[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.
Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]
Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00) Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen! Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202. Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.
[..] Dat denken we allemaal. Alleen als je de verantwoordelijkheid hebt en een debacle als Dansen met Jansen op je naam hebt dan zit je er wellicht wat anders in. Ik kan mij niet voorstellen dat als het zo goed blijft gaan dat we dan serieus zes weken gaan wachten. Dat gaat echt sneller gebeuren.
Dit argument lees ik veel vaker maar het is echt totale bullshit. Rutte hoeft maar 1 ding te doen en dat is gewoon de overheersende Europese lijn volgen. Dan heeft hij altijd een excuus en pikt ook echt 95 procent van het land dat, zelfs als er toch ineens een nieuwe variant uit de lucht komt vallen.
Dat Hugo met een lokale blunder (Dansen met Jansen) kwam heeft totaal niets te maken met de Europese lijn die je gewoon zonder enig risico en vrijwel zonder maatschappelijke kritiek kunt volgen.
[..] Dat denken we allemaal. Alleen als je de verantwoordelijkheid hebt en een debacle als Dansen met Jansen op je naam hebt dan zit je er wellicht wat anders in. Ik kan mij niet voorstellen dat als het zo goed blijft gaan dat we dan serieus zes weken gaan wachten. Dat gaat echt sneller gebeuren.
Zolang mensen nog een jaar moeten wachten op operaties geloof ik daar helemaal niks van. We zitten nog steeds met een enorme inhaalslag qua planbare zorg.
[..] Dit argument lees ik veel vaker maar het is echt totale bullshit. Rutte hoeft maar 1 ding te doen en dat is gewoon de overheersende Europese lijn volgen. Dan heeft hij altijd een excuus en pikt ook echt 95 procent van het land dat, zelfs als er toch ineens een nieuwe variant uit de lucht komt vallen.
Dat Hugo met een lokale blunder (Dansen met Jansen) kwam heeft totaal niets te maken met de Europese lijn die je gewoon zonder enig risico en vrijwel zonder maatschappelijke kritiek kunt volgen.
Maar dat debacle hebben ze niet op hun naam staan. Of in elk geval, ze vinden van niet. Van Dansen met Janssen is meerdere malen gezegd dat het verantwoord kon, maar dat mensen er niet verantwoord mee om zijn gegaan. Dat mensen zelf hadden moeten begrijpen dat een groen vinkje niet inhield dat je beschermd was etc.
[..] Maar dat debacle hebben ze niet op hun naam staan. Of in elk geval, ze vinden van niet. Van Dansen met Janssen is meerdere malen gezegd dat het verantwoord kon, maar dat mensen er niet verantwoord mee om zijn gegaan. Dat mensen zelf hadden moeten begrijpen dat een groen vinkje niet inhield dat je beschermd was etc.
Dan kun je daar niet van geleerd hebben dus.
Net zoals Rutte nu weer zegt dat als er geen versoepelingen zijn, dat uiteraard onze eigen schuld is. Eigen schuld, dikke bult
[..] Maar dat debacle hebben ze niet op hun naam staan. Of in elk geval, ze vinden van niet. Van Dansen met Janssen is meerdere malen gezegd dat het verantwoord kon, maar dat mensen er niet verantwoord mee om zijn gegaan. Dat mensen zelf hadden moeten begrijpen dat een groen vinkje niet inhield dat je beschermd was etc.
En dan nog is het een volledig verkeerde inschatting van het Nederlandse sentiment. Dat Dansen met Jansen is hooguit iets waar we nu nog om lachen, strengere maatregelen leiden altijd tot meer verzet dan een keer een te soepele maatregel.
Rutte had laatst ook zelfkritiek. Namelijk dat hij dingen niet goed genoeg heeft uitgelegd.
Tromgeroffel zet in. De vraag is hoeveel achterstand we er bij krijgen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in." Improv: Rich Tapestry of Life
Als ze ergens van “geleerd” hebben dan is het van de versoepelingen afgelopen najaar. Toen volgden ze ook de lijnen in het buitenland, en zag het er ook rooskleurig uit met dalingen icm hoge vaccinatiegraad.
Nou, dat hebben ze geweten, want ze kregen vrij veel over zich heen van experts en in de media dat ze veel te snel versoepelden en daarmee en golf veroorzaakten.
Dat doen ze niet snel nog een keer dus.
Lege bekers in het gras Modder op mijn schoenen Verlang naar het moment Dat we even niks meer moeten