abonnement Unibet Coolblue
pi_203367180
Spaanse ouderen zijn verontwaardigd dat banken geen baliemedewerkers meer hebben. Velen weigeren hun geldzaken met geldautomaten te doen en willen niet langer als kind worden behandeld. Een petitie werd de afgelopen dagen al honderdduizenden keren ondertekend.

De oproep van een gepensioneerde chirurg in Valencia kreeg al bijna 400.000 steunbetuigingen. "Ik ben 78 en word door de banken aan de kant gezet", stelt Carlos San Juan in zijn petitie, die ruim een week geleden online verscheen. Zijn pleidooi: het personeel in de bankfilialen moet terug.

"Vroeger stapte je de bank binnen en deed je je betaling of andere geldkwestie. Maar zelfs voor de meest simpele handelingen worden we nu gedwongen technologie te gebruiken die we niet kennen. Veel oudere mensen zijn alleen, niemand helpt ze. Banken sluiten", schrijft San Juan in de oproep.

'Dienstverlening is een internetpagina geworden'
Het is snel gegaan in Spanje. Sinds de financiële crisis van 2008 werden honderdduizend baliemedewerkers door de banken naar huis gestuurd en vervangen door geldautomaten, waar je vaak niet alleen mee geld mee kunt opnemen, maar ook kunt storten en zelfs belastingaangifte doen. Het aantal banken halveerde, en vooral in dunbevolkte gebieden buiten de grote steden is de kaalslag te zien. Daar betalen deelstaten zelfs banken om in ieder geval een geldautomaat in gebruik te houden

"De dienstverlening van banken is gericht op een andere, jongere generatie mensen", beaamt een oudere man met een hoed voor zijn bank in het centrum van Madrid. De geldautomaten stellen hem van tijd tot tijd voor flinke problemen.

Het probleem is dat zoveel personeel is verdwenen, valt zijn vrouw hem bij. "Allemaal om kosten te besparen. Het geeft enorm veel ergernis, onze generatie is niet voorbereid op al die apparaten. Niemand leert het je, je wordt er alleen maar nerveus van."

"En als je een vergissing maakt ligt de fout altijd bij mij, nooit bij de bank", knikt haar echtgenoot. "Voor die fouten betaal ik. Zeker niet de bank. Het risico ligt bij mensen die niet meteen weten hoe pinautomaten en apps werken." Met verongelijkte blik: "Bij de overheid is het nog erger. Dienstverlening is een internetpagina geworden."

"Het is allemaal niet eenvoudig", zegt een man van 79 bij een bankfiliaal in Madrid. "Je ziet dat overal om je heen bij mijn generatie." En dan met trotse blik: "Toch is het ze nog niet gelukt om me gek te krijgen, en heb ik sinds mijn pensioen veel tijd gehad om al computers en pinautomaten van dichtbij te bestuderen." Al erkent deze Madrileen dat hij in het voordeel is: "Ik heb mijn hele leven in een bank gewerkt."

'Alsof je idioot bent'
Veel ouderen vinden het lastig geld uit machines te halen, vrezen beroofd te worden en merken dat je bij de bank alleen nog op afspraak kunt komen, stellen consumentenorganisaties. Ook het bankfiliaal van het echtpaar is tekenend voor de nieuwe tijden. Na een verbouwing vorig jaar vloog het personeel eruit en kwam er daarvoor in de plaats een rij geldautomaten. Nog een teken dat het modern is: onder de naam van de bank glimt nu het woord store.

"Je voelt je vernederd wanneer je om hulp vraagt. Ze praten tegen je alsof je een idioot bent die niet weet hoe de dingen werken", zegt de gepensioneerde chirurg Carlos San Juan in zijn petitie. "Dat doet pijn. Oudere mensen bestaan, het zijn er veel, en we willen met respect worden behandeld. Ook wij zijn klanten."

Gehoor aan oproep
Zijn oproep lijkt zowaar gehoor te krijgen. De minister van Economische Zaken kwam met een oproep aan de Spaanse banken om hun werkwijze aan te passen, en zich meer te richten tot de pensionistas. Ze wil over een maand horen hoe de banken dat gaan aanpakken.

https://nos.nl/artikel/24(...)-kinderen-behandelen

"Ze praten tegen je alsof je een idioot bent die niet weet hoe de dingen werken"

...maar ze begrijpen toch ook niet hoe de dingen werken :? :{
pi_203367239
Maar dan ben je op die leeftijd toch niet noodzakelijk een idioot?
pi_203367334
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:06 schreef Rambolin het volgende:
"Je voelt je vernederd wanneer je om hulp vraagt. Ze praten tegen je alsof je een idioot bent die niet weet hoe de dingen werken", zegt de gepensioneerde chirurg Carlos San Juan in zijn petitie.
Opmerkelijk dat iemand die niet snapt hoe een pinautomaat werkt toch chirurg kan worden in Spanje.
pindazakje
pi_203367372
quote:
willen niet langer als kind worden behandeld
quote:
Het is allemaal niet eenvoudig", zegt een man van 79 bij een bankfiliaal in Madrid
Vakman pur sang
  dinsdag 25 januari 2022 @ 23:37:54 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203367477
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:06 schreef Rambolin het volgende:
"Ze praten tegen je alsof je een idioot bent die niet weet hoe de dingen werken"
Ben je ook.
Ga eens met de tijd mee opa. We leven niet in de jaren 50.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 23:45:35 #6
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203367530
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ben je ook.
Ga eens met de tijd mee opa. We leven niet in de jaren 50.
We zullen 's kijken hoe jij het er vanaf brengt bij een geldautomaat als alles in het Spaans gaat
  dinsdag 25 januari 2022 @ 23:53:56 #7
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_203367592
Zijn niet alleen de spaanse boomers. De hollanders kunnen er ook wat van. Ze stonden in mijn tijd bij de bank massaal te janken dat het allemaal digitaal moest.
With love :*
pi_203367595
Je hebt ook maar iets van 35 jaar de tijd gehad om aan computers te wennen en er iets van te leren.

Vervolgens 25 jaar de tijd gehad om aan internet en mobiele telefoons te wennen en er iets van te leren.

Daarna ongeveer 20 jaar de tijd gehad om iets van telebankieren mee te krijgen of iets er van te leren.

Vervolgens ongeveer 16 jaar de tijd om te leren wat een smartphone is en dat daar applicaties op staan. Ook van je bank.

Het is niet zo dat 'technologie' ineens in 2022 geboren is he. Dwarse mensen.

Daarnaast mag ik hopen dat zeker die gepensioneerde chirurg die het zo erg vind om afgelopen decennia er even voor te gaan zitten, een aardig banksaldo heeft opgebouwd om een boekhouder zulke klusjes te laten doen als het hem echt zo stoort.
pi_203367611
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Maar dan ben je op die leeftijd toch niet noodzakelijk een idioot?
Zo zien ze zichzelf blijkbaar wel.
pi_203367640
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:53 schreef girlnextdoor. het volgende:
Zijn niet alleen de spaanse boomers. De hollanders kunnen er ook wat van. Ze stonden in mijn tijd bij de bank massaal te janken dat het allemaal digitaal moest.
Dat is niet omdat iets ingewikkeld is, dat is gewoon niet tegen verandering kunnen en er ook totaal niet voor open staan.

Ik zie zoveel mensen van die generatie die zeggen dat ze een smartphone of computer niet snappen, 'daar heb ik heulemaal geen verstand van hoor', en dan doe je een poging het uit te leggen en zie je de interesse al wegzakken en eindigt het al snel met 'doe jij dat maar voor mij want ik weet het niet'.

Het is dat mensen met die instelling nergens meer worden aangenomen (en het dan gooien op het feit dat bedrijven discrimineren tegen ouderen) maar anders zou je ze toch direct weer ontslaan als ze die houding aannemen dat ze niks weten en niks kunnen met technologie.

Het is gewoon niet wíllen.

Het bewijs hiervoor is dat er ook gewoon ouderen/bejaarden zijn, ik schat het zelf op 1 op de 5, die wel gewoon hun telefoon aan en uit kunnen zetten, weten wat hun pincode is, en ook weten hoe ze whatsapp en social media kunnen gebruiken. Altijd een verademing om die mensen te zien. Tuurlijk gaat het wat langzamer en zijn er soms vragen over iets. Dat mag ook. Maar dat is dan altijd positief en opbouwend en niet klagend over dat het allemaal zo moeilijk en anders is. Als je het wil dan kun je het leren (voor zover dat nodig is aangezien alles al vrij intuïtief is ingericht.)

[ Bericht 15% gewijzigd door GerryDV op 26-01-2022 00:06:39 ]
  woensdag 26 januari 2022 @ 00:06:31 #11
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_203367661
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 00:01 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat is niet omdat iets ingewikkeld is, dat is gewoon niet tegen verandering kunnen en er ook totaal niet voor open staan.

Ik zie zoveel mensen van die generatie die zeggen dat ze een smartphone of computer niet snappen, 'daar heb ik heulemaal geen verstand van hoor', en dan doe je een poging het uit te leggen en zie je de interesse al wegzakken en eindigt het al snel met 'doe jij dat maar voor mij want ik weet het niet'.

Het is dat mensen met die instelling nergens meer worden aangenomen (en het dan gooien op het feit dat bedrijven discrimineren tegen ouderen) maar anders zou je ze toch direct weer ontslaan als ze die houding aannemen dat ze niks weten en niks kunnen met technologie.

Het is gewoon niet wíllen.
De oma van mijn vriend is 91 en bankiert gewoon online. Belt wel af en toe op als ze er een vraag over heeft maar leert het dan gewoon direct. Is idd een kwestie van houding.
With love :*
pi_203367665
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 00:06 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
De oma van mijn vriend is 91 en bankiert gewoon online. Belt wel af en toe op als ze er een vraag over heeft maar leert het dan gewoon direct. Is idd een kwestie van houding.
Precies! Had nog een stukje geëdit aan mijn vorige post waarin in precies dat omschrijf. Er zijn ook 1000 campagnes á la Postbus51 geweest waar men basisprincipes heeft geleerd en waar je hulp kan krijgen. Ze zijn nooit in het diepe gegooid.
  woensdag 26 januari 2022 @ 00:32:45 #13
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203367765
Zo te lezen zijn de automaten daar wel wat anders als hier. Niet alleen voor pinnen, maar ook voor storten en zelfs belastingaangifte.

Misschien dat dat het ingewikkelder maakt.
Zelf zou ik graag zien dat er ook een geld stort functie bij komt hier in Nederland. Doordat bankfilialen sluiten lukt het me amper meer om geld te storten. En dat is best irritant.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203367800
Ik heb de afgelopen 40 jaar niet geleerd hoe een pinautomaat werkt, maar ik ben geen idioot hoor. Snel jeugd betaal een bankkantoor voor mij want ik kan als ex-chirurg deze problemen niet zelf oplossen hoor.

Fucking kut boomers.
pi_203367813
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 00:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Zo te lezen zijn de automaten daar wel wat anders als hier. Niet alleen voor pinnen, maar ook voor storten en zelfs belastingaangifte.

Zou dat niet een aanvulling zijn op de mogelijkheid om met een app op je smartphone of pc gewoon te bankieren? Mag hopen dat een chirurg de afgelopen 35 jaar tijd en geld had om een pc te kopen en de afgelopen 16 jaar om een smartphone aan te schaffen.
  woensdag 26 januari 2022 @ 00:49:28 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203367820
Ach ik snap het ergens wel. Veel zaken die voor ons erg logisch lijken (User Interfaces dingetjes enzo, en hoe je een scam of een nep linkje herkent) zijn lastig voor mensen die dat nog nooit hebben gezien.

Maar het is natuurlijk wel een groep mensen die rap uitsterft nu want iedereen onder de pak em beet 60 jaar weet wel hoe die zaken werken.

Waar ik wel voor ben is meer aandacht voor ouderdomsklachten zoals trillende vingers en slecht zicht. Dus grotere tekst en knoppen in bank apps bijvoorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 26 januari 2022 @ 00:55:48 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203367833
Hoezo is iemand van 79 een boomer?
Is internet in Spanje ook zo vanzelfsprekend bij bejaarden? Dat we hier mensen van 90 hebben die online en mobiel bankieren wil niet zeggen dat dat overal zo logisch is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 januari 2022 @ 00:59:48 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203367842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Opmerkelijk dat iemand die niet snapt hoe een pinautomaat werkt toch chirurg kan worden in Spanje.
Hij is chirurg geworden in de jaren '70. Toen waren er nog geen pinautomaten.

Soms twijfel ik toch een beetje aan je cognitieve capaciteiten. Niet weten hoe je de zelfscanner bij de supermarkt moet gebruiken, bijvoorbeeld. Net alsof je een boomer bent die het allemaal wat moeilijk vindt. :N
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 26 januari 2022 @ 01:32:27 #19
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203367915
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 00:01 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat is niet omdat iets ingewikkeld is, dat is gewoon niet tegen verandering kunnen en er ook totaal niet voor open staan.

Ik zie zoveel mensen van die generatie die zeggen dat ze een smartphone of computer niet snappen, 'daar heb ik heulemaal geen verstand van hoor', en dan doe je een poging het uit te leggen en zie je de interesse al wegzakken en eindigt het al snel met 'doe jij dat maar voor mij want ik weet het niet'.

Het is dat mensen met die instelling nergens meer worden aangenomen (en het dan gooien op het feit dat bedrijven discrimineren tegen ouderen) maar anders zou je ze toch direct weer ontslaan als ze die houding aannemen dat ze niks weten en niks kunnen met technologie.

Het is gewoon niet wíllen.

Het bewijs hiervoor is dat er ook gewoon ouderen/bejaarden zijn, ik schat het zelf op 1 op de 5, die wel gewoon hun telefoon aan en uit kunnen zetten, weten wat hun pincode is, en ook weten hoe ze whatsapp en social media kunnen gebruiken. Altijd een verademing om die mensen te zien. Tuurlijk gaat het wat langzamer en zijn er soms vragen over iets. Dat mag ook. Maar dat is dan altijd positief en opbouwend en niet klagend over dat het allemaal zo moeilijk en anders is. Als je het wil dan kun je het leren (voor zover dat nodig is aangezien alles al vrij intuïtief is ingericht.)
Precies, mensen van 78 worden nergens meer aangenomen door hun houding, hoe hard ze ook solliciteren. :')

Dat ze zelf uit een tijd komen waarin de zwart-wittelevisie nog maar nauwelijks bestond, is helemaal niet relevant hierin. Op hoge leeftijd ben je qua lerend vermogen nog exact hetzelfde als in je jonge jaren, dus je moet makkelijk alle verandering kunnen bijbenen. Anders wil je niet. :')
  woensdag 26 januari 2022 @ 03:37:24 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203368089
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 00:01 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat is niet omdat iets ingewikkeld is, dat is gewoon niet tegen verandering kunnen en er ook totaal niet voor open staan.

Ik zie zoveel mensen van die generatie die zeggen dat ze een smartphone of computer niet snappen, 'daar heb ik heulemaal geen verstand van hoor', en dan doe je een poging het uit te leggen en zie je de interesse al wegzakken en eindigt het al snel met 'doe jij dat maar voor mij want ik weet het niet'.

Het is dat mensen met die instelling nergens meer worden aangenomen (en het dan gooien op het feit dat bedrijven discrimineren tegen ouderen) maar anders zou je ze toch direct weer ontslaan als ze die houding aannemen dat ze niks weten en niks kunnen met technologie.

Het is gewoon niet wíllen.

Het bewijs hiervoor is dat er ook gewoon ouderen/bejaarden zijn, ik schat het zelf op 1 op de 5, die wel gewoon hun telefoon aan en uit kunnen zetten, weten wat hun pincode is, en ook weten hoe ze whatsapp en social media kunnen gebruiken. Altijd een verademing om die mensen te zien. Tuurlijk gaat het wat langzamer en zijn er soms vragen over iets. Dat mag ook. Maar dat is dan altijd positief en opbouwend en niet klagend over dat het allemaal zo moeilijk en anders is. Als je het wil dan kun je het leren (voor zover dat nodig is aangezien alles al vrij intuïtief is ingericht.)
Mijn vader van 73 heeft diezelfde potdichte houding die jij hier beschrijft inderdaad. Als mijn moeder hem het via de eerste zin probeert uit te leggen luistert hij al niet. Terwijl hij tegelijkertijd echt een zeldzaam talent heeft voor onhandig en digibeet zijn.
pi_203368178
In Nederland janken die oudjes toch ook :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_203368192
Dat is geen onkunde, dat is onwil. Al mijn nog levende ooms/tantes zitten in die leeftijd en kunnen prima omgaan met internetbankieren. Heck m'n moeder van 75 doet er meer mee dan ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 06:17:05 ]
pi_203368248
Het zijn niet alleen de babyboomers....mijn schoonzus b.v. is 49 en die weigert ook te pinnen, geld uit een ATM te halen, internetbankieren of wat dan ook.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_203368265
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:54 schreef GerryDV het volgende:
Je hebt ook maar iets van 35 jaar de tijd gehad om aan computers te wennen en er iets van te leren.

Vervolgens 25 jaar de tijd gehad om aan internet en mobiele telefoons te wennen en er iets van te leren.

Daarna ongeveer 20 jaar de tijd gehad om iets van telebankieren mee te krijgen of iets er van te leren.

Vervolgens ongeveer 16 jaar de tijd om te leren wat een smartphone is en dat daar applicaties op staan. Ook van je bank.

Het is niet zo dat 'technologie' ineens in 2022 geboren is he. Dwarse mensen.

Daarnaast mag ik hopen dat zeker die gepensioneerde chirurg die het zo erg vind om afgelopen decennia er even voor te gaan zitten, een aardig banksaldo heeft opgebouwd om een boekhouder zulke klusjes te laten doen als het hem echt zo stoort.
Het waren de millenials en sneeuwvlokjes in Nederland die het hardst jankten toen supermarkten aankondigden dat er steeds meer zelfscankassa's kwamen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 26 januari 2022 @ 07:14:23 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203368304
Ik ben heel benieuwd hoe het met mij gaat als ik 80 ben. Hopelijk sta ik dan ook alle jonkies te ergeren als ik weiger te leven in de virtuele wereld en nog weleens naar buiten wil enzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 26-01-2022 07:24:19 ]
pi_203368468
De daadwerkelijke klacht is dat die oudere mensen gewoon liever willen dat ze persoonlijk geholpen worden. Diensten die vroeger door mensen waren ingevuld worden nu door computers gedaan. Ergens kan ik het ze niet kwalijk nemen, met de huidige digitale en onpersoonlijke samenleving met weinig interactie.
pi_203368491
Niet up to date blijven met de technologie :')

Dan vraag je erom. Zulke mensen heb je ook op werk, die nooit willen bijleren.
pi_203369151
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Opmerkelijk dat iemand die niet snapt hoe een pinautomaat werkt toch chirurg kan worden in Spanje.
Dit dus.

quote:
"Je voelt je vernederd wanneer je om hulp vraagt. Ze praten tegen je alsof je een idioot bent die niet weet hoe de dingen werken", zegt de gepensioneerde chirurg Carlos San Juan in zijn petitie.
Overigens bestaan geldautomaten al sinds de jaren 80. Die man was 40 toen ze geïntroduceerd werden. Maar hij heeft wel een punt dat banken en overheid zich er te makkelijk vanaf maken. Als je geen DigiD hebt met app inlog kun je tegenwoordig bijna niets meer. En het dichtstbijzijnde bankkantoor is bijna een uur reizen met het OV.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 26-01-2022 09:21:55 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203369203
Kwestie van tijd voordat het probleem zichzelf oplost, lijkt me.

Daarnaast vermoed ik dat de "jongere" generatie van nu later in veel mindere mate met dezelfde problemen te maken zullen hebben gezien zij zijn opgevoed met computers/smartphones en alles eromheen. Dat is een andere dynamiek dan de oudere generatie die er nu mee uit de voeten moet terwijl zij zijn opgegroeid in een tijd dat er eigenlijk nog maar weinig technologie aanwezig was om mee te leren spelen.
Conscience do cost.
pi_203369269
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 09:20 schreef ems. het volgende:
Kwestie van tijd voordat het probleem zichzelf oplost, lijkt me.

Daarnaast vermoed ik dat de "jongere" generatie van nu later in veel mindere mate met dezelfde problemen te maken zullen hebben gezien zij zijn opgevoed met computers/smartphones en alles eromheen. Dat is een andere dynamiek dan de oudere generatie die er nu mee uit de voeten moet terwijl zij zijn opgegroeid in een tijd dat er eigenlijk nog maar weinig technologie aanwezig was om mee te leren spelen.
Dat klopt deels natuurlijk. Toen mijn oma geboren was, was paard en wagen nog het vervoersmiddel en kwam je niet veel verder dan de stad verderop. Telefoon bestond maar was voor de rijken.
Nu ligt ze te facetimen met haar kleindochters.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203369439
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 07:52 schreef Justinn het volgende:
De daadwerkelijke klacht is dat die oudere mensen gewoon liever willen dat ze persoonlijk geholpen worden. Diensten die vroeger door mensen waren ingevuld worden nu door computers gedaan. Ergens kan ik het ze niet kwalijk nemen, met de huidige digitale en onpersoonlijke samenleving met weinig interactie.
Ik geef ze ook groot gelijk. Ik had en heb er zelf ook last van. En dan helemaal de kwaliteit van de baliemedewerkers. Ook dit kan ik hun niet kwalijk nemen met de huidige mentaliteit van managers tegen kostenposten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203369457
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 09:20 schreef ems. het volgende:
Kwestie van tijd voordat het probleem zichzelf oplost, lijkt me.

Daarnaast vermoed ik dat de "jongere" generatie van nu later in veel mindere mate met dezelfde problemen te maken zullen hebben gezien zij zijn opgevoed met computers/smartphones en alles eromheen. Dat is een andere dynamiek dan de oudere generatie die er nu mee uit de voeten moet terwijl zij zijn opgegroeid in een tijd dat er eigenlijk nog maar weinig technologie aanwezig was om mee te leren spelen.
Nee want als jij 80 bent klaag je over de dan geldende techniek tov wat er nu is, omdat het exponentieel groeit.
De oplossing is rekening houden en accepteren dat mensen dit zo willen en dit dan gewoon zo doen. Als jij 80 bent dan wil je dat ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203369500
Het is gewoon laksheid van de boomers. Tenzij ze volstrekt achterlijk zijn kan ik me niet voorstellen dat pinnen niet aan te leren is.

Iedereen moet zich altijd aan hun aanpassen. Ook als het klauwen met geld kost.

Zo kennen we de boomer-generatie.
pi_203369706
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 09:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee want als jij 80 bent klaag je over de dan geldende techniek tov wat er nu is, omdat het exponentieel groeit.
De oplossing is rekening houden en accepteren dat mensen dit zo willen en dit dan gewoon zo doen. Als jij 80 bent dan wil je dat ook.
Nee want er is een verschil tussen de complexiteit van een radio en betaaltelefoon en die van moderne computers. Waar oudere mensen er allicht pas rond hun 40e mee in aanraking kwamen is dergelijke geavanceerde technologie er bij mij met de paplepel ingegoten. Allicht zal ik tegen mijn 80e niet meer 100% bij kunnen benen met alle coole shit die de jeugd dan heeft maar de affiniteit met dergelijke technologie maakt mij nooit zo machteloos als de spaanse boomers in kwestie.

Maar ik ben in principe niet tegen het helpen van de mensen verder hoor. Daar kan best ook even naar gekeken worden.
Conscience do cost.
pi_203369860
Ik snap dat jullie graag de oude mensen afzeiken, maar banken in Spanje hebben dit alleen maar gedaan voor de kosten te drukken en banken runs te voorkomen wat bij de vorige bankencrisis bij deze banken een probleem was.

Ondertussen gaan deze banken nogsteeds verder met risicovolle ellende. Als het fout gaat kan je naar je geld fluiten.
pi_203369890
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2022 06:57 schreef HSG het volgende:
Het zijn niet alleen de babyboomers....mijn schoonzus b.v. is 49 en die weigert ook te pinnen, geld uit een ATM te halen, internetbankieren of wat dan ook.
Dan ben je wel triest ja.

Punt is wel, dat het soms wel eens handig is om een persoon te spreken met bepaalde vragen. Kan je weer gaan bellen, 20 minuten in de wacht, telefonisten die geen kut weten van wat je wil omdat ze in een callcenter zitten voor het goedkoopste tarief.

Hoeft niet bij alles persoonlijk contact, maar gewoon even je bank binnenstappen met een vraag en die direct beantwoord krijgen en het geregeld hebben is wel handiger en sneller.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 26 januari 2022 @ 10:19:12 #37
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_203369903
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 09:47 schreef Confetti het volgende:
Het is gewoon laksheid van de boomers. Tenzij ze volstrekt achterlijk zijn kan ik me niet voorstellen dat pinnen niet aan te leren is.

Iedereen moet zich altijd aan hun aanpassen. Ook als het klauwen met geld kost.

Zo kennen we de boomer-generatie.
Niemand moet zich aan hun aanpassen, elke bank is compleet gedigitaliseerd. Maar die oude generatie zijn hun houvast ivm met hun financiële zaken gewoon kwijt. Ik begrijp ze wel hoor.
pi_203369910
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:15 schreef hunterrnl het volgende:
Ik snap dat jullie graag de oude mensen afzeiken, maar banken in Spanje hebben dit alleen maar gedaan voor de kosten te drukken en banken runs te voorkomen wat bij de vorige bankencrisis bij deze banken een probleem was.

Ondertussen gaan deze banken nogsteeds verder met risicovolle ellende. Als het fout gaat kan je naar je geld fluiten.
Een bankrun voorkomen?
Yeah, right. Die banken hebben nog steeds kantoren en als mensen niet bij hun geld kunnen, slopen ze die kantoren nog harder. Geen geld aanwezig? Nou.. ga maar rennen. Een woedende meute hou je niet tegen en die meute blijft doorgaan totdat ze hun geld hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203369947
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan ben je wel triest ja.

Punt is wel, dat het soms wel eens handig is om een persoon te spreken met bepaalde vragen. Kan je weer gaan bellen, 20 minuten in de wacht, telefonisten die geen kut weten van wat je wil omdat ze in een callcenter zitten voor het goedkoopste tarief.

Hoeft niet bij alles persoonlijk contact, maar gewoon even je bank binnenstappen met een vraag en die direct beantwoord krijgen en het geregeld hebben is wel handiger en sneller.
Zij is gewoon extreem koppig.

Zij weigert zelfs een vaatwasser te gebruiken. Heeft jaren geleden de oude van mijn schoonouders overgenomen en je kunt op een hand tellen hoe vaak zij die gebruik heeft.

Het is nog een wonder dat zij een koelkast gebruikt.

Het is een typische saai huisvrouwtje dat leuk vindt om gezellig met een paar vriendinnen te bloemschikken. :P
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_203369978
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Zij is gewoon extreem koppig.

Zij weigert zelfs een vaatwasser te gebruiken. Heeft jaren geleden de oude van mijn schoonouders overgenomen en je kunt op een hand tellen hoe vaak zij die gebruik heeft.

Het is nog een wonder dat zij een koelkast gebruikt.

Het is een typische saai huisvrouwtje dat leuk vindt om gezellig met een paar vriendinnen te bloemschikken. :P
:wtf: }:|
Kort pittig en vlot zeker?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203369998
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:wtf: }:|
Kort pittig en vlot zeker?
Ja maar smaak heeft zij niet. ;) Zij is zo'n typje van "ja ik ga niet naar Kroatië op vakantie hoor want daar is 30 jaar geleden oorlog geweest". Hetzelfde dus over kleding. Pas allemaal niet bij elkaar.

Blijf dan voor altijd thuis muts.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_203370016
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:26 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja maar smaak heeft zij niet. ;) Zij is zo'n typje van "ja ik ga niet naar Kroatië op vakantie hoor want daar is 30 jaar geleden oorlog geweest".

Blijf dan voor altijd thuis muts.
Ze klinkt me echt als een type wat het heel goed zou doen op verjaardagen.
Als pispaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203370036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Opmerkelijk dat iemand die niet snapt hoe een pinautomaat werkt toch chirurg kan worden in Spanje.
Chirurgie en computers zijn niet echt vergelijkbaar.
Als je je nooit hebt verdiept in computers, omdat je daar geen zin in had of enorm tegenop zag of er nooit aanleiding voor was, dan kan het best lastig zijn als je er ineens mee moet werken omdat alle alternatieven zijn verdwenen.
Digibeet zijn is wel een groot deel iemands houding.

*bedenkt nieuwe babbeltruc*
Werf bejaarden voor pinautomatenles.
Dan ga je met ze mee naar de pinautomaat waar ze uitgebreid mogen oefenen met pinnen.
Eerst kleine bedragen en als het wat beter gaat meer.
Het oefengeld bewaar je dan om later terug te brengen naar de bank.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203370049
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze klinkt me echt als een type wat het heel goed zou doen op verjaardagen.
Als pispaal.
In tegenstelling tot haar zusje..mijn vrouw dus. Die is wereldkundig, vlot, vrolijk, slank, lang blond haar, zoekt tenminste uit hoe dingen werken zoals internetbankieren en 100x intelligenter dan haar. Het is gewoon een wonder hoe die twee zussen van elkaar zijn want zijn want er is niks wat overeenkomt behalve dat ze familie zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_203370055
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:29 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Chirurgie en computers zijn niet echt vergelijkbaar.
Als je je nooit hebt verdiept in computers, omdat je daar geen zin in had of enorm tegenop zag of er nooit aanleiding voor was, dan kan het best lastig zijn als je er ineens mee moet werken omdat alle alternatieven zijn verdwenen.
Digibeet zijn is wel een groot deel iemands houding.

*bedenkt nieuwe babbeltruc*
Werf bejaarden voor pinautomatenles.
Dan ga je met ze mee naar de pinautomaat waar ze uitgebreid mogen oefenen met pinnen.
Eerst kleine bedragen en als het wat beter gaat meer.
Het oefengeld bewaar je dan om later terug te brengen naar de bank.
Daar gaat het niet om. Tijdens een studie leer je ook hoe je je competenties ontwikkeld, dingen uitzoek en kan aanpakken.

Het uitvoeren van een operatie is ingewikkelder dan knopjes op een pinautomaat drukken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_203370099
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:30 schreef HSG het volgende:

[..]
In tegenstelling tot haar zusje..mijn vrouw dus. Die is wereldkundig, vlot, vrolijk, slank, lang blond haar, zoekt tenminste uit hoe dingen werken zoals internetbankieren en 100x intelligenter dan haar. Het is gewoon een wonder hoe die twee zussen van elkaar zijn want zijn want er is niks wat overeenkomt behalve dat ze familie zijn.
Lijkt wel alsof je schoonouders vlak na de geboorte ze een rode en blauwe pil hebben gegeven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203370113
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lijkt wel alsof je schoonouders vlak na de geboorte ze een rode en blauwe pil hebben gegeven.
Nou het lijkt er meer op dat toen mijn schoonzus werd geboren dat natuur dacht "hmm dit is het niet" en daarna flinke verbeterpunten hebben doorgevoerd bij de geboorte van mijn vrouw.

Zij is nog ouderwetser dan een boomer. Mijn ouders zijn van de jaren 50 maar best modern.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_203370114
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Een bankrun voorkomen?
Yeah, right. Die banken hebben nog steeds kantoren en als mensen niet bij hun geld kunnen, slopen ze die kantoren nog harder. Geen geld aanwezig? Nou.. ga maar rennen. Een woedende meute hou je niet tegen en die meute blijft doorgaan totdat ze hun geld hebben.
Valt weinig te slopen alles is bijna digitaal tegenwoordig. Volgens mij kan je in Nederland al niet meer bij je geld als er even een Bankenstoring is op pinnen en internetbankieren. Succes met je geld krijgen als ze de stekker eruit ligt.
pi_203370180
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:37 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Valt weinig te slopen alles is bijna digitaal tegenwoordig. Volgens mij kan je in Nederland al niet meer bij je geld als er even een Bankenstoring is op pinnen en internetbankieren. Succes met je geld krijgen als ze de stekker eruit ligt.
Klopt. Het wordt moeilijker en moeilijker.
Dat is ook de grote kritiek volgens mij.

Feit blijft wel dat er bank kantoren zijn, nog steeds, en personen achter de bank blijven zitten. Komt er dus een maatschappelijke outrage en bankrun, is het nog steeds mogelijk om alles te slopen wat je tegenkomt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203370187
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om. Tijdens een studie leer je ook hoe je je competenties ontwikkeld, dingen uitzoek en kan aanpakken.

Het uitvoeren van een operatie is ingewikkelder dan knopjes op een pinautomaat drukken.
Ik zeg ook niet zo iemand dat nooit zal kunnen.
Maar je moet je er dan wel even in verdiepen en dat willen de meeste digibeten niet.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203370193
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 09:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee want als jij 80 bent klaag je over de dan geldende techniek tov wat er nu is, omdat het exponentieel groeit.
De oplossing is rekening houden en accepteren dat mensen dit zo willen en dit dan gewoon zo doen. Als jij 80 bent dan wil je dat ook.
Nee want volgens leraren die opgroeiden in de jaren 90 snapt de jeugd juist de wat complexere computers niet, aangezien ze alleen op hun mobieltje zitten. Zo begrijpen ze bijvoorbeeld folderstructuren niet. Millennials zullen dus altijd superieur zijn op wat daarna kwam.
pi_203370264
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om. Tijdens een studie leer je ook hoe je je competenties ontwikkeld, dingen uitzoek en kan aanpakken.

Het uitvoeren van een operatie is ingewikkelder dan knopjes op een pinautomaat drukken.
Ga er maar vanuit dat een eerstejaars HBO'er meer onderzoeksvaardigheden heeft gehad op de studie dan een chirurg.

Bron een bevriende arts voor wie kwalitatief onderzoek van hoge kwaliteit is en kwantitatief onderzoek met sommetjes is.
pi_203370350
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:01 schreef ems. het volgende:

[..]
Nee want er is een verschil tussen de complexiteit van een radio en betaaltelefoon en die van moderne computers. Waar oudere mensen er allicht pas rond hun 40e mee in aanraking kwamen is dergelijke geavanceerde technologie er bij mij met de paplepel ingegoten. Allicht zal ik tegen mijn 80e niet meer 100% bij kunnen benen met alle coole shit die de jeugd dan heeft maar de affiniteit met dergelijke technologie maakt mij nooit zo machteloos als de spaanse boomers in kwestie.

Maar ik ben in principe niet tegen het helpen van de mensen verder hoor. Daar kan best ook even naar gekeken worden.
Aangezien technologie exponentieel groeit onderschat jij wat er is als jij zometeen 80 bent
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203370370
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:43 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet zo iemand dat nooit zal kunnen.
Maar je moet je er dan wel even in verdiepen en dat willen de meeste digibeten niet.
Niet alleen digibeten
Mensen in het algemeen willen zich nergens in verdiepen als de oude manier prima werkt voor hun en terecht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 26 januari 2022 @ 11:03:19 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203370448
Ik kende een mongool die nog niet eens 60 was, geen mobiele telefoon (laat staan een smartphone) had alleen een huistelefoon dus en alleen met giro-overschrijvingskaarten werkte (via de post dus). Zijn bankinformatie en overschrijvingen werd op verzoek schriftelijk naar hem toegezonden. Dan heb ik het dus echt over eigenwijze mensen.

Had ook geen televisie, maar keek nieuws op internet wat hij wel had. Was ook iemand die altijd alles beter wist, normaal gesprek was niet mogelijk. Contact verbroken.
  woensdag 26 januari 2022 @ 11:10:13 #56
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_203370522
Anno 2022 moet je (denk ik) blij zijn dat er nog consumentenbanken bestaan die iets voor je willen doen. Particuliere klanten leveren een bank vrijwel niets meer op nu rentes 0 of negatief zijn en ze aan veel strengere dekkingsgraden moeten voldoen dan 15 jaar geleden. We leven in een andere tijd wat dat betreft. Misschien dat iemand ze dat maar eens moet gaan uitleggen.
pi_203371224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee want volgens leraren die opgroeiden in de jaren 90 snapt de jeugd juist de wat complexere computers niet, aangezien ze alleen op hun mobieltje zitten. Zo begrijpen ze bijvoorbeeld folderstructuren niet. Millennials zullen dus altijd superieur zijn op wat daarna kwam.
Interessant heb je hier meer van?
Ik weet wel dat de wat jongere generatie idd wat meer moeite heeft met geavanceerdere commando's en handelingen omdat ze nooit met zoiets als DOS of windows 95 hebben hoeven te werken.

Maar in hoeverre dat klopt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203371529
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Interessant heb je hier meer van?
Ik weet wel dat de wat jongere generatie idd wat meer moeite heeft met geavanceerdere commando's en handelingen omdat ze nooit met zoiets als DOS of windows 95 hebben hoeven te werken.

Maar in hoeverre dat klopt.
Ik heb enkel hearsay van wat vrienden in het middelbaar onderwijs.
pi_203371639
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Interessant heb je hier meer van?
Ik weet wel dat de wat jongere generatie idd wat meer moeite heeft met geavanceerdere commando's en handelingen omdat ze nooit met zoiets als DOS of windows 95 hebben hoeven te werken.

Maar in hoeverre dat klopt.
Is in de basis ook echt niet zo relevant om als eindgebruiker met apparatuur om te kunnen gaan.
pi_203371765
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Interessant heb je hier meer van?
Ik weet wel dat de wat jongere generatie idd wat meer moeite heeft met geavanceerdere commando's en handelingen omdat ze nooit met zoiets als DOS of windows 95 hebben hoeven te werken.

Maar in hoeverre dat klopt.
Vooral locaties waar ze dingen opslaan en mappenstructuren kennen ze slecht. Daarnaast als er iets mis gaat dan zijn ze lost. Ze hebben niet meegemaakt dat je windows elke 6 maanden opnieuw moet installeren dmv format c:
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203371905
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:25 schreef trustychords het volgende:

[..]
Is in de basis ook echt niet zo relevant om als eindgebruiker met apparatuur om te kunnen gaan.
Mits alles werkt en met name de zoekfunctie goed is. Maar daar schort het nogal eens aan op bedrijfsnetwerken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 26 januari 2022 @ 12:57:50 #62
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_203372196
¡Es culpa del Rabobank!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_203372235
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mits alles werkt en met name de zoekfunctie goed is. Maar daar schort het nogal eens aan op bedrijfsnetwerken.
True, maar voor de verschrikkelijk onlogische en contra-intuitieve inrichting van de software en het netwerk binnen de organisatie waar ik werk is zelfs mijn aardig boven-gemiddelde kennis niet afdoende om niet regelmatig tegen dingen aan te lopen die ik gewoon niet snap of niet kan vinden.

Maar dat is een andere discussie. Voor een beetje basis smartphone/tablet gebruik is die kennis niet noodzakelijk.
  woensdag 26 januari 2022 @ 13:09:56 #64
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203372416
Boomers -> Voeren actie, organiseren petitie, maken veel lawaai, oefenen druk uit
Millennials-> sneren een beetje op een forum
pi_203373259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Niet alleen digibeten
Mensen in het algemeen willen zich nergens in verdiepen als de oude manier prima werkt voor hun en terecht.
Dat is heel menselijk inderdaad. Het achterliggende probleem is het willen en kunnen mee gaan met veranderingen. Dat is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend als dat geschetst wordt en toepasbaar op alle leeftijden en generaties.

Ik merk als dertiger ook al een afstand tot digitale ontwikkelingen zoals social media, alles waar het woord 'smart' voor staat, maar ook tig hippe termen als 'circulariteit' en 'klimaatneutraal'. Hoe de jeugd en jongvolwassenen daar mee om gaan is al anders dan hoe ik daar in sta. Dat levert voor mij nu nog geen probleem op, maar wellicht over 20 jaar wel, en dan ben ik degene die de stempel krijgt om maar niet te willen veranderen zeker? :') Dat zal allemaal wel zo zijn, maar het probleem ligt echt wel meer genuanceerd.
pi_203373506
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Boomers -> Voeren actie, organiseren petitie, maken veel lawaai, oefenen druk uit
Millennials-> sneren een beetje op een forum
Als ze alle energie die ze daarin gestoken hadden nou eens hadden gestopt in het leren hoe een pinautomaat werkt zou er verder geen actie van de kant van de banken noodzakelijk zijn.
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:42:20 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203373779
quote:
9s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als ze alle energie die ze daarin gestoken hadden nou eens hadden gestopt in het leren hoe een pinautomaat werkt zou er verder geen actie van de kant van de banken noodzakelijk zijn.
Denken dat het alleen maar over het omgaan met een pinautomaat gaat.
pi_203374228
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Aangezien technologie exponentieel groeit onderschat jij wat er is als jij zometeen 80 bent
En zoals uitgelegd levert dat dus geen problemen gezien digitale generatie etc.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Niet alleen digibeten
Mensen in het algemeen willen zich nergens in verdiepen als de oude manier prima werkt voor hun en terecht.
Dit is projecteren lijkt me.
Conscience do cost.
pi_203376568
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:00 schreef Justinn het volgende:

[..]
Dat is heel menselijk inderdaad. Het achterliggende probleem is het willen en kunnen mee gaan met veranderingen. Dat is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend als dat geschetst wordt en toepasbaar op alle leeftijden en generaties.

Ik merk als dertiger ook al een afstand tot digitale ontwikkelingen zoals social media, alles waar het woord 'smart' voor staat, maar ook tig hippe termen als 'circulariteit' en 'klimaatneutraal'. Hoe de jeugd en jongvolwassenen daar mee om gaan is al anders dan hoe ik daar in sta. Dat levert voor mij nu nog geen probleem op, maar wellicht over 20 jaar wel, en dan ben ik degene die de stempel krijgt om maar niet te willen veranderen zeker? :') Dat zal allemaal wel zo zijn, maar het probleem ligt echt wel meer genuanceerd.
Ik ben 41 en ik kom niet meer mee met challenges, liken of vloggen.
Dat komt ook omdat ik het niet snap dat mensen dit doen en leuk vinden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203377575
Hou eens op joh. Ouderen hebben al 30 jaar de tijd gehad om te wennen aan pinnen in de winkel en geldautomaten. Toen waren de ouderen van nu nog gewoon in de 40. Dat je in die 30 jaar nog nooit de moeite hebt genomen om te ontdekken hoe zoiets werkt is toch niet de schuld van de banken?

Ik ben nu 39 maar niet van plan om over 6 jaar te stoppen met nieuwe dingen leren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_203377821
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 09:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee want als jij 80 bent klaag je over de dan geldende techniek tov wat er nu is, omdat het exponentieel groeit.
De oplossing is rekening houden en accepteren dat mensen dit zo willen en dit dan gewoon zo doen. Als jij 80 bent dan wil je dat ook.
Als je in de jaren '80 en begin jaren '90 als boomer achter een homecomputer of DOS PC hebt gezeten of een videorecorder, al dan niet met PDC showview, geprogrammeerd hebt stelt zo'n pinautomaat of smartphone niets voor. Als je die tijd alleen maar shag rokend, sherry drinkend en Opel Ascona rijdend doorgebracht hebt moet je nu niet lopen janken. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 26-01-2022 19:37:46 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 26 januari 2022 @ 19:39:21 #72
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_203377993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:54 schreef GerryDV het volgende:
Je hebt ook maar iets van 35 jaar de tijd gehad om aan computers te wennen en er iets van te leren.

Vervolgens 25 jaar de tijd gehad om aan internet en mobiele telefoons te wennen en er iets van te leren.

Daarna ongeveer 20 jaar de tijd gehad om iets van telebankieren mee te krijgen of iets er van te leren.

Vervolgens ongeveer 16 jaar de tijd om te leren wat een smartphone is en dat daar applicaties op staan. Ook van je bank.

Het is niet zo dat 'technologie' ineens in 2022 geboren is he. Dwarse mensen.

Daarnaast mag ik hopen dat zeker die gepensioneerde chirurg die het zo erg vind om afgelopen decennia er even voor te gaan zitten, een aardig banksaldo heeft opgebouwd om een boekhouder zulke klusjes te laten doen als het hem echt zo stoort.
Ik ken die Spaanse apps niet maar sommigen kunnen wel gebruiksvriendelijker.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_203378306
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik ben 41 en ik kom niet meer mee met challenges, liken of vloggen.
Dat komt ook omdat ik het niet snap dat mensen dit doen en leuk vinden
#metoo

Het verbaast me oprecht dat hedendaagse jongeren het geduld kunnen opbrengen om urenlang naar saaie filmpjes van vloggers of influencers te kijken. Maar misschien is mijn attentiespanne als kind van de jaren '80 daar ook gewoonweg te kort voor. :P

Met zaken als smart deurbellen, smart thermostaten, smart speakers enz. heb ik ook niets (meer); de software ondersteuning door de fabrikant is vaak veel te kort in verhouding tot de aanschafprijs of er zijn allerlei accounts bij de fabrikant/leverancier nodig om het apparaat te kunnen beheren of in te kunnen stellen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:45:45 #74
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_203381542
Ik zie een gat in de markt voor een van de Spaanse banken die wel deze Spaanse ouderen wil laten helpen door mensen van vlees en bloed. Die deze ouderen helpen al hun rekeningen, spaarcentjes en verzekeringen over te zetten van een arrogante digibetenhatende bank naar een bank die persoonlijke aandacht wel kan bieden.

In Nederland verdwijnen ook overal de kantoren van de grote banken, maar een Regiobank bijvoorbeeld die vaak het kantoor deelt met een makelaar, hypotheekadviseur of verzekeringsagent kan zeker een aantal jaren nog goed floreren van al die gepensioneerden die bulken van het geld (want altijd zuinig geweest) maar geen nummer willen zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:54:44 #75
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_203381706
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

Met zaken als smart deurbellen, smart thermostaten, smart speakers enz. heb ik ook niets (meer); de software ondersteuning door de fabrikant is vaak veel te kort in verhouding tot de aanschafprijs of er zijn allerlei accounts bij de fabrikant/leverancier nodig om het apparaat te kunnen beheren of in te kunnen stellen.
En de vraag natuurlijk hoe lang zo'n apparaat bruikbaar is voordat het niet meer bruikbaar is omdat de fabrikant het niet meer wenst te ondersteunen. Als je nu een tablet koopt en er weinig verstand van hebt, haal je misschien een apparaat in huis wat hardwarematig gezien nog heel lang mee kan, maar misschien wordt geleverd met een oudere versie besturingssysteem waar na een paar jaar opeens allerlei apps niet meer zullen werken omdat de apps steeds softwarematig worden vernieuwd terwijl er geen update voor de firmware van het apparaat wordt uitgebracht. Zo heb ik hier nog een prima ipad liggen met een zeer goede batterij en uitstekend beeld/geluid die eigenlijk alleen nog voor Netflix en Spotify gebruikt kan worden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_203381876
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
En de vraag natuurlijk hoe lang zo'n apparaat bruikbaar is voordat het niet meer bruikbaar is omdat de fabrikant het niet meer wenst te ondersteunen. Als je nu een tablet koopt en er weinig verstand van hebt, haal je misschien een apparaat in huis wat hardwarematig gezien nog heel lang mee kan, maar misschien wordt geleverd met een oudere versie besturingssysteem waar na een paar jaar opeens allerlei apps niet meer zullen werken omdat de apps steeds softwarematig worden vernieuwd terwijl er geen update voor de firmware van het apparaat wordt uitgebracht. Zo heb ik hier nog een prima ipad liggen met een zeer goede batterij en uitstekend beeld/geluid die eigenlijk alleen nog voor Netflix en Spotify gebruikt kan worden.
Ik heb nog niet zo lang geleden een internetradio van dik 200 euro weg kunnen gooien omdat de internetdienst, die als beheerportal voor de audiostreams diende, offline gehaald is. Ik zie het al gebeuren; voor duizenden euro's aan peperdure Sonos luidsprekers in huis die je in de kliko kunt smijten omdat de apparaten niet meer ondersteund worden of Sonos ophoudt te bestaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203383286
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
#metoo

Het verbaast me oprecht dat hedendaagse jongeren het geduld kunnen opbrengen om urenlang naar saaie filmpjes van vloggers of influencers te kijken. Maar misschien is mijn attentiespanne als kind van de jaren '80 daar ook gewoonweg te kort voor. :P

Met zaken als smart deurbellen, smart thermostaten, smart speakers enz. heb ik ook niets (meer); de software ondersteuning door de fabrikant is vaak veel te kort in verhouding tot de aanschafprijs of er zijn allerlei accounts bij de fabrikant/leverancier nodig om het apparaat te kunnen beheren of in te kunnen stellen.
Smart thermostaat is wel chill, kan je als je onderweg bent naar huis als vast de verwarming aanzetten. De rest vind ik allemaal maar onzin.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_203383373
Verhuis naar Duitsland, daar bankiert slechts helft via Internet en kun je overal met cash betalen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 04:47:51 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203383378
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:06 schreef Rambolin het volgende:
"Toch is het ze nog niet gelukt om me gek te krijgen, en heb ik sinds mijn pensioen veel tijd gehad om al computers en pinautomaten van dichtbij te bestuderen."
_O- _O- _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203383539
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:43 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet zo iemand dat nooit zal kunnen.
Maar je moet je er dan wel even in verdiepen en dat willen de meeste digibeten niet.
Maar dat is een kwestie van onwil. Dat is wat anders dan te moeilijk vinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 00:43 schreef Glazenmaker het volgende:

Fucking kut boomers.
Oke boomer.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:03 schreef Tengano het volgende:
Ik kende een mongool die nog niet eens 60 was, geen mobiele telefoon (laat staan een smartphone) had alleen een huistelefoon dus en alleen met giro-overschrijvingskaarten werkte (via de post dus). Zijn bankinformatie en overschrijvingen werd op verzoek schriftelijk naar hem toegezonden. Dan heb ik het dus echt over eigenwijze mensen.

Had ook geen televisie, maar keek nieuws op internet wat hij wel had. Was ook iemand die altijd alles beter wist, normaal gesprek was niet mogelijk. Contact verbroken.
Die giro-overschrijvingskaarten zijn afgeschaft dus ik vraag mij af hoe hij zich dan redt.

[ Bericht 11% gewijzigd door HSG op 27-01-2022 07:53:05 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')