abonnement Unibet Coolblue
pi_203366903

Een Iraanse rechtbank heeft de 35-jarige Fransman Benjamin Brière veroordeeld tot acht jaar en acht maanden cel vanwege spionage en anti-Iraanse propaganda, meldt de Franse zender BFM TV. Briere, die volgens zijn advocaat op vakantie was in Iran, zit vast sinds mei 2020. Hij had met een drone boven het woestijngebied aan de grens met buurland Turkmenistan gevlogen en foto's gemaakt.

Brière heeft altijd ontkend. Zijn advocaat zegt tegen persbureau Reuters dat de Fransman in shock is door de uitspraak en spreekt van een politiek proces. Ze hadden geen toegang tot zijn dossier en konden zich daarom niet op de zaak voorbereiden. De advocaat zegt de komende dagen in beroep te gaan.

De familie van de 35-jarige Fransman maakt zich ernstige zorgen om zijn gezondheid, zegt zijn advocaat. Brière is momenteel in hongerstaking. Zijn advocaat dringt er bij de Franse autoriteiten op aan om in te grijpen.

Iran-deal
Het proces van de Fransman kwam op gang toen de Verenigde Staten en Europese landen, waaronder Frankrijk, begonnen met pogingen om het nucleaire pact met Iran te herstellen. Onder oud-president Trump trok de VS zich hieruit terug. Mensenrechtenactivisten beschuldigden Iran ervan buitenlanders te arresteren om politieke druk uit te oefenen.

De afgelopen jaren heeft Iran tientallen buitenlanders en mensen met een dubbele nationaliteit opgepakt, meestal vanwege vermoede spionage of andere veiligheidsredenen.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-spionage-met-drone

Oppassen dus voordat je de toerist gaat uithangen in Iran.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 22:46:44 #2
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_203366915
Dat is flink balen
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 25 januari 2022 @ 22:49:45 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203366957
Denken dat het een goed idee is om een drone te besturen in Iran :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203366975
Geen medelijden mee, gegokt en verloren :W
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 25 januari 2022 @ 22:52:18 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203366993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 22:51 schreef Digi2 het volgende:
Geen medelijden mee, gegokt en verloren :W
Zoiets als die kerel die een poster gejat heeft in NK :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203366995
Terecht
U MAD?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 22:52:23 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203366996
In hongerstaking ook. Alsof ze daar van onder de indruk zijn.
pi_203367006
Moet je ook in die apenlanden... :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_203367325
Waarom ga je op de Iraanse grens met een drone vliegen?
pi_203367506
Wat valt er nou te bespioneren in dat land, hoe die hoofddoekjes daar tapijten weven? :')
pindazakje
  dinsdag 25 januari 2022 @ 23:52:44 #11
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203367585
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 23:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat valt er nou te bespioneren in dat land, hoe die hoofddoekjes daar tapijten weven? :')
:')
pi_203367636
quote:
84s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 22:49 schreef Starhopper het volgende:
Denken dat het een goed idee is om een drone te besturen in Iran :')
Je moet toch een beetje imponeren op instagram, helaas verkeerd iitgepakt
pi_203367639
Geen medelijden mee.

Lekker de naïeve westerling uithangen in het Midden-Oosten. :')

Fuck around and find out.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 26 januari 2022 @ 00:02:54 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203367648
Sukkel.
De wereld is geen speeltuin.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 26 januari 2022 @ 00:33:26 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203367767
Fun fact: in 2019 had Trump een extreem scherpe satelliet foto getweet van een Iraanse launchpad. Zo scherp dat je geen lokale drone nodig hebt om foto's te maken. Waarvoor deze Fransoos nu dus onnodig 8 jaar gaat brommen.

Trump Tweeted a Sensitive Photo. Internet Sleuths Decoded It
https://www.wired.com/sto(...)-sleuths-decoded-it/

  woensdag 26 januari 2022 @ 00:36:08 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203367777
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 22:52 schreef Hexagon het volgende:
In hongerstaking ook. Alsof ze daar van onder de indruk zijn.
Dit dus, die hongerstaking bevestigt wel dat hij naief is
  woensdag 26 januari 2022 @ 01:39:46 #17
498815 -Mellon-
Vriend in het Sindarijns
pi_203367926
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 22:45 schreef Rambolin het volgende:

De afgelopen jaren heeft Iran tientallen buitenlanders en mensen met een dubbele nationaliteit opgepakt, meestal vanwege vermoede spionage of andere veiligheidsredenen.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-spionage-met-drone

Oppassen dus voordat je de toerist gaat uithangen in Iran.
Als westerse/Israëlische geheime diensten steeds sabotage plegen aan Iraanse installaties en zelfs Iraanse wetenschappers omleggen is het niet gek dat Iran wantrouwend naar westerlingen kijkt. Die hele regio (MO) stikt het met westerse "journalisten", "hulpverleners" en "toeristen" ...
  woensdag 26 januari 2022 @ 02:20:43 #18
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203368031
Lekker in je eentje in je busje die kant op rijden, via Iraaks-Koerdistan. Omdat je zo avontuurlijk bent. https://go-van.com/vanlif(...)stan/?c=e38de74562d1

In je reisverslag heel vastberaden zeggen dat je weet wat er mogelijk zou kunnen gebeuren of waar je jezelf aan blootstelt, maar hard gaan huilen en in hongerstaking gaan als je dan daadwerkelijk fucked bent. :')

De straf is natuurlijk buiten alle proportie en het is sneu voor zo'n kerel, maar wat verwachten dit soort popie-jopies nou wanneer ze volledig vrijwillig 'op avontuur' gaan daar?
  woensdag 26 januari 2022 @ 03:27:20 #19
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203368084
Ik geloof dat dit topic bestaat uit een verzameling mensen die nooit verder dan Luxemburg is geweest ofzo.

Ten eerste is niet eens duidelijk of hij überhaupt een drone had en of hij daarmee daar vloog.

Ten tweede zijn er echt talloze mensen zonder enige problemen naar Iran geweest. Iran is veiliger voor een toerist dan Parijs. Gastvrijer ook.

Of hij heeft echt zeldzame pech gehad of hij heeft daadwerkelijk wat "doms" gedaan. So what? Verdient hij het dan om daar maar weg te rotten dan? Je kent heel die vent geeneens. Voor hetzelfde geld is het een hartstikke lieve jongen die elke vrijdag een maaltijd voor zijn oude moeder kookt. Om hem van een afstandje hier zo te veroordelen terwijl hij echt vrij weinig fout heeft gedaan, dan zit je hart wel echt potdicht. Zijn grootste straf is hooguit dat hij naïef is geweest. Verdient iemand voor naïviteit een Iraanse cel voor negen jaar?

Als dat zo is, verdien je levenslang voor de hier getoonde harteloosheid.
pi_203377540
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 03:27 schreef Richestorags het volgende:
Ik geloof dat dit topic bestaat uit een verzameling mensen die nooit verder dan Luxemburg is geweest ofzo.

Ten tweede zijn er echt talloze mensen zonder enige problemen naar Iran geweest. Iran is veiliger voor een toerist dan Parijs. Gastvrijer ook.
In welk opzicht is het veiliger dan Parijs :?

Het probleem met Iran zijn de leiders die over absolute macht beschikken en alles met je kunnen doen wat ze willen. 999 van de 1000 keer gaat het goed, maar dan word je net als deze Fransman jarenlang opgesloten omdat Iran hun onderhandelingspositie wil versterken :')

Al verwacht ik wel dat ze hem eerder zullen laten gaan, maar het is geen pretje.
pi_203377611
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 03:27 schreef Richestorags het volgende:
Ik geloof dat dit topic bestaat uit een verzameling mensen die nooit verder dan Luxemburg is geweest ofzo.
Ben een heel stuk verder dan Luxemburg geweest maar ben ook een stuk minder naief dan al die hipsters die zo nodig voor de Insta selfies en de likes naar eoa pokkeland afreizen. :')

Reisadvies voor Iran lijkt me vrij duidelijk, compleet oranje met aan de randen rood...


pi_203377710
Zelfs ik weet dat je goedkeuring nodig hebt van het ministerie van media daaro om dit soort dingen te mogen doen daar.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:14:54 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203378795
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 03:27 schreef Richestorags het volgende:
Ik geloof dat dit topic bestaat uit een verzameling mensen die nooit verder dan Luxemburg is geweest ofzo.

Ten eerste is niet eens duidelijk of hij überhaupt een drone had en of hij daarmee daar vloog.

Ten tweede zijn er echt talloze mensen zonder enige problemen naar Iran geweest. Iran is veiliger voor een toerist dan Parijs. Gastvrijer ook.

Of hij heeft echt zeldzame pech gehad of hij heeft daadwerkelijk wat "doms" gedaan. So what? Verdient hij het dan om daar maar weg te rotten dan? Je kent heel die vent geeneens. Voor hetzelfde geld is het een hartstikke lieve jongen die elke vrijdag een maaltijd voor zijn oude moeder kookt. Om hem van een afstandje hier zo te veroordelen terwijl hij echt vrij weinig fout heeft gedaan, dan zit je hart wel echt potdicht. Zijn grootste straf is hooguit dat hij naïef is geweest. Verdient iemand voor naïviteit een Iraanse cel voor negen jaar?

Als dat zo is, verdien je levenslang voor de hier getoonde harteloosheid.

Zoals ik al aangaf, het is een volledig buitenproportionele straf en sneu voor die kerel. Het gaat er ook niet om dat je niet zonder problemen naar Iran zou kunnen.

Het gaat wel om de manier waarop: gewoon met het vliegtuig en dan toeristische of zakelijke plekken bezoeken, rekening houdend met de regels, zal inderdaad geen problemen opleveren.

Moederziel alleen in je zelfgeknutselde busje door allerlei afgelegen en gevaarlijk gebied rijden en in the middle of nowhere kamperen vanwege het 'avontuur', is natuurlijk wel enigszins vragen om problemen. Dan is "eigen schuld, jammer voor je" misschien wat hard inderdaad, maar je kunt mijns inziens prima enige kritische kanttekeningen plaatsen m.b.t. je gezond verstand gebruiken. Die kinderlijke naïviteit vind ik niet echt meer opgaan voor iemand van 35 die in zijn busje van Frankrijk naar Iran rijdt voor het avontuur.
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:42:41 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203379240
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 02:20 schreef Repentless het volgende:
Lekker in je eentje in je busje die kant op rijden, via Iraaks-Koerdistan. Omdat je zo avontuurlijk bent. https://go-van.com/vanlif(...)stan/?c=e38de74562d1

In je reisverslag heel vastberaden zeggen dat je weet wat er mogelijk zou kunnen gebeuren of waar je jezelf aan blootstelt, maar hard gaan huilen en in hongerstaking gaan als je dan daadwerkelijk fucked bent. :')

De straf is natuurlijk buiten alle proportie en het is sneu voor zo'n kerel, maar wat verwachten dit soort popie-jopies nou wanneer ze volledig vrijwillig 'op avontuur' gaan daar?
Hij is dus ook met die bus lekker door Irak gaan rijden. Wat voor een debiel ben je dan?

Kijk, backpacken en je busje ombouwen tot camper is inderdaad leuk, maar kan ook in de VS, Australië of Europa. Waarom moeten het die gevaarlijke gebieden zijn?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:26:21 #26
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203380027
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hij is dus ook met die bus lekker door Irak gaan rijden. Wat voor een debiel ben je dan?

Kijk, backpacken en je busje ombouwen tot camper is inderdaad leuk, maar kan ook in de VS, Australië of Europa. Waarom moeten het die gevaarlijke gebieden zijn?
Als ik uitga van mijn eigen vooroordeel over mensen die op deze manier reizen naar zulke bestemmingen maken: vanwege de kick, de spanning, het gevaar. Omdat andere bestemmingen te 'gewoon' en te 'veilig' zijn, zelfs als het aan de andere kant van de wereld is. Hiermee kun je laten zien dat jij een echte thrillseeker en vrije geest bent die dit 'durft', en ben je specialer dan anderen.
pi_203380564
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als ik uitga van mijn eigen vooroordeel over mensen die op deze manier reizen naar zulke bestemmingen maken: vanwege de kick, de spanning, het gevaar. Omdat andere bestemmingen te 'gewoon' en te 'veilig' zijn, zelfs als het aan de andere kant van de wereld is. Hiermee kun je laten zien dat jij een echte thrillseeker en vrije geest bent die dit 'durft', en ben je specialer dan anderen.
Het kan nog slechter aflopen:

Giuseppina Pasqualino di Marineo (9 December 1974 – 31 March 2008), known as Pippa Bacca, was an Italian feminist artist who, together with a fellow artist, was hitchhiking internationally to promote world peace under the motto, “marriage between different peoples and nations”, symbolically wearing a wedding dress during her trek.

On 31 March 2008, Pippa Bacca disappeared in Gebze in Turkey. Her body was discovered in the same city on 11 April 2008. The police arrested a man who later led them to her body.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pippa_Bacca
  woensdag 26 januari 2022 @ 23:05:41 #28
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_203381898
quote:
84s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 22:49 schreef Starhopper het volgende:
Denken dat het een goed idee is om een drone te besturen in Iran :')
Inderdaad, wie bedenkt het om met een drone te gaan vliegen in het grensgebied van een dictatuur?

Ik kan me nog herinneren dat er lang geleden Nederlandse vliegtuigspotters in Griekenland en/of Turkije in de kraag werden gegrepen omdat ze met telelenzen militaire vliegtuigen aan het fotograferen waren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_203381927
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 00:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit dus, die hongerstaking bevestigt wel dat hij naief is
Eerder wanhopig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 26 januari 2022 @ 23:51:50 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203382534
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:13 schreef Middle-East het volgende:

[..]
In welk opzicht is het veiliger dan Parijs :?

Het probleem met Iran zijn de leiders die over absolute macht beschikken en alles met je kunnen doen wat ze willen. 999 van de 1000 keer gaat het goed, maar dan word je net als deze Fransman jarenlang opgesloten omdat Iran hun onderhandelingspositie wil versterken :')

Al verwacht ik wel dat ze hem eerder zullen laten gaan, maar het is geen pretje.
In het opzicht dat het veiliger is. Geen zakkenrollers en dodgy armband verkopers, geen Banlieus. Vriendelijke, gastvrije bevolking.
pi_203382599
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:13 schreef Middle-East het volgende:
In welk opzicht is het veiliger dan Parijs :?

Qua alledaagse criminaliteit, ik loop liever 's nachts in buitenwijk van Teheran rond dan in een van Parijs.

Maar je moet wel je gezond verstand gebruiken vwb autoriteiten, dus geen problemen opzoeken, wegblijven bij demonstraties, niet met drones gaan vliegen ( :') ) dat soort zaken. Erg interessant en mooi land hoor, al zou ik er nu niet even niet heengaan.

Vind het wel sneu voor die kerel (mits idd onschuldig), beetje naief wereldbeeld en dan zo lang de cel in voor een knullige verkeerde inschatting.
  woensdag 26 januari 2022 @ 23:57:04 #32
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203382621
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ben een heel stuk verder dan Luxemburg geweest maar ben ook een stuk minder naief dan al die hipsters die zo nodig voor de Insta selfies en de likes naar eoa pokkeland afreizen. :')

Reisadvies voor Iran lijkt me vrij duidelijk, compleet oranje met aan de randen rood...


[ afbeelding ]
Reisadviezen hebben ook enige politieke inkleuring. Heb je wel eens gesproken met mensen die in Iran zijn geweest? Iedereen is vol lof. Ik heb echt nog nooit van iemand gehoord die zich onveilig voelde daar. In tegenstelling: iedereen nodigt je uit om bij hen in huis te komen.

Iran een pokkeland: waar baseer je dat op? Het is één van de oudste culturen die we kennen en een beschaafd land. Voor de likes op Insta ernaar afreizen, heb je gesproken met deze jongen? Volgens mij zie je vooral graag je eigen beeld bevestigd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 27-01-2022 00:07:00 ]
pi_203382622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:51 schreef Richestorags het volgende:
Vriendelijke, gastvrije bevolking.
Veruit de meest vriendelijke die ik heb meegemaakt tijdens reizen _O_

Taarof is wel een slangekuil soms :D maar als toerist word je meestal wel gespaard :D
  woensdag 26 januari 2022 @ 23:59:27 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203382658
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als ik uitga van mijn eigen vooroordeel over mensen die op deze manier reizen naar zulke bestemmingen maken: vanwege de kick, de spanning, het gevaar. Omdat andere bestemmingen te 'gewoon' en te 'veilig' zijn, zelfs als het aan de andere kant van de wereld is. Hiermee kun je laten zien dat jij een echte thrillseeker en vrije geest bent die dit 'durft', en ben je specialer dan anderen.
Mwaah, Iran is echt niet gevaarlijk zolang je niet met de autoriteiten fuckt. Een thrillseeker gaat naar Yemen, Iraaks Koerdistan of Oost-Syrië ofzo. Of naar Donbass.
  woensdag 26 januari 2022 @ 23:59:27 #35
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203382659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hij is dus ook met die bus lekker door Irak gaan rijden. Wat voor een debiel ben je dan?

Kijk, backpacken en je busje ombouwen tot camper is inderdaad leuk, maar kan ook in de VS, Australië of Europa. Waarom moeten het die gevaarlijke gebieden zijn?
Kan ook prima in Iran, wat een van de meest gastvrije landen ter wereld is. Je moet alleen wel je gezond verstand gebruiken en niet zomaar naar feestjes gaan of drugs gebruiken. Of met je drone ergens gaan vliegen.
  donderdag 27 januari 2022 @ 00:02:14 #36
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203382706
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zoals ik al aangaf, het is een volledig buitenproportionele straf en sneu voor die kerel. Het gaat er ook niet om dat je niet zonder problemen naar Iran zou kunnen.

Het gaat wel om de manier waarop: gewoon met het vliegtuig en dan toeristische of zakelijke plekken bezoeken, rekening houdend met de regels, zal inderdaad geen problemen opleveren.

Moederziel alleen in je zelfgeknutselde busje door allerlei afgelegen en gevaarlijk gebied rijden en in the middle of nowhere kamperen vanwege het 'avontuur', is natuurlijk wel enigszins vragen om problemen. Dan is "eigen schuld, jammer voor je" misschien wat hard inderdaad, maar je kunt mijns inziens prima enige kritische kanttekeningen plaatsen m.b.t. je gezond verstand gebruiken. Die kinderlijke naïviteit vind ik niet echt meer opgaan voor iemand van 35 die in zijn busje van Frankrijk naar Iran rijdt voor het avontuur.
Het heeft iets doms inderdaad. Maarja, om daar nou zo'n hoge prijs voor te moeten betalen...Het is niet alsof hij een misdaad heeft begaan ofzo he en hij heeft de mensen hier al helemaal niks misdaan. Dus ik had een beetje moeite met het "lekker voor hem" gehalte.
  donderdag 27 januari 2022 @ 00:02:51 #37
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203382715
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ben een heel stuk verder dan Luxemburg geweest maar ben ook een stuk minder naief dan al die hipsters die zo nodig voor de Insta selfies en de likes naar eoa pokkeland afreizen. :')

Reisadvies voor Iran lijkt me vrij duidelijk, compleet oranje met aan de randen rood...

[ afbeelding ]
Ach, dat heeft allemaal betrekking op politiek gerommel. 99% van de bevolking heeft daar niets mee te maken, heeft ook niet zo'n hoge pet op van het regime en is doorgaans onwijs vriendelijk en gastvrij. Je kunt prima - zonder zorgen - backpacken in Iran. Zoals Richestorags als aangeeft: je moet alleen geen dingen doen die bij de autoriteiten niet goed liggen. Hou je je daar buiten dan kun je daar een enorm goede vakantie hebben en word je praktisch dagelijks uitgenodigd bij mensen thuis.

Iran een pokkeland noemen zonder er überhaupt geweest te zijn en alleen maar afgaand op wat je in het nieuws leest is een beetje eh... onzinnig.
pi_203382741
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 00:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het heeft iets doms inderdaad. Maarja, om daar nou zo'n hoge prijs voor te moeten betalen...Het is niet alsof hij een misdaad heeft begaan ofzo he en hij heeft de mensen hier al helemaal niks misdaan. Dus ik had een beetje moeite met het "lekker voor hem" gehalte.
Mee eens. Dat je je verkneukelt over een moordenaar die 30 jaar mag brommen, soit. Maar over iemand die een verkeerde inschatting heeft gemaakt en wiens enige 'misdaad' eigenlijk alleen naïef wereldbeeld is, nu de lul is om wat politiek gesteggel vind ik wat misplaatst.

Mits daadwerkelijk onschuldig dus, met Fransen kijk ik nergens van op
  donderdag 27 januari 2022 @ 00:05:46 #39
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203382745
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hij is dus ook met die bus lekker door Irak gaan rijden. Wat voor een debiel ben je dan?

Kijk, backpacken en je busje ombouwen tot camper is inderdaad leuk, maar kan ook in de VS, Australië of Europa. Waarom moeten het die gevaarlijke gebieden zijn?
Iran is niet echt een gevaarlijk land te noemen. Irak in sommige delen wel. Overigens zijn ook "gevaarlijke" gebieden vaak nog wel te doen. Ook in "gevaarlijke" gebieden is het vaak nog een kwestie van pech als je iets overkomt. Het is niet zo dat je meteen een pistool in je nek hebt als je één stap buiten de deur zet ofzo. Het nadeel is dat je zelf niet in staat bent vaak om in te schatten wat precies het gevaar is en waar het vandaan komt.
  donderdag 27 januari 2022 @ 00:09:05 #40
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203382780
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 00:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Iran is niet echt een gevaarlijk land te noemen. Irak in sommige delen wel. Overigens zijn ook "gevaarlijke" gebieden vaak nog wel te doen. Ook in "gevaarlijke" gebieden is het vaak nog een kwestie van pech als je iets overkomt. Het is niet zo dat je meteen een pistool in je nek hebt als je één stap buiten de deur zet ofzo. Het nadeel is dat je zelf niet in staat bent vaak om in te schatten wat precies het gevaar is en waar het vandaan komt.
Precies. In India zijn grensgebieden ook wel eens oranje of rood, maar zolang je de daadwerkelijke grens niet opzoekt kun je ook prima in de Himalaya vertoeven zonder problemen. Het zegt op zichzelf niet zo gek veel.
pi_203382840
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 02:20 schreef Repentless het volgende:
Lekker in je eentje in je busje die kant op rijden, via Iraaks-Koerdistan. Omdat je zo avontuurlijk bent. https://go-van.com/vanlif(...)stan/?c=e38de74562d1

In je reisverslag heel vastberaden zeggen dat je weet wat er mogelijk zou kunnen gebeuren of waar je jezelf aan blootstelt, maar hard gaan huilen en in hongerstaking gaan als je dan daadwerkelijk fucked bent. :')

De straf is natuurlijk buiten alle proportie en het is sneu voor zo'n kerel, maar wat verwachten dit soort popie-jopies nou wanneer ze volledig vrijwillig 'op avontuur' gaan daar?
Dit, volgende maand gaat er weer twee mafklappers met hun “van” naar de grensstreek van Oekraïne…

Mooi avontuur! Mooi land! Goed voor de likes!
Niet huilen als je ineens in een vuurgevecht je partner verliest.
pi_203382870
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 00:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Iran is niet echt een gevaarlijk land te noemen. Irak in sommige delen wel. Overigens zijn ook "gevaarlijke" gebieden vaak nog wel te doen. Ook in "gevaarlijke" gebieden is het vaak nog een kwestie van pech als je iets overkomt. Het is niet zo dat je meteen een pistool in je nek hebt als je één stap buiten de deur zet ofzo. Het nadeel is dat je zelf niet in staat bent vaak om in te schatten wat precies het gevaar is en waar het vandaan komt.
O zeker wel, hoeveel gesprekken heb je gehad met Iranezen?

Goede vrienden van ons komen uit Iran,
de trauma’s in de plattelandregio’s zijn groot.

Land moet prachtig zijn qua natuur maar grote gebieden zijn voor westerlingen een no go.
  donderdag 27 januari 2022 @ 00:29:38 #43
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203382905
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
O zeker wel, hoeveel gesprekken heb je gehad met Iranezen?

Goede vrienden van ons komen uit Iran,
de trauma’s in de plattelandregio’s zijn groot.

Land moet prachtig zijn qua natuur maar grote gebieden zijn voor westerlingen een no go.
Ik ken een aantal Iranezen ja. Vertel, welke gebieden en welke trauma's? Waarom zijn die gebieden no go voor Westerlingen?

En zelfs als het zo zou zijn, het land is net iets groter dan Frankrijk, Spanje, Duitsland, Denemarken, de Benelux en Portugal bij elkaar. Laat even tot je doordringen hoe gigantisch groot dat is. So what als enkele delen niet begaanbaar zijn?
pi_203382971
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 00:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ken een aantal Iranezen ja. Vertel, welke gebieden en welke trauma's? Waarom zijn die gebieden no go voor Westerlingen?

En zelfs als het zo zou zijn, het land is net iets groter dan Frankrijk, Spanje, Duitsland, Denemarken, de Benelux en Portugal bij elkaar. Laat even tot je doordringen hoe gigantisch groot dat is. So what als enkele delen niet begaanbaar zijn?
Tja de een neemt dat risico voor mooie pics en likes, de ander vlucht met gierende banden hun geboorteland uit.

Khvaf, is hun geboortestad.

Ik weet ook dat Iran skigebieden heeft waar het leven erg westers is, de grote steden genieten van de toeristen.

Maar stop met doen alsof het er veilig is voor de gemiddelde backpacker. Das gewoon idioot en dat weet jij ook. De Fransman heeft de verkeerde sites bekeken en teveel risico genomen.
  donderdag 27 januari 2022 @ 00:47:08 #45
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203383004
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 00:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Tja de een neemt dat risico voor mooie pics en likes, de ander vlucht met gierende banden hun geboorteland uit.

Khvaf, is hun geboortestad.

Ik weet ook dat Iran skigebieden heeft waar het leven erg westers is, de grote steden genieten van de toeristen.

Maar stop met doen alsof het er veilig is voor de gemiddelde backpacker. Das gewoon idioot en dat weet jij ook. De Fransman heeft de verkeerde sites bekeken en teveel risico genomen.
Eerder andersom: stop met angstbeelden projecteren op een veilig land. Iran is meer dan veilig voor de gemiddelde backpacker. We hebben het hier over een land waar als je erdoorheen lift mensen je geld geven omdat ze denken dat je geen geld hebt als je lift. Waar ze je bagage naar hun huis dragen, waar je zonder problemen 3 dagen mag verblijven.

Ga je me straks ook nog vertellen dat India onveilig is? Ik heb nog geen enkel argument gehoord, alleen maar "het is een no go voor Westerlingen" en "mensen die ik ken hebben een trauma".

[ Bericht 3% gewijzigd door Richestorags op 27-01-2022 00:52:20 ]
pi_203383033
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 00:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Eerder andersom: stop met angstbeelden projecteren op een veilig land. Iran is meer dan veilig voor de gemiddelde backpacker. We hebben het hier over een land waar als je erdoorheen lift mensen je geld geven omdat ze denken dat je geen geld hebt als je lift. Waar ze je bagage naar hun huis dragen, waar je zonder problemen 3 dagen mag verblijven.

Ga je me straks ook nog vertellen dat India onveilig is? Ik heb nog geen enkel argument gehoord, alleen maar "het is een no go voor Westerlingen" en "mensen die ik ken hebben een trauma".
Heb je een reisbureau?
pi_203383040
Natuurlijk kunnen mensen naar die landen, maar lees je ff in. Had ook een buurman die ging reizen in Kazachstan, we hebben die reis wel tig keer besproken en ook hij vond dat heftig. Had ook adressen van locals daar om te slapen.

Ontopic, die Fransman heeft waarschijnlijk risico genomen door zijn eerdere ervaringen.

Anders zat die nu niet vast.
  donderdag 27 januari 2022 @ 01:13:11 #48
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203383081
quote:
11s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:53 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Het kan nog slechter aflopen:

Giuseppina Pasqualino di Marineo (9 December 1974 – 31 March 2008), known as Pippa Bacca, was an Italian feminist artist who, together with a fellow artist, was hitchhiking internationally to promote world peace under the motto, “marriage between different peoples and nations”, symbolically wearing a wedding dress during her trek.

On 31 March 2008, Pippa Bacca disappeared in Gebze in Turkey. Her body was discovered in the same city on 11 April 2008. The police arrested a man who later led them to her body.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pippa_Bacca
Jawel, maar hoewel altijd in- en intriest is het op zichzelf niet zo uitzonderlijk wanneer een reiziger in het buitenland wordt vermoord. Dat kan altijd en overal gebeuren en is ook gebeurd. Daar staat de locatie in principe los van.

Waar ik op doel is het op deze wijze volledig in je eentje afreizen naar landen die te boek staan als risicovol of conflictgebied (zoals Iraaks-Koerdistan) of waar een (vermeende) misstap van overheidswege grote persoonlijke consequenties kan hebben. Zeker als dat landen zijn die in conflict zijn met jouw land van herkomst en onder sancties leven, waar je als westerling nogal makkelijk opvalt. Als je een reguliere inreisprocedure volgt en je aan de geldende normen en wetten houdt, zul je waarschijnlijk geen problemen ondervinden en een prima verblijf hebben.

Ga je echter als een soort nomade volledig solo allerlei afgelegen gebieden in zo'n land bezoeken en daar dit soort fratsen uithalen, dan ben je gewoon niet zo slim bezig mijns inziens. Zeker als dat ook nog eens bij de grens met Turkmenistan is, een land dat al helemaal gesloten is. Ondanks al je goede bedoelingen en je enthousiasme: ze weten niet wie je bent, je kunt je niet verstaanbaar maken (ik neem aan dat de meeste toeristen van dit type geen Farsi spreken en buiten de steden neemt de kennis van Engels in rap tempo af) en er kan wat wantrouwen of antipathie meespelen.

Je kunt dan nog zo'n vredelievend onschuldig persoon zijn zonder enige kwaad in de zin en volledig onrechtvaardig worden behandeld, dat is dan allemaal niet zo relevant. De regering van je land van herkomst gaat echt geen ultimatum stellen om jou als staatsburger vrij te krijgen, je bent zo'n grootschalige escalatie simpelweg niet waard. Als je zo'n land op deze wijze bezoekt, moet je dus ook de risico's aanvaarden. Hoe oneerlijk en onrechtvaardig het ook mag zijn.
  donderdag 27 januari 2022 @ 02:12:11 #49
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203383237
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 00:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het heeft iets doms inderdaad. Maarja, om daar nou zo'n hoge prijs voor te moeten betalen...Het is niet alsof hij een misdaad heeft begaan ofzo he en hij heeft de mensen hier al helemaal niks misdaan. Dus ik had een beetje moeite met het "lekker voor hem" gehalte.
Dat ben ik met je eens. Ervan uitgaande dat deze kerel niets kwaads in de zin had, is het inderdaad een absurd hoge prijs die je betaalt. "Lekker voor je" is dan nogal cru. Echter moet je wel zo reëel zijn dat iemand zelf dit risico bewust aanvaardt door op deze wijze vrijwillig af te reizen naar zulke gebieden of landen. Hoe onrechtvaardig het allemaal ook mag voelen of zijn, hoe oprecht je intenties ook mogen zijn, het is allemaal niet zo relevant. Kinderlijke naïviteit is geen argument meer. Je kiest ervoor, je wordt niet gedwongen en daarnee accepteer je alle mogelijke gevolgen. Ook als die in dit geval helaas dramatisch voor je uitpakken.
pi_203383436
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 22:53 schreef Geerd het volgende:
Moet je ook in die apenlanden... :') :')
Skiën!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')