abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 25 januari 2022 @ 14:16:41 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203358742
Een 29-jarige man die in juni 2020 in Vlissingen een vrouw in een rolstoel doodreed is in hoger beroep veroordeeld tot tweeënhalfjaar cel en drie jaar rijontzegging. De straf is lager dan de vier jaar cel en vijf jaar rijontzegging die hem in januari vorig jaar werd opgelegd door de rechtbank in Middelburg.

Het ongeluk gebeurde op een weg waar maximaal 50 kilometer per uur mag worden gereden. Op de dag van het ongeluk reden daar twee auto's met hoge snelheid bumper aan bumper. Bij een inhaalmanoeuvre raakte een van de wagens de overstekende vrouw (42) in een rolstoelfiets.

De vrouw overleed een paar dagen later in een ziekenhuis. Uit een speekseltest bleek dat de bestuurder die het ongeluk veroorzaakte cannabis had gebruikt.
Straatrace

De rechtbank was van oordeel dat er sprake was van een straatrace, maar volgens het gerechtshof staat dat niet vast, meldt Omroep Zeeland. Voor het hof is niet gebleken dat de twee bestuurders elkaar kenden, laat staan dat zij hadden afgesproken om een straatrace te houden. Het is nooit duidelijk geworden wie de andere auto bestuurde.

Het hof heeft bij de strafbepaling rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden van de man. Hij toonde in hoger beroep berouw en gaf aan dat hij inzag dat hij onverantwoord heeft gehandeld.

Bron: https://nos.nl/artikel/24(...)en-vrouw-in-rolstoel

Dus omdat iemand die een invalide vrouw heeft doodgereden door een imbeciele actie spijt heeft en berouw, gaat zijn straf naar beneden??
Wtf. :')
Ik hoop dat de rechter dat ook zo naar de familie van het slachtoffer kan verwoorden.
Wat een idioot.... :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203358805
Het is al jaren en jaren gangbaar als als je spijt betuigd en de rechter geloofd dit dat er strafverlaging is. Dat is niks nieuws.
Verder had het om maar meer moeten doen zodat dit een straatrace zou lijken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203358819
Terecht
  Spellchecker dinsdag 25 januari 2022 @ 14:48:06 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203359052
De rechter heeft rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden van de man .... :r

Net als bij die dood-/drankrijder die zijn rijbewijs mocht houden anders kon hij niet zijn vrouw in het ziekenhuis opzoeken :r
pi_203359066
Terecht
U MAD?
pi_203361500
Terecht
pindazakje
pi_203361890
Dit kan eigenlijk alleen maar met verkeersongelukken lijkt het wel.

Maakt niet uit hoe roekeloos en lijp je tekeer ging, het is allemaal maar zielig en oh oh oh men moet nog wel kunnen werken dus kortere straffen, rijbewijs terug, want dader is zieliger dan de doden die ze hebben gemaakt.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:36:28 #8
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_203361963
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:16 schreef Netsplitter het volgende:
Dus omdat iemand die een invalide vrouw heeft doodgereden door een imbeciele actie spijt heeft en berouw, gaat zijn straf naar beneden??
Wtf. :')
Ik hoop dat de rechter dat ook zo naar de familie van het slachtoffer kan verwoorden.
Wat een idioot.... :X
Ja zo werkt het in Nederland, echt al jaren.
pi_203362109
Gaat zo'n periode van rijontzegging eigenlijk wel in ná de gevangenisstraf? Dat zou logisch moeten zijn, maar ja blijft Nederland
  dinsdag 25 januari 2022 @ 22:27:28 #10
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_203366587
Nederfaal strikes again.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 23:37:22 #11
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_203367471
Ik begrijp dat nooit van dat tonen van berouw. Als je werkelijk berouw hebt dan ben je toch volgaarne bereid om de straf te ondergaan? Hij zou de rechter moeten smeken om de maximumstraf en de rechter zou aan deze wens gehoor moeten geven.
Non possumus non loqui
pi_203367948
quote:
Uit de Data Event Recorder uit de Volkswagen Golf van verdachte is gebleken dat verdachte 6,5 seconde voordat de auto volledig tot stilstand kwam met een snelheid reed van 165 km/u. Het gaspedaal was daarbij voor 100% ingeduwd. Een halve seconde later reed verdachte 168 km/u. 4 seconden voor volledige stilstand werd het rempedaal ingeduwd en trad de ABS in werking. 1,5 seconde voor stilstand raakte de auto de rolstoelfiets van mevrouw [Slachtoffer 1] . De snelheid van de auto was toen 77 km/u. Een halve seconde later raakte de auto de Fiat Punto van de heer [Slachtoffer 2] . De auto had toen een snelheid van 49 km/u. Een seconde later kwam de Volkswagen Golf tot volledige stilstand.
Positieve ontwikkeling dat personenauto's steeds meer gegevens vastleggen. Getuigen schatten de snelheid veel lager in.

Straffen in verkeerszaken blijven een lachertje in Nederland.
pi_203368008
2,5 jaar is stuitend. Dat is geen straf die in verhouding staat tot het misdrijf. Meer in de rede ligt een straf van 35 à 40 jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')