
3. Het OMT krijgt nog steeds ongekend veel het woord en lijkt nog steeds dé partij die alles beslist. Mensen als Bonten en Koopmans lijken ondanks het goede nieuws niet in staat het complete Europese plaatje te zien, wellicht ook doordat ze praten met de keuzes in het achterhoofd die ze in december gemaakt hebben. Onafhankelijk zijn ze in ieder geval niet.
4. Hoewel het sinds december goed nieuws regent blijft de toon extreem pessimistisch en consequent negatief. In persconferenties, interviews en in praatprogramma's worden de doelpalen verschoven en gaat iedereen hier vrolijk in mee. Vrijwel geen journalist die zegt: Maar waar slaat dit op jongens? Als een goede journalist zoals Jeroen Wollaars een poging doet slaat het binnen een dag alweer dood.
5. Het buitenland krijgt in de Nederlandse pers nauwelijks aandacht, terwijl daar de boel massaal wordt opengegooid en uit alles blijkt dat er niet veel aan de hand is. Waarom volgde de pers eerder wel landen als Duitsland en België volop en nu ineens niet meer?
De enige reden die ik voor dit hele verhaal kan bedenken is dat we in Nederland gewoon een hele zware ziekenhuislobby hebben die zwaar blijft drukken op de Nederlandse politiek.
Je komt zo in een cirkeltje terecht:
1. Door een vaststaand OMT met onevenredig veel ziekenhuislui en virologen ontstaat een scheef beeld van de situatie van het virus.
2. De politiek (met alle normale partijen) laten zich hier voor 95 procent door beinvloeden en zijn wellicht bang voor rechts waardoor ze extra voorzichtig blijven.
3. Pers volgt het politieke narratief van de normale politieke partijen (zoals ze al jaren doen) en lijken weinig aandacht voor het volk te hebben.
Zo krijg je dus de tunnelvisie en het kutbeleid van de afgelopen 2 maanden.![]()
Ik vind dat "je eigen tegenspraak organiseren" echt klinken als Chinese praktijken. Een beetje alsof je andere partijen ook toestaat, maar die dan wel toevallig precies vinden en stemmen op wat de staatpartij salonfahig acht.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, en hoe is dat gelukt in je OMT2.0?
Vooralsnog is dit clubje vooral een echokamer. We weten dat de OMT-leden nog tijden voorzichtig en vooral relevant willen blijven, we weten dat Depla de hele samenleving blijvend om wil woelen, we weten dat die topambtenaar Abbing medeverantwoordelijk is voor het gefaalde overheidsbeleid en al in juni 2021 een keurig in deze lijn passend herstelplan presteerde (google maar eens op "Mark Roscam Abbing herstelplan" en lees het bovenste resultaat), en zo zijn er nog wel wat deelnemers waarvan je al kunt inschatten hoe ze ook erin staan. Grotendeels hetzelfde, dus...![]()
Het negatieve druipt er nog steeds af bij ons. Hoe kan het dat wij alleen het negatieve benadrukken zonder evenveel positiviteit ertegenover te zetten terwijl het toch zonneklaar is dat er zoveel positiefs is te melden?
Deens RIVM: 'We kunnen over twee maanden ons normale leven terug hebben' (dd 6 januari jl)
Ondanks die snelle verspreiding is datzelfde Deense RIVM optimistisch. "Omikron kan de variant zijn die ons uit de pandemie helpt", zei de directeur van het instituut, Tyra Grove Krause, op de Deense televisie. Door de massale verspreiding van omikron zal de piek snel worden bereikt. Krause hoopt dat de Denen daardoor over twee maanden weer hun normale leven terug hebben.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)besmettingen-booster
Zei Rutte onlangs nog niet dat we nooit ons normale leven zullen terugkrijgen?
Ik hoop dat het een tijdelijke zonsverduistering is bij ons kabinet en dat ze spoedig de lijn van andere landen gaan oppikken, die het positiever aanpakken, en niet selectief de negatieve graantjes eruitpikken uit Duitsland of Frankrijk of waar ze die maar kunnen vinden.![]()
De kern is dat men nog steeds blijft vasthouden aan 'corona moet in elke willekeurige situatie worden bestreden/voorkomen'.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar wat is nu het nuchtere Nederlandse verhaal?
Paar dingen die me opvallen:
1. De "normale" Nederlandse partijen (Groenlinks tot en met VVD) lijken allemaal extreem voorzichtig met versoepelen. In de debatten afgelopen week hoor je voortdurend woorden als "spannend" en "risico". Dit is gek, waarom gaan partijen als Groenlinks en PVDA niet in de aanval op de maatregelen? De enige reden die ik me kan bedenken is dat ze niet met PVV en FVD willen worden geassocieerd. Desondanks een hele domme keuze.
2. Pers en media (met name NPO) volgen voor 90 procent dit narratief.
3. Het OMT krijgt nog steeds ongekend veel het woord en lijkt nog steeds dé partij die alles beslist. Mensen als Bonten en Koopmans lijken ondanks het goede nieuws niet in staat het complete Europese plaatje te zien, wellicht ook doordat ze praten met de keuzes in het achterhoofd die ze in december gemaakt hebben. Onafhankelijk zijn ze in ieder geval niet.
4. Hoewel het sinds december goed nieuws regent blijft de toon extreem pessimistisch en consequent negatief. In persconferenties, interviews en in praatprogramma's worden de doelpalen verschoven en gaat iedereen hier vrolijk in mee. Vrijwel geen journalist die zegt: Maar waar slaat dit op jongens? Als een goede journalist zoals Jeroen Wollaars een poging doet slaat het binnen een dag alweer dood.
5. Het buitenland krijgt in de Nederlandse pers nauwelijks aandacht, terwijl daar de boel massaal wordt opengegooid en uit alles blijkt dat er niet veel aan de hand is. Waarom volgde de pers eerder wel landen als Duitsland en België volop en nu ineens niet meer?
De enige reden die ik voor dit hele verhaal kan bedenken is dat we in Nederland gewoon een hele zware ziekenhuislobby hebben die zwaar blijft drukken op de Nederlandse politiek.
Je komt zo in een cirkeltje terecht:
1. Door een vaststaand OMT met onevenredig veel ziekenhuislui en virologen ontstaat een scheef beeld van de situatie van het virus.
2. De politiek (met alle normale partijen) laten zich hier voor 95 procent door beinvloeden en zijn wellicht bang voor rechts waardoor ze extra voorzichtig blijven.
3. Pers volgt het politieke narratief van de normale politieke partijen (zoals ze al jaren doen) en lijken weinig aandacht voor het volk te hebben.
Zo krijg je dus de tunnelvisie en het kutbeleid van de afgelopen 2 maanden.
Dit was in voorjaar 2020 allicht een logisch standpunt, toen er nog geen vaccins waren en niemand natuurlijke immuniteit had, en het allemaal nieuw en onzeker was. En vooruit, in winter '20/'21 hadden we ook nog nauwelijks vaccins.
Intussen is de situatie dusdanig dat je niet meer elke willekeurige samenkomst van mensen kapot moet managen vanuit de overheid vanwege een virus waar de meesten niet meer dan een snotneus of een zere keel aan overhouden.![]()
Als het aan het OMT ligt zit er in 2043 nog steeds een hoogbejaarde Koopmans in de talkshows zich zorgen te maken.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:56 schreef Scrummie het volgende:
Dat OMT voor de toekomst
Nee, nee, nee.
Rot op.
Wederom: met zachte hand van het podium af dirigeren.![]()
@Spablauw24 (oid)
Inmiddels zijn er weer afspraken beschikbaar in deze regio voor de volgende dag. De piek is voorbij! ()
![]()
Ik hoop ook dat de Tweede Kamer zich gaat verzetten tegen een langetermijn-OMT-team, daar is namelijk niet om gevraagd. Er is gevraagd om een langetermijnvisie en niet om een langetermijnteam. Wie weet wat dat team allemaal gaat bekokstoven en voor je het weet krijgen ze het voor elkaar dat het kabinet het wil uitvoeren.![]()
Ja maar echt, kapjes altijd en overal want ook handig voor griep en verkoudheid, afstand houden idem (lees, daaaag festivals en nachthoreca), zodra er meer dan drie man en een paardenkop op de IC ligt doen we weer een bezoekersbeperking. Nee nee, dat moeten we niet willen. Bleegh ik word gewoon cynisch van dit soort mensen. Hebben die geen normaal leven?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:01 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoop ook dat de Tweede Kamer zich gaat verzetten tegen een langetermijn-OMT-team, daar is namelijk niet om gevraagd. Er is gevraagd om een langetermijnvisie en niet om een langetermijnteam. Wie weet wat dat team allemaal gaat bekokstoven en voor je het weet krijgen ze het voor elkaar dat het kabinet het wil uitvoeren.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Ja, ze willen echt graag relevant blijven.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als het aan het OMT ligt zit er in 2043 nog steeds een hoogbejaarde Koopmans in de talkshows zich zorgen te maken.
Wederom: met zachte hand van het podium af dirigeren.
Maar ja, als er iets is gebleken de afgelopen 2 jaar is dat je dat volk niet iets over de toekomst moet laten zeggen.
Bovendien komt er al een pandemic response team (oid), dat zou in januari starten meen ik mij te herinneren, wat is dan de toegevoegde waarde van nog een clubje experts. Terug naar normaal, voorbereiden op een nieuwe pandemie zonder lockdowns (tenzij extreem hard nodig en de lijken zich dreigen op te stapelen). Meer is er echt niet nodig.![]()
Ons omt is stuk, mogen wij er ook zo een als de Deense?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:51 schreef Mondkapje het volgende:
Het negatieve druipt er nog steeds af bij ons. Hoe kan het dat wij alleen het negatieve benadrukken zonder evenveel positiviteit ertegenover te zetten terwijl het toch zonneklaar is dat er zoveel positiefs is te melden?
Deens RIVM: 'We kunnen over twee maanden ons normale leven terug hebben' (dd 6 januari jl)
Ondanks die snelle verspreiding is datzelfde Deense RIVM optimistisch. "Omikron kan de variant zijn die ons uit de pandemie helpt", zei de directeur van het instituut, Tyra Grove Krause, op de Deense televisie. Door de massale verspreiding van omikron zal de piek snel worden bereikt. Krause hoopt dat de Denen daardoor over twee maanden weer hun normale leven terug hebben.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)besmettingen-booster
Zei Rutte onlangs nog niet dat we nooit ons normale leven zullen terugkrijgen?
Ik hoop dat het een tijdelijke zonsverduistering is bij ons kabinet en dat ze spoedig de lijn van andere landen gaan oppikken, die het positiever aanpakken, en niet selectief de negatieve graantjes eruitpikken uit Duitsland of Frankrijk of waar ze die maar kunnen vinden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hoe is het eigenlijk na 2 jaar met de opschaling van de zorg?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als het aan het OMT ligt zit er in 2043 nog steeds een hoogbejaarde Koopmans in de talkshows zich zorgen te maken.
Wederom: met zachte hand van het podium af dirigeren.
*cricket sounds*![]()
Dat team komt er gewoon door het gebrek aan visie en teveel aan angst. Fijn het volk in onzekerheid laten en de mogelijkheid houden om lekker snel te schakelen en wetten er doorheen te rammen.![]()
Het zou mooi zijn als iemand uit het OMT twittert dat het OMT opgeheven zou moeten worden.
Kan misschien nog gebeuren door onenigheid, aangezien het onderling ook van die ultieme keffertjes zijn.![]()
Precies, langetermijnvisie: open tenzij ipv dicht tenzij. Meer heb je niet nodig.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ze willen echt graag relevant blijven.
Maar ja, als er iets is gebleken de afgelopen 2 jaar is dat je dat volk niet iets over de toekomst moet laten zeggen.
Bovendien komt er al een pandemic response team (oid), dat zou in januari starten meen ik mij te herinneren, wat is dan de toegevoegde waarde van nog een clubje experts. Terug naar normaal, voorbereiden op een nieuwe pandemie zonder lockdowns (tenzij extreem hard nodig en de lijken zich dreigen op te stapelen). Meer is er echt niet nodig.![]()
Soms krijg je het idee dat dat niet doen een doel is, en ze maatregelen willen bedenken die in dienst van dat doel staan.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk na 2 jaar met de opschaling van de zorg?
*cricket sounds*
"Je wint er slechts tijd mee." vs "Het kan voor tot 15% reductie in besmettingen zorgen".![]()
Bijzonder ook dat zo'n Koopmans nu alweer zeker weet dat corona de komende jaren echt nog geen griep- of verkoudheidsvirus gaat worden.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Het zou mooi zijn als iemand uit het OMT twittert dat het OMT opgeheven zou moeten worden.
Kan misschien nog gebeuren door onenigheid, aangezien het onderling ook van die ultieme keffertjes zijn.
Zogenaamd is de hele pandemie onzeker maar dit weten we uiteraard al.![]()
Nee, die hebben inderdaad niet het normale leven wat jij, ik en het overgrote merendeel van de mensen in de samenleving hebben.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:04 schreef josja het volgende:
[..]
Bleegh ik word gewoon cynisch van dit soort mensen. Hebben die geen normaal leven?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Niet naar luisteren, dat is het beste advies.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:06 schreef tja77 het volgende:
Dat team komt er gewoon door het gebrek aan visie en teveel aan angst. Fijn het volk in onzekerheid laten en de mogelijkheid houden om lekker snel te schakelen en wetten er doorheen te rammen.
Zelfs op nu.nl een en al negativiteit. Zegt veel dat.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Koopmans moet lekker bij het KNMI gaan werken, kan ze dagelijks voorspellingen doen die niet uitkomen, maar dan hebben we er wat minder last van.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bijzonder ook dat zo'n Koopmans nu alweer zeker weet dat corona de komende jaren echt nog geen griep- of verkoudheidsvirus gaat worden.
Zogenaamd is de hele pandemie onzeker maar dit weten we uiteraard al.![]()
Dissel zei vlak voordat omikron ontdekt werd, dat er nog niet verwacht was dat er een mildere variant op de proppen zou komen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bijzonder ook dat zo'n Koopmans nu alweer zeker weet dat corona de komende jaren echt nog geen griep- of verkoudheidsvirus gaat worden.
Zogenaamd is de hele pandemie onzeker maar dit weten we uiteraard al.
Yeah, right.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
We komen er vanzelf achter of ze gelijk heeft.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zogenaamd is de hele pandemie onzeker maar dit weten we uiteraard al.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
We moeten niet vergeten dat het OMT altijd heeft bestaan. Voor de Corona ellende hielden ze zich bezig met vogelgriep en andere infectieziekten.
Dus ook als straks alles weer normaal is blijven er OMT leden die iets te doen moeten hebben. Ze hebben nu even het gevoel gehad hoe het is echt relevant te zijn.![]()
We hebben met Koopmans en co wel echt de jackpot gewonnen hoor. Ze proberen de wil om relevant te blijven niet eens meer te verbergen. Wat iemand anders al zei; het enige lange termijn plan zou moeten zijn: terug naar een situatie zonder beperkingen of QR code’s. Ik wil dat we leren leven met het virus en dat er plannen liggen voor wanneer er een ander gevaarlijk virus rond gaat; maar ik wil niet dat we ons hele leven aan gaan passen aan een griepje, of dat we continue in angst moeten leven (wat als er een nieuwe variant komt?!).quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)sen-hoort~a5b6a9ddc/
[ afbeelding ]![]()
Maar dat is geen visie, dat is een uitgangspunt. Het gaat er juist om wat je gaat doen en hoe je 't gaat behandelen op 't moment dat er een cluster besmettingen opkomt. Onderneem je dan actie? Doe je dan niets? Hoe doe je behandeling in 't ziekenhuis? bij positieve test 'gewoon' de coronapil geven en op de gewone afdeling of geïsoleerd verplegen?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:07 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Precies, langetermijnvisie: open tenzij ipv dicht tenzij. Meer heb je niet nodig.![]()
Lijkt me fantastisch!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Kan misschien nog gebeuren door onenigheid, aangezien het onderling ook van die ultieme keffertjes zijn.
Openlijke teloorgang en het zien zinken van dat spul.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Na Covid is er nog genoeg om ze bezig te houden...quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:11 schreef Remco het volgende:
We moeten niet vergeten dat het OMT altijd heeft bestaan. Voor de Corona ellende hielden ze zich bezig met vogelgriep en andere infectieziekten.
Dus ook als straks alles weer normaal is blijven er OMT leden die iets te doen moeten hebben. Ze hebben nu even het gevoel gehad hoe het is echt relevant te zijn.
Ze staan nu inderdaad in de belangstelling, maar dat wil niet zeggen dat ze dat voor de komende jaren ambiëren...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Nou ja en nee.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
We komen er vanzelf achter of ze gelijk heeft.
Ik heb niet zo'n zin om nog jaren met beperkingen te moeten leven omdat mevrouw Koopmans en haar OMT-vrienden ooit een keer wat verwachten.![]()
Als ze er al op staan dat zo’n team gevormd moet worden... selecteer dan op z’n minst mensen die niet nu ook al in het OMT zitten. En zorg dat je ook minimaal de helft van het team vult met mensen die juist wèl terug willen naar hoe het was. Nu is het meteen een team die bestaat uit pro maatregelen mensen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:01 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoop ook dat de Tweede Kamer zich gaat verzetten tegen een langetermijn-OMT-team, daar is namelijk niet om gevraagd. Er is gevraagd om een langetermijnvisie en niet om een langetermijnteam. Wie weet wat dat team allemaal gaat bekokstoven en voor je het weet krijgen ze het voor elkaar dat het kabinet het wil uitvoeren.![]()
Als je al de voorspellingen op een rijtje zet van de huidige OMT-leden, kun je gewoon constateren dat ze gefaald hebben, waarom dus belonen met een langetermijnfunctie in een langetermijnteam? Is niet logisch.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ze er al op staan dat zo’n team gevormd moet worden... selecteer dan op z’n minst mensen die niet nu ook al in het OMT zitten. En zorg dat je ook minimaal de helft van het team vult met mensen die juist wèl terug willen naar hoe het was. Nu is het meteen een team die bestaat uit pro maatregelen mensen.![]()
OMT-leden willen team oprichten dat coronastrategie voor lange termijn bedenkt
Nouuuuu, zullen we dat eens niet doen?
Dat hun relevantie voorbij is, hoeft niet te betekenen dat het voor de hand ligt dat OMT leden de aangewezen mensen zijn voor dat team, verre van zelfwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Da's wat anders.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou ja en nee.
Ik heb niet zo'n zin om nog jaren met beperkingen te moeten leven omdat mevrouw Koopmans en haar OMT-vrienden ooit een keer wat verwachten.
Maar of Covid ons nog jaren gaat teisteren, of gewoon een verkoudheidsvirusje wordt, daar komen we vanzelf achter.
Verder heeft Koopmans echter een adviserende rol. Het kabinet besluit wat ze ermee gaan doen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Zou het kunnen zijn dat men erachter is gekomen dat een langetermijnvisie niet mogelijk is en dat men het probeert op te lossen door te komen met een langetermijnteam? Wat zullen ze gejuicht hebben binnen het OMT toen iemand met deze oplossing kwam.![]()
Dit is al vaker besproken. Het OMT is op papier adviserend maar de realiteit is dat ze gewoon een stevige vinger in de pap hebben voor wat betreft de besluitvorming. En na 2 jaar mag daar best wel eens kritisch naar gekeken worden.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's wat anders.
Maar of Covid ons nog jaren gaat teisteren, of gewoon een verkoudheidsvirusje wordt, daar komen we vanzelf achter.
Verder heeft Koopmans echter een adviserende rol. Het kabinet besluit wat ze ermee gaan doen.![]()
Voor de meeste mensen is het nu al een verkoudheidsvirusje, of een soort mild griepvirus.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's wat anders.
Verder heeft Koopmans echter een adviserende rol. Het kabinet besluit wat ze ermee gaan doen.
Daarom blijf ik erbij dat een lange termijn visie zich vooral moet richten op de risicogroepen door b.v. jaarlijks een update van het vaccin aan te bieden. Wellicht in combi met een medicijn (die pil?)![]()
OMT-lid is geen fulltime baan hoor. Dat hebben ze allemaal al.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:11 schreef Remco het volgende:
Dus ook als straks alles weer normaal is blijven er OMT leden die iets te doen moeten hebben. Ze hebben nu even het gevoel gehad hoe het is echt relevant te zijn.![]()
![]()
Het probleem is het constante schuiven met doelpalen. De kern van het probleem is het overspoelen van de zorg en met name de IC. Om dat te voorkomen kwamen er maatregelen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen is het nu al een verkoudheidsvirusje, of een soort mild griepvirus.
Daarom blijf ik erbij dat een lange termijn visie zich vooral moet richten op de risicogroepen door b.v. jaarlijks een update van het vaccin aan te bieden. Wellicht in combi met een medicijn (die pil?)
Alleen nu de zorg niet meer enorm overvraagd wordt, gaat het ineens over besmettingen voorkomen, long covid, mogelijke toekomstige varianten en weet ik veel wat. Deze situatie blijft bestaan door politici die geen standpunt in durven te nemen (zoals in zo veel kwesties).![]()
Oh, klopt. Maar in de praktijk heeft het kabinet ook wel eens zwaardere of juist lichtere maatregelen genomen, verder speelt het buitenland ook een rol.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is al vaker besproken. Het OMT is op papier adviserend maar de realiteit is dat ze gewoon een stevige vinger in de pap hebben voor wat betreft de besluitvorming. En na 2 jaar mag daar best wel eens kritisch naar gekeken worden.
Als Covid een verkoudheidsvirusje is, dan kan het OMT niet meer gelijk vinden in het adviseren van lockdowns en andere maatregelen, als omringende landen alle maatregelen hebben opgeheven.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
lekkere snabbel voor erbij.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
OMT-lid is geen fulltime baan hoor. Dat hebben ze allemaal al.![]()
![]()
En zorg dat de onderliggende data (geanonimiseerd) beschikbaar is voor andere wetenschappers om de adviezen en conclusies te toetsen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ze er al op staan dat zo’n team gevormd moet worden... selecteer dan op z’n minst mensen die niet nu ook al in het OMT zitten. En zorg dat je ook minimaal de helft van het team vult met mensen die juist wèl terug willen naar hoe het was. Nu is het meteen een team die bestaat uit pro maatregelen mensen.![]()
Voor besmettingen voorkomen is het al lang en breed te laat met Omikron en bij deze aantallen positieve tests elke dag. Die hele focus op mondkapjes en 1,5 meter is achterhaald, al helemaal als stapelmaatregel bovenop het CTB. Zoals @trein2000 altijd zegt, we proberen nog steeds de vorige oorlog te winnen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem is het constante schuiven met doelpalen. De kern van het probleem is het overspoelen van de zorg en met name de IC. Om dat te voorkomen kwamen er maatregelen.
Alleen nu de zorg niet meer enorm overvraagd wordt, gaat het ineens over besmettingen voorkomen, long covid, mogelijke toekomstige varianten en weet ik veel wat. Deze situatie blijft bestaan door politici die geen standpunt in durven te nemen (zoals in zo veel kwesties).![]()
Ik vind dat je helemaal geen vast team moet hebben, geen team betekent dat iedereen kan meepraten. En de besten, waar veel mensen zich in kunnen vinden qua mening, komen dan hopelijk vanzelf bovendrijven.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
En zorg dat de onderliggende data (geanonimiseerd) beschikbaar is voor andere wetenschappers om de adviezen en conclusies te toetsen.![]()
Een vast team kan iets goeds zijn, mits dat team alle nodige disciplines bevat. Als je geen vast team hebt gaat iedereen zijn eigen conclusies richting VWS knallen en kunnen ze er helemaal niets mee.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:37 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik vind dat je helemaal geen vast team moet hebben, geen team betekent dat iedereen kan meepraten.![]()
Ik weet niet waarom, maar ik krijg een heel klein beetje het idee dat mensen hier niet zo heel dol zijn op het OMT![]()
![]()
Iemand kan achteruithobbelen door de positie die hij of zij heeft, mensen die eerst niet zoveel visie hebben kunnen zich opeens enorm ontwikkelen (Levi) Een vast team is veel te star.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een vast team kan iets goeds zijn, mits dat team alle nodige disciplines bevat. Als je geen vast team hebt gaat iedereen zijn eigen conclusies richting VWS knallen en kunnen ze er helemaal niets mee.![]()
Het OMT verzint elke keer iets waarom het nu écht nog niet kan, echt nog te vroeg is. Na de zomer moesten we ineens ongevaccineerden beschermen. Nu weten we zogenaamd nog onvoldoende over omikron, en misschien komt er een horrormutatie. Er blijven maar konijntjes uit de hoge hoed komen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor besmettingen voorkomen is het al lang en breed te laat met Omikron en bij deze aantallen positieve tests elke dag. Die hele focus op mondkapjes en 1,5 meter is achterhaald, al helemaal als stapelmaatregel bovenop het CTB.
En politici durven geen streep te trekken, doodsbang om later te worden afgestraft.![]()
Er zijn meerdere teams. Alleen de mening van het OMT weegt te zwaar. In het begin was het logisch om vanuit de medische hoek te kijken maar nu kan dat gewoon niet meer.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:37 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik vind dat je helemaal geen vast team moet hebben, geen team betekent dat iedereen kan meepraten. En de besten, waar veel mensen zich in kunnen vinden qua mening, komen dan hopelijk vanzelf bovendrijven.![]()
Maar het houdt ook niet in dat er niemand meer iets mag zeggen. Dat vaste team kun je de nodige screenings, toegang etc geven om toegang tot meer data te hebben zodat ze onderzoeken die door anderen gedaan worden beter kunnen duiden. Ik ben het wel met je eens dat dat niet het huidige OMT moet zijnquote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Iemand kan achteruithobbelen door de positie die hij of zij heeft, mensen die eerst niet zoveel visie hebben kunnen zich opeens enorm ontwikkelen (Levi) Een vast team is veel te star.![]()
![]()
Lekker rekken om relevant te blijven. Meer dan dat is het niet. En dat wordt gezien alle omicron ontwikkelingen (en hoe het in andere landen gaat) steeds lastiger, dus elke keer wat anders roepen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het OMT verzint elke keer iets waarom het nu écht nog niet kan, echt nog te vroeg is. Na de zomer moesten we ineens ongevaccineerden beschermen. Nu weten we zogenaamd nog onvoldoende over omikron, en misschien komt er een horrormutatie. Er blijven maar konijntjes uit de hoge hoed komen.
En politici durven geen streep te trekken, doodsbang om later te worden afgestraft.
Ben vooral vernieuwd wanneer het kabinet er klaar mee is of dat ze zich echt nog heel lang willen gaan verschuilen.![]()
Niet het instituut zelf maar meer de kant we nu op gaan. Het is te eenzijdig. Alsof we een stel diëtisten en voedingsdeskundigen het assortiment van de supermarkt laten bepalen. Ja dan kunnen we cola, chips en patat in het vervolg wel vergeten.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik krijg een heel klein beetje het idee dat mensen hier niet zo heel dol zijn op het OMT![]()
Dat kunnen OMT-leden ook wel los van elkaar. Wetenschappers zijn toch onafhankelijke denkers? In een team heb je altijd haantje de voorsten, gekonkel etc.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het houdt ook niet in dat er niemand meer iets mag zeggen. Dat vaste team kun je de nodige screenings, toegang etc geven om toegang tot meer data te hebben zodat ze onderzoeken die door anderen gedaan worden beter kunnen duiden. Ik ben het wel met je eens dat dat niet het huidige OMT moet zijn![]()
Heb ik ook, had keelpijn, loopneus hoesten etc. maar niks. Nu lijkt het weer wat erger te worden. Zo blijf je doormodderen...quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:57 schreef Scrummie het volgende:
Ondertussen voor de tweede keer in een week strontverkouden en die test blijft maar negatief.![]()
Helemaal eens uiteraardquote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet het instituut zelf maar meer de kant we nu op gaan. Het is te eenzijdig. Alsof we een stel diëtisten en voedingsdeskundigen het assortiment van de supermarkt laten bepalen. Ja dan kunnen we cola, chips en patat in het vervolg wel vergeten.![]()
ook in je keel geduwd? anders is het de B.A.2 variantquote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:57 schreef Scrummie het volgende:
Ondertussen voor de tweede keer in een week strontverkouden en die test blijft maar negatief.![]()
Ik moet altijd aan Bassie & Adriaan denken na dit soort posts.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ook in je keel geduwd? anders is het de B.A.2 variantZuiger van het FOK!-OMT![]()
geen huren?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik moet altijd aan Bassie & Adriaan denken na dit soort posts.![]()
Prima, maar dan wel het Fok! OMT graag.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:21 schreef _serial_ het volgende:
OMT-leden willen team oprichten dat coronastrategie voor lange termijn bedenkt
Nouuuuu, zullen we dat eens niet doen?
Dat hun relevantie voorbij is, hoeft niet te betekenen dat het voor de hand ligt dat OMT leden de aangewezen mensen zijn voor dat team, verre van zelfIk zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Dikke middelvinger naar de zorg inderdaad.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Verschrikkelijk inderdaad, iedereen weet inmiddels toch dat het le-vens-ge-vaar-lijk is om een wedstrijd bij te wonen als het al 22:03 is!![]()
Ik zou nu een flauw grapje kunnen maken. Maar als "we" in Nijmegen juichen stort ons stadion in.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
“Voorkom juichen” wordt in Tilburg heel serieus genomen @:Lenny_leonard![]()
![]()
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ik snap werkelijk niet dat als het kabinet in gesprek is met "kritische denkers", er niemand van het Fok! OMT is gedelegeerd.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)termijn-bedenkt.html
Ha, zelfs de normaliter zo volgzame nu.nl-reageerder wil er niets van weten.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Allemaal complotten om de zorg te ontzien.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik zou nu een flauw grapje kunnen maken. Maar als "we" in Nijmegen juichen stort ons stadion in.![]()
![]()
![]()
Omdat de definitie van ‘kritische denkers’ voor het OMT leden van het Red Team en Containment.Nu zijn?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet dat als het kabinet in gesprek is met "kritische denkers", er niemand van het Fok! OMT is gedelegeerd.![]()
Zullen er nu werkelijk mensen zijn die denken dat vooetbalsupporters zich aan regels gaan houden????quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:25 schreef gniffie het volgende:
[..]
Was vorig jaar ook. Nu komt de waarschuwing en als het nog een keer gebeurd kan de toko dicht.![]()
![]()
Het kabinet is er pas klaar mee als die QR pas overal ingevoerd is.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ben vooral vernieuwd wanneer het kabinet er klaar mee is of dat ze zich echt nog heel lang willen gaan verschuilen.
Heel stiekem is bij de laatste versoepelingen dat CTB ineens ook verplicht in de pretparken en dierentuinen. Voor zover mij bekend was dat eerder NIET het geval.
Steeds een beetje verder invoeren. Net zo lang tot het inmiddels breed gedragen wordt en dan kan het mooi overgaan in het Europese digitale identiteitsbewijs.
Waar vervolgens je persoonlijke CO2 tax aan gekoppeld kan worden.
Of je de toegang tot het maatschappelijk leven simpelweg ontzegt kan worden als je, ik zeg maar iets, op het FVD stemt. Of rood haar hebt.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ja, of gewoon een groep mensen die een lekker dagje uit is, dat niet noodzakelijkerwijs bestaat uit niet-geforceerd je stem verheffen en voorkómen dat je samen juicht. Straks nemen ze ook nog een slok bier uit elkaars beker, stelletje halve tammen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:27 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Zullen er nu werkelijk mensen zijn die denken dat vooetbalsupporters zich aan regels gaan houden????When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Zelfs aan Diederik Gommers vrees ik. Stopt wel per 1 februari 2022 met zijn huidige functie, maar iets zegt mij dat hij nog vaak op TV te zien zal zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:35 schreef groenen het volgende:
Hahah, het OMT, daar gaan we nog jarenlang plezier aan beleven.![]()
hoe zit het met de uitbreiding van IC bedden? als was het alleen maar om 3 jaar achterstallige zorg in te halen.![]()
Enige wat ik nog weet was dat De Efteling zelf het CTB had ingevoerd.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel stiekem is bij de laatste versoepelingen dat CTB ineens ook verplicht in de pretparken en dierentuinen. Voor zover mij bekend was dat eerder NIET het geval.![]()
We moeten echt niet akkoord gaan net die CTB onzin. We moeten gewoon snel terug naar normaal en het accepteren. Omikron stelt niks voor. We doen het puur omdat het iets nieuws is waar we bang voor zijn. We doen hetzelfde toch ook niet voor een verkoudheids- of buikgriep virus...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat is wel héééééél erg BNW hoor.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Het kabinet is er pas klaar mee als die QR pas overal ingevoerd is.
Heel stiekem is bij de laatste versoepelingen dat CTB ineens ook verplicht in de pretparken en dierentuinen. Voor zover mij bekend was dat eerder NIET het geval.
Steeds een beetje verder invoeren. Net zo lang tot het inmiddels breed gedragen wordt en dan kan het mooi overgaan in het Europese digitale identiteitsbewijs.
Of je de toegang tot het maatschappelijk leven simpelweg ontzegt kan worden als je, ik zeg maar iets, op het FVD stemt. Of rood haar hebt.
In andere woorden: best een kans dat het uitkomt.![]()
We hebben de komende drie jaar alleen weinig te willen. Er is gestemd, nu is het alleen nog maar duimen dat de politiek er een keer klaar mee is.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:43 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten echt niet akkoord gaan net die CTB onzin. We moeten gewoon snel terug naar normaal en het accepteren. Omikron stelt niks voor. We doen het puur omdat het iets nieuws is waar we bang voor zijn. We doen hetzelfde toch ook niet voor een verkoudheids- of buikgriep virus...![]()
Waar kan ik tekenen?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Het kabinet is er pas klaar mee als die QR pas overal ingevoerd is.
Of je de toegang tot het maatschappelijk leven simpelweg ontzegt kan worden als je, ik zeg maar iets, op het FVD stemt. Of rood haar hebt.![]()
Positief is wel dat diverse landen in Europa (Gr. Brittanië, Denemarken, Spanje) nu Covid-19 daadwerkelijk zoals een soort griep (gaan) beschouwen en de maatregelen flink terugschroeven of vrijwel opgeheven worden. Als andere landen zien dat dit goed gaat, volgen er ongetwijfeld meer en wie weet ook wel NL![]()
![]()
Het OMT kijkt alleen maar naar andere landen als ze die data kunnen gebruiken om hun voorzichtigheid goed te praten.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Positief is wel dat diverse landen in Europa (Gr. Brittanië, Denemarken, Spanje) nu Covid-19 daadwerkelijk zoals een soort griep (gaan) beschouwen en de maatregelen flink terugschroeven of vrijwel opgeheven worden. Als andere landen zien dat dit goed gaat, volgen er ongetwijfeld meer en wie weet ook wel NL![]()
Fijne zaterdag verder allemaal. Ik ga zo mondkappen tellen in de voetbalkantineSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: