abonnement Unibet Coolblue
pi_203399352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:18 schreef DonDruiper het volgende:
Het FOK! OMT agenda voor 28-01-2022

08:30 - 11:00 Klagen over leden van de tweede kamer (inclusief relevante tweets)
11:00 - 13:00 Klagen over 2G.
13:00 - 14:15 Ziekenhuiscijfers worden bekend. Jubelstemming.
14:15 - 15:15 ALLES OPEN NU + Spanning stijgt vwb de besmettingscijfers van vandaag.
18:00 - 00:00 Alles en iedereen op de televisie wordt besproken én afgemaakt.
00:00 - 08:30 Nog wat verdwaalde diehard FOK! OMT-ers komen hun gal spuwen.

Het FOK! OMT agenda voor 29-01-2022

.......
Mag ik alvast mijn stukken inbrengen voor het agendapunt van 11u?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik licht dit graag toe straks.
pi_203399354
We zijn hier alledrie positief getest,mogen we pas uit isolatie als iedereen klachtenvrij is?We zijn geboosterd.Sta al een halfuur in de telefonische wachtrij van de ggd.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:28:06 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203399361
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 07:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat heeft met toegang tot landen te maken
De inzet ín een land zelf als toegangseisen tbv voorzieningen etc is aan het land zelf en heeft niets met EU afspraken of uitgangspunten te maken.
Sterker nog, daar was het ook helemaal niet voor bedoeld, maar ja, wat kán, gaat gebeuren
Voor mensen die veel door Europa reizen is (zoals ik) gelijkgetrokken regelgeving wel fijn hoor, ook qua binnenland-regels :P

Maargoed dat is een kleine groep. Gelukkig laten steeds meer landen de QR los, laten we dát voorbeeld maar gaan volgen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203399365
ALLES OPEN NU!

Of ben ik te vroeg nu?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:28:37 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203399366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:27 schreef pitboer het volgende:
We zijn hier alledrie positief getest,mogen we pas uit isolatie als iedereen klachtenvrij is?We zijn geboosterd.Sta al een halfuur in de telefonische wachtrij van de ggd.
Nee, als je zelf klachtenvrij bent.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 09:28:45 #106
5428 crew  miss_sly
pi_203399367
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]
_O-

Het is erg moeilijk niet erg cynisch te worden hierover.

Maar ik zal me inhouden voor @:miss_sly
Dat stel ik zeer op prijs.

Maar op zichzelf is het niet zo dat er hier en daar geen aanleiding is tot een cynische opmerking. Ik ben ook zeker niet tegen cynisme op gezette tijden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 09:32:47 #107
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203399397
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat doet NL toch ook? Er is de mogelijkheid kinderen tussen 5-11 te vaccineren, maar er is geen advies of plicht.

Als NL een eigen lijn wil volgen, wordt er dan ook juist hier weer vaak gezegd dat "NL zo nodig hun eigen onderzoek moet doen en beleid wil maken, waarom kijken ze niet naar het buitenland?".
HIer krijgen kinderen gewoon een brief om zich te laten vaccineren. Je kan zeggen dat het geen advies is, maar als ze de moeite nemen om je uit te nodigen voor een vaccin komt het wat mij betreft toch aardig in de buurt van een advies. Het is wel vrijwillig ja.

Wat betreft kijken naar het buitenland ..... Ja, je hebt in principe gelijk, maar Nederland is te zwak qua beleid en wil toch nooit teveel afwijken of "zwakker ingrijpen" dan bepaalde buurlanden. Je kan dan wekenlang doen alsof je zelf even onderzoek wil doen, maar uiteindelijk gooi je je onderzoeken toch weer weg en volg je andere landen. Had je het beter al een paar weken eerder kunnen doen om impact relatief klein te houden. Nu doen ze precies het omgekeerde .... Wekenlang maatregelen aanhouden, terwijl bepaalde landen al aan het afschaffen zijn. Over een paar weken doen zij weer precies hetzelfde. Steeds maar willen aankijken om uiteindelijk toch niet af te wijken begint te vervelen na twee jaar.

Hoe vaak hebben ze nu daadwerkelijk onderzoek gedaan en die resultaten gebruikt om iets anders te doen?

In Zweden nemen ze tenminste andere beslissingen, ondanks alle kritiek. Ik zeg niet dat het goed of fout is, maar ze doen in ieder geval iets anders dan maar blind de rest volgen.

Het aantal doden is in lijn met vele andere EU landen, terwijl ze veel minder maatregelen hebben gehad en hebben gedurfd om de problemen aan te pakken waar het het meeste helpt.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:33:37 #108
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203399403
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:28 schreef Questular het volgende:
ALLES OPEN NU!

Of ben ik te vroeg nu?
Nee, een maand te laat.

Maar je cynische kutpost van de dag is wel weer geplaatst, dus kudo's.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203399433
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]
HIer krijgen kinderen gewoon een brief om zich te laten vaccineren. Je kan zeggen dat het geen advies is, maar als ze de moeite nemen om je uit te nodigen voor een vaccin komt het wat mij betreft toch aardig in de buurt van een advies. Het is wel vrijwillig ja.

Wat betreft kijken naar het buitenland ..... Ja, je hebt in principe gelijk, maar Nederland is te zwak qua beleid en wil toch nooit teveel afwijken of "zwakker ingrijpen" dan bepaalde buurlanden. Je kan dan wekenlang doen alsof je zelf even onderzoek wil doen, maar uiteindelijk gooi je je onderzoeken toch weer weg en volg je andere landen.

Hoe vaak hebben ze nu daadwerkelijk onderzoek gedaan en die resultaten gebruikt om iets anders te doen?

In Zweden nemen ze tenminste andere beslissingen, ondanks alle kritiek. Ik zeg niet dat het goed of fout is, maar ze doen in ieder geval iets anders dan maar blind de rest volgen.

Het aantal doden is in lijn met vele andere EU landen, terwijl ze veel minder maatregelen hebben gehad en hebben gedurfd om de problemen aan te pakken waar het het meeste helpt.
De vergelijking met Zweden slaat alleen al vanwege de bevolkingsdichtheid helemaal nergens op.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 09:37:17 #110
5428 crew  miss_sly
pi_203399441
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]
HIer krijgen kinderen gewoon een brief om zich te laten vaccineren. Je kan zeggen dat het geen advies is, maar als ze de moeite nemen om je uit te nodigen voor een vaccin komt het wat mij betreft toch aardig in de buurt van een advies. Het is wel vrijwillig ja.

Wat betreft kijken naar het buitenland ..... Ja, je hebt in principe gelijk, maar Nederland is te zwak qua beleid en wil toch nooit teveel afwijken of "zwakker ingrijpen" dan bepaalde buurlanden. Je kan dan wekenlang doen alsof je zelf even onderzoek wil doen, maar uiteindelijk gooi je je onderzoeken toch weer weg en volg je andere landen.

Hoe vaak hebben ze nu daadwerkelijk onderzoek gedaan en die resultaten gebruikt om iets anders te doen?

In Zweden nemen ze tenminste andere beslissingen, ondanks alle kritiek. Ik zeg niet dat het goed of fout is, maar ze doen in ieder geval iets anders dan maar blind de rest volgen.

Het aantal doden is in lijn met vele andere EU landen, terwijl ze veel minder maatregelen hebben gehad en hebben gedurfd om de problemen aan te pakken waar het het meeste helpt.
Ik vind die brief geen advies, maar informatie. Er is ook geen grootse campagne ofzo, de mogelijkheid wordt geboden, en that's it. En ik hoor in mijn omgeving ongeveer 50-50 wel en niet vaccineren van kinderen in die leeftijd. Er is dus wel degelijk een grote groep die het ook daadwerkelijk wil, om uiteenlopende redenen.

Wat betreft het beleid: NL heeft ook een aantal keren zijn eigen koers gevaren, hetzij strenger, hetzij losser dan andere landen, en ook dat was niet goed. En dezelfde koers is ook alleen goed als het het volk uitkomt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:42:29 #111
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203399487
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, een maand te laat.

Maar je cynische kutpost van de dag is wel weer geplaatst, dus kudo's.
Goed geslapen? :D
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203399505
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt ook kritisch zijn zonder mensen voor van alles uit te maken.
Als Kuipers weet dat het onzin is maar het erdoor probeert te drukken (met alle negatieve gevolgen voor de bevolking/vrijheid) dmv misleiding om zijn baantje te behouden is hey compleet gerechtvaardigd om hem een leugenaar te noemen en een opportunistische egoïst.
Want dat is hij in deze situatie.
Dan kunnen we het wel sugar coaten maar dat dekt de lading niet van de schandalige actie.

Ik snap eerlijk gezegd dat je meer valt over de bewoording dan hetgeen wat daadwerkelijk gebeurd?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:44:36 #113
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203399506
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Goed geslapen? :D
Mwah, niet echt.

Dus ik zou maar oppassen als ik jullie was!!!!
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 09:46:07 #114
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203399518
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De vergelijking met Zweden slaat alleen al vanwege de bevolkingsdichtheid helemaal nergens op.
Ook in vergelijking met landen met vergelijkbaar bevolkingsdichtheid hebben ze andere beslissingen durven te nemen. Nogmaals, ik zeg niet dat ze het goed of fout hebben gedaan, maar zij hebben wel gedurfd om het anders te doen.

Noorwegen met strenge maatregelen heeft veel minder doden bijvoorbeeld. Ook die hebben echt hun eigen beleid gemaakt en gevolgd, want geen enkel Europees land was zo streng als Noorwegen.

Finland heb ik mij niet echt in verdiept.

Nederland was gewoon altijd te laat met alles, met maatregelen nemen en nu ook met maatregelen versoepelen. Onderzoek doen om het onderzoek doen, terwijl het wel duidelijk was dat het niks ging opleveren en ondertussen wekenlang achter de feiten aanlopen. Dat is gewoon een feit. Het heeft niks te maken met of het wel of niet uitkwam.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 09:49:03 #115
5428 crew  miss_sly
pi_203399535
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Als Kuipers weet dat het onzin is maar het erdoor probeert te drukken (met alle negatieve gevolgen voor de bevolking/vrijheid) dmv misleiding om zijn baantje te behouden is hey compleet gerechtvaardigd om hem een leugenaar te noemen en een opportunistische egoïst.
Want dat is hij in deze situatie.
Dan kunnen we het wel sugar coaten maar dat dekt de lading niet van de schandalige actie.

Ik snap eerlijk gezegd dat je meer valt over de bewoording dan hetgeen wat daadwerkelijk gebeurd?
Ik zie het sowieso anders dan jij het ziet. Het zijn wat mij betreft ook geen feiten, dus niet iets wat 'daadwerkelijk gebeurt'.

En ja, ik vind werkelijk dat men andere woorden kan gebruiken om hetzelfde te zeggen. Het mag allemaal iets minder scherp. Ook dat soort zaken draagt bij aan de verharding en polarisatie in de samenleving, naar mijn idee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 09:50:27 #116
5428 crew  miss_sly
pi_203399549
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:46 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ook in vergelijking met landen met vergelijkbaar bevolkingsdichtheid hebben ze andere beslissingen durven te nemen. Nogmaals, ik zeg niet dat ze het goed of fout hebben gedaan, maar zij hebben wel gedurfd om het anders te doen.

Noorwegen met strenge maatregelen heeft veel minder doden bijvoorbeeld. Ook die hebben echt hun eigen beleid gemaakt en gevolgd, want geen enkel Europees land was zo streng als Noorwegen.

Finland heb ik mij niet echt in verdiept.

Nederland was gewoon altijd te laat met alles, met maatregelen nemen en nu ook met maatregelen versoepelen. Onderzoek doen om het onderzoek doen, terwijl het wel duidelijk was dat het niks ging opleveren en ondertussen wekenlang achter de feiten aanlopen. Dat is gewoon een feit. Het heeft niks te maken met of het wel of niet uitkwam.
NL heeft ook wel te vroeg versoepeld, te veel tegelijk. Inderdaad laat soms met een en ander, terwijl andere landen het wel al deden. Dat is toch precies het eigen beleid wat je dan van Zweden toejuicht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:54:40 #117
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203399588
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys

Leuk feitje! LCPS gaat ook opnames bijhouden vanwege COVID. Niet per direct, maar dit gaat op korte termijn worden ingevoerd.

@:oliver23

Eigenlijk niet zo'n leuk feitje, maar ik heb niks beters op het moment.
Wel een feitje om wereldkundig te maken. Ik maak zo een persbericht.
pi_203399593
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De vergelijking met Zweden slaat alleen al vanwege de bevolkingsdichtheid helemaal nergens op.
Helemaal nergens op is ook zwaar overdreven natuurlijk. De factor bevolkingsdichtheid zal wel iets meespelen maar over het algemeen hebben we hier natuurlijk 2 jaar te streng beleid gehad.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203399608
https://www.nu.nl/coronav(...)koers-met-ggden.html

quote:
Commerciële testaanbieders liggen na twee dagen al op ramkoers met GGD'en

Meerdere commerciële coronatestbedrijven die sinds woensdag de GGD bijstaan in de grote vraag naar coronatesten, hebben vrijdagochtend hun deuren gesloten. De testaanbieders van Stichting Open Nederland liggen op ramkoers met de GGD'en omdat eerder gemaakte afspraken niet gerespecteerd zouden worden.

Dat bevestigt een woordvoerder van Stichting Open Nederland na berichtgeving van de Tubantia.

De GGD'en en commerciële testaanbieders gingen de volgende samenwerking aan: mensen zouden nog altijd een test boeken via het landelijke nummer of via de website coronatest.nl. Als er geen plek was bij een GGD in de regio, zouden zij de kans krijgen om dit te doen bij een commerciële testaanbieder.

Volgens de commerciële testaanbieders zouden GGD'en iemand doorsturen naar hun locaties, als zij langer dan 12 uur moesten wachten op een plek bij een GGD in de regio. De GGD zou de afgelopen dagen echter hebben gewerkt met een doorverwijstermijn van 48 uur, die binnenkort wordt omgezet naar 24 uur.

Het doorverwijzen gebeurt te weinig, vindt Stichting Open Nederland. "Het werkt niet optimaal. Testlocaties hadden de afgelopen dagen weinig te doen, terwijl ze klaar staan met personeel en middelen. We zijn in gesprek met de GGD over hoe we dat kunnen verbeteren."

De woordvoerder begrijpt de reacties van testaanbieders om te sluiten "omdat zij weinig te doen hebben." Stichting Open Nederland: "Het is voor iedereen vervelend."

Commerciële testaanbieders in Enschede zouden in twee dagen tijd 37 personen hebben geholpen, zo vertellen betrokkenen aan Tubantia. Dat terwijl Stichting Open Nederland op woensdag nog inzette dat alle aanbieders aan het einde van de week gezamenlijk 50.000 testen per dag konden afnemen.
pi_203399623
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, een maand te laat.

Maar je cynische kutpost van de dag is wel weer geplaatst, dus kudo's.
Wil je soms even knuffelen?

  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:00:04 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203399630
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:02 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ie van zijn voetstuk is gevallen, ik ben wel benieuwd of zijn wetenschappelijke achtergrond nu conflicteert met wat hij moet uitstralen in debatten en of hij nu nog steeds zo blij is met zijn politieke rol.
Als je voor een ander z'n parochie moet spreken ipv vanuit je eigen wetenschap?
Dan ben je gewoonweg een vazal natuurlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203399638
Zijdelings aan corona gerelateerd, ik denk dat @trein2000 hier ook wel iets van vindt. ;)

https://nos.nl/artikel/24(...)aan-over-wob-verzoek

quote:
Ministeries doen gemiddeld drie keer langer dan toegestaan over WOB-verzoek
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 10:02:04 #123
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203399644
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
NL heeft ook wel te vroeg versoepeld, te veel tegelijk. Inderdaad laat soms met een en ander, terwijl andere landen het wel al deden. Dat is toch precies het eigen beleid wat je dan van Zweden toejuicht?
Nee, Zweden doet daadwerkelijk iets anders.

Nederland weet dat het moet ingrijpen, maar doet dat een paar weken niet, daarna toch maar wel. Nederland weet dat het moet versoepelen, maar doet dat een paar weken niet, daarna toch maar wel.Dat is gewoon slecht beleid en geen beslissingen durven te nemen, totdat de beslissingen eigenlijk al gemaakt worden door derden.

Dat kan je toch niet vergelijken met landen zoals Noorwegen waar ze vanaf het begin al streng zijn en er niet van af willen wijken of Zweden waar ze al vanaf het begin redelijk soepel zijn en daar niet echt van willen afwijken?

Het gaat er om dat je daadwerkelijk iets anders durft te doen. Je doet nu net of het niet durven nemen van beslissingen van de overheid bewust was, omdat ze een andere koers wilden varen. Nee, ze wilden geen andere koers varen .... ze wilden gewoon geen beslissing nemen totdat het niet meer anders kon. Ze lieten het virus bepalen in plaats van zelf knopen door te hakken.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:03:38 #124
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203399655
De (lage) besmettingcijfers in Zuid-Afrika lijken nu te stabiliseren, terwijl de ziekenhuizen behoorlijk snel leeglopen.

twitter
pi_203399688
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nee, Zweden doet daadwerkelijk iets anders.

Nederland weet dat het moet ingrijpen, maar doet dat een paar weken niet, daarna toch maar wel. Nederland weet dat het moet versoepelen, maar doet dat een paar weken niet, daarna toch maar wel.Dat is gewoon slecht beleid en geen beslissingen durven te nemen, totdat de beslissingen eigenlijk al gemaakt worden door derden.

Dat kan je toch niet vergelijken met landen zoals Noorwegen waar ze vanaf het begin al streng zijn en er niet van af willen wijken of Zweden waar ze al vanaf het begin redelijk soepel zijn en daar niet echt van willen afwijken?

Het gaat er om dat je daadwerkelijk iets anders durft te doen. Je doet nu net of het niet durven nemen van beslissingen van de overheid bewust was, omdat ze een andere koers wilden varen. Nee, ze wilden geen andere koers varen .... ze wilden gewoon geen beslissing nemen totdat het niet meer anders kon. Ze lieten het virus bepalen in plaats van zelf knopen door te hakken.
Ik denk dat je van de Zweden ook wel kunt leren dat als het echt moet er altijd nog wel meer mogelijk is in de ziekenhuizen dan je denkt.

Paniekerig schreeuwen dat code Zwart eraan komt (zoals Gommers constant deed) terwijl je eigenlijk nog een flinke marge hebt is ook wel iets Nederlands. Uiteindelijk viel het altijd mee en was er altijd nog genoeg mogelijk.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:07:26 #126
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203399689
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De vergelijking met Zweden slaat alleen al vanwege de bevolkingsdichtheid helemaal nergens op.
Het grootste gedeelte woont in de dichtbevolkte steden.
pi_203399693
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nee, Zweden doet daadwerkelijk iets anders.

Nederland weet dat het moet ingrijpen, maar doet dat een paar weken niet, daarna toch maar wel. Nederland weet dat het moet versoepelen, maar doet dat een paar weken niet, daarna toch maar wel.Dat is gewoon slecht beleid en geen beslissingen durven te nemen, totdat de beslissingen eigenlijk al gemaakt worden door derden.

Dat kan je toch niet vergelijken met landen zoals Noorwegen waar ze vanaf het begin al streng zijn en er niet van af willen wijken of Zweden waar ze al vanaf het begin redelijk soepel zijn en daar niet echt van willen afwijken?

Het gaat er om dat je daadwerkelijk iets anders durft te doen. Je doet nu net of het niet durven nemen van beslissingen van de overheid bewust was, omdat ze een andere koers wilden varen. Nee, ze wilden geen andere koers varen .... ze wilden gewoon geen beslissing nemen totdat het niet meer anders kon. Ze lieten het virus bepalen in plaats van zelf knopen door te hakken.
En dat past allemaal keurig in de wijze waarop de kabinetten Rutte regeren. Kijk bijvoorbeeld naar de stikstofcrisis of de toeslagenaffaire... problemen worden genegeerd of doelbewust onder het tapijt geschoven tot het echt niet meer kan, en zelfs dan worden ze ad hoc of vooral op papier aangepakt.
pi_203399709
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De vergelijking met Zweden slaat alleen al vanwege de bevolkingsdichtheid helemaal nergens op.
Grootste verschil zal eerder de opvattingen van het volk zijn en hoe goed ze zich aan alle regels houden.

En dat ze een overheid hebben die van het begin af aan wel duidelijke regels hadden, zodat je niet iedere week opnieuw moet gaan zoeken wat de huidige afspraken ook al weer zijn. :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_203399716
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En dat past allemaal keurig in de wijze waarop de kabinetten Rutte regeren. Kijk bijvoorbeeld naar de stikstofcrisis of de toeslagenaffaire... problemen worden genegeerd of doelbewust onder het tapijt geschoven tot het echt niet meer kan, en zelfs dan worden ze ad hoc of vooral op papier aangepakt.
Daarom snap ik de uitslag van de vorige verkiezingen niet. Of het grootste gedeelte van Nederland vindt het allemaal best hoe het er nu aan toe gaat.
pi_203399717
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zie het sowieso anders dan jij het ziet. Het zijn wat mij betreft ook geen feiten, dus niet iets wat 'daadwerkelijk gebeurt'.

En ja, ik vind werkelijk dat men andere woorden kan gebruiken om hetzelfde te zeggen. Het mag allemaal iets minder scherp. Ook dat soort zaken draagt bij aan de verharding en polarisatie in de samenleving, naar mijn idee.
Dat is prima en respecteer ik uiteraard ook maar wat als je het wel zo ervaart en extreem gefrustreerd door dit alles wordt?

Ik kan wel zeggen dat Kuipers een dekselse kwajongen is die een draai om de oren verdient vanwege jokken en Remi zijn maar het is totaal niet overeenkomstig met hoe ik daadwerkelijk over de situatie denk.

Nergens zeg ik dat de guillotine tevoorschijn moet komen voor na tribunalen maar flinke kritiek op de minister van volksgezondheid is wat mij betreft verantwoord en zelfs terecht.

Ik zie het zo dat Kuipers deze baan heeft in ruil om 2g erdoor te pushen voor D66. Die partij wil samen met de VVD waarschijnlijk voor Ursula in de pas lopen naar een digitale samenleving in Europa waarin je digitale ID overal aan gekoppeld is.

China praktijken dus. Als burger die niet zo wil leven of kinderen wil laten opgroeien is het dus extreem frustrerend als mensen om egoïstische redenen die kant op bewegen.
Laat staan een slimme man als Kuipers in een rol als minister van volksgezondheid
Dat creëert nog meer boosheid en frustratie.

Zelfs als dit bnw lijkt voor je en je het totaal niet zo ziet dan nog kan je het op ze minst zien als een potentieel hellend vlak waarbij je je iemands frustratie kan voorstellen toch?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:11:17 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203399728
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:09 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Grootste verschil zal eerder de opvattingen van het volk zijn en hoe goed ze zich aan alle regels houden.

En dat ze een overheid hebben die van het begin af aan wel duidelijke regels hadden, zodat je niet iedere week opnieuw moet gaan zoeken wat de huidige afspraken ook al weer zijn. :D
Wacht even, dan pak ik een van mijn 86 routekaarten erbij.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 10:12:50 #132
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203399744
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het grootste gedeelte woont in de dichtbevolkte steden.
Dit ook, 87% van de bevolking woont in steden.

Ongeveer de helft van de bevolking woont in een stad met 50k inwoners of meer. Van de 10 miljoen inwoners wonen er 1.5 miljoen in Stockholm.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:13:00 #133
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203399745
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:10 schreef Questular het volgende:

[..]
Daarom snap ik de uitslag van de vorige verkiezingen niet. Of het grootste gedeelte van Nederland vindt het allemaal best hoe het er nu aan toe gaat.
Als je het grootste gedeelte gelijk stelt aan een procentje of 52, dan is dat inderdaad wel zo. Dat krijg je van een wij-tegen-zij-politiek. En als je dan bij wij hoort, dan vind je het inderdaad al snel best. Zij moeten het zelf maar oplossen.

Het grootste deel van Nederland heeft het de afgelopen jaren gewoon beter gekregen hè, ook tijdens de coronacrisis. Kan hun het verder verrekken wat er met flexwerkende schoonmakers en woningzoekende jongeren gebeurt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 10:13:15 #134
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203399750
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:09 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Grootste verschil zal eerder de opvattingen van het volk zijn en hoe goed ze zich aan alle regels houden.

En dat ze een overheid hebben die van het begin af aan wel duidelijke regels hadden, zodat je niet iedere week opnieuw moet gaan zoeken wat de huidige afspraken ook al weer zijn. :D
Precies.
pi_203399758
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:59 schreef Questular het volgende:

[..]
Wil je soms even knuffelen?

[ afbeelding ]
Dat mag heulemaal niet!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203399768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het grootste gedeelte woont in de dichtbevolkte steden.
De urbanisatiegraad is relatief hoog maar de bevolkingsdichtheid in de steden absoluut niet. Die zijn overwegend vrij ruim van opzet. De dichtstbevolkte stad (Stockholm) zou in Nederland qua bevolkingsdichtheid moeten vechten voor een plekje in de top 10.
pi_203399773
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:10 schreef Questular het volgende:

[..]
Daarom snap ik de uitslag van de vorige verkiezingen niet. Of het grootste gedeelte van Nederland vindt het allemaal best hoe het er nu aan toe gaat.
Nou, het probleem is imo wel dat er weinig redelijke alternatieven voor de huidige regeringspartijen, en de oppositiepartijen die het beleid grotendeels enablen. Die gare extremisten van FvD bijvoorbeeld hebben ook de oplossingen niet.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:16:15 #138
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203399780
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:03 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Hij is geen leugenaar, dat woord wordt door iedereen maar te pas en te onpas gebruikt. Ik denk dat hij te horen heeft gekregen: dek je goed in want het debat is hard. Daardoor overdrijft ie nu door een te starre houding, terwijl ie gewoon zou kunnen zeggen: 'ik had er de kanttekening bij moeten maken dat die 15% alleen zou gelden - want ook dat is een voorspelling van TU Delft - als het overal, ook in de supermarkt zou worden gehanteerd.'
Ik geef hem nog wel een kans, maar het is geen groot licht, wat dat betreft was Marcel Levi een betere keus geweest.
Een situatie die er never nooit gaat komen. Een ouderwetse leugenaar dus.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:16:57 #139
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203399787
quote:
WHO onderschrijft kritiek Neil Young op desinformatie

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft de kant gekozen van Neil Young. Op zijn twitter-account bedankt WHO-directeur Tedros Adhanom Ghebreyesus de Canadees-Amerikaanse singer-songwriter "voor het opkomen tegen desinformatie en onnauwkeurigheden rond de coronavaccinaties." Hij benadrukt dat "iedereen een rol heeft bij de beëindiging van de pandemie en de infodemie".

Deze week liet Young zijn muziek van streamingdienst Spotify verwijderen, omdat op hetzelfde platform de podcast van Joe Rogan is te horen. Rogan verspreidt volgens Young desinformatie over het coronavaccin. "Spotify is het thuis geworden van levensbedreigende desinformatie over covid", zei Young hierover. "Leugens die verkocht worden voor geld." Ook wetenschappers en medici hebben eerder Spotify gevraagd actie te ondernemen tegen Rogan.
Van NOS liveblog.

:')

Het WHO die zich uitspreekt over een impulsieve deugactie van een artiest. :') :') :') :') :')
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203399791
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nou, het probleem is imo wel dat er weinig redelijke alternatieven voor de huidige regeringspartijen, en de oppositiepartijen die het beleid grotendeels enablen. Die gare extremisten van FvD bijvoorbeeld hebben ook de oplossingen niet.
Libertaire Partij

Die zijn alleen altijd kansloos voor een zetel :')
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 10:19:49 #141
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203399811
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Van NOS liveblog.

:')

Het WHO die zich uitspreekt over een impulsieve deugactie van een artiest. :') :') :') :') :')
Er is altijd wel een dunne lijn tussen desinformatie en censuur. Naar mijn mening moet je heel erg terughoudend zijn met je als WHO hierin mengen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 10:20:01 #142
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203399816
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:15 schreef Bakermat het volgende:

[..]
De urbanisatiegraad is relatief hoog maar de bevolkingsdichtheid in de steden absoluut niet. Die zijn overwegend vrij ruim van opzet. De dichtstbevolkte stad (Stockholm) zou in Nederland qua bevolkingsdichtheid moeten vechten voor een plekje in de top 10.
Uh nee, Stockholm zit qua bevolkingsdichtheid boven Amsterdam en eerder richting Londen. Afhankelijk van hoe je de grenzen trekt.

Als je puur naar centrum kijkt dan zijn ze vergelijkbaar, maar het is in ieder geval onzin dat ze niet eens in de top 10 zouden komen in NL.
pi_203399817
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Van NOS liveblog.

:')

Het WHO die zich uitspreekt over een impulsieve deugactie van een artiest. :') :') :') :') :')
Ik las het, de infodemie :') Zeker in de westerse landen had iedereen dat wil natuurlijk allang gevaccineerd kunnen worden. Het zou fijn zijn als die drang op ongevaccineerden een vaccin op te leggen een keer zou stoppen.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:21:27 #144
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203399831
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is altijd wel een dunne lijn tussen desinformatie en censuur. Naar mijn mening moet je heel erg terughoudend zijn met je als WHO hierin mengen.
Exact.

Laat ze zich lekker bij de zaken houden waar ze verstand van hebben.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203399832
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is altijd wel een dunne lijn tussen desinformatie en censuur. Naar mijn mening moet je heel erg terughoudend zijn met je als WHO hierin mengen.
Het WHO lijkt zich vooral heel selectief in gevallen van censuur te mengen.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 10:21:48 #146
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203399834
Ruim elfduizend coronapatiënten zaten thuis aan zuurstof: ‘Komt bed vrij voor een ander’

Tijdens de pandemie in Nederland lagen meer dan 11.000 ernstig zieke coronapatiënten thuis aan het zuurstof. Zij werden niet meegeteld in de ziekenhuiscijfers, wat betekent dat het coronavirus in Nederland nog harder heeft toegeslagen dan gedacht.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:22:21 #147
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203399839
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:22:29 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203399842
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nou, het probleem is imo wel dat er weinig redelijke alternatieven voor de huidige regeringspartijen, en de oppositiepartijen die het beleid grotendeels enablen. Die gare extremisten van FvD bijvoorbeeld hebben ook de oplossingen niet.
Rutte is een veilig zekerheidje voor veel mensen die een stabiel inkomen hebben met wat spaargeld en een eigen woning.
pi_203399849
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Uh nee, Stockholm zit qua bevolkingsdichtheid boven Amsterdam en eerder richting Londen.
:') oke man
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 10:23:23 #150
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203399850
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 10:21 schreef Momo het volgende:
Ruim elfduizend coronapatiënten zaten thuis aan zuurstof: ‘Komt bed vrij voor een ander’

Tijdens de pandemie in Nederland lagen meer dan 11.000 ernstig zieke coronapatiënten thuis aan het zuurstof. Zij werden niet meegeteld in de ziekenhuiscijfers, wat betekent dat het coronavirus in Nederland nog harder heeft toegeslagen dan gedacht.
Over censuur gesproken, er waren toch een tijdlang internationale afspraken dat dit soort artikelen niet achter een betaalmuur mochten?

Ik ben wel benieuwd hoe ziek die mensen waren. Het is heel kut, maar uiteindelijk heeft het wellicht wel code zwart voorkomen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')