abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 27 januari 2022 @ 00:20:11 #1
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_203382856
Hij zat twintig jaar op death row voor een dubbele moord, maar afgelopen donderdag stond Clinton Young (38) opeens op straat. Met dank aan de Rotterdamse juriste Merel Pontier (29), die hem hoogstpersoonlijk uit de Texaanse bajes haalde. ‘Zij heeft een ongelooflijk belangrijke rol gespeeld.’

Hoe werkt een smartphone? Waar moet je een identiteitsbewijs aanvragen en hoe kom je aan een bankpas? Zo gauw de gevangenispoort achter hen dichtslaat, zijn Amerikaanse gedetineerden op zichzelf aangewezen. Ze krijgen niet eens een kaartje voor de bus. Zoek het maar uit.


Maar Young heeft mazzel. Hij belandt na zijn vrijlating in het vangnet van de Clinton Young Foundation, die al jaren knokt voor een nieuw en eerlijk proces. De stichting bestaat voornamelijk uit juristen die ervan overtuigd zijn dat de Amerikaan het slachtoffer is van een ongekend gerechtelijk schandaal, dat bijna met een dodelijke injectie was geëindigd.

‘Het is nogal overdonderend’

Lees verder op: https://www.ad.nl/binnenl(...)orden-voor~a5791917/
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_203383079
Hij is nog niet vrij toch? Overgeplaatst naar een gewone gevangenis begreep ik.

Wat waarschijnlijk ook even goed is om hem te laten wennen aan de vrijheden die hij ineens krijgt na twintig jaar gewacht te hebben op de doodstraf in een hondenhok.

En zo schermen ze hem ook af voor de mediastorm… beter maken ze nu een vlucht plan voor hem om weer een normaal leven te kunnen hebben met een dikke schadevergoeding.
pi_203383087
En gaan die 2 nu trouwen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203383167
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Hij is nog niet vrij toch? Overgeplaatst naar een gewone gevangenis begreep ik.

Wat waarschijnlijk ook even goed is om hem te laten wennen aan de vrijheden die hij ineens krijgt na twintig jaar gewacht te hebben op de doodstraf in een hondenhok.

En zo schermen ze hem ook af voor de mediastorm… beter maken ze nu een vlucht plan voor hem om weer een normaal leven te kunnen hebben met een dikke schadevergoeding.
Ik lees hier vrijgelaten:
quote:
Former Texas death-row prisoner Clinton Young has been released from custody nearly twenty years after being sentenced to death for a double murder he has consistently said he did not commit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203383647
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 01:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik lees hier vrijgelaten:
[..]

Villerius: "Dat betekent dat er geen enkele juridische grond meer is om hem in de dodencel te houden, hij is weer onschuldig tot het tegendeel bewezen is. We hopen daarom dat hij zo snel mogelijk wordt overgebracht naar een gewone cel, wat voor hem echt heel bijzonder zal zijn."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)k-onschuldig-jessica
pi_203383796
en dat steeds zonder ooit maar na te denken over de nabestaanden van het slachtoffer

Nee, het enige slachtoffer is altijd diegene achter de tralies :'( ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 27 januari 2022 @ 08:10:53 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_203383807
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 07:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Villerius: "Dat betekent dat er geen enkele juridische grond meer is om hem in de dodencel te houden, hij is weer onschuldig tot het tegendeel bewezen is. We hopen daarom dat hij zo snel mogelijk wordt overgebracht naar een gewone cel, wat voor hem echt heel bijzonder zal zijn."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)k-onschuldig-jessica
Dit is een nieuwsbericht van 4 maanden geleden. Inmiddels is hij vrijgelaten op borgtocht.
pi_203383836
Op borgtocht vrij maar er komt een nieuw proces dus kan hij opnieuw veroordeeld worden.
Heb die documentaires wel gezien destijds en zo onschuldig is ie niet. Hij was gewoon lid van een bende die 2 mensen hebben vermoord alleen de vraag was wie nou precies de trekker had overgehaald. Clinton hield z'n mond als een echte stoere gangster maar zijn matties begonnen te snitchen.
Villerius zal wel erg betrokken zijn en zo, maar ze zat me iets te veel te soppen van kijk mij eens deugen dit lekkere mannetje met z'n puppy-ogen achter de tralies vandaan te halen. Had ze zich ook zo ingezet als het een vies oud mannetje was geweest?
pi_203383912
Die is blank onschuldig dat ziet een blinde nog wel.
  donderdag 27 januari 2022 @ 08:31:05 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203383941
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 07:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Villerius: "Dat betekent dat er geen enkele juridische grond meer is om hem in de dodencel te houden, hij is weer onschuldig tot het tegendeel bewezen is. We hopen daarom dat hij zo snel mogelijk wordt overgebracht naar een gewone cel, wat voor hem echt heel bijzonder zal zijn."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)k-onschuldig-jessica
In september 2021 ja... het is nu januari 2022.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203384532
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 08:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
In september 2021 ja... het is nu januari 2022.
Ok dat zag ik niet, fijn voor hem dat die eindelijk vrij is.
  donderdag 27 januari 2022 @ 12:41:19 #12
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_203387072
Dit is de docu uit 2017, waarin ze ook een reconstructie hebben gedaan. Daaruit kwam naar voren dat Young onmogelijk de schutter kon zijn.

https://www.2doc.nl/docum(...)eal-met-de-dood.html
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  donderdag 27 januari 2022 @ 14:46:38 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_203388572
Doorgaans kunnen Clinton's van alles uitvreten zonder achter de tralies te komen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_203388629
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203396637
nu op ned 1
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')