abonnement Unibet Coolblue
pi_203353760
Vandaag stond onderstaand artikel in het AD:
quote:
Beleggingsfonds stort zich op jongeren die al vanaf 100 euro kunnen ‘profiteren’ van woningmarkt

Een Nederlandse startup heeft binnen een maand tijd tweeduizend investeerders aangetrokken voor de aankoop en verhuur van woningen. De nieuwkomer richt zich in marketinguitingen op jongeren die zelf geen huis kunnen kopen, maar op die manier wel kunnen ‘profiteren’ van de woningmarkt. Keerzijde is een mogelijk prijsopdrijvend effect.

Het bedrijf heet Brxs en zegt de ambitie te hebben om de woningmarkt op te schudden. Het zijn nu immers de al rijke investeerders en eigenaar-bewoners die profiteren van de hoge huren en huizenprijzen. Starters met te weinig geld voor een eigen huis staan buitenspel, zo is de redenering.

https://www.ad.nl/wonen/b(...)oningmarkt~ae0a6ae4/

Zelf heb ik er nog nooit van gehoord. Maar is dit een soort collectief beleggingsfonds of crowdfunding? Alleen al de melding dat het buiten AFM reikweide valt doet mij dit een beetje wantrouwen in die app.

Voelt ergens wel onethisch aan om hierin geld te steken. Woningmarkt is al zo oververhit, door dit soort tenten wordt het alleen maar erger.
pi_203353771
Lol, nog ff de grijpstuivers uit de jongeren slaan voordat de huizenbel over ~5 jaar uit elkaar spat.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  PR/Manusje van alles dinsdag 25 januari 2022 @ 06:25:14 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_203354067
Piramidespel *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 25 januari 2022 @ 06:30:17 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203354080
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 01:30 schreef Het_Bokje het volgende:
Lol, nog ff de grijpstuivers uit de jongeren slaan voordat de huizenbel over ~5 jaar uit elkaar spat.
Ik zet het in de agenda, dank.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203354082
Je kan beter een staatslot kopen en met de eventuele winst zelf een huis kopen.

Of gewoon een Amerikaanse REIT.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 07:59:41 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203354418
Het 'rendement' komt uit huuropbrengsten.

Een kweker of wanbetaler en er moet geld bij.
Dum de dum
pi_203354428
twitter
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_203354438
Vraag en aanbod mensen... Vraag en aanbod.

Als de risk reward gunstig is komt er geld bij anders niet. Bij rationele investeerders.

Laat de markt het toch lekker oplossen. Men kan ook aandelen kopen.. Who cares.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203354464
Is gewoon een gast die geld wilt verzamelen om een pakhuis om te bouwen tot 30kamertjes om te verhuren aan 32 jongeren voor 1300 per kamertje.
pi_203354518
Totdat er iets fout gaat, de Tweede Kamer/RTL nieuws voor #ophef zorgt, er een 'sociale correctie' komt in de vorm van HuurderVerHuurHeffing oid (opbrengsten uit verhuur worden zwaarder belast als je geen eigen woning hebt ofzo). Hugo gaat dit regelen :D

Laat al die kutjongeren maar in hun Crypto wonen.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 09:00:46 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203354813
Huren alleen voorbehouden aan stichtingen, het is een schaars goed in NL en dat moet je dan maar vanuit de overheid managen. De vrije markt gaat ermee aan de haal anders.

Maargoed

Deze 'investeerders' crowdfunden dus gewoon een stapel euros, waarna ze 'cash' een huis afrekenen, wat ze vervolgens verhuren.Dat soort toko's zijn er al genoeg en niks nieuws onder de zon.
Dum de dum
pi_203354844
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 06:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Piramidespel *O*
Allemaal janken dat de spaarcentjes weg zijn als de prijzen gaan zakken. #nooiteenhuis :W
pi_203354845
Jeetje, de huizenmarkt opschudden door woningen op te kopen en te verhuren. Revolutionair idee weer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 09:39:23 #14
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_203355151
2000 investeerders klinkt als een hoop.......maar als die allemaal 100 euro inleggen, dan kan je na 2 maanden misschien 1 huis kopen. Heb je na 1 jaar 6 huizen. 1 slechte huurder of 1 tegenvaller qua aankoop - weg rendement. Wordt dus pas interessant als er veel meer investeerders zijn. En ook pas als er grotere jongens instappen.

Niet voor niets buiten toezicht.....model klinkt mooi maar heeft heel veel risico door de schaal ervan. Voor als je van een gokje houdt.......maar diegene die eraan verdienen zijn de uitvoerders, want die krijgen elke maand natuurlijk wel salaris. Wat de belegger krijgt.......
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_203355229
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 09:39 schreef HMS het volgende:
2000 investeerders klinkt als een hoop.......maar als die allemaal 100 euro inleggen, dan kan je na 2 maanden misschien 1 huis kopen.
Dat is op zich toch best snel gezien diezelfde jongeren uit de doelgroep waarschijnlijk helemaal nooit een huis kunnen kopen met deze markt.
pi_203356135
Hoe werkt dit? Stel je legt 100 euro in en dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203356234
Dat is wel een bijzondere constructie ja; in plaats van jongeren een huis te laten kopen, laat je ze beleggen in een fonds waarvan ze verwachten dat het meer waard wordt/dividend uitkeert... wat alleen maar kan met hogere prijzen. Dan kun je ook niet verwachten dat de overheid/oudere generatie hier iets aan gaat doen.

Prima als jongeren huizen nodig hebben en dat ik daar wat voor moet inleveren, maar niet om jonge beleggers te spekken; dan zoeken ze het zelf maar uit :{w
pi_203356252
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe werkt dit? Stel je legt 100 euro in en dan?
pi_203356266
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:13 schreef zatoichi het volgende:
Dat is wel een bijzondere constructie ja; in plaats van jongeren een huis te laten kopen, laat je ze beleggen in een fonds waarvan ze verwachten dat het meer waard wordt/dividend uitkeert... wat alleen maar kan met hogere prijzen. Dan kun je ook niet verwachten dat de overheid/oudere generatie hier iets aan gaat doen.

Prima als jongeren huizen nodig hebben en dat ik daar wat voor moet inleveren, maar niet om jonge beleggers te spekken; dan zoeken ze het zelf maar uit :{w
Er zijn wel meer vastgoedfondsen. Wat is hier zo bijzonder aan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203356390
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Er zijn wel meer vastgoedfondsen. Wat is hier zo bijzonder aan?
True, dat is inderdaad niet anders.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 11:27:17 #21
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203356444
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe werkt dit? Stel je legt 100 euro in en dan?
Dan krijg je naar rato een deel van de huur die overblijft aan het einde van het jaar.

Behalve als de totale kosten de totale opbrengst overstijgt. Dan is er een probleem en moeten er woningen verkocht. En daalt de totale opbrengst ... Er hoeft maar 1 drugspand tussen te zitten, of een wanbetaler.

De theorie is leuk, maar een paar woningen verhuren is helemaal niet super rendabel op dit moment. Het wordt pas leuk als je opschaalt en eea regelt over meerdere woningen zoals een eigen onderhoudsdienst.
Dum de dum
pi_203356555
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:27 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Dan krijg je naar rato een deel van de huur die overblijft aan het einde van het jaar.

Behalve als de totale kosten de totale opbrengst overstijgt. Dan is er een probleem en moeten er woningen verkocht. En daalt de totale opbrengst ... Er hoeft maar 1 drugspand tussen te zitten, of een wanbetaler.

De theorie is leuk, maar een paar woningen verhuren is helemaal niet super rendabel op dit moment. Het wordt pas leuk als je opschaalt en eea regelt over meerdere woningen zoals een eigen onderhoudsdienst.
Zozo, dat is toch zo ca 2-3% per jaar...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203356573
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Er zijn wel meer vastgoedfondsen. Wat is hier zo bijzonder aan?
Ik vind het bijzonder cynisch.

Dit is in een door speculatie totaal verneukte markt nog even wat extra centen eruit proberen te persen door nog meer speculatie, en de inleg laten betalen door de bevolkingsgroep die het allerhardst door die verneukte markt wordt geraakt: de jongeren.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 11:36:40 #24
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203356583
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zozo, dat is toch zo ca 2-3% per jaar...
Zolang het goed gaat wel ;)

Gelukkig valt dit onder het AFM ... oh wacht ^^

Ze hebben ook maar 2 panden? in Amsterdam ... ik zie niet in hoe dit potentieel mis kan gaan.
Dum de dum
pi_203356685
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:36 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zolang het goed gaat wel ;)

Gelukkig valt dit onder het AFM ... oh wacht ^^

Ze hebben ook maar 2 panden? in Amsterdam ... ik zie niet in hoe dit potentieel mis kan gaan.
Waarom valt dit niet onder AFM?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203356712
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:35 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik vind het bijzonder cynisch.

Dit is in een door speculatie totaal verneukte markt nog even wat extra centen eruit proberen te persen door nog meer speculatie, en de inleg laten betalen door de bevolkingsgroep die het allerhardst door die verneukte markt wordt geraakt: de jongeren.
En ik altijd maar denken dat de politiek de woningmarkt in de wurggreep heeft sinds eind wo2....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203357226
Ik zou nooit geld in de stenen van een ander stoppen. Of het nou voor winkels, zorg of zoals in dit geval voor woningen.

Ik heb er geen goed gevoel bij. Als je idee goed is staan de banken in de rij en hoeft er geen particulier geld bij.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_203357313
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:21 schreef Resistor het volgende:
Ik zou nooit geld in de stenen van een ander stoppen. Of het nou voor winkels, zorg of zoals in dit geval voor woningen.

Ik heb er geen goed gevoel bij. Als je idee goed is staan de banken in de rij en hoeft er geen particulier geld bij.
Als de spreiding goed is fan beleg ik prima in vastgoedfondsen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203357642
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 09:46 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat is op zich toch best snel gezien diezelfde jongeren uit de doelgroep waarschijnlijk helemaal nooit een huis kunnen kopen met deze markt.
Dat kunnen ze nu alsnog niet. Ze maken het zelfs actief lastiger voor zichzelf omdat ze weer een woning aan de voorraad onttrekken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_203357687
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom valt dit niet onder AFM?
Het is een beleggingsobject met een waarde van meer dan 100k, een beleggingsobject dat onderdeel uitmaakt van een serie kleiner dan 20 objecten of met een totaal van minder dan 5mln.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 13:07:24 #31
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203357896
Oh en volgens hun eigen voorwaarden kunnen ze ook accounts opheffen, wanneer ze er zin in hebben. Wat er dan met je poen gebeurt?
Dum de dum
pi_203358106
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Oh en volgens hun eigen voorwaarden kunnen ze ook accounts opheffen, wanneer ze er zin in hebben. Wat er dan met je poen gebeurt?
Ik kan geen voorwaarden vinden op de site, waar zie je die?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 13:32:25 #33
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203358205
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik kan geen voorwaarden vinden op de site, waar zie je die?
https://www.brxsapp.com/terms-and-conditions
Dum de dum
pi_203358278
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_203358765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Oh en volgens hun eigen voorwaarden kunnen ze ook accounts opheffen, wanneer ze er zin in hebben. Wat er dan met je poen gebeurt?
Dat mag helemaal niet.
Dat zijn zogenoemde onredelijke voorwaarden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 14:25:18 #36
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203358838
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat mag helemaal niet.
Dat zijn zogenoemde onredelijke voorwaarden.
Maar je hoeft er niet mee akkoord te gaan, door geen account aan te maken ...

Het is schimmig idd, en, voorzover ik kan zien bezitten ze dus nog geen panden.
Dum de dum
pi_203358865
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:25 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Maar je hoeft er niet mee akkoord te gaan, door geen account aan te maken ...

Het is schimmig idd, en, voorzover ik kan zien bezitten ze dus nog geen panden.
Nee hoor, onredelijke voorwaarden mogen niet, ookniet als je ze wel hebt goedgekeurd.
Zo mag je bv als je iets verkoopt niet in je av zetten dat je niks levert. Of dat je geen garantie levert, of dat je retouren niet accepteert, etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203358977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Er zijn wel meer vastgoedfondsen. Wat is hier zo bijzonder aan?
Ja dit :')

Maak een app als communicatieportal, gooi er een hip start-up sausje overheen en opeens is het een revolutionair product :') Nu nog crypto als betaalmiddel erbij en de trifecta is compleet.

Iets zegt me dat er na de management fee's weinig overblijft aan rendement.
pi_203359199
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ja dit :')

Maak een app als communicatieportal, gooi er een hip start-up sausje overheen en opeens is het een revolutionair product :') Nu nog crypto als betaalmiddel erbij en de trifecta is compleet.

Iets zegt me dat er na de management fee's weinig overblijft aan rendement.
Met crypto had het ook een DAO moeten zijn in plaats van een normale onderneming, natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_203362524
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:35 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik vind het bijzonder cynisch.

Dit is in een door speculatie totaal verneukte markt nog even wat extra centen eruit proberen te persen door nog meer speculatie, en de inleg laten betalen door de bevolkingsgroep die het allerhardst door die verneukte markt wordt geraakt: de jongeren.
Indeed indeed. Maar we kijken nergens meer van op. :) Blijkbaar is cynisme iets voor oudere jongeren en verder misplaatst als er een centje te verdienen valt. Ik vind dat dit soort dingen keihard veroordeeld moet worden en desnoods verboden. Maar dat zal wel weer niet kunnen in onze mooie fijne democratie. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_203363536
Maar hier is het verschil met een beleggingsfonds toch dat je hier in een individueel object geld stopt. Of heb ik mij onvoldoende verdiept?
pi_203364139
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ja dit :')

Maak een app als communicatieportal, gooi er een hip start-up sausje overheen en opeens is het een revolutionair product :') Nu nog crypto als betaalmiddel erbij en de trifecta is compleet.

... en een naam zonder klinkers en bij voorkeur met zz, xx op het einde.

Dank voor de inspiratie. Morgen even langs de kvk.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 25 januari 2022 @ 21:38:52 #43
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_203365698
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:21 schreef Resistor het volgende:
Ik zou nooit geld in de stenen van een ander stoppen. Of het nou voor winkels, zorg of zoals in dit geval voor woningen.

Ik heb er geen goed gevoel bij. Als je idee goed is staan de banken in de rij en hoeft er geen particulier geld bij.
Ik doe het al vaak en veel via crowdfunding, nog nooit problemen mee gehad. Dus je moet er geen harde nee tegen zeggen denk ik.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 25 januari 2022 @ 21:40:04 #44
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_203365734
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:50 schreef investeerdertje het volgende:
Maar hier is het verschil met een beleggingsfonds toch dat je hier in een individueel object geld stopt. Of heb ik mij onvoldoende verdiept?
Nee klopt wel denk ik, niet veel anders dan al die projecten bij crowdfund sites. Alleen is dit wellicht hipper ofzo :')
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203367783
quote:
How does Brxs make money:

Offering fee: We charge a one-time offering fee that is already included in your initial investment amount. This helps us to cover costs related to acquiring the property, including sourcing, negotiations, administration, setup, managing any renovations needed, and the costs associated with financing or holding the property while we prepare it for investments. This can vary per property and is transparently displayed in the financial information section of the property details page.

Management fees: We charge a management fee that is automatically deducted from the rental income and is reflected in your quarterly payout. This helps us to cover everything that comes with managing properties (such as, overseeing maintenance, finding and selecting tenants, supporting tenants, accounting, insurances, tax filings, etc.). You can see this fee in the financial information on the property details page and also on all your quarterly property statements. If there is a period of no rental income, there will be no fee by Brxs.

Exit fee: When the property is sold, we will take a 1% fee on the gains (the difference between the final sales price and the original purchase price). So if there is no gain there will be no fee by Brxs.
Die eerste 2 tarieven kan je niet zien zonder je aan te melden. Ik mis heel veel informatie over de tariefstructuur en door de opbouw en de bewoording op de website vertrouw ik het voor geen meter. Ga dan in zee met een betrouwbare REIT.
pi_203369407
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 00:39 schreef Bucketlist het volgende:

[..]
Die eerste 2 tarieven kan je niet zien zonder je aan te melden. Ik mis heel veel informatie over de tariefstructuur en door de opbouw en de bewoording op de website vertrouw ik het voor geen meter. Ga dan in zee met een betrouwbare REIT.
Hier een overzicht van het eerste pand (Landlust, Amsterdam)
Property purchase price ¤585,000
Mortgage -¤292,498
Renovations ¤0
Closing costs ¤50,100
Brxs fees ¤16,000
Cash reserves ¤6,750
-------------------------------------
Total investment ¤365,352

Estimated net monthly cash flow
Rent (incl. est. vacancy) ¤2,650
Maintenance -¤110
Property Management Fees -¤177
City Taxes -¤33
Homeowner's Association fees -¤100
Municipal lease -¤76
Mortgage payments -¤731
-------------------------------------
Est. monthly income ¤1,423
Est. yearly yield 4.67%
  woensdag 26 januari 2022 @ 10:03:01 #47
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203369726
Apart rekensommetje, en waar komt die hypotheek vandaan ineens? Ook 0,0 reservering voor enig onderhoud als eigenaar?

Iets met een stel jongen mensen die zich veel te snel rijk rekent medunkt.
Dum de dum
pi_203369927
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:03 schreef Fe2O3 het volgende:
Apart rekensommetje, en waar komt die hypotheek vandaan ineens? Ook 0,0 reservering voor enig onderhoud als eigenaar?

Iets met een stel jongen mensen die zich veel te snel rijk rekent medunkt.
Klopt, en ook nog eens over de rug van de arme drommels die er wonen en per maand eventjes 2650 euro huur mogen aftikken, voor een huis met hoogstwaarschijnlijk nog flink achterstallig onderhoud ook. Nul euro aan renovaties bij aankoop van een pand, dat is volledig van de pot gerukt. Niet eens een likje verf?
pi_203369975
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Indeed indeed. Maar we kijken nergens meer van op. :) Blijkbaar is cynisme iets voor oudere jongeren en verder misplaatst als er een centje te verdienen valt. Ik vind dat dit soort dingen keihard veroordeeld moet worden en desnoods verboden. Maar dat zal wel weer niet kunnen in onze mooie fijne democratie. :)
Dit is het soort van graaikapitalisme dat actief gestimuleerd werd door moraalloze misdadigers als Stef Blok, die daar nog vol trots in de media over aan het opscheppen was. "De woningmarkt is af, mensen!"
pi_203370311
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 09:38 schreef Loptr het volgende:

[..]
Hier een overzicht van het eerste pand (Landlust, Amsterdam)
Property purchase price ¤585,000
Mortgage -¤292,498
Renovations ¤0
Closing costs ¤50,100
Brxs fees ¤16,000
Cash reserves ¤6,750
-------------------------------------
Total investment ¤365,352

Estimated net monthly cash flow
Rent (incl. est. vacancy) ¤2,650
Maintenance -¤110
Property Management Fees -¤177
City Taxes -¤33
Homeowner's Association fees -¤100
Municipal lease -¤76
Mortgage payments -¤731
-------------------------------------
Est. monthly income ¤1,423
Est. yearly yield 4.67%
Met een paar huizen geloof ik die management fee van 177 eur niet.
Een hypo rente van 0.9% geloof ik ook niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')