abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 26 januari 2022 @ 19:58:44 #1
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_203378445
Nu zit ik intussen al meer dan 10 dagen in quarantaine, en zijn mijn klachten weg.
Helaas zit ik in een benarde positie waar van mij per se wordt gevraagd een PCR-test te doen (zelfs als ik die persoon over nu nog 2 weken pas zie, dus totaal: 4 weken). Als het van me gevraagd wordt, dan zal ik het wel doen .. maar het voelt een beetje dubbel .
Ben je uberhaupt niet hersteld na 14 dagen? (wat zijn de kansen dat je dan nog corona hebt ..)

Afijn, het is niet duidelijk voor me wat nou echt de gang van zaken is wat betreft quarantaine uitgaan (de websites van rivm verschillen soms van wat ze zeggen): is het 7 dagen + geen klachten, of 7 dagen plus zelftest, of 7 dagen plus pcr-test, etc.

Alle hulp wordt gewaardeerd ! (en ook jullie mening over wat je zelf zou doen / verwachten van anderen)

Groetjes
Ik haat het als Snorlax me nakt.
pi_203378668
wat gebeurt er als je nu uit quarantaine gaat?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203378701
Gewoon een test doen. Krijg je een negatief uitslag. Dus je krijgt een bewijs van hersteld covid. Klaar.
Anders moet je nog paar dagen goed uitzieken.

Totdat je een negatief uitslag krijgt, blijf je gewoon binnen uitzondert de bezoek aan de teststraat.

Bovendien is de kans zeeer klein dat je in korte termijn tweede klacht krijgt. Je lichaam zitten nog met paar maanden vol met anti-corona.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_203379061
Het is 7 dagen en 24 uur geen klachten, dan mag je uit isolatie.
pi_203379101
Dus testen hoeft niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 26 januari 2022 @ 21:14:48 #6
408813 crew  trein2000
pi_203379810
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
Gewoon een test doen. Krijg je een negatief uitslag. Dus je krijgt een bewijs van hersteld covid. Klaar.
Anders moet je nog paar dagen goed uitzieken.

Totdat je een negatief uitslag krijgt, blijf je gewoon binnen uitzondert de bezoek aan de teststraat.

Bovendien is de kans zeeer klein dat je in korte termijn tweede klacht krijgt. Je lichaam zitten nog met paar maanden vol met anti-corona.
Wat een onzin. Je kunt acht weken positief testen, als de 24u klachten weg zijn mag je na een week uit quarantaine. De teller gaat lopen bij het begin van de klachten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:12:41 #7
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_203380921
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat een onzin. Je kunt acht weken positief testen, als de 24u klachten weg zijn mag je na een week uit quarantaine. De teller gaat lopen bij het begin van de klachten.
Dit dacht ik dus ook.
heb je een bron voor dat je nog acht weken positief kan testen? zou het goed kunnen gebruiken.

jouw mening is dus ook dat het kul is om iemand die 2 weken na positief testen (en geen klachten meer heeft) nog te verplichten een pcr test te laten doen? (omdat: je zou het maar overbrengen!!! yeah right. want de "non herstelde" doen dat niet..)
Ik haat het als Snorlax me nakt.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 26 januari 2022 @ 22:14:54 #8
408813 crew  trein2000
pi_203380957
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:12 schreef Munchlax het volgende:

[..]
Dit dacht ik dus ook.
heb je een bron voor dat je nog acht weken positief kan testen? zou het goed kunnen gebruiken.

jouw mening is dus ook dat het kul is om iemand die 2 weken na positief testen (en geen klachten meer heeft) nog te verplichten een pcr test te laten doen? (omdat: je zou het maar overbrengen!!! yeah right. want de "non herstelde" doen dat niet..)
https://www.ggdzeeland.nl/opnieuw-laten-testen/

De GGD voldoende bron?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203380971
Weg met die angst. Pak het normale leven op. Hoe minder we testen en boosteren hoe sneller we eraf zijn
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:18:26 #10
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_203380999
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:16 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Weg met die angst. Pak het normale leven op. Hoe minder we testen en boosteren hoe sneller we eraf zijn
voor de duidelijkheid: ik heb die angst niet . Ben het helemaal met je eens.

Echter: ik heb discussies met een persoon, die per se wil dat als ik hem zie, dat ik PCR getest ben (zelftest niet genoeg volgens hem) Daarom was ik benieuwd naar jullie meningen.
Ik haat het als Snorlax me nakt.
pi_203381595
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:18 schreef Munchlax het volgende:

[..]
voor de duidelijkheid: ik heb die angst niet . Ben het helemaal met je eens.

Echter: ik heb discussies met een persoon, die per se wil dat als ik hem zie, dat ik PCR getest ben (zelftest niet genoeg volgens hem) Daarom was ik benieuwd naar jullie meningen.
Klinkt als een hysterisch persoon. Ik zou niet aan zijn waanbeelden bijdragen.
  donderdag 27 januari 2022 @ 07:18:30 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203383553
Let op het verschil tussen quarantaine en isolatie.

Quarantaine zit je in uit voorzorg, dus als je zelf niet positief getest bent maar mogelijk besmet.

Isolatie zit je in als je zelf positief getest bent.

Voor beiden gelden verschillende regels. Zo mag je na 5 dagen uit quarantaine als je negatief test, maar bij isolatie hoef je helemaal geen test te doen.

Wat betreft die persoon, hoe belangrijk is diegene voor je? Een PCR test eisen gaat wel wat ver.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 27 januari 2022 @ 07:24:50 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203383568
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:18 schreef Munchlax het volgende:

[..]
voor de duidelijkheid: ik heb die angst niet . Ben het helemaal met je eens.

Echter: ik heb discussies met een persoon, die per se wil dat als ik hem zie, dat ik PCR getest ben (zelftest niet genoeg volgens hem) Daarom was ik benieuwd naar jullie meningen.
Een PCR test pikt ook virusdeeltjes op die niet besmettelijk zijn nadat jij de infectie hebt doorgemaakt.
Dat kan tot 8 weken nog zo zijn, maar ook zelfs nog langer dan dat.
Besmettelijke fase is dan alllllang voorbij

Zou dat voor leggen aan die persoon en als die niet accepteert eens achter je oren krabben of je daar nog omgang mee wilt

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 27-01-2022 07:32:10 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 27 januari 2022 @ 07:30:01 #14
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_203383592
Doe gewoon een zelftest. Dan weet je ket een kwartier of je weer negatief test. En nee, het hoeft volgens de regels niet. Als de ander zich echter prettiger voelt als je wel test kun je daar best rekening mee houden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_203383680
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:18 schreef Munchlax het volgende:

Echter: ik heb discussies met een persoon, die per se wil dat als ik hem zie, dat ik PCR getest ben (zelftest niet genoeg volgens hem) Daarom was ik benieuwd naar jullie meningen.
Maar wat gaan jullie doen ? Als je gewoon op bezoek gaat o.i.d., kan je ook een beetje afstand houden lijkt mij, toch een beetje tegemoet komen aan die andere persoon. Dan lijkt mij een test ook een beetje over de top.

Gaan jullie neuken o.i.d., tja, dan is een test misschien niet zo'n slecht idee......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203383891
Ik ben alleen voor werk in quarantaine _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 27 januari 2022 @ 08:34:24 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203383959
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:16 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Weg met die angst. Pak het normale leven op. Hoe minder we testen en boosteren hoe sneller we eraf zijn
Angst hebben is nergens voor nodig. En verder door te boosteren voorkom je dat je ernstig ziek gaat worden. En met testen houden we zicht op de verspreiding van het covid virus. En van het covid virus zijn we nog niet af.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 27 januari 2022 @ 08:43:04 #18
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_203384019
Volwassen mensen die zich thuis opsluiten en meegaan met de drama :’)

Flikker die testjes in de kliko en ga naar buiten man! :')
*Hosselcopter*
pi_203384405
Als je een pcr test gaat doen test deze positief. Daarna moet je weer in quarentaine.

Ik heb hetzelfde gehad, en had een (snel) test voor toegang gedaan, deze was positief. Omdat ik een qr code voor het buitenland wil, na 8 dagen ook nog een pcr test gedaan. Gevolg dat ik bijna 20 dagen totaal in quarentaine moest.

Je test kan nog 8 weken positief uuitvallen nadat je corona gehad hebt. Maar je bent alleen als je symptonen hebt besmettelijk. Als je 24u klachtenvrij bent, ben je niet meer besmettelijk
pi_203384447
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:12 schreef Munchlax het volgende:

[..]
Dit dacht ik dus ook.
heb je een bron voor dat je nog acht weken positief kan testen? zou het goed kunnen gebruiken.

jouw mening is dus ook dat het kul is om iemand die 2 weken na positief testen (en geen klachten meer heeft) nog te verplichten een pcr test te laten doen? (omdat: je zou het maar overbrengen!!! yeah right. want de "non herstelde" doen dat niet..)
Wie verplicht jou een pcr test? Op strafe van wat?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203384466
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:18 schreef Munchlax het volgende:

[..]
voor de duidelijkheid: ik heb die angst niet . Ben het helemaal met je eens.

Echter: ik heb discussies met een persoon, die per se wil dat als ik hem zie, dat ik PCR getest ben (zelftest niet genoeg volgens hem) Daarom was ik benieuwd naar jullie meningen.
Ik zou zwaaien en zeggen: dan niet
En dan ga je weer verder met je leven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 27 januari 2022 @ 09:33:06 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203384469
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 09:27 schreef bellamy13 het volgende:
Als je een pcr test gaat doen test deze positief. Daarna moet je weer in quarentaine.

Ik heb hetzelfde gehad, en had een (snel) test voor toegang gedaan, deze was positief. Omdat ik een qr code voor het buitenland wil, na 8 dagen ook nog een pcr test gedaan. Gevolg dat ik bijna 20 dagen totaal in quarentaine moest.

Je test kan nog 8 weken positief uuitvallen nadat je corona gehad hebt. Maar je bent alleen als je symptonen hebt besmettelijk. Als je 24u klachtenvrij bent, ben je niet meer besmettelijk
20 dagen quarantaine?? Van wie?
Dat slaat werkelijk nergens op
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 27 januari 2022 @ 10:03:59 #23
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_203384839
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 07:18 schreef Drekkoning het volgende:
Let op het verschil tussen quarantaine en isolatie.

Quarantaine zit je in uit voorzorg, dus als je zelf niet positief getest bent maar mogelijk besmet.

Isolatie zit je in als je zelf positief getest bent.

Voor beiden gelden verschillende regels. Zo mag je na 5 dagen uit quarantaine als je negatief test, maar bij isolatie hoef je helemaal geen test te doen.

Wat betreft die persoon, hoe belangrijk is diegene voor je? Een PCR test eisen gaat wel wat ver.
het betreft hier idd isolatie. Ik heb 8 dagen geleden een pcr test gedaan die positief uitkwam.

dankje!
Ik haat het als Snorlax me nakt.
pi_203385136
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:16 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Weg met die angst. Pak het normale leven op. Hoe minder we testen en boosteren hoe sneller we eraf zijn
Eens, maar om en herstelbewijs te hebben en dus 2G approved te zijn, moet je na eerst positief getest te zijn toch eerst een negatieve uitslag hebben.

Als hij gevaccineerd is dan heb je dat inderdaad niet nodig.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:48 schreef Stridone het volgende:

[..]
Klinkt als een hysterisch persoon. Ik zou niet aan zijn waanbeelden bijdragen.
En dit uiteraard!
  donderdag 27 januari 2022 @ 11:54:29 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203386428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:25 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Eens, maar om en herstelbewijs te hebben en dus 2G approved te zijn, moet je na eerst positief getest te zijn toch eerst een negatieve uitslag hebben.

Als hij gevaccineerd is dan heb je dat inderdaad niet nodig.
[..]
En dit uiteraard!
Je hebt géén negatieve uitslag nodig daarvoor. Wel een positieve testuitslag van een GGD of andere geaccepteerde testtoko
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')