Opmerkelijk dat iemand die niet snapt hoe een pinautomaat werkt toch chirurg kan worden in Spanje.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:06 schreef Rambolin het volgende:
"Je voelt je vernederd wanneer je om hulp vraagt. Ze praten tegen je alsof je een idioot bent die niet weet hoe de dingen werken", zegt de gepensioneerde chirurg Carlos San Juan in zijn petitie.
quote:willen niet langer als kind worden behandeld
quote:Het is allemaal niet eenvoudig", zegt een man van 79 bij een bankfiliaal in Madrid
Ben je ook.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:06 schreef Rambolin het volgende:
"Ze praten tegen je alsof je een idioot bent die niet weet hoe de dingen werken"
We zullen 's kijken hoe jij het er vanaf brengt bij een geldautomaat als alles in het Spaans gaatquote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ben je ook.
Ga eens met de tijd mee opa. We leven niet in de jaren 50.
Zo zien ze zichzelf blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Maar dan ben je op die leeftijd toch niet noodzakelijk een idioot?
Dat is niet omdat iets ingewikkeld is, dat is gewoon niet tegen verandering kunnen en er ook totaal niet voor open staan.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:53 schreef girlnextdoor. het volgende:
Zijn niet alleen de spaanse boomers. De hollanders kunnen er ook wat van. Ze stonden in mijn tijd bij de bank massaal te janken dat het allemaal digitaal moest.
De oma van mijn vriend is 91 en bankiert gewoon online. Belt wel af en toe op als ze er een vraag over heeft maar leert het dan gewoon direct. Is idd een kwestie van houding.quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:01 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dat is niet omdat iets ingewikkeld is, dat is gewoon niet tegen verandering kunnen en er ook totaal niet voor open staan.
Ik zie zoveel mensen van die generatie die zeggen dat ze een smartphone of computer niet snappen, 'daar heb ik heulemaal geen verstand van hoor', en dan doe je een poging het uit te leggen en zie je de interesse al wegzakken en eindigt het al snel met 'doe jij dat maar voor mij want ik weet het niet'.
Het is dat mensen met die instelling nergens meer worden aangenomen (en het dan gooien op het feit dat bedrijven discrimineren tegen ouderen) maar anders zou je ze toch direct weer ontslaan als ze die houding aannemen dat ze niks weten en niks kunnen met technologie.
Het is gewoon niet wíllen.
Precies! Had nog een stukje geëdit aan mijn vorige post waarin in precies dat omschrijf. Er zijn ook 1000 campagnes á la Postbus51 geweest waar men basisprincipes heeft geleerd en waar je hulp kan krijgen. Ze zijn nooit in het diepe gegooid.quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:06 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
De oma van mijn vriend is 91 en bankiert gewoon online. Belt wel af en toe op als ze er een vraag over heeft maar leert het dan gewoon direct. Is idd een kwestie van houding.
Zou dat niet een aanvulling zijn op de mogelijkheid om met een app op je smartphone of pc gewoon te bankieren? Mag hopen dat een chirurg de afgelopen 35 jaar tijd en geld had om een pc te kopen en de afgelopen 16 jaar om een smartphone aan te schaffen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Zo te lezen zijn de automaten daar wel wat anders als hier. Niet alleen voor pinnen, maar ook voor storten en zelfs belastingaangifte.
Hij is chirurg geworden in de jaren '70. Toen waren er nog geen pinautomaten.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat iemand die niet snapt hoe een pinautomaat werkt toch chirurg kan worden in Spanje.
Precies, mensen van 78 worden nergens meer aangenomen door hun houding, hoe hard ze ook solliciteren.quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:01 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dat is niet omdat iets ingewikkeld is, dat is gewoon niet tegen verandering kunnen en er ook totaal niet voor open staan.
Ik zie zoveel mensen van die generatie die zeggen dat ze een smartphone of computer niet snappen, 'daar heb ik heulemaal geen verstand van hoor', en dan doe je een poging het uit te leggen en zie je de interesse al wegzakken en eindigt het al snel met 'doe jij dat maar voor mij want ik weet het niet'.
Het is dat mensen met die instelling nergens meer worden aangenomen (en het dan gooien op het feit dat bedrijven discrimineren tegen ouderen) maar anders zou je ze toch direct weer ontslaan als ze die houding aannemen dat ze niks weten en niks kunnen met technologie.
Het is gewoon niet wíllen.
Het bewijs hiervoor is dat er ook gewoon ouderen/bejaarden zijn, ik schat het zelf op 1 op de 5, die wel gewoon hun telefoon aan en uit kunnen zetten, weten wat hun pincode is, en ook weten hoe ze whatsapp en social media kunnen gebruiken. Altijd een verademing om die mensen te zien. Tuurlijk gaat het wat langzamer en zijn er soms vragen over iets. Dat mag ook. Maar dat is dan altijd positief en opbouwend en niet klagend over dat het allemaal zo moeilijk en anders is. Als je het wil dan kun je het leren (voor zover dat nodig is aangezien alles al vrij intuïtief is ingericht.)
Mijn vader van 73 heeft diezelfde potdichte houding die jij hier beschrijft inderdaad. Als mijn moeder hem het via de eerste zin probeert uit te leggen luistert hij al niet. Terwijl hij tegelijkertijd echt een zeldzaam talent heeft voor onhandig en digibeet zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:01 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dat is niet omdat iets ingewikkeld is, dat is gewoon niet tegen verandering kunnen en er ook totaal niet voor open staan.
Ik zie zoveel mensen van die generatie die zeggen dat ze een smartphone of computer niet snappen, 'daar heb ik heulemaal geen verstand van hoor', en dan doe je een poging het uit te leggen en zie je de interesse al wegzakken en eindigt het al snel met 'doe jij dat maar voor mij want ik weet het niet'.
Het is dat mensen met die instelling nergens meer worden aangenomen (en het dan gooien op het feit dat bedrijven discrimineren tegen ouderen) maar anders zou je ze toch direct weer ontslaan als ze die houding aannemen dat ze niks weten en niks kunnen met technologie.
Het is gewoon niet wíllen.
Het bewijs hiervoor is dat er ook gewoon ouderen/bejaarden zijn, ik schat het zelf op 1 op de 5, die wel gewoon hun telefoon aan en uit kunnen zetten, weten wat hun pincode is, en ook weten hoe ze whatsapp en social media kunnen gebruiken. Altijd een verademing om die mensen te zien. Tuurlijk gaat het wat langzamer en zijn er soms vragen over iets. Dat mag ook. Maar dat is dan altijd positief en opbouwend en niet klagend over dat het allemaal zo moeilijk en anders is. Als je het wil dan kun je het leren (voor zover dat nodig is aangezien alles al vrij intuïtief is ingericht.)
Het waren de millenials en sneeuwvlokjes in Nederland die het hardst jankten toen supermarkten aankondigden dat er steeds meer zelfscankassa's kwamen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:54 schreef GerryDV het volgende:
Je hebt ook maar iets van 35 jaar de tijd gehad om aan computers te wennen en er iets van te leren.
Vervolgens 25 jaar de tijd gehad om aan internet en mobiele telefoons te wennen en er iets van te leren.
Daarna ongeveer 20 jaar de tijd gehad om iets van telebankieren mee te krijgen of iets er van te leren.
Vervolgens ongeveer 16 jaar de tijd om te leren wat een smartphone is en dat daar applicaties op staan. Ook van je bank.
Het is niet zo dat 'technologie' ineens in 2022 geboren is he. Dwarse mensen.
Daarnaast mag ik hopen dat zeker die gepensioneerde chirurg die het zo erg vind om afgelopen decennia er even voor te gaan zitten, een aardig banksaldo heeft opgebouwd om een boekhouder zulke klusjes te laten doen als het hem echt zo stoort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |