abonnement Unibet Coolblue
pi_203439084
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:28 schreef RamboDirk het volgende:
De enige mensen die geroepen hebben dat aflossingsvrij ooit een slim idee was waren de banken en financieel adviseurs. Omdat zij degene waren die er volop aan verdienden.
Dat dus. Juist in tijden van relatief hoge rente (5 - 8%), riepen die leiden: "los niet af, want dan vang je minder belastingteruggave". Terwijl je toen juist voordeel zou hebben van aflossen.

Nu zijn de rentes extreem laag, en is het adagio: "los juist af, want zonder hypotheek is zo goedkoop wonen". Ja, dat haalt je de koekoek.

Overigens, over inflatie gesproken: nu roept iedereen dat inflatie de hypotheekschuld opvreet, maar ik denk dat dat alleen gebeurt als de lonen met de inflatie meestijgen.

Loonstijging is niet hetzelfde als inflatie (?)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_203439132
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 09:58 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Oh vertel eens
Verdienen aan een hypotheek.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_203439231
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:31 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat dus. Juist in tijden van relatief hoge rente (5 - 8%), riepen die leiden: "los niet af, want dan vang je minder belastingteruggave". Terwijl je toen juist voordeel zou hebben van aflossen.

Nu zijn de rentes extreem laag, en is het adagio: "los juist af, want zonder hypotheek is zo goedkoop wonen". Ja, dat haalt je de koekoek.

Overigens, over inflatie gesproken: nu roept iedereen dat inflatie de hypotheekschuld opvreet, maar ik denk dat dat alleen gebeurt als de lonen met de inflatie meestijgen.

Loonstijging is niet hetzelfde als inflatie (?)
Juist de hoge aftrek met aflossingsvrij maakte van een woning een perfecte cash cow. Weinig mensen blijven immers 30 jaar in een woning wonen. Over het algemeen ga je aan een woning verdienen als je zelf mag bepalen wanneer je hem gaat verkopen (inb4, ja ik ken de vorige huizen crisis. Ik zat zelf op de zeebodem).

Je hebt wel de waardevermeerdering, maar een relatief lage huur. Daar kan je, net als ik, heel veel van vinden, maar waar mensen eenvoudig rendement kunnen maken gaan ze dit doen.

Als de inflatie 3% is en m'n loon stijgt maar 2%, ga ik er natuurlijk op achteruit. Maar die lening is sneller minder waard geworden dan m'n loon.

Alleen bij een nullijn heb je hier echte pijn.
pi_203439357
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:40 schreef investeerdertje het volgende:
Juist de hoge aftrek met aflossingsvrij maakte van een woning een perfecte cash cow. Weinig mensen blijven immers 30 jaar in een woning wonen. Over het algemeen ga je aan een woning verdienen als je zelf mag bepalen wanneer je hem gaat verkopen (inb4, ja ik ken de vorige huizen crisis. Ik zat zelf op de zeebodem).
Je kan wel bepalen wanneer je gaat verkopen (ook lang niet altijd als je van baan switcht bijv.), maar je nioet ook een andere woning terugkopen, waardoor het "cas cow"-effect vies tegenvalt. Dat een woning een "cash cow" is, heb ik dus nog niet meegemaakt; alleen een blok aan het been en vooral een "cash cow" voor banken en hypotheekadviseurs
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_203439422
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:17 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat er mis mee is?
Dat je dan waarschijnlijk te duur woont als het je alleen maar lukt maandelijks de hypotheekrente te betalen en niet niet af te lossen. Ofwel weer een prijsopdrijvend element in de Nederlandse huizenmarkt.

COME ON PEOPLE!
Je gaat nu wel naar een ander uiterste, een scenario wat nu niet eens kan en niemand die dat voorstelt....

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2022 21:54:07 ]
pi_203439513
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:50 schreef Leandra het volgende:

Roep dan niet dat het allemaal zo erg is op de markt, een deel van die ellende is veroorzaakt door het recht op HRA bij aflossingsvrije hypotheken, je ziet ook dat de totale nationale hypotheekschuld als een komeet omhoog geschoten is nadat de aflossingsvrije hypotheken rond 1990 geïntroduceerd werden.

Ik sloot een aflossingsvrije hypotheek in 1987 af, daarna heb ik diverse dip's op de woningmarkt meegemaakt. Het verband tussen problemen op de woningmarkt en HRA op aflossingsvrije hypotheken bestaat imo ogen niet; de de absurd lage renrte (HRA maakt amper verschil), het woningbouw(non)beleid en de bevolkingstoename zijn de grootse veroorzakers van de "ellende". Overigens is "ellnde" ook maar een rel;atief begrip, zijn wel ergere dingen in een mensenlven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_203439566
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:32 schreef Minimunt het volgende:
Kan deze huizenmarktbom binnenkort eens barsten.

Als mensen uit Tilburg e.o. hier in Noord-Limburg al huizen gaan kopen, en de simpele starters rijwoning/twee onder een kap al boven de 3 ton verkocht wordt dan is het niet normaal meer.
Hier in Bergen Noord-Holland, grote gemoderniseerde hoekwoning uit uit 1969 voor 8 ton. In Limburg hebben jullie dus nog een rally te gaan.
https://www.funda.nl/koop/bergen-nh/huis-42696722-luiveland-14/
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_203439761
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:48 schreef blomke het volgende:

[..]
Je kan wel bepalen wanneer je gaat verkopen (ook lang niet altijd als je van baan switcht bijv.), maar je nioet ook een andere woning terugkopen, waardoor het "cas cow"-effect vies tegenvalt. Dat een woning een "cash cow" is, heb ik dus nog niet meegemaakt; alleen een blok aan het been en vooral een "cash cow" voor banken en hypotheekadviseurs
M'n vorige woning heb ik zoveel goedkoper gewoond dan huren (wel afgelost maar puur kosten afspiegelen) dat het amper geen cash cow te noemen is. Dat zelfs terwijl ik zat af te tellen totdat ik het wel kon verkopen. Je keuze om te verhuizen bij een baanwissel maak je echt zelf, dat staat los van de waarde van je woning. Als je het in langere tijd vol kan houden heb je sowieso meer geld te besteden dan wanneer je het van spaargeld moet doen.

Dit probleem zul je denk ik bij jezelf moeten zoeken.
pi_203439845
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik sloot een aflossingsvrije hypotheek in 1987 af, daarna heb ik diverse dip's op de woningmarkt meegemaakt. Het verband tussen problemen op de woningmarkt en HRA op aflossingsvrije hypotheken bestaat imo ogen niet; de de absurd lage renrte (HRA maakt amper verschil), het woningbouw(non)beleid en de bevolkingstoename zijn de grootse veroorzakers van de "ellende". Overigens is "ellnde" ook maar een rel;atief begrip, zijn wel ergere dingen in een mensenlven.
Gelukkig werd de prijs niet al opgedreven door 100% aflossingsvrij, geheel niet, ofzo.
pi_203439865
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:01 schreef blomke het volgende:

[..]
Hier in Bergen Noord-Holland, grote gemoderniseerde hoekwoning uit uit 1969 voor 8 ton. In Limburg hebben jullie dus nog een rally te gaan.
https://www.funda.nl/koop/bergen-nh/huis-42696722-luiveland-14/
Jezus, niet normaal...

Het is zo oneerlijk als starter. Je ziet al die mensen met een eigen woning rijker worden en zelf zie je je geld verdampen met vrije sector huren van >1000 euro.. Ik snap wel dat mensen gaan emigreren, ga het bijna zelf overwegen.
pi_203439899
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:20 schreef Minimunt het volgende:

[..]
Jezus, niet normaal...

Het is zo oneerlijk als starter. Je ziet al die mensen met een eigen woning rijker worden en zelf zie je je geld verdampen met vrije sector huren van >1000 euro.. Ik snap wel dat mensen gaan emigreren, ga het bijna zelf overwegen.
Dit was dan ook geen starterswoning.
  maandag 31 januari 2022 @ 09:27:54 #137
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203442328
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:20 schreef Minimunt het volgende:

[..]
Jezus, niet normaal...

Het is zo oneerlijk als starter. Je ziet al die mensen met een eigen woning rijker worden en zelf zie je je geld verdampen met vrije sector huren van >1000 euro.. Ik snap wel dat mensen gaan emigreren, ga het bijna zelf overwegen.
Tja oneerlijk, emigreren. Wanneer jij denkt dat er eerlijker landen dan Nederland zijn dan houdt niemand je tegen. Persoonlijk denk ik dat negatieve emoties een slechte onderbouwing voor emigreren zijn, dan ben je toch een soort Somaliër, die probeert te ontsnappen.

Blijkbaar vindt de meerderheid van Nederland het wel best dat huizen worden opgekocht als beleggingsobject, blijkbaar vindt de meerderheid van Nederland het wel best dat starters fucked zijn.

Het is jammer dat veel mensen te stom zijn om te bedenken dat langdurig de macht geven aan een partij als de VVD uiteindelijk leidt dat de mensen die al rijk worden nog rijker worden ten koste van niet alleen de armen, maar ook de middenmoot. Gelukkig zijn er migranten die ons kunnen afleiden van de echte problematiek.
pi_203442492
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:27 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja oneerlijk, emigreren. Wanneer jij denkt dat er eerlijker landen dan Nederland zijn dan houdt niemand je tegen. Persoonlijk denk ik dat negatieve emoties een slechte onderbouwing voor emigreren zijn, dan ben je toch een soort Somaliër, die probeert te ontsnappen.

Blijkbaar vindt de meerderheid van Nederland het wel best dat huizen worden opgekocht als beleggingsobject, blijkbaar vindt de meerderheid van Nederland het wel best dat starters fucked zijn.

Het is jammer dat veel mensen te stom zijn om te bedenken dat langdurig de macht geven aan een partij als de VVD uiteindelijk leidt dat de mensen die al rijk worden nog rijker worden ten koste van niet alleen de armen, maar ook de middenmoot. Gelukkig zijn er migranten die ons kunnen afleiden van de echte problematiek.
Het merendeel van de kiezers stemt niet op VVD.
  maandag 31 januari 2022 @ 09:44:45 #139
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203442533
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Het merendeel van de kiezers stemt niet op VVD.
Dat klopt, maar wel ruim voldoende om ze comfortabel de macht te bezorgen.

Bottomline zijn we behoorlijk fucked door de politieke versnippering.
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 10:30:47 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203443096
Die lage rente van tegenwoordig is ook maar gewoon een verzinsel, ik vraag me af wie dat verzonnen heeft en wat men er mee wil bereiken.

Wellicht is dat een heel ander onderwerp maar toch vind ik het wel boeiende materie, ik vraag me namelijk af of er mee bereikt wordt wat de bedoeling is. En of die bedoeling wenselijk is. In het geval van de woningmarkt zorgt de lage rente er voornamelijk voor dat mensen veel meer gaan lenen, en ik denk ook dat dat de bedoeling is/was. Na de economische crises moest er een prikkel gegeven worden om weer meer uit te geven om zo de economie vlot te trekken. Nu vraag ik me af of vastgoed de economie vlot trekt (ik denk het niet) toch wordt daar door consumenten verreweg het meest geleend geloof ik. Is het tegenwoordig niet zo dat het middel lage rente helemaal de doelen niet bereikt?

Allemaal uit de duim hoor dit, geen bronnen, wel vragen.

Dat maakt economie altijd zo lastig te volgen, omdat het veelal menselijke gedragingen zijn die ze willen sturen met financiele instrumenten. Als ze bijvoorbeeld de rente laag maken om mensen te stimuleren minder te sparen dan lukt dat al niet bij mensen als mij die dan juist meer gaan sparen juist omdat je niet zo veel rente krijgt... :D Volgensmij hangt economie vast van dat soort sturende dingen die uiteindelijk een andere kant op lijken te sturen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203444379
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
M'n vorige woning heb ik zoveel goedkoper gewoond dan huren (wel afgelost maar puur kosten afspiegelen) dat het amper geen cash cow te noemen is. Dat zelfs terwijl ik zat af te tellen totdat ik het wel kon verkopen. Je keuze om te verhuizen bij een baanwissel maak je echt zelf, dat staat los van de waarde van je woning. Als je het in langere tijd vol kan houden heb je sowieso meer geld te besteden dan wanneer je het van spaargeld moet doen.

Dit probleem zul je denk ik bij jezelf moeten zoeken.
Dus goedkoop wonen in een koopwoning, t.o.v. een dure huurwoning is een cash-cow? Ik denk dat wij verschillend over de definitie denken. Ik rijd in een aftandse Peugeot van 15 jaar, een stuk goedkoper dan de BMW X3 van onze buurvrouw. Toch zie ik mijn aftandse auto niet als cash-cow, maar geoon als een kostenpost, die als enig voordeel geeft dat ik me niet in het OV hoef te begeven.

Een cash-cow is i.m.o. een aandeel dat 10% dividend uitkeert, een long call positie die 5x over de kop gaat als ie op z'n einddatum zit etc.

Maar wellicht zie ik het verkeerd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_203444414
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:27 schreef mcmlxiv het volgende:

Blijkbaar vindt de meerderheid van Nederland het wel best dat huizen worden opgekocht als beleggingsobject, blijkbaar vindt de meerderheid van Nederland het wel best dat starters fucked zijn.

Het is jammer dat veel mensen te stom zijn om te bedenken dat langdurig de macht geven aan een partij als de VVD uiteindelijk leidt dat de mensen die al rijk worden nog rijker worden ten koste van niet alleen de armen, maar ook de middenmoot. Gelukkig zijn er migranten die ons kunnen afleiden van de echte problematiek.
Heeft de VVD de lage rente veroorzaakt? Heeft de VVD de immigratie, het falend asielbeid of de stagnatie op de nieuwbouw veroorzaakt? Zo al binnenlandse oorzaken (de rente dus niet), zaten er ook genoeg andere partijen bij in de TK die akkoord gingen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_203444449
quote:
88s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Die lage rente van tegenwoordig is ook maar gewoon een verzinsel, ik vraag me af wie dat verzonnen heeft en wat men er mee wil bereiken.

Wellicht is dat een heel ander onderwerp maar toch vind ik het wel boeiende materie, ik vraag me namelijk af of er mee bereikt wordt wat de bedoeling is. En of die bedoeling wenselijk is. In het geval van de woningmarkt zorgt de lage rente er voornamelijk voor dat mensen veel meer gaan lenen, en ik denk ook dat dat de bedoeling is/was. Na de economische crises moest er een prikkel gegeven worden om weer meer uit te geven om zo de economie vlot te trekken. Nu vraag ik me af of vastgoed de economie vlot trekt (ik denk het niet) toch wordt daar door consumenten verreweg het meest geleend geloof ik. Is het tegenwoordig niet zo dat het middel lage rente helemaal de doelen niet bereikt?

Allemaal uit de duim hoor dit, geen bronnen, wel vragen.

Dat maakt economie altijd zo lastig te volgen, omdat het veelal menselijke gedragingen zijn die ze willen sturen met financiele instrumenten. Als ze bijvoorbeeld de rente laag maken om mensen te stimuleren minder te sparen dan lukt dat al niet bij mensen als mij die dan juist meer gaan sparen juist omdat je niet zo veel rente krijgt... :D Volgensmij hangt economie vast van dat soort sturende dingen die uiteindelijk een andere kant op lijken te sturen.
Lage rente is ECB beleid: om de zuidelijke eu-landen (in eerste instantie Griekenland) van faillissement af te wenden. De economische groei is vooral een gevolg van het neo-liberale denken en uitvoeren, niet van de lage rente.

Je laatste alinea klopt: sparen neemt toe vanwege de lage rente, terwijl de bedoeling was dat de uitgaven (ten kosten van sparen) toe zouden nemen. Falend beleid dus.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 31 januari 2022 @ 12:04:43 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203444469
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:01 schreef blomke het volgende:

[..]
Heeft de VVD de lage rente veroorzaakt? Heeft de VVD de immigratie, het falend asielbeid of de stagnatie op de nieuwbouw veroorzaakt? Zo al binnenlandse oorzaken (de rente dus niet), zaten er ook genoeg andere partijen bij in de TK die akkoord gingen.
De VVD was bij al die zaken, behalve de rente, wel de enige constante factor.

De rente is primair een Europese bank dingetje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 12:05:47 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203444495
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
De VVD was bij al die zaken, behalve de rente, wel de enige constante factor.

De rente is primair een Europese bank dingetje.
En die hebben toch ook weer met het IMF te maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 31 januari 2022 @ 12:24:06 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203444721
quote:
88s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
En die hebben toch ook weer met het IMF te maken.
Ook dat, het is niet zo dat de rente alleen in Europa laag is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203448245
Donderdag kijken bij een huisje. Vandaag gelijk toen het op Funda kwam een berichtje naar de makelaar gestuurd, en een uurtje later werd ik al gebeld.

Godgriebelsveel aan te verspijkeren (maar ik zie wel potentie, en de bouwstijl heeft karakter O+ ) en we maken bij voorbaat al niet zo'n grote kans want we bungelen ergens onderaan de 'rangorde', maar nooit geschoten is altijd mis dus hey!
pi_203448420
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:33 schreef Candaasje het volgende:
Donderdag kijken bij een huisje. Vandaag gelijk toen het op Funda kwam een berichtje naar de makelaar gestuurd, en een uurtje later werd ik al gebeld.

Godgriebelsveel aan te verspijkeren (maar ik zie wel potentie, en de bouwstijl heeft karakter O+ ) en we maken bij voorbaat al niet zo'n grote kans want we bungelen ergens onderaan de 'rangorde', maar nooit geschoten is altijd mis dus hey!
Oh spannend. Enne, rangorde? Vertel eens meer, een of andere speciale voorrangsregeling?
pi_203448459
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:51 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Oh spannend. Enne, rangorde? Vertel eens meer, een of andere speciale voorrangsregeling?
Dat laatste inderdaad. Het is ex-huur, en eerst krijgen alle huurders van de woningcoöperaties van de gemeente voorrang. (Waartussen ook weer een rangorde is. De sociale woningcoöp staat bovenaan de lijst). Maar er is ook een recht van gunning, dus de verkopende partij mag ook in onderhandeling gaan met andere geïnteresseerden als het bod/voorwaarden interessant genoeg zijn.

Ik durf echt nergens meer op te hopen in deze bizarre markt, maar ik heb toch gereageerd want het betreft dus een woning die nu voor bijna 5 ton op de markt is gezet, en waaraan nog wel het een en ander moet gebeuren.
Van buiten ziet het er - in elk geval aan de voorkant - niet uit als een typische huurwoning, van binnen wel. Je kunt ook precies zien waar de schilderijen hebben gehangen enzo :') ;(
  maandag 31 januari 2022 @ 17:01:47 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203448512
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dat laatste inderdaad. Het is ex-huur, en eerst krijgen alle huurders van de woningcoöperaties van de gemeente voorrang. (Waartussen ook weer een rangorde is. De sociale woningcoöp staat bovenaan de lijst). Maar er is ook een recht van gunning, dus de verkopende partij mag ook in onderhandeling gaan met andere geïnteresseerden als het bod/voorwaarden interessant genoeg zijn.

Ik durf echt nergens meer op te hopen in deze bizarre markt, maar ik heb toch gereageerd want het betreft dus een woning die nu voor bijna 5 ton op de markt is gezet, en waaraan nog wel het een en ander moet gebeuren.
Van buiten ziet het er - in elk geval aan de voorkant - niet uit als een typische huurwoning, van binnen wel. Je kunt ook precies zien waar de schilderijen hebben gehangen enzo :') ;(
Je moet wel heel erg scheefwonen voor je je als sociale huurder een huis van 5 ton kunt permitteren waar waarschijnlijk ook nog een flink bedrag tegenaan gegooid moet worden :X
Ik sluit het niet uit, maar het is wel een heel forse prijs als je voorrang moet geven aan mensen uit sociale huur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')