Never sell Shell.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 02:26 schreef leolinedance het volgende:
Shell in de verkoop gedaan. Wel mooi geweest
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 02:26 schreef leolinedance het volgende:
Shell in de verkoop gedaan. Wel mooi geweest
In ASML duwenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:58 schreef Beursaap het volgende:
[..]_________! Goud door de plee spoelen!
Ik had maandag een verkooporder aangemaakt maar helaas niet aangetikt. Hopelijk gebeurt het nu begin volgende week 😇quote:
Ik maak mij zorgen over de inflatie, maar ik zie geen financieel wapen dat mij daartegen beter beschermd dan toch in aandelen blijven zitten. Ik zit voornamelijk in non-tech aandelen en ETFs. Dus geen +15% of -23% voor mij op een dag. Hoe saaier, hoe beter wat mij betreft.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:56 schreef craziness het volgende:
Maken jullie je zorgen om inflatie & renteverhogingen (door FED of ECB) of denken jullie dat het allemaal wel mee zal vallen? Veel doemscenario's en paniek onder economen/traders/etc. op social media.
Maak ik mij geen zorgen over. Ik zit hoofdzakelijk in stabiele bedrijven met een gematigde koers-winstverhouding. Dividend wordt braaf elk kwartaal overgemaakt. Dus lagere koersen zorgen vooral voor wat koopkansen. Ik beleg niet voor de korte termijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:56 schreef craziness het volgende:
Maken jullie je zorgen om inflatie & renteverhogingen (door FED of ECB) of denken jullie dat het allemaal wel mee zal vallen? Veel doemscenario's en paniek onder economen/traders/etc. op social media.
Probeer je altijd af te vragen wat voor baat die economen / traders hebben bij de scenario's die ze voorspellen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:56 schreef craziness het volgende:
Dit is zeker waar. Ik ben zelf een beetje een contrarian, maar ik voel mij toch niet gemakkelijk bij de huidige stand van zaken. Misschien heeft de menigte dit keer wél gelijk?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Probeer je altijd af te vragen wat voor baat die economen / traders hebben bij de scenario's die ze voorspellen.
Heel geruststellend vind ik het niet, een negatieve rente in hoogconjunctuur. Dat betekent dat je bij de volgende recessie compleet met lege handen staat als ECB.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 17:05 schreef craziness het volgende:
[..]
Dit is zeker waar. Ik ben zelf een beetje een contrarian, maar ik voel mij toch niet gemakkelijk bij de huidige stand van zaken. Misschien heeft de menigte dit keer wél gelijk?
Ergens wel geruststellend dat de ECB bij haar standpunt blijft over inflatie en de rentes (nog) niet wilt verhogen.
Maar de rente nú verhogen zou toch voor meer problemen zorgen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 17:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Heel geruststellend vind ik het niet, een negatieve rente in hoogconjunctuur. Dat betekent dat je bij de volgende recessie compleet met lege handen staat als ECB.
Ik vind het compleet bezopen, zo'n ruim monetair beleid, terwijl daar qua conjunctuur of inflatie nauwelijks aanleiding toe is. Als er écht ongelukken gebeuren, heb je als aandelenbezitter veel grotere problemen dan als ze nu de rente naar 0% brengen.
Nou, in ieder geval niet aan hun statuten houden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:23 schreef craziness het volgende:
Ik hoop dat de centrale banken weten wat ze doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |